Praca w MPK/ZDiT
Re: Rozkłady jazdy
A na ile aktualnie można liczyc m/w na starcie, z najgorszą kategorią podatku? Jako motorniczy i kierowca?
Re: Rozkłady jazdy
Na czysto około 2600/2700 w zależności od ilości dni i godzin weekendowych czy nocnych za co masz dodatek i odlicz od tego lekko ponad 200 zł raty za kurs. Pierwsza umowa na 3 miesiące, później podwyżka i dalej dwie umowy po 7 miesięcy i osiągasz już konkretną stawkę na stanowiskuGraficzny pisze:A na ile aktualnie można liczyc m/w na starcie, z najgorszą kategorią podatku? Jako motorniczy i kierowca?
Re: Rozkłady jazdy
No zarobki nie są niby złe, choć wg mnie powinny trwać starania, by podnieść do 3000 zł, ale z drugiej strony to dzisiaj ofert pracy coraz więcej, a tam nie ma problemu z punktami socjalnymi, godziny pracy ma sie stałe, a stresu też mniej.
Z ciekawości są motorniczowie z Ukrainy albo kierowcy?
Z ciekawości są motorniczowie z Ukrainy albo kierowcy?
Re: Rozkłady jazdy
Na pewno kurs na motorniczego trwa dłużej? Kierowca autobusu musi nie tylko zrobić kat. D (na przegubowce wystarcza samo D, czy wymagane jest D+E?), ale jeszcze tę kwalifikację wstępną, i potem ją co ileś lat odnawiać. A dla motorniczych jest tylko kurs na motorniczego, i tyle - nie ma żadnych kwalifikacji wstępnych.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Re: Rozkłady jazdy
Na obecnym kursie jest murzynka i będzie to ewenement nie wiem czy nie na skalę Polski nawetnowy1212 pisze:No zarobki nie są niby złe, choć wg mnie powinny trwać starania, by podnieść do 3000 zł, ale z drugiej strony to dzisiaj ofert pracy coraz więcej, a tam nie ma problemu z punktami socjalnymi, godziny pracy ma sie stałe, a stresu też mniej.
Z ciekawości są motorniczowie z Ukrainy albo kierowcy?
Re: Praca w MPK/ZDiT
W Niemczech wystarcza D, bo przegubowy autobus traktuję się w sumie jako jednoczęściowy pojazd. Więc na terenie Polski chyba będzie podobnie.Kpc21 pisze:Na pewno kurs na motorniczego trwa dłużej? Kierowca autobusu musi nie tylko zrobić kat. D (na przegubowce wystarcza samo D, czy wymagane jest D+E?), ale jeszcze tę kwalifikację wstępną, i potem ją co ileś lat odnawiać. A dla motorniczych jest tylko kurs na motorniczego, i tyle - nie ma żadnych kwalifikacji wstępnych.
Ten kurs trwa ok. 3,5 mies., w czym jednocześnie się robi prawo jazdy. Kwalifikacje odswierza się co 5 lat.
A jeżdżą też "niemcy"? xDWojtek94 pisze:Na obecnym kursie jest murzynka i będzie to ewenement nie wiem czy nie na skalę Polski nawetnowy1212 pisze: Z ciekawości są motorniczowie z Ukrainy albo kierowcy?
Re: Praca w MPK/ZDiT
Też tak mi się wydaje, ale gdzieś się z taką informacją o D+E na jakichś forach spotkałem, więc sam już nie wiem.Graficzny pisze:W Niemczech wystarcza D, bo przegubowy autobus traktuję się w sumie jako jednoczęściowy pojazd. Więc na terenie Polski chyba będzie podobnie.
A jak to wygląda na motorniczego?Ten kurs trwa ok. 3,5 mies., w czym jednocześnie się robi prawo jazdy. Kwalifikacje odswierza się co 5 lat.
Ale w sensie tacy bardziej południowi "Niemcy"?A jeżdżą też "niemcy"? xD
Za wiele takich to u nas raczej nie ma, a jak się trafią, to prędzej jacyś Erasmusi czy inni studenci, niż ktoś, to miałby tu pracować.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Re: Praca w MPK/ZDiT
Tego to nie wiem.Kpc21 pisze:A jak to wygląda na motorniczego?Ten kurs trwa ok. 3,5 mies., w czym jednocześnie się robi prawo jazdy. Kwalifikacje odswierza się co 5 lat.
Ale w sensie tacy bardziej południowi "Niemcy"?A jeżdżą też "niemcy"? xD
Za wiele takich to u nas raczej nie ma, a jak się trafią, to prędzej jacyś Erasmusi czy inni studenci, niż ktoś, to miałby tu pracować.
Nie, takie "prawdziwe" z zachodu. Tyle że korzenie polskie. Wiem, może dziwnie brzmi, ale jednak.
Re: Praca w MPK/ZDiT
Jak rozmawiałem kiedyś z kierowcami starszymi stażem, to według ich słów dawniej faktycznie na przeguba trzeba było mieć D+E ale jak zaczęły się pojawiać autobusy typu pchacz to ktoś pomyślał, że w sumie to wychodzi, że przyczepa napędza pojazd i zniesiono wymóg posiadania D+E, a przegubowca zaczęto traktować jako jeden pojazd.Kpc21 pisze:Też tak mi się wydaje, ale gdzieś się z taką informacją o D+E na jakichś forach spotkałem, więc sam już nie wiem.Graficzny pisze:W Niemczech wystarcza D, bo przegubowy autobus traktuję się w sumie jako jednoczęściowy pojazd. Więc na terenie Polski chyba będzie podobnie.
Re: Praca w MPK/ZDiT
Pytanie na śniadanie..
Przy ogłoszeniach do pracy jako kierowca autobusu czy motorniczy jest wymóg m. in. "wykształcenie średnie, mile widziane średnie techniczne". Czy występowały w ostatnim czasie też wyjątki, że zostały pracowniki przyjęte z niższym wykształceniem lub patrzą na to inaczej, jeżeli kandydat jest obcokrajowcem?
Przy ogłoszeniach do pracy jako kierowca autobusu czy motorniczy jest wymóg m. in. "wykształcenie średnie, mile widziane średnie techniczne". Czy występowały w ostatnim czasie też wyjątki, że zostały pracowniki przyjęte z niższym wykształceniem lub patrzą na to inaczej, jeżeli kandydat jest obcokrajowcem?
Re: Praca w MPK/ZDiT
ZDiT prowadzi obecnie nabór na pracownika zajmującego się SIP i tworzeniem rozkładów jazdy:
http://zdit.uml.lodz.pl/files/job_offer ... 20ZDiT.pdf
http://zdit.uml.lodz.pl/files/job_offer ... 20ZDiT.pdf
Re: Praca w MPK/ZDiT
http://zdit.uml.lodz.pl/files/job_offer ... k%20II.pdf
Ktoś chętny na sprawdzenie się w pracy przy sygnalizacji świetlnej?
Ktoś chętny na sprawdzenie się w pracy przy sygnalizacji świetlnej?