Stan techniczny taboru MPK

Jelcz, czy Volvo? To najlepsze miejsce dla tematów tego typu.
igor
Sympatyk forum
Posty: 505
Rejestracja: pt 14:22, 01 maja 2009

Re: Stan techniczny taboru MPK

Post autor: igor »

302 nad drzwiami nie ma sporego płata lakieru z lewej strony, ale to już od dawna.
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2430
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Stan techniczny taboru MPK

Post autor: nowy1212 »

Co jest z kierunkowskazami w Konstalach ze ina często są tak jakby zamrożone i tramwaj sobie jedzie dłuższy czas a kierunkowskaz jest pomarańczowy (nie mruga). Dość często to widzę ostatnio i trochę to wprowadza w blad gdy się jedzie autem.

Czy za to można dostać mandat w ogóle?
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Stan techniczny taboru MPK

Post autor: px33 »

Nie wiem jak w konstalu, ale w starej Pesie to jest wina zablokowanego (sklejonego) przekaźnika i żeby to naprawić motorniczy musi otworzyć jedną z przednich klap i walnąć w przekaźnik.
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Re: Stan techniczny taboru MPK

Post autor: STUDI »

px33 pisze:Nie wiem jak w konstalu, ale w starej Pesie to jest wina zablokowanego (sklejonego) przekaźnika i żeby to naprawić motorniczy musi otworzyć jedną z przednich klap i walnąć w przekaźnik.
Eeech widać przekaźnik za mniej więcej w detalu 20 - 30 PLN jest problemem dla MPK. Jak za szybko szlag trafia styk (w sumie DC czyli wredny do przełączania obwód z racji łuku) to nie można dać snubbera równolegle do styku?
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Stan techniczny taboru MPK

Post autor: px33 »

Wiesz, dawno się z czymś takim nie zetknąłem, ale i mniej jeżdżę teraz 122N. Więc może MPK to poprawiło. Zresztą przy obwodach takiej mocy chyba nic strasznego by się nie stało gdyby zastosować przekaźnik solid state, który po prostu nie może się skleić
Pacyfik
Coś mówi
Posty: 49
Rejestracja: pn 22:07, 01 lip 2019

Re: Stan techniczny taboru MPK

Post autor: Pacyfik »

Hm... trzecia zajezdnia autobusowa, mówicie obywatele? "Z mapy", że tak powiem - metodą wojskową - wynika, że powinna być zlokalizowana... na terenie pomiędzy pętlą Radiostacja, ul. Konstytucyjną i Pomorską; a od zachodu jest ulica Debicha jeszcze... Także tego xD: smacznego! To tak dla śmiechu... Oczywiście nie będzie jej tam - ani gdzie indziej też nie.... Brak woli politycznej i forsy. Pzdr.
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Re: Stan techniczny taboru MPK

Post autor: STUDI »

px33 pisze:Wiesz, dawno się z czymś takim nie zetknąłem, ale i mniej jeżdżę teraz 122N. Więc może MPK to poprawiło.
Prąd stały bardzo żle się rozłącza. Powodem jest łuk. Nie zgaśnie ot tak i w przeciwieństwie do AC to niewielka różnica czy rozłączy prąd/moc bierna czy prąd/moc czynną.
A jak wolisz obrazki to Wykres nr 3 w tej karcie katalogowej dobitnie to prezentuje.
https://www.relpol.pl/pl/content/downlo ... e/RM84.pdf
Zresztą przy obwodach takiej mocy chyba nic strasznego by się nie stało gdyby zastosować przekaźnik solid state, który po prostu nie może się skleić
No ale solid state relay jest droższy a druga wada jest fakt iż jednak typowa oferta to do obwodów AC. Niektóre z nich można stosować do sterowania fazowego jak te dawne ściemniacze do żarówek montowane w mieszkaniach.
W sterownikach przełączających obwody DC po prostu stosuje się MOSFETy czasem IGBT. Jednak i tak trzeba dodać snubbery.
Nie do przecenienia jest łatwość wymiany przekazników. Te po prostu wyjmujemy z podstawki, czasem posiłkując się wyrzutnikiem w podstawce SSR to będą zaciski śrubowe. Konektory szczególnie lepszych ich wariant czyli faston jest mniej popularny. Najgorzej gdy pada MOSFET w sterowniki. Jeszcze dla niektórych gorzej jak to SMD a nie THT.
Niezależnie czy to styk czy półprzewodnik jednak rozłączenie obwodu DC jest problemem.
Tam na koniec fajniej jest już nawet w obwodach NN (0.4kV) tym bardziej już w SN 15kV szczególnie. Pomylenie kolejności użycia rozłącznika i wylacznika końcu się w przypadku SN w zasadzie wysokim ryzykiem śmierci, ekplozja aparatu. Miałem okazję przy przeglądach podstacji SN/NN doświadczyć załączenia, rozłączenie dzięki konstrukcji rozłącznika jest mnie efektowne.
Nie do
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2430
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Stan techniczny taboru MPK

Post autor: nowy1212 »

Może tutaj? Taka mojego autorstwa tabelka

Obrazek

Jeśli ktoś się zastanawia ile musimy kupić niskaczy (w ciągu 4 lat) by dogonić pozostałe miasta pod względem udziału niskiej to odpowiednio:
Gdańsk - 158 tramwajów
Kraków - 110 tramwajów
Poznań - 90 tramwajów
Wrocław/Warszawa - 60 tramwajów
GOP - 45 tramwajów

Oczywiście nie wiadomo czy Kraków, Warszawa, Wrocław nie skorzystają z zamówień uzupełniających, ale no tego nie wliczam, bo nie wiadomo co będzie.



Wypadamy więc fatalnie - oby udało się ściągnąc z Niemiec z 60 niskaczy w ciągu 4 lat, bo inaczej będzie wstyd na cała Polske.
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2430
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Stan techniczny taboru MPK

Post autor: nowy1212 »

Czy modernizacja EA1 wpłynęła waszym zdaniem w jakiś sposób na stan taboru? Czystość, skrzypnie elementów itp?
Z reszta analogicznie czy nowa hala dla niskaczy w ET1 wpłynęła jakoś na stan niskaczy?

Chodzi mi o wasze odczucia
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2430
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Stan techniczny taboru MPK

Post autor: nowy1212 »

Łącznie OPS pojawi się na "jedenastce" w dziewięciu tramicusach i 14 cityrunnerach.
https://lodz.wyborcza.pl/lodz/7,35136,2 ... linii.html

No dobra 1 Tramicus jest modernizowany, a czemu brak 1 CRa?
NamonPL
Sympatyk forum
Posty: 501
Rejestracja: pt 22:50, 05 lip 2019

Re: Stan techniczny taboru MPK

Post autor: NamonPL »

1 CR też jest właśnie modernizowany.
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2430
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Stan techniczny taboru MPK

Post autor: nowy1212 »

Może tutaj?
Obrazek

Info z dokumentacji do remontu zaj.Chocianowice
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Re: Stan techniczny taboru MPK

Post autor: STUDI »

A jak z tym najpoważniej rozbitym dawno temu? Przywrócony do ruchu czy jest tylko dawcą z racji konieczności OIDP wymiany przynajmniej całego perwszego członu.
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2430
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Stan techniczny taboru MPK

Post autor: nowy1212 »

Nie wiem gdzie to dodać, a głupio tworzyć watek - http://www.mpk.lodz.pl/files/powiadomie ... 4_22_2.pdf

Czemu MPK sprzedaje nowy samochód?
kuba_łódź
Gaduła
Posty: 1474
Rejestracja: pn 15:27, 10 sie 2015
Lokalizacja: Łódź-Andrzejów

Re: Stan techniczny taboru MPK

Post autor: kuba_łódź »

Jak to prezes ma jeździć jakimś 5-letnim złomem ? ;)
TramMomentyStudenta
Megagaduła
Posty: 2387
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017

Re: Stan techniczny taboru MPK

Post autor: TramMomentyStudenta »

W sumie by mógł. Przynajmniej mógłby sobie zaoszczędzić kasę oraz środowisko. ;)
CLIFF
Czasem wpada
Posty: 54
Rejestracja: czw 20:31, 25 mar 2021

Re: Stan techniczny taboru MPK

Post autor: CLIFF »

Czemu na 15 tyle Konstali? CR nawet nie dają rady na Rzgowskiej? Od pętli do sklepu z garniakami to buja lub tramwaj jedzie pod ukosem.
NamonPL
Sympatyk forum
Posty: 501
Rejestracja: pt 22:50, 05 lip 2019

Re: Stan techniczny taboru MPK

Post autor: NamonPL »

Jeśli chodziliby o stan torowiska to nie kursowałby żaden. Skończ z tymi ciągłymi teoriami.
CLIFF
Czasem wpada
Posty: 54
Rejestracja: czw 20:31, 25 mar 2021

Re: Stan techniczny taboru MPK

Post autor: CLIFF »

Czy w pracy nie wolno gadać, że działasz na forum? Ja pracując w Zdit lub Mpk bym nie pisał jeszcze na forum o takiej tematyce.
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2430
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Stan techniczny taboru MPK

Post autor: nowy1212 »

Namon nie pracuje ani w ZDiT ani w MPK, ale nawet gdyby to pracodawcy daja czas na przerwę więc skąd wiesz, ze ta osoba nie wykorzystuje przerwy do tego by przejrzeć forum?
ODPOWIEDZ