Przetarg na najem 46 autobusów.
-
- Megagaduła
- Posty: 2286
- Rejestracja: wt 13:22, 16 cze 2009
- Lokalizacja: Łódź-Retkinia
Przetarg na najem 46 autobusów.
Z racji, że nie ma tematu dotyczącego przetargu na zwykłe (12m i 18m) autobusy to go zakładam.
Otwarcie ofert przeniesiono na 15 maja.
Planowany podział pojazdów między zajezdniami:
EA1 - 12 solówek
EA2 - 14 solówek i 20 przegubowców.
Link do strony MPK na której umieszczone są wszystkie dokumenty
Otwarcie ofert przeniesiono na 15 maja.
Planowany podział pojazdów między zajezdniami:
EA1 - 12 solówek
EA2 - 14 solówek i 20 przegubowców.
Link do strony MPK na której umieszczone są wszystkie dokumenty
Re: Przetarg na najem 46 autobusów.
Czyli najgorsze Jelcze polecą tak jak myślałem. A Volva tylko te ewidentnie najstarsze
Re: Przetarg na najem 46 autobusów.
Czyli z Limanki jak polecą Volvo 111x to będzie fajnie, z Sadów kilka najgorszych Jelczy (2516 hehe), a przeguby... to chyba tylko jako rozszerzenie floty, bo żadne osiemnastometrowce nie wymagają pilnej wymiany. A remonty torowisk i zetki tuż tuż.
Re: Przetarg na najem 46 autobusów.
Właśnie. Conecto mimo średniej podłogi naprawdę dobrze się trzymają. Czasami problem z drzwiami je nęka, ale silnik, mechanika itp są naprawdę okej.
Re: Przetarg na najem 46 autobusów.
Connecto to musza jeszcze zostać. Je zezlomowac to będzie można po rewitalizacji.
Re: Przetarg na najem 46 autobusów.
No nie wiem. Z tego co się orientuję Conecto i Citaro 26xx to wozy najbardziej awaryjne, kosztowne w eksploatacji i problemowe, prócz Vero oczywiście.
Re: Przetarg na najem 46 autobusów.
Ale to w porównaniu z innymi autobusami z NS czy ogólnie ? Jakoś nie wierzę, że te Mercedesy są bardziej awaryjne i kosztowne od Volvo. Co nie zmienia faktu, że na razie muszą zostać, bo na zetki będzie potrzebna masa autobusów.
Re: Przetarg na najem 46 autobusów.
Miałem na myśli Nowe Sady.
Re: Przetarg na najem 46 autobusów.
Z awaryjnością nie wiem jak jest, ale serwis Mercedesa może być droższy niż Volvo.
- prof_klos
- Megagaduła
- Posty: 3415
- Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
- Lokalizacja: Pabianice | Piaski
Re: Przetarg na najem 46 autobusów.
Czasami odnoszę wrażenie, że serwis Volv to całkowicie odpuszczono i eksploatuje się te wozy już chyba siłą rozpędu wieloletniej używalności. Osobiście Conecto z 2006 r. bardzo cenię i chwalę z wielu jazd na różnych liniach, w tym zastępczych gdzie sprawowały się znakomicie.
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...
Re: Przetarg na najem 46 autobusów.
Jak z awaryjnością ? Na mieście łatwiej spotkać zepsute Volvo niż zepsutego O345G.
Re: Przetarg na najem 46 autobusów.
O Citarach słyszałem, że te 26xx to ogólnie jest nieciekawie już od dłuższego czasu, ale Conecto 26xx jeszcze w zeszłym roku znajomy z NS mi mówił, że Conecta z 2010 są w gorszym stanie od nich...mig pisze:No nie wiem. Z tego co się orientuję Conecto i Citaro 26xx to wozy najbardziej awaryjne, kosztowne w eksploatacji i problemowe, prócz Vero oczywiście.
Re: Przetarg na najem 46 autobusów.
Z perspektywy pasażera Citaro G wydają się być ok... trochę szarpie skrzynia, ale tak samo jest we wszystkich Conecto LF.
Re: Przetarg na najem 46 autobusów.
Niezależnie od awaryjności, wysokopodłogowe conecto należałoby ostro reglamentować i nie dopuszczać do sytuacji, w których wychodzą na długie brygady (z wyjątkiem zatramwajów, tam ciut większa pojemność może się przydać i nie szkoda je dobić, nad pracowniczymi też można się poważnie zastanowić) czy w weekendy (na dowolną pracę, niskaczy jest dostatecznie dużo). Szkoda, że MPK nie wpada na taki pomysł samo...
Re: Przetarg na najem 46 autobusów.
MPK ma wykonywać zlecenie przewozu, a nie wpadać na pomysły odnośnie taboru. ZDiT powinien tak ułożyć rozkłady, by powyższe było spełnione.px33 pisze:Niezależnie od awaryjności, wysokopodłogowe conecto należałoby ostro reglamentować i nie dopuszczać do sytuacji, w których wychodzą na długie brygady (z wyjątkiem zatramwajów, tam ciut większa pojemność może się przydać i nie szkoda je dobić, nad pracowniczymi też można się poważnie zastanowić) czy w weekendy (na dowolną pracę, niskaczy jest dostatecznie dużo). Szkoda, że MPK nie wpada na taki pomysł samo...
- prof_klos
- Megagaduła
- Posty: 3415
- Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
- Lokalizacja: Pabianice | Piaski
Re: Przetarg na najem 46 autobusów.
Pamiętajcie, że średni optymalny wiek eksploatacyjny autobusów wynosi ~12 lat. W takim wieku wozy najlepiej sprzedać dalej, pozbyć się ich, a zwróci się sensowny procent wartości początkowej, a zarazem uniknie się kłopotów serwisowych w przyszłości. Ktoś inny zaś ucieszy się z względnie dobrze zachowanego taboru, który będzie się co jakiś czas psuć, lecz za tą cenę jest to w tolerancji.
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...
Re: Przetarg na najem 46 autobusów.
Tylko, ze nawet jak ZDiT cos układa to MPK i tak robi po swojemu...Karol pisze: MPK ma wykonywać zlecenie przewozu, a nie wpadać na pomysły odnośnie taboru. ZDiT powinien tak ułożyć rozkłady, by powyższe było spełnione.
No jasne, ale teraz to my potrzebujemy autobusów, więc nie ma mowy o ich sprzedaży. Muszą dojeździe do 2022r.prof_klos pisze:Pamiętajcie, że średni optymalny wiek eksploatacyjny autobusów wynosi ~12 lat. W takim wieku wozy najlepiej sprzedać dalej, pozbyć się ich, a zwróci się sensowny procent wartości początkowej, a zarazem uniknie się kłopotów serwisowych w przyszłości. Ktoś inny zaś ucieszy się z względnie dobrze zachowanego taboru, który będzie się co jakiś czas psuć, lecz za tą cenę jest to w tolerancji.
Re: Przetarg na najem 46 autobusów.
Bo mamy patologiczną sytuację, w której nie można ukarać przewoźnika za tego typu uchybienia.nowy1212 pisze: Tylko, ze nawet jak ZDiT cos układa to MPK i tak robi po swojemu...
Re: Przetarg na najem 46 autobusów.
Miejskiego wysokopodłogowca w 2018 kupi tylko złomiarz. Lepiej zostawić je na zetki, gdzie nadają się idealnie.prof_klos pisze:Pamiętajcie, że średni optymalny wiek eksploatacyjny autobusów wynosi ~12 lat. W takim wieku wozy najlepiej sprzedać dalej, pozbyć się ich, a zwróci się sensowny procent wartości początkowej, a zarazem uniknie się kłopotów serwisowych w przyszłości. Ktoś inny zaś ucieszy się z względnie dobrze zachowanego taboru, który będzie się co jakiś czas psuć, lecz za tą cenę jest to w tolerancji.
- prof_klos
- Megagaduła
- Posty: 3415
- Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
- Lokalizacja: Pabianice | Piaski
Re: Przetarg na najem 46 autobusów.
Niekoniecznie. Są zapyziałe enklawy na Śląsku czy, do niedawna Łask (chociaż przegubowca by nie kupowali). Niemniej masz rację, powinny zwłaszcza teraz, w zapotrzebowaniu przejeździć ten okres wielkich objazdów (centrum Łodzi i Pabianice), tu powinno się je zajeździć minimalnym kosztem i potem złomować. Po prostu.
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...