Solaris Urbino IV generacji
Re: Solaris Urbino IV generacji
Czy słychać coś kiedy premiera Solarek?
Re: Solaris Urbino IV generacji
Szkoda, ze z tymi formalnościami problem, bo takie upały to akurat pojazdy z klima by się przydały
-
- Megagaduła
- Posty: 2393
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Re: Solaris Urbino IV generacji
A może właśnie upały przeszkadzają w możliwości wyjazdu na trasy? XD
Re: Solaris Urbino IV generacji
Wiadomo czy są szanse by w czerwcu nowe autobusy wyjechały? Ciekawe co to z niespodziewane okoliczności się trafiły, ze takie opóźnienie.
Re: Solaris Urbino IV generacji
Niby jest problem z jakimiś formalnościami.
Re: Solaris Urbino IV generacji
Problem jest z wyświetlaczami i monitoringiem wozu.
Re: Solaris Urbino IV generacji
Co wpis, to inny powód. Ja słyszałem o niezgodnościach w emisji spalin. Ale "wkrótce" mają wyjechać.
Re: Solaris Urbino IV generacji
Nie wiem czy to nie błąd, ale w WatchLine widoczny jest 2980 na Chojnach na 62.
Chyba ma jazdy testowe bez pasażerów.
Chyba ma jazdy testowe bez pasażerów.
-
- Megagaduła
- Posty: 2393
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Re: Solaris Urbino IV generacji
To dzień dobrych wiadomości. Dziś mieliśmy chyba #2988, widziałem go bodajże na 75 na zjeździe na Nowe Sady po 18.
A tu widzę w odpowiednim wątku znacznie więcej premier. Oby te Solariski posłużyły nam jak najdłużej.
A tu widzę w odpowiednim wątku znacznie więcej premier. Oby te Solariski posłużyły nam jak najdłużej.
-
- Megagaduła
- Posty: 2286
- Rejestracja: wt 13:22, 16 cze 2009
- Lokalizacja: Łódź-Retkinia
Re: Solaris Urbino IV generacji
Jechałem 2988.
- SIP padł, działał tylko LCD podsufitowy (przewijał trasę). Brak gadaczki. Przed moją przejażdzką SIP chyba działał, bo widziałem go w myBusie, jak wysiadłem to sprawdziłem drugi raz i przestał być widoczny.
- Denerwujący jest sygnał ostrzegawczy przed otwarciem drzwi. Ponadto ten pisk opóźnia otwarcie drzwi, bo najpierw dwa razy piszczy, a dopiero potem otwierają się drzwi (czasowo jest to porównywalne z otwarciem drzwi w Citaro).
Niestety wydłuża to postój na przystanku. MPK/ZDiT powinni zakazać instalacji takich upierdliwych dodatków (w trosce o punktualność i uszy pasażerów).
Sygnał ostrzegawczy powinien być tylko przed zamknięciem drzwi, a nie przed otwarciem/podczas otwarcia.
Takie denerwujące sygnały są zamontowane w Isuzu, Citaro, Conecto'06, Swingach'15.
- Drzwi zamykały się na fotokomórki.
- Brak nalepek "pojazd klimatyzowany - nie otwierać okien".
- Układ wnętrza na plus w porównaniu do Solarisa przegubowego z 2015. Brak pustej przestrzeni na nadkolu środkowej osi (największy błąd w układzie wnętrza SU18 z 2015).
Wrażenia z jazdy i odgłosy - jak w Solarisie z 2015 - czyli wszystko OK.
PS Szkoda, że Limanka nie puściła swoich SU12 - na mieście widziałem sporo Volvo 7000. Mam nadzieję, że dostawa SU12 pozwoli na ich wycofanie, bo Volvo 7000 mówiąc dyplomatycznie są bardzo mocno zużyte.
Ciekawe do kiedy wyjedzie reszta i czy uda się ograniczyć kursowanie wysokich Conecto do zatramwajów i linii zmianowych.
- SIP padł, działał tylko LCD podsufitowy (przewijał trasę). Brak gadaczki. Przed moją przejażdzką SIP chyba działał, bo widziałem go w myBusie, jak wysiadłem to sprawdziłem drugi raz i przestał być widoczny.
- Denerwujący jest sygnał ostrzegawczy przed otwarciem drzwi. Ponadto ten pisk opóźnia otwarcie drzwi, bo najpierw dwa razy piszczy, a dopiero potem otwierają się drzwi (czasowo jest to porównywalne z otwarciem drzwi w Citaro).
Niestety wydłuża to postój na przystanku. MPK/ZDiT powinni zakazać instalacji takich upierdliwych dodatków (w trosce o punktualność i uszy pasażerów).
Sygnał ostrzegawczy powinien być tylko przed zamknięciem drzwi, a nie przed otwarciem/podczas otwarcia.
Takie denerwujące sygnały są zamontowane w Isuzu, Citaro, Conecto'06, Swingach'15.
- Drzwi zamykały się na fotokomórki.
- Brak nalepek "pojazd klimatyzowany - nie otwierać okien".
- Układ wnętrza na plus w porównaniu do Solarisa przegubowego z 2015. Brak pustej przestrzeni na nadkolu środkowej osi (największy błąd w układzie wnętrza SU18 z 2015).
Wrażenia z jazdy i odgłosy - jak w Solarisie z 2015 - czyli wszystko OK.
PS Szkoda, że Limanka nie puściła swoich SU12 - na mieście widziałem sporo Volvo 7000. Mam nadzieję, że dostawa SU12 pozwoli na ich wycofanie, bo Volvo 7000 mówiąc dyplomatycznie są bardzo mocno zużyte.
Ciekawe do kiedy wyjedzie reszta i czy uda się ograniczyć kursowanie wysokich Conecto do zatramwajów i linii zmianowych.
Re: Solaris Urbino IV generacji
Poważnie - pierwszy dzień i zapowiedzi już nie działają?
A to pikanie przed otwarciem drzwi to może jakiś nowy wymóg? Jesli nie to faktycznie to irytuje to warto wyłączyć
A to pikanie przed otwarciem drzwi to może jakiś nowy wymóg? Jesli nie to faktycznie to irytuje to warto wyłączyć
Re: Solaris Urbino IV generacji
Nie jest przecież tajemnicą, bo MPK mówi o tym otwarcie, że właśnie to całe opóźnienie z wyjazdem wozów na miasto jest wynikiem m.in. problemów z zapowiedziami czy ogólnie informacją pasażerską oraz z monitoringiem. Także mnie to nie dziwi akurat, że coś się zepsuło...
No ale jak widać zdecydowali się jednak coś wypuścić na miasto. Pewnie wiele rzeczy można sprawdzić po prostu w ruchu liniowym.
No ale jak widać zdecydowali się jednak coś wypuścić na miasto. Pewnie wiele rzeczy można sprawdzić po prostu w ruchu liniowym.
Re: Solaris Urbino IV generacji
Ciekawe czy są już odebrane czy to jakiś odbiór warunkowy?
Re: Solaris Urbino IV generacji
Jechałem przed chwilą 1945 i ogólne wrażenia są spoko. Ale:
-Sygnał przed otwarciem drzwi jest niepotrzebny i zarazem denerwujący
-w Mercedesach tych najnowszych drzwi jednak zamykają się o wiele ciszej i nie trzaskają przy otwieraniu i zamykaniu.
-Brak ładowarek USB nie uważam za wielki minus, jednak większość miast w nowych autobusach je ma, tym bardziej te większe miasta.
-Sygnał przed otwarciem drzwi jest niepotrzebny i zarazem denerwujący
-w Mercedesach tych najnowszych drzwi jednak zamykają się o wiele ciszej i nie trzaskają przy otwieraniu i zamykaniu.
-Brak ładowarek USB nie uważam za wielki minus, jednak większość miast w nowych autobusach je ma, tym bardziej te większe miasta.
Re: Solaris Urbino IV generacji
Really? Ładowarka USB? Może jeszcze fotele z hydromasażem?
Autobus to jest środek transportu, jakby niektórzy zdążyli zapomnieć. Wolę, by był punktualny i czysty, niż miał zainstalowane lodówki do napojów na lato, deske do prasowania i czajnik elektryczny. Powerbank to nie jest kosztowny zakup, ja swój kupiłem za 11 złotych na promocji w pewnym centrum handlowym. Wyobrażasz sobie ładować telefon, przy pełnym autobusie na 70tce? Bo ja nie. Tym bardziej, że miałem możliwość jeździć autobusem z takim i jego lokalizacja była beznadziejna. Chyba, że zabronisz inwalidzie, czy matce w wozkiem zajęcia miejsca dla nich, "bo ja ładuję telefon".
Autobus miejski, to nie pociąg. Tutaj wsiadasz i wysiadasz, więc gadżet zbędny. Zresztą po kilku dniach byłoby to zalane dwa razy, o urwanych zawleczkach nie mówiąc.
Autobus to jest środek transportu, jakby niektórzy zdążyli zapomnieć. Wolę, by był punktualny i czysty, niż miał zainstalowane lodówki do napojów na lato, deske do prasowania i czajnik elektryczny. Powerbank to nie jest kosztowny zakup, ja swój kupiłem za 11 złotych na promocji w pewnym centrum handlowym. Wyobrażasz sobie ładować telefon, przy pełnym autobusie na 70tce? Bo ja nie. Tym bardziej, że miałem możliwość jeździć autobusem z takim i jego lokalizacja była beznadziejna. Chyba, że zabronisz inwalidzie, czy matce w wozkiem zajęcia miejsca dla nich, "bo ja ładuję telefon".
Autobus miejski, to nie pociąg. Tutaj wsiadasz i wysiadasz, więc gadżet zbędny. Zresztą po kilku dniach byłoby to zalane dwa razy, o urwanych zawleczkach nie mówiąc.
Re: Solaris Urbino IV generacji
Dlatego dopisałem że nie jest to minusem, jakby te ładowarki były to nikt by raczej nie narzekał na to. W Warszawie są i czasem się przydają. I w 95% one działają. A nie jest to duży wydatek w skali całego autobusu. Nie ma to nie ma, ja nie narzekam na to.
Jedna rzecz jeszcze do mojej opinii wyżej:
Wyświetlacz kierunkowy z tyłu mógłby być trochę większy, chyba że nie ma takiej możliwości. I również wyświetlacz boczny mógłby być w drugim członie pojazdów przegubowych. Ale tu też, cudów nie wymagam bo to Łódź.
Jedna rzecz jeszcze do mojej opinii wyżej:
Wyświetlacz kierunkowy z tyłu mógłby być trochę większy, chyba że nie ma takiej możliwości. I również wyświetlacz boczny mógłby być w drugim członie pojazdów przegubowych. Ale tu też, cudów nie wymagam bo to Łódź.
Re: Solaris Urbino IV generacji
Szeroki wyświetlacz z tyłu to już niezły sukces. Z małych rzeczy, które mogą poprawić stan rzeczy a nic nie kosztują to przydałoby się w długich przewiesić wyświetlacz wewnętrzny diodowy za przegub - wtedy cały autobus ma informacje o trasie, a teraz mało widoczny LCD zasłania diodową dla 3/4 autobusu (a dla pozostałej 1/4 LCD powinien być w miarę widoczny)
Re: Solaris Urbino IV generacji
Oj tak albo po prostu drugi wyświetlacz. To powinien być standard.
Poza tym raczej trudno o jakies kolejne uwagi, bo to w końcu autobus i obecnie zapewnia in wystarczający do podróży standard. Nie ma sensu inwestować w inne dodatki. Oby tylko klime zaczęli napełniac bo to z rozmów w pracy widzę że duży problem jest
Poza tym raczej trudno o jakies kolejne uwagi, bo to w końcu autobus i obecnie zapewnia in wystarczający do podróży standard. Nie ma sensu inwestować w inne dodatki. Oby tylko klime zaczęli napełniac bo to z rozmów w pracy widzę że duży problem jest
Re: Solaris Urbino IV generacji
Z bajerów to w drugim członie można by wstawić tablice dwustronną - choinkę + LCD, byłoby chyba trochę taniej a i przy okazji można by się pochwalić że to krok w kierunku niedowidzących.
-
- Megagaduła
- Posty: 2286
- Rejestracja: wt 13:22, 16 cze 2009
- Lokalizacja: Łódź-Retkinia
Re: Solaris Urbino IV generacji
Przejazd 1949
- SIP sprawny. Gadaczka bardzo dobrze słyszalna. Jest informacja o przebiegu trasy na wyświetlaczu zewnętrznym (tak jak w Isuzu).
Tylny wyświetlacz pokazuje numer linii po warszawsku np. ŻUBARDŹ 87A (w Isuzu jest na odwrót - wypadałoby wybrać lepsze rozwiązanie i ujednolicić).
Niestety nie wiem jak się zachowuje wyświetlacz LED podsufitowy przy dłuższych nazwach przystanków (w autobusach z lat 2013-2018 problemem są ucięte nazwy przystanków na tym wyświetlaczu - brak przewijania nazwy przystanku) Na odcinku którym jechałem były przystanki, które mieściły się na wyświetlaczu.
- Brak numeru taborowego na kabinie kierowcy.
- Brak informacji o pojeździe klimatyzowanym.
- Między pierwszymi, a drugimi drzwiami są dwa rzędy tyłem do kierunku jazdy.
- Z tyłu nie zmieściły się trzy pełne siedzenia, jest 2,5 siedzenia (pewnie przez EURO 6 i zwiększanie wieży).
- Podtrzymuję uwagę co do niepotrzebnego sygnału ostrzegawczego przed otwarciem drzwi umieszczoną w poście o przejeździe 2988.
Wrażenia z jazdy OK - jak w SU12 z 2015 czyli OK.
- SIP sprawny. Gadaczka bardzo dobrze słyszalna. Jest informacja o przebiegu trasy na wyświetlaczu zewnętrznym (tak jak w Isuzu).
Tylny wyświetlacz pokazuje numer linii po warszawsku np. ŻUBARDŹ 87A (w Isuzu jest na odwrót - wypadałoby wybrać lepsze rozwiązanie i ujednolicić).
Niestety nie wiem jak się zachowuje wyświetlacz LED podsufitowy przy dłuższych nazwach przystanków (w autobusach z lat 2013-2018 problemem są ucięte nazwy przystanków na tym wyświetlaczu - brak przewijania nazwy przystanku) Na odcinku którym jechałem były przystanki, które mieściły się na wyświetlaczu.
- Brak numeru taborowego na kabinie kierowcy.
- Brak informacji o pojeździe klimatyzowanym.
- Między pierwszymi, a drugimi drzwiami są dwa rzędy tyłem do kierunku jazdy.
- Z tyłu nie zmieściły się trzy pełne siedzenia, jest 2,5 siedzenia (pewnie przez EURO 6 i zwiększanie wieży).
- Podtrzymuję uwagę co do niepotrzebnego sygnału ostrzegawczego przed otwarciem drzwi umieszczoną w poście o przejeździe 2988.
Wrażenia z jazdy OK - jak w SU12 z 2015 czyli OK.