Autobusy typu mini
Re: Przetarg na autobusy typu mini
Czegoś się nauczyli po Swingach1. System informacji pasażerskiej – wyświetlacze.
1) Elektroniczna tablica informacyjna przednia LED – umożliwiająca wyświetlanie numeru linii (możliwość
wyświetlenia numeru w inwersji kolorystycznej a także z obwódką) oraz nazwę przystanku końcowego lub innych
napisów informacyjnych typu „zjazd do zajezdni”, „zmiana trasy”, czy nazw ulic, w jednym lub dwóch wierszach,
w sekwencji statycznej i płynącej; możliwość prezentowania dodatkowych elementów graficznych (piktogramów),
o wymiarach min. 90 x 23 ilości punktów świetlnych w rozstawieniu 6 ÷ 8 mm, o wymiarach umożliwiających
wypełnienie dostępnej przestrzeni w czole pojazdu;
I wpisali też nazwę krańcówki z tyłu! Jak w Warszawie.
Najważniejsze:
Co te kryteria spełnia z pojazdów dostępnych na rynku?7. Autobus ma mieć możliwość przewozu jednorazowo minimum 50 osób, w tym minimum 18 na miejscach
siedzących, w tym maksymalnie 4 siedzenia rozkładane (uchylne) .
8. Oferowany autobus powinien posiadać długość 8,0 – 8,5 m, szerokość 2,2 – 2,45 m.
9. Oferowany autobus ma być pojazdem niskopodłogowym, o wysokości wejścia nie większej niż 360 mm
od powierzchni jezdni. W rozumieniu niniejszego opisu przedmiotu zamówienia, za autobus niskopodłogowy
uznaje się pojazd bez stopni pośrednich tj. stopni (schodów) w przejściu środkowym lub w jakichkolwiek
drzwiach autobusu,
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Re: Przetarg na autobusy typu mini
Jeszcze drzwi otwierane do wewnątrz a to chyba wyklucza np. Sprintery
Re: Przetarg na autobusy typu mini
Z testowanych w Łodzi tylko Karsan Atak chyba... Stratos mieści maks 44 pasażerów. Merc odpada w przedbiegach, bo ma tylko 10 siedzeń. Najlepsze, że Karsan był ewidentnie najgorzej oceniany przez kierowców, jak i pasażerów...
Co ciekawe jęczyło MPK, że Vero na 66 przez osiedle (Jaskółcza) są za szerokie. Karsan jest... 1cm szerszy
Ciekawe, że to zakup 24... i jest opcja na 18 kolejnych. Po kiego kloca nam 42 dostawczaki???
Co ciekawe jęczyło MPK, że Vero na 66 przez osiedle (Jaskółcza) są za szerokie. Karsan jest... 1cm szerszy
Ciekawe, że to zakup 24... i jest opcja na 18 kolejnych. Po kiego kloca nam 42 dostawczaki???
Re: Przetarg na autobusy typu mini
Nie da się zabudować drzwi otwieranych do wewnątrz w Sprinterze?
Niemniej jednak Iveco chyba tak czy inaczej tańsze.
Ale też miało drzwi otwierane na zewnątrz
Tylko długości nie spełnia. 7,66 m, a ma być minimum 8. Liczby miejsc też nie - ma 44 (w tym 18 siedzących), a ma być minimum 50 (w tym 18 siedzących).
Może jakaś wydłużona wersja tego Stratosa, o ile są w stanie coś takiego zrobić.
Z drugiej strony, Solaris Alpino kryteriów... też nie spełnia, bo ma 8,6 m długości, a w kryteriach jest długość do 8,5 m.
Ale... istnieją też Alpino w wersji "8,5" (http://www.muenchen-busse.de/bustypen-mvv-solaris.html, https://transvosges.com/transports-urba ... omte/dole/) - a więc to też jest jakaś opcja.
Autosan ma w ofercie Wetlinę City - ale to w sumie to samo, co Vero, też na podwoziu od Mercedesa Vario (skąd oni biorą te podwozia, jak Vario już się nie produkuje?) - nie w pełni niskopodłogowa i chyba nie spełnia norm czystości spalin. A SanCity jest 9-metrowe - chyba, że byliby w stanie zrobić wersję na 8,5 metra.
MAN robi, jeśli wierzyć Wikipedii, autobusy o spełniającej nasze wymogi długości (od 8,13 m, jest wersja o szerokości 2,38 m), chociaż już na stronie internetowej nie mają informacji o takiej wersji - ale oni dotychczas nie brali udziału w przetargach dla Łodzi, więc pewnie i teraz nie będą zainteresowani.
Za to spełnia je chyba też Karsan.
Niemniej jednak Iveco chyba tak czy inaczej tańsze.
Ale też miało drzwi otwierane na zewnątrz
Tylko długości nie spełnia. 7,66 m, a ma być minimum 8. Liczby miejsc też nie - ma 44 (w tym 18 siedzących), a ma być minimum 50 (w tym 18 siedzących).
Może jakaś wydłużona wersja tego Stratosa, o ile są w stanie coś takiego zrobić.
Z drugiej strony, Solaris Alpino kryteriów... też nie spełnia, bo ma 8,6 m długości, a w kryteriach jest długość do 8,5 m.
Ale... istnieją też Alpino w wersji "8,5" (http://www.muenchen-busse.de/bustypen-mvv-solaris.html, https://transvosges.com/transports-urba ... omte/dole/) - a więc to też jest jakaś opcja.
Autosan ma w ofercie Wetlinę City - ale to w sumie to samo, co Vero, też na podwoziu od Mercedesa Vario (skąd oni biorą te podwozia, jak Vario już się nie produkuje?) - nie w pełni niskopodłogowa i chyba nie spełnia norm czystości spalin. A SanCity jest 9-metrowe - chyba, że byliby w stanie zrobić wersję na 8,5 metra.
MAN robi, jeśli wierzyć Wikipedii, autobusy o spełniającej nasze wymogi długości (od 8,13 m, jest wersja o szerokości 2,38 m), chociaż już na stronie internetowej nie mają informacji o takiej wersji - ale oni dotychczas nie brali udziału w przetargach dla Łodzi, więc pewnie i teraz nie będą zainteresowani.
Za to spełnia je chyba też Karsan.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Re: Przetarg na autobusy typu mini
Wyświetlacz z kierunkiem jazdy z tyłu wymusza zmiana przepisów. Karsan chyba nie spełnia wymogu braku stopni w przejściu przez środek pojazdu. Za drugimi drzwiami są stopnie. Autosan Wetliny już dawno nie produkuje, ostanie egzemplarze jakie były to pojazdy zabudowane na używanych podwoziach MB Vario. SanCity 9 ma dokładnie 8550 mm długości czyli jest za duży. Nie wiem też jak u Karsana jest z parametrami technicznymi silnik skrzynia biegów itd bo tutaj strony importerów podają sprzeczne dane.
Re: Przetarg na autobusy typu mini
No to ciekawe co z tego wyjdzie. Albo MPK ma coś na oku o czym my nie wiemy albo opis zamówienia będzie ulegał licznym korektom. W tym drugim wypadku problemem może być potem brak dostaw w 2018r.
Re: Przetarg na autobusy typu mini
Merc Sprinter przede wszystkim nie ma szans spełnić wymogu 18 siedzeń i 50 łącznie
Maks co oferuje MB to 16 siedzeń (ale aż 6 rozkładanych - MPK dopuszcza maks 4) i łącznie 40 pasażerów.
Stratos maksymalną długość oferuje niecałe 7.8m, więc też bajbaj... SU Alpino 15cm za długi Sancity 9 10cm za długi
Na razie to ja tylko Karsana widzę z tego co znam z "dostawczaków" (chociaż Karsan nie wygląda jak dostawczak).
Maks co oferuje MB to 16 siedzeń (ale aż 6 rozkładanych - MPK dopuszcza maks 4) i łącznie 40 pasażerów.
Stratos maksymalną długość oferuje niecałe 7.8m, więc też bajbaj... SU Alpino 15cm za długi Sancity 9 10cm za długi
Na razie to ja tylko Karsana widzę z tego co znam z "dostawczaków" (chociaż Karsan nie wygląda jak dostawczak).
Ostatnio zmieniony wt 12:52, 27 lut 2018 przez Jordi, łącznie zmieniany 2 razy.
Re: Przetarg na autobusy typu mini
Jakie przepisy wymagają dużej tablicy z tyłu? Umowa czy cokolwiek wyżej?
Re: Przetarg na autobusy typu mini
Ale to nie jest przejście przez środek, on ma schody za ostatnimi drzwiami.SCEL pisze:Karsan chyba nie spełnia wymogu braku stopni w przejściu przez środek pojazdu.
Karsany póki co mają w Budapeszcie (na liniach obsługujących wzgórze zamkowe) i w Mińsku Mazowieckim. Ciekawe, jak tam się sprawują.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Re: Przetarg na autobusy typu mini
No ci z tego ze za drugimi drzwiami?Nie ma zapisu o braku stopni pomiędzy pierwszymi a drugimi drzwiami tylko w przejściu przez środek pojazdu. Za drugimi drzwiami też masz przejście przez środek pojazdu dokładnie pomiędzy fotelami.
Re: Przetarg na autobusy typu mini
Ale to nie jest środek, tylko tylna część pojazdu.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Re: Przetarg na autobusy typu mini
Ale przejście środkowe jest wzdłuż środkowej osi pojazdu a nie części. Tak samo w przedniej,środkowej jak i tylnej części pojazdu masz przejście przez jego środek.
Re: Przetarg na autobusy typu mini
26 tygodni na realizację zamówienia. Termin składania - 6.04. Czyli 5.10 powinny być wszystkie, ale to się może oczywiście przesunac (i pewno tak będzie).
Re: Przetarg na autobusy typu mini
OT: Jednocześnie jest jeszcze przetarg na najem 46 autobusów.
Re: Przetarg na autobusy typu mini
Profil "Zapiski pasażera łódzkiej komunikacji miejskiej" na Facebooku podaje, że w odpowiedzi na zapytania oferentów, MPK zmieniło zakres dopuszczalnej długości pojazdów z 8-8,5 m na 7,86-8,5 m.
Ciekawe, co za pojazd chcieli zaoferować. O Stratosa tu nie chodzi, bo on ma długość 7,66 m. Z kolei Sprinter City 77 jest za długi - ma 8,7 m. Poza tym jest dużo droższy od Karsana czy Stratosa.
Ponadto sprecyzowano, że niska podłoga musi być między pierwszymi a drugimi drzwiami, natomiast za drugimi może być wysoka.
W związku z powyższym przesunięto otwarcie ofert z 6 na 19 kwietnia.
-----
Może tutaj jednak o Stratosa chodzić. W przetargu w Bielsku-Białej w 2016 roku też padło pytanie o dopuszczenie autobusów o długości 7,86 m (ostatecznie dopuszczono autobusy od 7 do 7,9 m) i jedyna złożona oferta to był właśnie Stratos (którego dystrybutorem jest firma ABP ze Słupska - dystrybutorem Karsana jest z kolei też słupska Kapena). Może w jakiś sposób oni go mierzą tak, że wychodzi 7,86 m zamiast 7,66 m.
----
W Gdańsku w 2016 roku też padło takie pytanie, o taką dokładnie odległość. Tam przetarg był powtórzony dwukrotnie. Za pierwszym razem jedyna oferta była od EvoBusa (czyli pewnie zaoferowali Sprintera), za drugim razem w ogóle nie było ofert. Więc w sumie nie wiadomo, o co chodzi, i co za autobus ma taką akurat długość.
----
Jedyny autobus, o dokładnie takiej długości, jaki udało mi się znaleźć, to Ikarus EAG E13.51. Ale on nie jest już produkowany (firma Ikarus-EAG - z tego co się orientuję, na Węgrzech było trochę firm nieudolnie usiłujących kontynuować tradycję Ikarusa - nie produkuje autobusów od 2007 roku), jest wysokopodłogowy i wątpliwe, by spełniał współczesne normy spalin.
Ciekawe, co za pojazd chcieli zaoferować. O Stratosa tu nie chodzi, bo on ma długość 7,66 m. Z kolei Sprinter City 77 jest za długi - ma 8,7 m. Poza tym jest dużo droższy od Karsana czy Stratosa.
Ponadto sprecyzowano, że niska podłoga musi być między pierwszymi a drugimi drzwiami, natomiast za drugimi może być wysoka.
W związku z powyższym przesunięto otwarcie ofert z 6 na 19 kwietnia.
-----
Może tutaj jednak o Stratosa chodzić. W przetargu w Bielsku-Białej w 2016 roku też padło pytanie o dopuszczenie autobusów o długości 7,86 m (ostatecznie dopuszczono autobusy od 7 do 7,9 m) i jedyna złożona oferta to był właśnie Stratos (którego dystrybutorem jest firma ABP ze Słupska - dystrybutorem Karsana jest z kolei też słupska Kapena). Może w jakiś sposób oni go mierzą tak, że wychodzi 7,86 m zamiast 7,66 m.
----
W Gdańsku w 2016 roku też padło takie pytanie, o taką dokładnie odległość. Tam przetarg był powtórzony dwukrotnie. Za pierwszym razem jedyna oferta była od EvoBusa (czyli pewnie zaoferowali Sprintera), za drugim razem w ogóle nie było ofert. Więc w sumie nie wiadomo, o co chodzi, i co za autobus ma taką akurat długość.
----
Jedyny autobus, o dokładnie takiej długości, jaki udało mi się znaleźć, to Ikarus EAG E13.51. Ale on nie jest już produkowany (firma Ikarus-EAG - z tego co się orientuję, na Węgrzech było trochę firm nieudolnie usiłujących kontynuować tradycję Ikarusa - nie produkuje autobusów od 2007 roku), jest wysokopodłogowy i wątpliwe, by spełniał współczesne normy spalin.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Re: Przetarg na autobusy typu mini
Chyba Autosan ani Solaris nie są zainteresowani. Można powiedzieć, że pozbyli się ich wymogiem długości do 8,5 metra, a ostatecznym potwierdzeniem jest to, że nie padło żadne pytanie odnośnie zwiększenia długości. Czyli witamy kolejne dostawczaki. Mam wrażenie, że będzie jeszcze gorzej z ich sprawnością - Vero są na podwoziu Mercedesa Vario, elektroniki tam praktycznie brak, w nowszych dostawczakach elektronika jest wszędzie.
A jeśli chodzi o przetarg - teraz idealnie łapie się Rába S91 - http://www.raba.hu/vehicle/s91_midibus.html Nawet ma polskiego dystrybutora - http://www.gsppolska.pl/autobusy,raba.html, czyli są szanse na pojawienie się jej w przetargu.
A jeśli chodzi o przetarg - teraz idealnie łapie się Rába S91 - http://www.raba.hu/vehicle/s91_midibus.html Nawet ma polskiego dystrybutora - http://www.gsppolska.pl/autobusy,raba.html, czyli są szanse na pojawienie się jej w przetargu.
Re: Przetarg na autobusy typu mini
Za drugimi drzwiami może być wysoko - ewidentnie pod Karsana zmienione.
Nadzieja w Stratosie - on nie był taki najgorszy, no ale prawda taka, że to walka "dostawczak kontra turecki szmelc" się szykuje.
Nadzieja w Stratosie - on nie był taki najgorszy, no ale prawda taka, że to walka "dostawczak kontra turecki szmelc" się szykuje.
- prof_klos
- Megagaduła
- Posty: 3415
- Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
- Lokalizacja: Pabianice | Piaski
Re: Przetarg na autobusy typu mini
Nie wiem dlaczego, lecz... pachnie mi Karsanem. Jednocześnie i IVECO pasuje, wszak próbują wchodzić na lokalny rynek, w Łasku wygrali ostatni przetarg. Siedem metrów autobusu, toć to tyle co duży, amerykański rodzinno-wyprawowy VAN.
Jedno jest pewne, przy takim rozmiarze na pewno komfortu lepszego, niż w Vero się nie zazna. Małe kółka, być może adaptacja z jakiegoś "dostawczego" wozu, czas pokaże. W tą Rabę nie wierzę, nie ma co liczyć na spektakularny, węgierski powrót. Przecież nikt tego nie kupuje w Polsce, to dlaczego akurat tutaj mieliby startować z ofertą? Oj, na siłę się wynalazków szuka, jakby nie można było ujednolicić oferty pod coś szerzej produkowanego i znanego, chociażby Autosana (Solaris niestety wycofał się z produkcji 8 i 9 metrowych aut).
Jedno jest pewne, przy takim rozmiarze na pewno komfortu lepszego, niż w Vero się nie zazna. Małe kółka, być może adaptacja z jakiegoś "dostawczego" wozu, czas pokaże. W tą Rabę nie wierzę, nie ma co liczyć na spektakularny, węgierski powrót. Przecież nikt tego nie kupuje w Polsce, to dlaczego akurat tutaj mieliby startować z ofertą? Oj, na siłę się wynalazków szuka, jakby nie można było ujednolicić oferty pod coś szerzej produkowanego i znanego, chociażby Autosana (Solaris niestety wycofał się z produkcji 8 i 9 metrowych aut).
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...
Re: Przetarg na autobusy typu mini
Według prospektu: http://www.raba.hu/vehicle/en.jarmu.rab ... .06.07.pdf Raba ma długość 7,905 m - ale może jakoś inaczej mierząc wychodzi 7,86 m.
W takim razie nawet trochę udało mi się trafić z tym Ikarusem.
Ale to i tak dziwne, bo wychodziłoby, że w dwóch polskich miastach już rozważali wzięcie udziału w przetargu, lecz ostatecznie go nie wzięli.
Tam jednak chodziło o dostawy po 2 sztuki autobusów, u nas ten przetarg jest dużo większy. Więc może biorąc to pod uwagę wezmą udział.
Któremuś z dostawców nie pasowało też to, że z tyłu ma być nie tylko numer linii, ale też kierunek. Może właśnie o Rabę chodzi, bo ona ma z tyłu taki mały ekspozytor.
MPK ma podjąć decyzję w późniejszym terminie, czy zgodzić się na zmianę warunków tak, by z tyłu mógł być sam numer.
@prof_klos: Iveco nadal jest za krótkie.
A co do Raby, to mają jedną (kupioną jako używaną) w MZK Kęty. Tak więc mniej tego w Polsce, niż Karsanów (których też jest mało - jedno czy dwa miasta w ilości jakichś pojedynczych sztuk), ale nie jest absolutnie niespotykane.
----
W sumie, to w tych Kętach mają ich co najmniej cztery sztuki: http://infobus.pl/czwarta-raba-we-floci ... 92670.html
Tyle, że na Phototrans one są wpisane... jako Ikarus-EAG! To ja nawet jeszcze celniej, niż myślałem, trafiłem z tym Ikarusem w swoim poście. Tamten Ikarus-EAG i ta Raba to jest ten sam autobus, tylko produkowany przez inną firmę.
Te kęckie Ikarusy/Raby są z lat 2003-2008. Ale z wyglądu obecnie produkowana wersja Raby od tamtych Ikarusów różni się bardzo niewiele.
W takim razie nawet trochę udało mi się trafić z tym Ikarusem.
Ale to i tak dziwne, bo wychodziłoby, że w dwóch polskich miastach już rozważali wzięcie udziału w przetargu, lecz ostatecznie go nie wzięli.
Tam jednak chodziło o dostawy po 2 sztuki autobusów, u nas ten przetarg jest dużo większy. Więc może biorąc to pod uwagę wezmą udział.
Któremuś z dostawców nie pasowało też to, że z tyłu ma być nie tylko numer linii, ale też kierunek. Może właśnie o Rabę chodzi, bo ona ma z tyłu taki mały ekspozytor.
MPK ma podjąć decyzję w późniejszym terminie, czy zgodzić się na zmianę warunków tak, by z tyłu mógł być sam numer.
@prof_klos: Iveco nadal jest za krótkie.
A co do Raby, to mają jedną (kupioną jako używaną) w MZK Kęty. Tak więc mniej tego w Polsce, niż Karsanów (których też jest mało - jedno czy dwa miasta w ilości jakichś pojedynczych sztuk), ale nie jest absolutnie niespotykane.
----
W sumie, to w tych Kętach mają ich co najmniej cztery sztuki: http://infobus.pl/czwarta-raba-we-floci ... 92670.html
Tyle, że na Phototrans one są wpisane... jako Ikarus-EAG! To ja nawet jeszcze celniej, niż myślałem, trafiłem z tym Ikarusem w swoim poście. Tamten Ikarus-EAG i ta Raba to jest ten sam autobus, tylko produkowany przez inną firmę.
Te kęckie Ikarusy/Raby są z lat 2003-2008. Ale z wyglądu obecnie produkowana wersja Raby od tamtych Ikarusów różni się bardzo niewiele.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)