Planowa obsada linii - dyskusja
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
Zmieniając temat, Vero już na stałe weszły do obsady linii 90 ?
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
Dokładnie tak. Odzyskane wagony z 7 wzmocniły 1.Jordi pisze:Tylko przy składach na 7 prawdopodobnie wrócą solówki na ewidentnie o wiele bardziej popularnej 1, gdzie po południu ludzie się "kisili". Nawet przy dwuskładach zazwyczaj sporo osób stoi na Kilińskiego przy Fabrycznej.
Jeśli chcecie gdzieś dokładać brygad/wagonów to najpierw pomyślcie skąd je zabrać bo takie mamy obecnie realia.
Co to da skoro nie ma ona piasecznicy?kuba_łódź pisze:Teoretycznie do rozpięcia nadaje się pierwsza łódzka bulwa 2517+2518, ma zbulwione obie ściany obu wagonów, jak i również kabiny w obu wagonach. Jedyne, co mogłoby stać na przeszkodzie, to jakieś bariery techniczne.
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
Dołożenie przetwornicy do zwykłego konstala chyba nie powinno być jakoś ekstremalnie trudne. Nawet sterowana ręcznie powinna sporo pomóc.
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
Czyli na chwilę obecną z Konstali tylko Woltany mają piasecznice ?
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
Raczej piasecznicy. Przetwornicę Konstale mają, i to niejedną nawet. Duża, pierwotnie elektromechaniczna 600 V DC/40 V DC (w wielu Konstalach wymieniona na elektroniczną) oraz mała elektroniczna 40 V DC/24 V DC.px33 pisze:Dołożenie przetwornicy do zwykłego konstala chyba nie powinno być jakoś ekstremalnie trudne. Nawet sterowana ręcznie powinna sporo pomóc.
Podobno w Warszawie do wszystkich 105Na pozakładali piasecznice. Czyli jest to wykonalne.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
No tak, oczywiście że piasecznicy
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
Nie tylko w Warszawie. W Częstochowie też zaczęto montować piasecznice, nie jest to nic skomplikowane a cały układ da się zrobić tanio i z ogólnodostępnych podzespołów. W Częstochowie wersję testową piasecznicy wykonaną tanim kosztem wydziałem zmontowaną z małego samochodowego kompresora do pompowania kół.
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
Na pewno da się tanio? Pytam, bo jakiś czas temu na FB zostałem,z ę tak powiem "zaatakowany", ze nie zdaję sobie sprawy z tego, ze wymaga to wielu zgód, zmian w konstrukcji i jest to kosztowne.
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
Wie ktoś co teraz z GT8N ?
Miejmy nadzieję, ze tymczasowo, ale z dniem zamknięcia trasy do Ozorkowa trzymamy niskopodlogowe pojazdy w zajezdni, chyba pora dać je na miejskie.
Miejmy nadzieję, ze tymczasowo, ale z dniem zamknięcia trasy do Ozorkowa trzymamy niskopodlogowe pojazdy w zajezdni, chyba pora dać je na miejskie.
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
GT8N jeżdżą normalnie na linii 46. Przecież na odcinku Helenówek - Stoki ta linia funkcjonuje normalnie.
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
Ale różnica między ilością brygad na trasie Stoki-Ozorków a Stoki-Helenówek jest ogromna i wydaje mi się, że 46 nie ma teraz więcej niż 4 brygady, ale niech ktoś kto lepiej wie się wypowie.
Dziś 1521 na 43.
Dziś 1521 na 43.
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
Na całej trasie było 12 prac, teraz chyba 5/6 jest.
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
Aż się prosi żeby jakieś M6S albo GT8N wrzucić na 45 albo na jakąś peryferyjną miejską (9, 17?)
-
- Megagaduła
- Posty: 2391
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
Na 45 nadaje się 100 razy bardziej niż na jakąkolwiek miejską. Kiedyś tramwaje podmiejskie dawały odrobinę różnicy w mieście.
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
Przecież 45 jest tak samo miejska jak 9 czy 16. Cała trasa jest właściwie pełna zabudowy prócz kawałka odcinka za zajezdnia Helenowek, ale to 9 ma tak z Konstantynowską.
-
- Megagaduła
- Posty: 2391
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
Mówię bardziej o kwestii tradycji. Pamiętacie "parówki" na 43 czy 45? Właśnie o taką różnicę chodzi, że na podmiejskich składy były inne niż Konstale. Zmieniło się to dopiero po zlikwidowaniu Tramwajów Podmiejskich i MKT. Ja bym podtrzymał GT8N na odcinku pozałódzkim i niech to będzie na 45. Weźmy to też pod uwagę, że GT8N to niska podłoga. Niestety, dziś jest tak, że 46 jeździ ze Stoków (Stoki mają niską podłogę w postaci Citków), przez Pomorską (Pomorska dostanie za chwilę więcej niskiej podłogi w ramach wysłania M8CN na 15) i fragmenty ŁTR (gdzie również jest więcej niskiej podłogi - 11B to na 99,9% tramwaj niskopodłogowy). Zgierz już niskiej podłogi nie ma (chyba że autobus, który nie zawsze ratuje). Jak już nie może być na 45, to 43 też jest dobrym rozwiązaniem.
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
Ale co to za tradycja? Konstale tez w Łodzi mamy zostawić bo tradycja? Taki tabor na podmiejskich nie wynika z tradycji, a po prosto z faktu iż pozostałe spółki tramwajowe ratowały się czym mogły i sprowadzały tabor z Niemiec.Mówię bardziej o kwestii tradycji.
No, ale czemu wysyłać podmiejskim gminom tramwaj z niską podłogą skoro:Ja bym podtrzymał GT8N na odcinku pozałódzkim i niech to będzie na 45. Weźmy to też pod uwagę, że GT8N to niska podłoga. Niestety, dziś jest tak, że 46 jeździ ze Stoków (Stoki mają niską podłogę w postaci Citków), przez Pomorską (Pomorska dostanie za chwilę więcej niskiej podłogi w ramach wysłania M8CN na 15) i fragmenty ŁTR (gdzie również jest więcej niskiej podłogi - 11B to na 99,9% tramwaj niskopodłogowy). Zgierz już niskiej podłogi nie ma (chyba że autobus, który nie zawsze ratuje). Jak już nie może być na 45, to 43 też jest dobrym rozwiązaniem.
1) Łódź też ich potrzebuje
2) Liczba oznaczonych kursów jest minimalna, więc niewiele to daje taki tramwaj
Poza tym ile na tej 12 jest niskiej podłogi? Tyle co nic, to są pojedyncze kursy, bo to tylko 4 tramwaje na 21 kursów. Gdyby własnie dołożyć na tę linię trochę GT8N to by wtedy można było uzyskać już rozsądną częstotliwość. Co 24 min powinien niskopodłogowy podjeżdżać by linia dawała jakieś korzyści starszym/niepełnosprawnym.
Z resztą z 15 to też zepsuli, bo nie ma żadnej zasady kiedy co podjedzie.
Generalnie ktoś beznadziejnie rozporządza taborem w Łodzi. Nalezy dążyć do tego by pojazd niskopodłogowy był co najmniej co 24min. Wtedy jest z tego jakaś korzyść.
Tymczasem u nas wrzuci się kilka kursów to tu to tam i efekty mizerne.
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
Popieram pomysł Nowy1212 - GT8N powinny zasilić 12 w takim stopniu by co drugi kurs był niskopodlogowiec. M6C zostawiłbym na 46, uzupełnił GT8N które nie poszły by na 12. Dobrze że wszystkie modernizowane Duewagi idą na 15, będzie rozsądną częstotliwość niskaczy na tej linii.
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
Problem w tym, ze nie wszystkie, a 5 sztuk (a jest ich obecnie już min. 7). Na dodatek 15 w niedzielę dzieli się M8CN z 14.Em82 pisze:. Dobrze że wszystkie modernizowane Duewagi idą na 15, będzie rozsądną częstotliwość niskaczy na tej linii.
Jest:
pon-pt:
15 5 M8CN na 12 brygad, są dziury 40 minutowe
sob:
15 3 M8CN na 10 brygad, są dziury 1h
nie:
14 2 M8CN na 6 brygad, jadąc z Dąbrowy musisz pamietać, ze niska podłoga jest w godzinach parzystych, a w nieparzystych nie
15 3 M8CN na 7 brygad, w efekcie dziury podobne jak w weekend
A wystarczyło zrobic tak:
pon-pt:
15 7 M8CN na 12 brygad i co 24min kurs z niską podłogą
lub (gdyby nie było zgody na zapisanie 7 M8CN)
1 5 M8CN na 9 brygad i co co 24min tramwaj z niską podłogą
sob:
15 5 M8CN na 10 brygad, i co 30min kurs z niską podłogą - lepsze to niż nic
nie:
15 5 M8CN na 7 brygad, no i co te 40min by była niska podłoga - lepsze to niż nic
Zupełnie nie rozumiem czemu zrobiono tak, a nie inaczej.
Bo docelowo to uważam, ze M8CN powinny iść tak by w tygodniu był M8CN co 24min, a w weekendy tylko M8CN
-
- Megagaduła
- Posty: 2391
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
Jest 8 sztuk - ale uwaga: biorąc pod uwagę konieczność pozostawienia rezerw w zajezdni, ze dwa wagony i tak muszą zostać, przecież nie wyślą Konstali na kursy niskopodłogowe, i tak dobrze, że te kursy niskopodłogowe są przypisane i fajnie, że w końcu są na 15.nowy1212 pisze: Problem w tym, ze nie wszystkie, a 5 sztuk (a jest ich obecnie już min. 7). Na dodatek 15 w niedzielę dzieli się M8CN z 14.
I tu rzeczywiście dość mała słuszność postępowania. Ale zawsze można napisać do Zdatu taką uwagę, może po Nowym Roku będzie lepiej.Jest:
pon-pt:
15 5 M8CN na 12 brygad, są dziury 40 minutowe
sob:
15 3 M8CN na 10 brygad, są dziury 1h
nie:
14 2 M8CN na 6 brygad, jadąc z Dąbrowy musisz pamietać, ze niska podłoga jest w godzinach parzystych, a w nieparzystych nie
15 3 M8CN na 7 brygad, w efekcie dziury podobne jak w weekend
A w ogóle nie wiedzieć czemu 17 nie dostała po 1.11. ani jednej brygady z Telefonicznej. Jakieś 4-5 brygad to 17 należy się jak psu buda, w końcu ma drugą pętlę dosłownie naprzeciwko zajezdni. Przecież 15 ma mieć teraz 5 brygad z ET-1 (były 2).