Wspólny Bilet Aglomeracyjny
Oferta obowiązuje we wszystkich pociągach ŁKA (i tylko ŁKA, PR nie) między stacjami Łódź Żabieniec i Łódź Widzew przez Kaliski.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Bilet...
Mam takie pytanie.Czy migawka MPK na wszystkie linie dotyczy też pociągów ŁKA?
Re: Wspólny Bilet Aglomeracyjny
ZDiT chce, by korekcie uległy nie tylko ceny, ale także strefy ważności WBA. Z oferty zniknąć miałby bowiem bilet ważny jedynie na obszarze Łodzi. W zamian posiadacze zwykłego biletu miejskiego mogliby korzystać z pociągów bez dodatkowych opłat (oznaczałoby to praktyczną podwyżkę ceny biletu miesięcznego o 8 zł – z 82 do 90 zł). – Byłby to dodatkowy zysk i ułatwienie dla pasażerów – ocenia Tomasz Andrzejewski.
http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 54572.html
http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 54572.html
Re: Wspólny Bilet Aglomeracyjny
To chyba będzie odpowiednie miejsce na takie pytanie: do 2 kwietnia jeździłem na WBA strefy 0 (korzystam z komunikacji miejskiej oraz pociągów ŁKA i PR tylko na terenie Łodzi), jednak jak wiadomo bilet ten został wycofany ze sprzedaży. Teraz mam problem, bo nie wiem, jaki bilet kupić - normalny bilet okresowy LTZ nie jest honorowany w pociągach PR, a WBA strefy A obejmuje dodatkowo Zgierz i Pabianice oraz 2 strefę taryfową, co jest mi zbędne, i kosztuje aż 23 zł więcej. Ponieważ mój obecny bilet lada moment się skończy, to pytanie - co robić ?
Re: Wspólny Bilet Aglomeracyjny
A kwartalny ŁKA czasem nie jest ważny też w PR?
Re: Wspólny Bilet Aglomeracyjny
Nawet jeżeli jest, to czy mogę jeździć na nim w MPK ?
Re: Wspólny Bilet Aglomeracyjny
Tak, w granicach miasta
Re: Wspólny Bilet Aglomeracyjny
Szkoda tylko, że jest on wydrukiem z drukarki na dworcu i nie można go zakodować na Migawce... ale cóż.
Re: Wspólny Bilet Aglomeracyjny
w LTZ honorowane są wszystkie bilety strefowe ŁKA w tym bilety 30 i 90 dniowe.
Re: Wspólny Bilet Aglomeracyjny
Ze strony PR:
Jak rozumieć ten terminal mobilny ? Czy bilet miesięczny na ŁKA kupiony w kasie na dworcu nie będzie honorowany w PR ?W pociągach REGIO marki POLREGIO są honorowane następujące bilety na przejazdy pociągami kategorii ŁKA, Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej:
a) odcinkowe miesięczne - wydane z terminali mobilnych
- według taryfy normalnej
- z ulgami ustawowymi (37%, 49%, 51%, 78%, 93%)
- z ulgą handlową 50%
b) odcinkowe tygodniowe i kwartalne - wydane z terminali mobilnych
- według taryfy normalnej
- z ulgą handlową 50%
c) bilet na jednorazowy przewóz bagażu ręcznego i / lub psa
d) bezpłatne kupony na przewóz roweru
W pociągach osobowych ŁKA oraz w pociągach PR nie są honorowane bilety drugiej strony wydane za pośrednictwem:
a) automatów biletowych (za wyjątkiem biletów tygodniowych, miesięcznychi kwartalnych wydanych w automatach ŁKA)
b) telefonów komórkowych
c) internetu (bilet internetowy).
Re: Wspólny Bilet Aglomeracyjny
Terminal mobilny to jest ten komputerek z którego konduktor drukuje bilety.
Z opisu wynika, że PR honorują jedynie bilety odcinkowe ŁKA, czyli strefowe nie. A MPK honoruje jedynie strefowe.
Zdecyduj się, czy będziesz jeździć tylko ŁKA, czy ŁKA i PR. Jeśli tylko ŁKA, to kup strefowy ŁKA albo bilet na strefę 1 LTZ, jeśli także PR, to pozostaje ci do wyboru jedynie WBA strefy 1.
Chyba, że nie potrzebujesz, by bilet był ważny w MPK, jeździsz tylko pociągami. Wtedy faktycznie możesz pomyśleć o odcinkowym (nie strefowym, tylko odcinkowym) PR-ów czy ŁKA, które są w zależności od miejsca zakupu wzajemnie honorowane lub nie, a kosztują tak samo albo bardzo podobnie.
Wydaje mi się, że bilety okresowe ŁKA akurat można kodować na Migawce. Przecież ŁKA ma też tę swoją kartę, z Migawką kompatybilną.
Co do tego, o co pytasz, to idea jest chyba taka, że jak kupujesz w kasie bilet, który ma być ważny w PR i ŁKA, to wydawany jest on po prostu w taryfie PR. Ceną się one chyba nie różnią - w zasadzie jedyna różnica jest taka, że z biletem w taryfie ŁKA za darmo przewozisz rower, a do biletu w taryfie PR musisz dopłacać za przewóz dwukołowca.
Z opisu wynika, że PR honorują jedynie bilety odcinkowe ŁKA, czyli strefowe nie. A MPK honoruje jedynie strefowe.
Zdecyduj się, czy będziesz jeździć tylko ŁKA, czy ŁKA i PR. Jeśli tylko ŁKA, to kup strefowy ŁKA albo bilet na strefę 1 LTZ, jeśli także PR, to pozostaje ci do wyboru jedynie WBA strefy 1.
Chyba, że nie potrzebujesz, by bilet był ważny w MPK, jeździsz tylko pociągami. Wtedy faktycznie możesz pomyśleć o odcinkowym (nie strefowym, tylko odcinkowym) PR-ów czy ŁKA, które są w zależności od miejsca zakupu wzajemnie honorowane lub nie, a kosztują tak samo albo bardzo podobnie.
Wydaje mi się, że bilety okresowe ŁKA akurat można kodować na Migawce. Przecież ŁKA ma też tę swoją kartę, z Migawką kompatybilną.
Co do tego, o co pytasz, to idea jest chyba taka, że jak kupujesz w kasie bilet, który ma być ważny w PR i ŁKA, to wydawany jest on po prostu w taryfie PR. Ceną się one chyba nie różnią - w zasadzie jedyna różnica jest taka, że z biletem w taryfie ŁKA za darmo przewozisz rower, a do biletu w taryfie PR musisz dopłacać za przewóz dwukołowca.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Re: Wspólny Bilet Aglomeracyjny
Niestety jestem zmuszony do korzystania zarówno z MPK, jak i pociągów ŁKA i PR. Jadąc rano korzystam z ŁKA lub z PR (to zależy od godziny na którą muszę dojechać), a powrót jest możliwy tylko MPK, gdyż oferta kolei w godzinach 12-16 jest śmieszna (na odcinku Łódź Dąbrowa-Łódź Andrzejów w zasadzie brak sensownych połączeń, tzn. bez oczekiwania 30 minut na następny pociąg na Widzewie - tutaj sytuację może poprawić tylko budowa tunelu średnicowego). Czyli podsumowując - muszę kupić WBA strefy A i liczyć na szybką integrację PR z łódzką taryfą...
Re: Wspólny Bilet Aglomeracyjny
Niestety chyba nie ma innej opcji.
Może taniej cię wyjdzie po prostu kupowanie jednorazowego w PR, gdy będziesz musiał jechać z tym przewoźnikiem.
Może taniej cię wyjdzie po prostu kupowanie jednorazowego w PR, gdy będziesz musiał jechać z tym przewoźnikiem.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Re: Wspólny Bilet Aglomeracyjny
To będzie raczej średnio opłacalne, gdyż z PR muszę korzystać średnio 3-4 razy w tygodniu. Podejrzewam, że łączny koszt 30-dniowego biletu na wszystkie linie i jednorazowych biletów kupowanych za każdym razem u konduktora przy jeździe PR będzie taki sam jak WBA strefy A.
Szkoda, że ZDiT musiał jak zwykle za przeproszeniem spieprzyć coś co działało dobrze - zlikwidowano strefę 0 WBA bez żadnej sensownej przyczyny i nie wprowadzono w zamian żadnej alternatywy.
Szkoda, że ZDiT musiał jak zwykle za przeproszeniem spieprzyć coś co działało dobrze - zlikwidowano strefę 0 WBA bez żadnej sensownej przyczyny i nie wprowadzono w zamian żadnej alternatywy.
Re: Wspólny Bilet Aglomeracyjny
Przyczyna jest - przestałoby się w ogóle opłacać kupować bilety w taryfie LTZ i wszyscy kupowaliby WBA strefy 0
Gdyby PR-y weszły w honorowanie biletów LTZ w tym miesiącu, nie byłoby w ogóle problemu. Najwyraźniej nie przewidziano, że się to opóźni.
Gdyby PR-y weszły w honorowanie biletów LTZ w tym miesiącu, nie byłoby w ogóle problemu. Najwyraźniej nie przewidziano, że się to opóźni.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Re: Wspólny Bilet Aglomeracyjny
Przecież to nie byłby żaden problem, wystarczyło odpowiednio podnieść cenę WBA - skoro normalny 30 dniowy bilet na wszystkie linie zdrożał o 10 zł, to WBA strefy 0 powinien zdrożeć o tyle samo. To chyba logiczne ? Oby negocjacje z PR szybko się skończyły...
Re: Wspólny Bilet Aglomeracyjny
Chodzi o to, że jakiekolwiek mieszanie w WBA to jest problem, bo jest wiele stron, które muszą wspólnie podjąć decyzję i wydać odpowiednie uchwały. Skończylibyśmy z biletem, który nie byłby do niczego potrzebny (bo istniałaby i tak tańsza i lepsza opcja w postaci biletów LTZ honorowanych w ŁKA i PR), a trzeba by się z jego sprzedaży, jeśli ktoś go przypadkiem kupi, rozliczać.
Wycofanie go, to znów długa procedura.
Najwyraźniej liczono na to, że wejście PR w bilety LTZ uda się jeśli nie pod koniec ubiegłego miesiąca, to na pewno w tym miesiącu.
Wycofanie go, to znów długa procedura.
Najwyraźniej liczono na to, że wejście PR w bilety LTZ uda się jeśli nie pod koniec ubiegłego miesiąca, to na pewno w tym miesiącu.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Re: Wspólny Bilet Aglomeracyjny
Czyli to większy problem... no cóż, oby PR szybko weszły do łódzkiej taryfy.
Re: Wspólny Bilet Aglomeracyjny
Szkoda, że tak zrzucasz winę na ZDiT bez zastanowienia, jak nie znasz szczegółów.kuba_łódź pisze:Szkoda, że ZDiT musiał jak zwykle za przeproszeniem spieprzyć coś co działało dobrze - zlikwidowano strefę 0 WBA bez żadnej sensownej przyczyny i nie wprowadzono w zamian żadnej alternatywy.
Z ŁKA poszło szybciej, bo to jest mniejsza spółka i łatwiej z nią prowadzić rozmowy. Z Przewozami Regionalnymi jest o tyle gorzej, że oddział łódzki musi wszystkie decyzje konsultować z centralą.
Poza tym likwidacja strefy 0 WBA była konieczna, bo w przypadku pozostawienia tej strefy miasto płaciłoby ŁKA niejako podwójnie za to samo. Teoretycznie, biorąc pod uwagę wielkość pracy przewozowej na terenie miasta, ŁKA ma więcej pociągów i więcej kursów, więc na razie brak włączenia PR w honorowanie wydaje się niedużą stratą, ale faktycznie na linii Łódź-Warszawa dominują PR-y, więc tymczasowo dla niektórych pasażerów może to być jakaś niedogodność.