Stan techniczny taboru MPK
-
- Megagaduła
- Posty: 2391
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Re: Stan techniczny taboru MPK
Współczesne wyglądają świetnie, ale tylko wizualnie. Te będące w Konstalach nie spełniają nawet takiej funkcji, jak w M8CNach, czyli możliwość uprzedniego wciskania guziczka. Czyli nie są nawet zbyt użyteczne.
Re: Stan techniczny taboru MPK
Za to, o ironio, pamięć mają te duże białe.
-
- Megagaduła
- Posty: 2391
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Re: Stan techniczny taboru MPK
Chyba nie wszystkie.
Re: Stan techniczny taboru MPK
Podejrzewam, że kilka linijek w programie i te przyciski też byłyby w stanie zapamiętywać wciśnięcie przed zatrzymaniem pojazdu.
Re: Stan techniczny taboru MPK
Podejrzewam, że nie.mateeusz pisze:Podejrzewam, że kilka linijek w programie i te przyciski też byłyby w stanie zapamiętywać wciśnięcie przed zatrzymaniem pojazdu.
Re: Stan techniczny taboru MPK
Zależy jak są zrobione drzwi w Woltanach (bo w klasykach pewnie trzeba by dodać jakiś przerzutnik do wszystkich drzwi), czy "na chama" czy przez centralny sterownik (jak np. w CR-Enice)
-
- Megagaduła
- Posty: 2391
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Re: Stan techniczny taboru MPK
Teraz chciałbym zmienić kwestię.
Co dzieje się z: 1446+47, 1916+31, 1936+37, 1938+39? W sierpniu i wrześniu regularnie wchodziłem w aplikację WatchLine i nie było ich w ogóle widać. A sygnalizuję to dopiero teraz, bo zapominałem. Chociaż nie wiem, czy buźka jest tu odpowiednia W każdym razie, pytanie brzmi: czy to prawda, że ww. wagony będą szły jako pierwsze do odstawki w zamian za nowe NF6D i Swingi?
Co dzieje się z: 1446+47, 1916+31, 1936+37, 1938+39? W sierpniu i wrześniu regularnie wchodziłem w aplikację WatchLine i nie było ich w ogóle widać. A sygnalizuję to dopiero teraz, bo zapominałem. Chociaż nie wiem, czy buźka jest tu odpowiednia W każdym razie, pytanie brzmi: czy to prawda, że ww. wagony będą szły jako pierwsze do odstawki w zamian za nowe NF6D i Swingi?
Re: Stan techniczny taboru MPK
1446+1447 jechałem bodajże w zeszłym tygodniu. Za to 1916+1931 miał już nie wrócić po jakimś wykolejeniu.
Re: Stan techniczny taboru MPK
1916+1931 szkoda, jechałem nim chyba w kwietniu i był w naprawdę super stanie.
Re: Stan techniczny taboru MPK
Wykolejenie 1916+1931 na Piłsudskiego przy Kilińskiego było zdaje się, że w maju, a już w lipcu wagony były mocno rozszabrowane. 1938+1939 też już dawno jest wycofany i formalnie również zdjęty ze stanu. A co z 1936+37 to nie wiem
-
- Megagaduła
- Posty: 2391
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Re: Stan techniczny taboru MPK
Co do 1936+37, być może, że z pewnych względów jest (albo był dotychczas) rzadko widziany na mieście, ale... widziałem tegoż jeszcze w czerwcu, gdy jechał raz na linii 8, a raz bodaj na linii 2. Tylko że ogólnie może być z tym wagonem coś nie tak.
Re: Stan techniczny taboru MPK
Jadę właśnie składem 2574+2575 na linii 16. W pierwszym wagonie na 4 pary drzwi działają tylko 2 (przy kabinie motorniczego i te z poręczami do wsiadania). Na każdym przystanku pasażerowie bezskutecznie próbują wciskać przycisk do tylnych drzwi.
Re: Stan techniczny taboru MPK
1936+1937 dziś na 4.
-
- Megagaduła
- Posty: 2391
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Re: Stan techniczny taboru MPK
A dziś na 3:
Dzięki.
I dobrze, chociaż jeszcze jeździ. Dzięki.
Re: Stan techniczny taboru MPK
Wiadomo czy MPk naprawiło M6S?
Dla przypomnienia z maja:
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 58584.html
Dla przypomnienia z maja:
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 58584.html
Swoja droga fajnie by było dokupić kilka sztuk i pozbyć się GT6.– W zajezdni przy ul. Telefonicznej jest obecnie pięć sztuk tego typu – wylicza Bartosz Stępień (pierwotnie do Łodzi sprowadzono sześć egzemplarzy, jeden jest zdekompletowany, a MPK wystawiło go niedawno na sprzedaż), – Trzy tramwage M6S jeżdżą liniowo, a dwa kolejne czekają na naprawę komponentów elektronicznych – wylicza przedstawiciel łódzkiego MPK.
Re: Stan techniczny taboru MPK
https://www.fakt.pl/wydarzenia/polska/l ... cs&utm_v=2
I jeszcze taki fragment
No, ale po co montować w Konstalach piasecznice przecież pójdą na złom. No pójdą może za rok, moze za pięć, a moze za 15 lat...Wypadek w Łodzi! Tramwaj MPK staranował samochody
Co się dzieje w MPK w Łodzi? W październiku było trzykrotnie więcej wypadków z winy motorniczych niż w poprzednich miesiącach. Wczoraj na Przybyszewskiego tramwaj staranował samochody stojące przed światłami. Cztery osoby zostały ranne. Policja nie ma wątpliwości: winna jest motornicza. W październiku wypadków z winy motorniczych było tyle ile razem w lipcu, sierpniu i we wrześniu.
I jeszcze taki fragment
Jakiej modernizacji?W MPK Łódź zapewniają, że widzą gwałtownie rosnącą liczbę wypadków tramwajów (21 w październiku przy 7 we wrześniu) i uczulają motorniczych na niebezpieczną przypadłość starych wagonów. – Przy modernizacji tych wagonów wyposażamy jej w urządzenia do wspomagania hamowania – mówi Bartosz Stępień z MPK. Według policji od początku roku w 13 wypadkach i 31 kolizjach z winy motorniczych zginęła jedna osoba, a 14 zostało rannych.
Re: Stan techniczny taboru MPK
Pewnie chodzi o modernizacje na 3D z aparaturą Woltana - wszystkie te pojazdy dostały piasecznice.
Szkoda, że jak wcześniej klepali zwykłe "bulwy" po kosztach, to zrezygnowali z piasecznic...
Szkoda, że jak wcześniej klepali zwykłe "bulwy" po kosztach, to zrezygnowali z piasecznic...
Re: Stan techniczny taboru MPK
^^No, a zamontować piasecznic się w nich nie da?
W największych złomach można już sobie darować, ale w tych ze zmienionym wyglądem to warto by było zainwestować. Tak MPk dba o bezpieczeństwo na skrzyżowaniach, że tramwaje nie moga sie mijać, a tu już bezpieczeństwo nie jest ważne?
W największych złomach można już sobie darować, ale w tych ze zmienionym wyglądem to warto by było zainwestować. Tak MPk dba o bezpieczeństwo na skrzyżowaniach, że tramwaje nie moga sie mijać, a tu już bezpieczeństwo nie jest ważne?
Re: Stan techniczny taboru MPK
W październiku 3 razy więcej wypadków "z winy" motorniczych. Ten, kto się temu dziwi, chyba nie jechał tramwajem na jesieni.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Re: Stan techniczny taboru MPK
Dać na pewno się da, tylko ciekawe jaki byłby tego koszt i czy nie wymagałoby to jakiejś większej ingerencji w konstrukcję wagonu. A poza tym bulwy chyba nie mają komputera pokładowego, który wykrywałby poślizg kół na podstawie sygnałów z czujników i automatycznie załączał sypanie piasku - motorniczy musiałby to robić manualnie. Aczkolwiek nie wiem jak to dokładnie jest zrobione.
A ta zwiększona liczba wypadków może też paradoksalnie wynikać z większej ilości pojazdów z piasecznicami - jeśli motorniczy jednego dnia jeździ składem, który nie ma problemów z hamowaniem, a kolejnego dnia dostaje klasycznego konstala to nie zachowuje już takiej ostrożności jak dawniej.
A ta zwiększona liczba wypadków może też paradoksalnie wynikać z większej ilości pojazdów z piasecznicami - jeśli motorniczy jednego dnia jeździ składem, który nie ma problemów z hamowaniem, a kolejnego dnia dostaje klasycznego konstala to nie zachowuje już takiej ostrożności jak dawniej.