Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
No ta bo jak jeździłem przez lata 9 i 96 na uczelnię to znałem potoki na liniach 57, 54 i 16 i mogłem się śmiało wypowiadać. No, a o tym czy PiS łamie prawo może wypowiadac się tylko prawnik
To kolejny pomysł to skrócenie 12 do Telefonicznej i wydłużenie 18 na Stoki. Tu już na pewno bedzie oszczędność.
Inna opcja to przekierowanie 86 w kierunku Fabrycznego z Rewolucji-Sterlinga-Narutowicza-Fabryczny zamiast jazdy do Uniwersyteckiej.
Gdyby pospieszono się z przetargiem na obsługę Z45 i Z46 to tez by było łatwiej.
To kolejny pomysł to skrócenie 12 do Telefonicznej i wydłużenie 18 na Stoki. Tu już na pewno bedzie oszczędność.
Inna opcja to przekierowanie 86 w kierunku Fabrycznego z Rewolucji-Sterlinga-Narutowicza-Fabryczny zamiast jazdy do Uniwersyteckiej.
Gdyby pospieszono się z przetargiem na obsługę Z45 i Z46 to tez by było łatwiej.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Źle pojmowana w naszym kraju wolność słowa prowadzi do postawy "nie znam się ale się wypowiem". W końcu każdy Polak zna się na wszystkim, a w szczególności jest świetnym lekarzem i drogowcem.
Nadal nie widzę tu rozwiązania problemu dodatkowej brygady. Przekierowanie przez Sterlinga też nim nie jest przy obecnych postojach.
Nadal nie widzę tu rozwiązania problemu dodatkowej brygady. Przekierowanie przez Sterlinga też nim nie jest przy obecnych postojach.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
No ta i jak ktoś jeździ zbiorkomem to się zna, a jak nie jeździ to się nie zna. Jak jeździłem 10 lat zbiorkomem to wtedy wg ciebie byłem fachowcem i znałem czasy przejazdu linii 64 i generalnie wiedział wszystko. Nie jeżdze to nie wiem nic.mig pisze:Źle pojmowana w naszym kraju wolność słowa prowadzi do postawy "nie znam się ale się wypowiem". W końcu każdy Polak zna się na wszystkim, a w szczególności jest świetnym lekarzem i drogowcem.
Jak na razie "fachowcy" z MPK zmarnowali kupę kasy na klepanie Konstali podczas gdy zwykli miłośnicy zbiorkomu od gadali by w tej cenie brać używki. Wiec nie przeginaj w drugą stronę, ze tylko fachowcy się znaja, bo wiele razy wychodzi tak, ze fachowcy sa konserwatywni w swoim fachu i potem płaca za to wszyscy. Ba co wiecej moze cię zszokuję, ale ludzie na wyzszych stanowiskach też nie są zawsze mądrzejsi od tych niżej.
Dobrze tłumaczę łopatologicznie.Nadal nie widzę tu rozwiązania problemu dodatkowej brygady. Przekierowanie przez Sterlinga też nim nie jest przy obecnych postojach.
Obecna trasa 86 od skrzyżowania Próchnika-Zachodnia do Zachodnia-Więckowskiego to 4,31km. W mojej wersji 4,63km tj Rewolucji-Sterlinga-Narutowicza-Scheiblerów-Poznańskich-Kilińskiego-Narutowicza-Sterlinga -Jaracza.
Jakoś trudno mi uwierzyć, ze te 300m wymaga dorzucenia kolejnej brygady, ale jesli to można pominąć podjazd do wezła przesiadkowego i przekierować linię po POW wzdłuż parku i wtedy wychodzi 4,1km. W końcu z Fabrycznego jedzie też 12
-
- Gaduła
- Posty: 1246
- Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
- Lokalizacja: ŁÓDŹ
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Ja to wytłumaczę w bardzo prosty sposób. Jeżeli wartości postojów są już graniczne, czyli zapewniają zgodny z przepisami minimalny czas postoju, to wydłużenie trasy o kilkaset metrów spowoduje konieczność wydłużenia czasu przelotu, a co za tym idzie: skrócenie czasu postoju. Jeśli przerwy są za krótkie, to nie ma z skąd zabierać minut na przelot, więc trzeba dokładać dodatkową brygadę. Mam nadzieję, że teraz jest jasne, dlaczego niekiedy należy skierować dodatkowy pojazd.
Jestem dumny z tego, że mogłem być motorniczym Zajezdni Dąbrowskiego.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
^^No to podałem drugi wariant gdzie trasa jest nawet krótsza od obecnej, a obsługa lepsza czyli więcej czasu dla kierowcy i obsługiwane w lepszy sposób obszaru w centrum bez dublowania relacji z 12, bez omijania EkSocu i z obsługą Jaracza.
A 300m to może być kwestia wprowadzenia jednego przystanku NŻ lub zweryfikowanie czy w jakimś miejscu nie da się zyskać minuty i po sprawie. Na całej trasie 86 na pewno jest to możliwe i znajdzie się na to miejsce. No ale jak nie to wyżej opisałem co i jak
BTW przy okazji wszedłem w rozkład 86 - gdzie te równe takty? Niesamowicie jak założenia reformy nie były dopasowane do rzeczywistości. Wszystko teraz poprzesuwane i odjazdy są bez zachowania równego taktu. Nie mówię że źle ale to kolejny element który zderzył zie z brutalna rzeczywistością
A 300m to może być kwestia wprowadzenia jednego przystanku NŻ lub zweryfikowanie czy w jakimś miejscu nie da się zyskać minuty i po sprawie. Na całej trasie 86 na pewno jest to możliwe i znajdzie się na to miejsce. No ale jak nie to wyżej opisałem co i jak
BTW przy okazji wszedłem w rozkład 86 - gdzie te równe takty? Niesamowicie jak założenia reformy nie były dopasowane do rzeczywistości. Wszystko teraz poprzesuwane i odjazdy są bez zachowania równego taktu. Nie mówię że źle ale to kolejny element który zderzył zie z brutalna rzeczywistością
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Dlaczego według ciebie brak równego taktu to dobra rzecz?
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
86AB akurat już przed wakacjami miały przesunięcia o 1-2 minuty, bo wariant A jest szybszy minimalnie.
Ważne, że na Retkini jest równo (dojazd do Kaliskiego i centrum), a w drugą stronę w centrum (powrót z centrum i Kaliskiego na Retkę).
Co do równych taktów, to moje 62 np wieczorem od dawna tego nie ma przez łączenia z H... Zejście z szczytu popołudniowego 12 do taktu 20 też nie jest równe i są przerwy po 25 minut...
Ważne, że na Retkini jest równo (dojazd do Kaliskiego i centrum), a w drugą stronę w centrum (powrót z centrum i Kaliskiego na Retkę).
Co do równych taktów, to moje 62 np wieczorem od dawna tego nie ma przez łączenia z H... Zejście z szczytu popołudniowego 12 do taktu 20 też nie jest równe i są przerwy po 25 minut...
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Nie mówiłem, że trzeba być fachowcem ale trzeba mieć pojęcie o czym się mówi niezależnie od tematu.nowy1212 pisze:No ta i jak ktoś jeździ zbiorkomem to się zna, a jak nie jeździ to się nie zna. Jak jeździłem 10 lat zbiorkomem to wtedy wg ciebie byłem fachowcem i znałem czasy przejazdu linii 64 i generalnie wiedział wszystko. Nie jeżdze to nie wiem nic.
Z tezą o polityce taborowej polemizowałbym biorąc pod uwagę stan naszych torowisk i fakt, że jeszcze długo konstrukcje wysokopodłogowe będą nam potrzebne a zmodernizowane w epoce Wąsowicza 805-tki nie będą jeździć w nieskończoność. Poza tym gdzie ta rzesza używek na 1000mm do kupienia?
Zmierzasz w dobrym kierunku, ale czym zamierzasz obsłużyć przystanek Rewolucji-Kamińskiego?nowy1212 pisze:Dobrze tłumaczę łopatologicznie.
Obecna trasa 86 od skrzyżowania Próchnika-Zachodnia do Zachodnia-Więckowskiego to 4,31km. W mojej wersji 4,63km tj Rewolucji-Sterlinga-Narutowicza-Scheiblerów-Poznańskich-Kilińskiego-Narutowicza-Sterlinga -Jaracza.
Jakoś trudno mi uwierzyć, ze te 300m wymaga dorzucenia kolejnej brygady, ale jesli to można pominąć podjazd do wezła przesiadkowego i przekierować linię po POW wzdłuż parku i wtedy wychodzi 4,1km. W końcu z Fabrycznego jedzie też 12
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Niczym. Nie ma że sensu obsługiwać przystanku który jest tylko w jednym kierunku. 86 w drugą nie jedzie
Poza tym mając do wyboru lepsza obsługę EkSocu i Pietryny przy Magdzie vs ten jeden przystanek to ja nie mam wątpliwości co ważniejsze.
Klasyczna kwestia priorytetów, choć można było zrobić konsultacje choćby przez Vox Populi by zobaczyć co się cieszy większa popularnością
Poza tym mając do wyboru lepsza obsługę EkSocu i Pietryny przy Magdzie vs ten jeden przystanek to ja nie mam wątpliwości co ważniejsze.
Klasyczna kwestia priorytetów, choć można było zrobić konsultacje choćby przez Vox Populi by zobaczyć co się cieszy większa popularnością
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
W takim razie z takim podejściem dalsza dyskusja na ten temat nie ma sensu. Ludzie zabiegali o powstanie tego przystanku jakiś czas temu i teraz należy im to zabrać ot tak? Idąc tym tropem należy zaorać mniej ważne odcinki sieci czy przystanki na peryferiach bo "centrum miasta ważniejsze".
Robienie ankiety z tak postawionym problemem to fasadowa demokracja i przypominać będzie głosowanie wśród grupy złożonej z 3 wilków i 2 owiec na temat "co dziś jemy na obiad?"...
Robienie ankiety z tak postawionym problemem to fasadowa demokracja i przypominać będzie głosowanie wśród grupy złożonej z 3 wilków i 2 owiec na temat "co dziś jemy na obiad?"...
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Ludzie mieli przez lata 86 na Jaracza i jakoś im zabrano i tu problemu nie ma? Jakoś te uwagi są wybiórczo akceptowane. Od czego to zależy że tu z tym przystankiem jest problem, a z przystankami Jaracza już nie?
Kiedy zostanie zrobiony pełnoprawny, godny odnowionego centrum przystanek Narutowicza-Kilińskiego i czemu, nigdy?
Kiedy zostanie zrobiony pełnoprawny, godny odnowionego centrum przystanek Narutowicza-Kilińskiego i czemu, nigdy?
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Co innego zabrać jakąś część oferty a co innego zabrać ludziom wszystko.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
No nie wiem, to jest wszystko kwestia zrównoważenia priorytetów. Jeśli ta pozostała oferta jest żałośnie mała to to nie jest rozwiązanie, które przyciągnie kogoś do komunikacji.
Z drugiej strony dojście kilkaset metrów do ciągu zbiorczego z dobrą ofertą nie jest jakimś ogromnym wyrzeczeniem (w najgorszym razie zajmie tyle czasu co czekanie na socjalny kurs - imo w tak biednej sieci jak nasza należy pogodzić się z koniecznością odbycia co jakiś czas spaceru), a z trzeciej nie można też nadmiernie wzmocnić jednego ciągu pozostawiając wszędzie pustynię albo kursy socjalne.
I uważam, że rozbijanie ciągów "bo pani Grażynka i dwie koleżanki napisały, że im to potrzebne więc nie można im zabrać" bez patrzenia przez pryzmat całej sieci to generalnie taki sobie pomysł. Finałem takiego podejścia będzie 150 linii z dowolnego punktu do każdego innego, co godzina bo nie stać nas na nic lepszego, i każdy po innej ulicy bo nie można pani Helence zabierać jej przystanku.
Z drugiej strony dojście kilkaset metrów do ciągu zbiorczego z dobrą ofertą nie jest jakimś ogromnym wyrzeczeniem (w najgorszym razie zajmie tyle czasu co czekanie na socjalny kurs - imo w tak biednej sieci jak nasza należy pogodzić się z koniecznością odbycia co jakiś czas spaceru), a z trzeciej nie można też nadmiernie wzmocnić jednego ciągu pozostawiając wszędzie pustynię albo kursy socjalne.
I uważam, że rozbijanie ciągów "bo pani Grażynka i dwie koleżanki napisały, że im to potrzebne więc nie można im zabrać" bez patrzenia przez pryzmat całej sieci to generalnie taki sobie pomysł. Finałem takiego podejścia będzie 150 linii z dowolnego punktu do każdego innego, co godzina bo nie stać nas na nic lepszego, i każdy po innej ulicy bo nie można pani Helence zabierać jej przystanku.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Tak jak napisałem już wcześniej, adresatem takich postulatów jak te powyższe powinni być okoliczni mieszkańcy. Jeśli im to skutecznie wytłumaczycie to nie widzę problemu by wrócić do tego tematu.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Ale dlaczego tylko okoliczni? Zmiana trasy w centrum ma wpływ też na wszystkie osoby jadące do centrum lub z centrum do dalszych dzielnic - i ich jest często więcej.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Bo chcecie zabrać im 100% oferty jaka jest na przystanku, o którego powstanie zabiegali lata temu. Dla pozostałych to czy 86 pojedzie Uniwersytecką, Sterlinga czy Kilińskiego ma niewielkie znaczenie.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Chodzi wam o ten bezsensowny przystanek nowy tramwajowy przy Jaracza CAŁE 130 metrów od tego przy Narutowicza?
To jestem z tymi, którzy uważają to za totalną głupotę. W tej chwili tylko umacnia to zamysł o KM jako wybitnie socjalnej usłudze. Naprawdę nawet osoby starsze te 100-kilka metrów mogą przejść.
Głupota doszczętna z tym przystankiem i tyle. I chętnie wykrzyczę to w twarz tej Grażynce i komu jeszcze będzie trzeba.
To jestem z tymi, którzy uważają to za totalną głupotę. W tej chwili tylko umacnia to zamysł o KM jako wybitnie socjalnej usłudze. Naprawdę nawet osoby starsze te 100-kilka metrów mogą przejść.
Głupota doszczętna z tym przystankiem i tyle. I chętnie wykrzyczę to w twarz tej Grażynce i komu jeszcze będzie trzeba.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Nie, chodzi przystanek Rewolucji/Kamińskiego.
Z Kilińskiego/Jaracza to się z Wami zgodzę. Przystanki co 100m a potem zdziwienie, że spada prędkość i do obsługi potrzeba coraz więcej brygad.
Z Kilińskiego/Jaracza to się z Wami zgodzę. Przystanki co 100m a potem zdziwienie, że spada prędkość i do obsługi potrzeba coraz więcej brygad.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Aha. No nie no tam pamiętam sam (studiowałem obok tego przystanku) jest wymiana pasażerów i to nie pojedynczych. Tam jednak coś musi jeździć.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
^^Rozchodzi się generalnie o to co zrobić by 86 wróciło na Jaracza. Jedyna opcja to przekierowanie linii linii Narutowicza-Sterlinga-Jaracza, ale na to potrzebna dodatkowa brygada której no nie ma możliwości by się znalazła.
No, ale cóż nie da się znaleźć to nie da, ja nie korzystam. To z mojej strony koniec tematu.
BTW
jaki autobus będzie jeździł po Zarzewskiej (Praska-Kilińskiego)? W projekcie remontu tego odcinka sa przystanki autobusowe.
No, ale cóż nie da się znaleźć to nie da, ja nie korzystam. To z mojej strony koniec tematu.
BTW
jaki autobus będzie jeździł po Zarzewskiej (Praska-Kilińskiego)? W projekcie remontu tego odcinka sa przystanki autobusowe.