PESA Swing 2018
Re: Przetarg na 12 tramwajów.
1883 już w Łodzi.
Re: Przetarg na 12 tramwajów.
A nowe Swingi jeżdżą na 14
-
- Megagaduła
- Posty: 2393
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Re: Przetarg na 12 tramwajów.
Oba? W systemie był jeden wagon Swinga na 8 brygad, stan na około 15:30.
Re: Przetarg na 12 tramwajów.
Oba są w ruchu na 14 ale czy akurat dzisiaj były oba tego nie wiem
-
- Megagaduła
- Posty: 2393
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Re: Przetarg na 12 tramwajów.
Na pewno 1882 nie było dotychczas w systemie w sensie na trasie, bo pojawiał się w systemie w zajezdni i to już paronastokrotnie, dziś akurat wyświetlany na 14, ale wcześniej na 2, 11A i 11B. To znaczy w zajezdni.
Re: Przetarg na 12 tramwajów.
W ogóle jak dopuszczą drugiego Swinga na 14 to mogliby rozkład zaktualizować, bo wtedy 4 na 8 brygad będzie miało niską podłogę, czyli takt 24min niskiej podłogi byłby możliwy.
Re: Przetarg na 12 tramwajów.
1882 jeszcze nie jeździ. MPK pisało, że ma wyjechać koło poniedziałku.
-
- Megagaduła
- Posty: 2393
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Re: Przetarg na 12 tramwajów.
Ale czemu zakładać, że na 14 wyjedzie skład NF6D oraz skład M8CNa? I po co zmieniać rozkład teraz, skoro jest szansa, że po Świętach ruszą z przeróbkami na Telefonicznej i dzięki temu może w połowie kwietnia M8CNy wrócą na 15, i wtedy możemy rozmawiać o zmianach w obsadzie taborowej? Poza tym, to do połowy kwietnia chyba wyjedzie już ten trzeci Swing.nowy1212 pisze:W ogóle jak dopuszczą drugiego Swinga na 14 to mogliby rozkład zaktualizować, bo wtedy 4 na 8 brygad będzie miało niską podłogę, czyli takt 24min niskiej podłogi byłby możliwy.
Re: Przetarg na 12 tramwajów.
Przecież NF6D I M8CN są oznaczone w rozkładzie 14 już teraz.
A M8CN jeździł na 14 nawet gdy jeszcE M8CN były na 15.
A po co zaznaczać już teraz? Bo pasażer na tym zyskuje
A M8CN jeździł na 14 nawet gdy jeszcE M8CN były na 15.
A po co zaznaczać już teraz? Bo pasażer na tym zyskuje
Re: Przetarg na 12 tramwajów.
Ja też uważam, że na razie nie ma co zmieniać rozkładu 14 i dokładać brygad czerwonych. Swingi są jeszcze w fazie rozruchu i jak to czasem bywa mają choroby wieku dziecięcego. Niech zdarzy się sytuacja, że Swing jeździłby na czerwonej i musiałby zjechać do zajezdni, to zaraz byłoby gadanie że z rezerwy na czerwonej jeździ Konstal. Chyba lepiej niski wóz na czarnej brygadzie niż odwrotnie.
Na 10 (nawet po dostawie wszystkich Swingów) też na początku były sytuacje, że wysyłali stare Pesy.
Na 10 (nawet po dostawie wszystkich Swingów) też na początku były sytuacje, że wysyłali stare Pesy.
Re: Przetarg na 12 tramwajów.
Bo wtedy było brygad na styk,po reformie jest mniej.
Pomijając już oznaczenia na rozkładach, Telefoniczna powinna już teraz starać się wystawiać całą 14 w weekend na niskich I przy najbliższej zmianie przydziałów dostać wszystkie brygady na tej linii, na razie przynajmniej w weekend.
Pomijając już oznaczenia na rozkładach, Telefoniczna powinna już teraz starać się wystawiać całą 14 w weekend na niskich I przy najbliższej zmianie przydziałów dostać wszystkie brygady na tej linii, na razie przynajmniej w weekend.
Re: Przetarg na 12 tramwajów.
Tymczasem stoi na pętli przy stadionie Widzewa z napisem "jazda próbna" po mieście jeździ ale jeszcze bez pasażerów.hytgar655 pisze:1882 jeszcze nie jeździ. MPK pisało, że ma wyjechać koło poniedziałku.
Re: Przetarg na 12 tramwajów.
Pewnie na dniach wyjedzie. A dzisiaj dotarła 4 PESA.
Re: Przetarg na 12 tramwajów.
MPK na facebooku napisało, ze po świętach zobaczymy 1882 i 1883 na trasie.
Re: Przetarg na 12 tramwajów.
Jakiś mnie to nie cieszy. Towarowy tramwaj jazda tylko na stojaka. Linio 98 wróć.
Re: Przetarg na 12 tramwajów.
Ale linia 98 niespecjalnie wspomoże 14. Z resztą dołożyli trochę siedzeń i naprawdę nie jest źle, choć docelowo to ja bym te tramwaje dał na 11, a na 14 Tramicusy*, bo na 11 potrzebne sa bydłowozy, a na 14 potrzebny jest tramwaj ze spora liczba miejsc siedzących.
*dałbym NF6D, bo wielkościowo akurat, ale brak klimatyzacji, a to by było nie fair zabierać dedykowany tramwaj z kima, a dawać taki bez klimy
*dałbym NF6D, bo wielkościowo akurat, ale brak klimatyzacji, a to by było nie fair zabierać dedykowany tramwaj z kima, a dawać taki bez klimy
Re: Przetarg na 12 tramwajów.
Takiego numeru akurat przez najbliższe 5 lat przeprowadzić się nie da, 11 nie łączy co najmniej dwóch dworców/przystanków. Wrzucenie nadwyżki na 11 (chociaż docelowo IMO powinna trafić na 8, która najlepiej wpisuje się w założenia dofinansowania) powinno przejść, wrzucenie całości - na pewno nie.
Re: Przetarg na 12 tramwajów.
Ja p...... skład Konstali ma 40 miejsc siedzących, Swing 50 no to fajny ten tramwaj towarowy Oczywiście nieistotne jest to, że Swing jest cichy, ciepły, szczelny, lepiej dostępny dla osób starszych i niepełnosprawnych, jak zwykle niektórzy będą oczekiwać tramwaju z regulowanymi siedzeniami z autokaru w układzie 2+2... typowa polaczkowatość, wreszcie po latach zastoju coś się zmienia na lepsze, ale i tak najlepiej skrytykować.STUDI pisze:Jakiś mnie to nie cieszy. Towarowy tramwaj jazda tylko na stojaka. Linio 98 wróć.
98 na Dąbrowie ? Nigdy nie zaobserwowałem.
Re: Przetarg na 12 tramwajów.
No, ale STUDI nie pisze, ze Konstal jest super.
Poza tym tutaj raczej można Swinga porównać do CRa, który ma 59 miejsc lub Tramicusa - 63 (wg Wikipedii). W tym przypadku Swing prezentuje sie kiepsko.
O ile jeszcze na linie typu 10 czy 11 taki 'bydłowóz' można zaakceptować, bo pasażerów jest mnóstwo to linia 14 ma dość krótką trasę i tłumów na tej linii nie ma. W takiej sytuacji powinno się dawać tramwaje z większa liczbą siedzeń.
Poza tym tutaj raczej można Swinga porównać do CRa, który ma 59 miejsc lub Tramicusa - 63 (wg Wikipedii). W tym przypadku Swing prezentuje sie kiepsko.
O ile jeszcze na linie typu 10 czy 11 taki 'bydłowóz' można zaakceptować, bo pasażerów jest mnóstwo to linia 14 ma dość krótką trasę i tłumów na tej linii nie ma. W takiej sytuacji powinno się dawać tramwaje z większa liczbą siedzeń.
Re: Przetarg na 12 tramwajów.
Skoro wyjazd kolejnych Swingów "nie cieszy", to można wywnioskować, że Konstal jest lepszy. W przypadku linii 14 raczej można przyrównywać tylko Swinga do Konstala, bo ani CR ani Tramicusy nigdy tam nie jeździły. Porównując Konstala i Swinga, ten drugi ma 10 miejsc siedzących więcej. Który tramwaj jest towarowy ?
A jeśli chodzi ogólnie o niskacze - z Cityrunnerów wycięto po 13 siedzeń i obecnie mają ich 47 (o 3 mniej od Swingów '18), podwójne siedzenia w Tramicusach pewnie spotka to samo. Albo wytniemy siedzenia, albo ludzie nadal będą się gnieść. 14 w szczycie też jeździ nabita, raczej nikt nie będzie zachwycony z tramwaju typu Tramicus, w którym większość miejsca zajmują fotele, a przestrzeni do stania praktycznie nie ma.
A jeśli chodzi ogólnie o niskacze - z Cityrunnerów wycięto po 13 siedzeń i obecnie mają ich 47 (o 3 mniej od Swingów '18), podwójne siedzenia w Tramicusach pewnie spotka to samo. Albo wytniemy siedzenia, albo ludzie nadal będą się gnieść. 14 w szczycie też jeździ nabita, raczej nikt nie będzie zachwycony z tramwaju typu Tramicus, w którym większość miejsca zajmują fotele, a przestrzeni do stania praktycznie nie ma.