Multimodalny dworzec Łódź Fabryczna
-
- Megagaduła
- Posty: 2788
- Rejestracja: wt 00:32, 12 lip 2011
- Lokalizacja: Łódź-Bałuty
Co ma być? Umowa jest podpisana, prace trwają. Dworzec Łódź Fabryczna. 'Kryzys nie zagrozi budowie' (Gazeta.pl Łódź).
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez berger.m, łącznie zmieniany 1 raz.
A przy Fabrycznym - zamknęli Węglową na odcinku od POW do Knychalskiego. Wykonawca robi jakieś odwierty.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Jak pewnie większość osób wie, dziś rozpoczęły się konsultacje społeczne w sprawie NCŁ. Z ciekawostek komunikacyjnych:
- planowana jest tramwajowa pętla uliczna POW-Składowa-Kilińskiego-Narutowicza, co ma pozwolić swobodnie korygować ilość linii i pojazdów kursujących w okolicy nowej Łodzi Fabrycznej
- ZDiT rozważa obsługę nowego dworca przez nawet 64 pojazdy KM na godzinę
- determinacja władz do wybudowania Nowotargowej jest spora. Nie wiadomo tylko jak i gdzie miałaby się ona kończyć na południe od Piłsudskiego...
Czy ktoś z forumowiczów wybiera się na warsztaty w sobotę i mógłby zdać relację na forum?
- planowana jest tramwajowa pętla uliczna POW-Składowa-Kilińskiego-Narutowicza, co ma pozwolić swobodnie korygować ilość linii i pojazdów kursujących w okolicy nowej Łodzi Fabrycznej
- ZDiT rozważa obsługę nowego dworca przez nawet 64 pojazdy KM na godzinę
- determinacja władz do wybudowania Nowotargowej jest spora. Nie wiadomo tylko jak i gdzie miałaby się ona kończyć na południe od Piłsudskiego...
Czy ktoś z forumowiczów wybiera się na warsztaty w sobotę i mógłby zdać relację na forum?
W studium zagospodarowania przestrzennego na mapce z obwodnicami miejskimi ta najbardziej wewnętrzna obejmuje w okolicy NCM Uniwersytecką, Nowotargową i za Piłsudskiego włącza się w Kilińskiego i prowadzi aż do Broniewskiego.Adamix pisze:- determinacja władz do wybudowania Nowotargowej jest spora. Nie wiadomo tylko jak i gdzie miałaby się ona kończyć na południe od Piłsudskiego...
Ogólnie pojazdy KM, czy tramwaje?Adamix pisze:- ZDiT rozważa obsługę nowego dworca przez nawet 64 pojazdy KM na godzinę
Bo obecnie jest tam 3[1] + 3[4] + 3[5] + 3[7] + 6[9] + 8[12] + 6[13] czyli 32, jeśli uwzględnić oba kierunki, to mamy właśnie 64, a jeszcze tramwaj na Nowowęglowej, więc przydałoby się doprecyzować o co ZDiT chodziło
Co jest bzdurą, bo na północy zakorkuje się na Rondzie Solidarności, a na południu nagłe zwężenie do 1 pasa - wg dość niedokładnej mapki prezentowanej na spotkaniu w okolicach Prokuratury. Tak zabudowa jest dość gęsta, konieczne byłyby wyburzenia. Jakby się nie dało doprowadzić ruchu do Śmigłego-Rydza zamiast pchać w wąską Kilińskiego...tomass94 pisze:W studium zagospodarowania przestrzennego na mapce z obwodnicami miejskimi ta najbardziej wewnętrzna obejmuje w okolicy NCM Uniwersytecką, Nowotargową i za Piłsudskiego włącza się w Kilińskiego i prowadzi aż do Broniewskiego.
Padło "pojazdy". Ale żadnych szczegółów komunikacyjnych dziś nie było, stąd moje pytanie czy ktoś z forumowiczów będzie w sobotę i mógłby napisać co ustalono?tomass94 pisze:Ogólnie pojazdy KM, czy tramwaje?
Bo obecnie jest tam 3[1] + 3[4] + 3[5] + 3[7] + 6[9] + 8[12] + 6[13] czyli 32, jeśli uwzględnić oba kierunki, to mamy właśnie 64, a jeszcze tramwaj na Nowowęglowej, więc przydałoby się doprecyzować o co ZDiT chodziło
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Adamix, łącznie zmieniany 1 raz.
Dworzec Łódź Fabryczna. Znamy ostateczny projekt [WIZUALIZACJA]
Koniec domysłów, szeptania na korytarzach i wymieniania się nieoficjalnymi szkicami. Dzisiaj poznaliśmy ostateczny wygląd nowego dworca Łódź Fabryczna.
O godz. 10 w auli Międzynarodowych Targów Łódzkich rozpoczęła się konferencja naukowa "Dworzec Łódź Fabryczna - przyszłość i wyzwania". Biorą w niej udział przedstawiciele Ministerstwa Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej, magistratu, kolei i wykonawcy robót. Tam pokazano koncepcję nowego dworca, którą zaakceptowali wszyscy: inwestorzy, projektanci i wykonawcy.
Więcej... http://lodz.gazeta.pl/lodz/1,35136,11981374,Dworzec_Lodz_Fabryczna__Znamy_ostateczny_projekt__WIZUALIZACJA_.html#ixzz1yRqv59BI
Koniec domysłów, szeptania na korytarzach i wymieniania się nieoficjalnymi szkicami. Dzisiaj poznaliśmy ostateczny wygląd nowego dworca Łódź Fabryczna.
O godz. 10 w auli Międzynarodowych Targów Łódzkich rozpoczęła się konferencja naukowa "Dworzec Łódź Fabryczna - przyszłość i wyzwania". Biorą w niej udział przedstawiciele Ministerstwa Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej, magistratu, kolei i wykonawcy robót. Tam pokazano koncepcję nowego dworca, którą zaakceptowali wszyscy: inwestorzy, projektanci i wykonawcy.
Więcej... http://lodz.gazeta.pl/lodz/1,35136,11981374,Dworzec_Lodz_Fabryczna__Znamy_ostateczny_projekt__WIZUALIZACJA_.html#ixzz1yRqv59BI
Urbi59 pisze:O godz. 10 w auli Międzynarodowych Targów Łódzkich rozpoczęła się konferencja naukowa "Dworzec Łódź Fabryczna - przyszłość i wyzwania".
Taak, konferencja naukowa. To raczej konferencja propagandowa.
Znany wszystkim jako były prezes MPK, pan P. Dziwisz, Dyrektor Projektu PKP PLK, swoją wypowiedź rozpoczął od stwierdzenia "dworzec multimedialny". Pani Hania się pouśmiechała. Pan architekcik poskakał z mikrofonem. I tyle.
PRACE ZIEMNE ROZPOCZĘTE
13 września w godzinach porannych rozpoczęły się prace ziemne przy wykopie pod budowę stacji Nowa Łódź Fabryczna. Wykop jest realizowany w tradycyjnej metodzie. W pierwszym etapie prace mają charakter wstępny i polegają na zdejmowaniu wierzchniej warstwy ziemi. W tym celu używane są: koparka i ciężarówki. Generalny Wykonawca zamierza w kolejnych dniach stopniowo zwiększać zakres prac oraz ilość używanego sprzętu i zaangażowanych pracowników.
http://www.dworzec.lodz.pl/pl/news/pokaz/4064/Prace_ziemne_rozpoczete
13 września w godzinach porannych rozpoczęły się prace ziemne przy wykopie pod budowę stacji Nowa Łódź Fabryczna. Wykop jest realizowany w tradycyjnej metodzie. W pierwszym etapie prace mają charakter wstępny i polegają na zdejmowaniu wierzchniej warstwy ziemi. W tym celu używane są: koparka i ciężarówki. Generalny Wykonawca zamierza w kolejnych dniach stopniowo zwiększać zakres prac oraz ilość używanego sprzętu i zaangażowanych pracowników.
http://www.dworzec.lodz.pl/pl/news/pokaz/4064/Prace_ziemne_rozpoczete
PLK: budujemy ściany nowej Łodzi Fabrycznej
Rozpoczyna się budowa ścian szczelinowych łódzkiego dworca podziemnego – ogłosił na dzisiejszej konferencji prasowej Maciej Dutkiewicz, rzecznik prasowy CRI PKP PLK. To kolejny etap budowy Łodzi Fabrycznej – potrwa około 6 miesięcy.
– Plac budowy nowego dworca jest przygotowany do rozpoczęcia kolejnych części inwestycji – powiedział Maciej Dutkiewicz, rzecznik Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK. – Budowniczy będą teraz stawiać ściany szczelinowe – dodał.
– Wybraliśmy technologię stosowaną z powodzeniem od kilkudziesięciu lat w Polsce i na świecie. Polega ona na stawianiu ściany w przygotowanej wcześniej szczelinie – tłumaczył Marcin Zaręba, dyrektor kontraktu konsorcjum TORPOL – Astaldi – PBDiM – Intercor realizującego inwestycję.
Więcej: http://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/11587/PLK-budujemy-sciany-nowej-Lodzi-Fabrycznej.html
Rozpoczyna się budowa ścian szczelinowych łódzkiego dworca podziemnego – ogłosił na dzisiejszej konferencji prasowej Maciej Dutkiewicz, rzecznik prasowy CRI PKP PLK. To kolejny etap budowy Łodzi Fabrycznej – potrwa około 6 miesięcy.
– Plac budowy nowego dworca jest przygotowany do rozpoczęcia kolejnych części inwestycji – powiedział Maciej Dutkiewicz, rzecznik Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK. – Budowniczy będą teraz stawiać ściany szczelinowe – dodał.
– Wybraliśmy technologię stosowaną z powodzeniem od kilkudziesięciu lat w Polsce i na świecie. Polega ona na stawianiu ściany w przygotowanej wcześniej szczelinie – tłumaczył Marcin Zaręba, dyrektor kontraktu konsorcjum TORPOL – Astaldi – PBDiM – Intercor realizującego inwestycję.
Więcej: http://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/11587/PLK-budujemy-sciany-nowej-Lodzi-Fabrycznej.html
Niedługo zostanie ogłoszony przetarg w związku z programem Łódzkie Laboratorium Komunikacyjne. Wiąże się on z nawet kilkuletnimi badaniami "preferencji komunikacyjnych", przede wszystkim kolei i multimodalnego dworca Łódź-Fabryczna.
Artykuł
Artykuł
Mateusz
EA-1
EA-1
Artykuł[url][/url] pisze:Łódź Fabryczna: Jest ciągłość torów. W środę pociąg testowy.
W środę na podziemny dworzec Łódź Fabryczna dotrze pierwszy pociąg. Skład nazwany szumnie „Expressem Inwestycyjnym PLK” dotrze na podziemną stację przed południem z dworca Warszawa Centralna, by następnie po zmianie czoła pojechać przez Piotrków Trybunalski do Częstochowy.
Mateusz
EA-1
EA-1
Re: Multimodalny dworzec Łódź Fabryczna
Jak to wreszcie jest z wjazdem niezmodernizowanych EN57 na Fabryczny ? Raczej żaden z nich nie ma toalety z zamkniętym obiegiem, a dzisiaj rano ze Skierniewic jechały co najmniej 2 takie trupki. Czy konduktorzy zamykają toalety na Niciarnianej ?
Re: Multimodalny dworzec Łódź Fabryczna
Oficjalnie mogą wjeżdżać, ale właśnie muszą być zamykane kible już po odjeździe z Widzewa. Jeśli kupska polecą w tunelu to idzie kara do PR za to.
Re: Multimodalny dworzec Łódź Fabryczna
Raz zdarzyło mi się jechać wyglądającym na niezmodernizowanego EN57 z Fabrycznego - i toaletę z zamkniętym obiegiem miał.kuba_łódź pisze:Jak to wreszcie jest z wjazdem niezmodernizowanych EN57 na Fabryczny ? Raczej żaden z nich nie ma toalety z zamkniętym obiegiem
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Re: Multimodalny dworzec Łódź Fabryczna
Akurat ten kibelek którym dzisiaj jechałem był zachowany w stanie oryginalnym, łącznie z kultową czerwoną dermą na siedzeniach. Ciekawe, czy aż tyle modern padło że wyjechały stare złomy ?