Prywatna komunikacja podmiejska

Rozmowy, dotyczące funkcjonowania transportu zbiorowego w okolicach Łodzi.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Prywatna komunikacja podmiejska

Post autor: Kpc21 »

Przypuszczam, że linia z Galerii do Brzezin będzie podjeżdżać na Północny, tak jak podjeżdżał PKS. Być może tylko nie będą (oficjalnie, bo w praktyce pewnie i tak będą, szczególnie poza godzinami pracy dyżurnego ruchu) wjeżdżać na dworzec PKS, lecz korzystać z przystanku na dawnej pętli MPK.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Prywatna komunikacja podmiejska

Post autor: Kpc21 »

Nikt jeszcze nie odnotował? Połączenie Łódź-Brzeziny powróciło.

http://kasz-bus.info/lodz-lipiny-brzeziny-2/
http://kasz-bus.info/brzeziny-lipiny-lo ... -kasz-bus/

Jednak bez wjazdu na Północny. Za to trasa na terenie Łodzi jest zmieniona względem PKS-u. Zamiast przez Sienkiewicza i okolice Fabrycznego, bus jedzie przez Piłsudskiego i Kopcińskiego. Są nawet... przystanki pośrednie: przy skrzyżowaniu marszałków i przy Tuwima. Czyli coś, czego brakuje na linii do Głowna/Łowicza.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Prywatna komunikacja podmiejska

Post autor: Kpc21 »

Ten bus: http://phototrans.pl/15,571699,7352.html obecnie jeździ w Kasz-Busie – ktoś, kto ma konto na Phototrans (ja konta nie założę, bo nie robię zdjęć), mógłby go odpowiednio wyedytować.

I ktoś mógłby poprawić to: http://phototrans.pl/14,657141,0,Merced ... 5601A.html bo błąd został już dawno zgłoszony w komentarzu. Niby komentarze na Phototrans na pewno ktoś czyta (podlegają moderacji) – ale zostało to zignorowane, i to dwukrotnie. Na zdjęciu nie ma ani jednego pojazdu Kasz-Busa, lecz kolejno: na pierwszym planie Nep-Pol/San-Marco na linii do Nowego Miasta, na drugim planie Łoś-Bus na linii do Głowna, a w tle, pod płotem, PKS Puławy. Zatem linia też wpisana źle (żaden z wymienionych przewoźników na Łódź-Łowicz nie jeździ i wtedy nie jeździł).
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Kuba
Administrator
Posty: 3671
Rejestracja: pn 20:49, 24 lip 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Re: Prywatna komunikacja podmiejska

Post autor: Kuba »

Co do Kasz-Busa to w związku z remontem ulicy Rokicińskiej na ich stronie pojawiły się informacje o zmianach przebiegu linii:

- od dnia 10.06.2019 r. busy linii Łódź-Justynów-Koluszki kursują objazdem: w kier. Koluszek przez Malowniczą, Taborową, Kościelną do Rokicińskiej, a w kier. do Łodzi przez Wieńcową, Dworcową, Feliksińską, Jędrzejowską, Tomaszowską, Ofiar Terroryzmu, Józefiaka do Rokicińskiej (tym samym omijają przystanki w Andrzejowie),

- od dnia 17.06.2019 r. busy linii Łódź-Karpin-Tomaszów kursują objazdem: zjeżdża z Rokicińskiej, dalej Autostradą A1 oraz DW 714 do Kurowic i dalej na swoją trasę (tym samym omijają przystanki w Andrzejowie, Andrespolu, Kraszewie, Bukowcu i Kurowicach - oprócz tych przy rondzie), w przeciwną stronę analogicznie.
Obrazek
---
"Mleko ma najszybszy transport"
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Prywatna komunikacja podmiejska

Post autor: Kpc21 »

Po dojeździe do Tomaszowskiej powrót busa do Józefiaka wydaje się nieco mijać z celem :) Pewnie w praktyce będzie wyglądać to tak, że kierowca będzie się pytać pasażerów, czy ktoś wysiada gdzieś przez Rondem Inwalidów (lub przed Tesco), a jeśli nikt taki się nie zgłosi, będzie jechać Puszkina, albo nawet Lodową i Widzewską.

A jeśli chodzi o linię do Tomaszowa, chwilowo poprawi się skomunikowanie Gminy Brójce :) Co prawda oficjalnie bus nie ma tam na objeździe przystanków (nie było jakiejś oficjalnej drogi, by to zorganizować? gmina pewnie nie robiłaby przeszkód), ale pewnie mimo wszystko ludzie do Woli Rakowej czy Brójec będą wsiadać w busa do Tomaszowa i prosić kierowce o zatrzymanie się po drodze, i tak samo w kierunku przeciwnym będą łapać busa z Tomaszowa.

Utrudnienia dotkną też busy firmy Januar do Kurowic, ale tutaj na temat zmian firma milczy, a nawet publikuje rozkłady ważne od 23 czerwca 2019, w których przystanki: Andrespol, Rokicińska/Gajcego i potem Rokicińska/Hetmańska są uwzględnione (dla kierunku przeciwnego jest chociaż informacja o pomijaniu przystanków Rokicińska/Gajcego i Rokicińska/Gwarna).

Czyli klasycznie informacja o zmianach tras na podmiejskich liniach jest praktycznie nieobecna w innych kanałach komunikacji, niż poczta pantoflowa. Kasz-Bus akurat pozytywnie się wyróżnił (choć wiele razy wcześniej zdarzało mu się zachować to samo podejście – zero informacji, i kierowcy też nic nie wiedzą nawet na dzień przed wprowadzeniem zmian).
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
kuba_łódź
Gaduła
Posty: 1474
Rejestracja: pn 15:27, 10 sie 2015
Lokalizacja: Łódź-Andrzejów

Re: Prywatna komunikacja podmiejska

Post autor: kuba_łódź »

Kasz-Bus może sobie odpuścić obsługę Kraszewa, Bukowca, Andrespola i Andrzejowa bo to promil ich pasażerów na długiej trasie do Tomaszowa. Januar musi jakoś te miejscowości obsłużyć. Przypuszczam, że puszczą linię objazdem przez Feliksin do Tomaszowskiej i dalej Dąbrowskiego i Puszkina na stałą trasę. Jeżeli ktoś będzie potrzebował dojechać do Andrzejowa, to wysiądzie z busa przy Wieńcowej i pojedzie dalej autobusem MPK.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Prywatna komunikacja podmiejska

Post autor: Kpc21 »

Albo objazdem jak nocny MPK.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Prywatna komunikacja podmiejska

Post autor: Kpc21 »

Porównanie rozkładów jazdy na trasie Głowno-Łódź.

1 – przed wakacjami, 2 – rozkład wakacyjny, 3 – po wakacjach

Z Głowna do Łodzi:

1. Obrazek 2. Obrazek 3. Obrazek

Z Łodzi do Głowna (ł – kursy do Łowicza przez Głowno):

1. Obrazek 2. Obrazek 3. Obrazek

Kolor zielony to kursy Express-Busa, fioletowy – Kasz-Busa.

Jak widać, te rozkłady lubią bardzo dynamicznie się zmieniać. Ale oferta przewozowa pozostaje cały czas zbliżona – i jak na naszą aglomerację, chyba całkiem bogata. Czy jest w aglomeracji łódzkiej jakaś częściej obsługiwana trasa (także biorąc pod uwagę kursy kilku przewoźników konkurujących, czy też współpracujących ze sobą), uruchamiana przez przewoźnika innego, niż MPK?
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
BB93
Sympatyk forum
Posty: 947
Rejestracja: śr 13:27, 01 kwie 2009
Lokalizacja: Zgierz

Re: Prywatna komunikacja podmiejska

Post autor: BB93 »

Głowno - Łódź
Express-Bus = 31 kursów
Kasz Bus = 33 kursy
Suma: 64 kursy

Poddębice - Łódź
Wicher = 38 kursów
Andrew = 14 kursów
Suma: 52 kursy

I chyba tylko tyle, reszta kursuje w najlepszym wypadku co ok. 20-30 minut w szczycie.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Prywatna komunikacja podmiejska

Post autor: Kpc21 »

W sumie...

Andrespol, jak uwzględnić linie należące teraz już (w praktyce, wiem że formalnie to nie do końca prawda, za wyjątkiem 82) do LTZŁ i wszelkie różnego rodzaju busy jeżdżące przez Andrespol np. do Tomaszowa, Opoczna, tych kursów też może mieć sporo.

A Tuszyn, jeśli uwzględnić także busy do Piotrkowa? Z tym, że te do Piotrkowa zatrzymują się tylko przy DK91, więc nie obsługują zbyt dobrze miasta – tak więc pewnie takie porównanie będzie nie do końca fair...
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Prywatna komunikacja podmiejska

Post autor: Kpc21 »

Dokąd najdalej dociera ta linia z Zachodniej/Legionów?

Na jej stronie WWW http://www.przewoz-osob.net jest informacja, że przystankiem końcowym jest Puczniew/Mianów. Obie wsie mają tę samą godzinę odjazdu. Można pomyśleć, że pewnie one ze sobą sąsiadują i krańcówka jest na ich granicy – jak Stróża/Ludwików czy Michałówek/Dobra. Ale... spojrzałem na mapę, i wychodzi, że z Puczniewa do Mianowa jest jeszcze 8 km i 10 minut jazdy samochodem osobowym. A po drodze przejeżdża się przez wsie: Jeziorko i Bogdańce (to ostatnie to chyba "dzielnica" Mianowa)...

Faktycznie ten bus dojeżdża do Mianowa? Ale w rozkładzie 10 minut (na niektórych kursach nawet 5 minut) to przejazd z Szydłowa do tego Puczniewa/Mianowa... Wierzę w umiejętności kierowców busów, jeśli chodzi o przekraczanie ograniczeń prędkości (swoją drogą, 5 minut od Zachodniej/Legionów do Włókniarzy, widoczne w ich rozkładzie, wygląda bardzo optymistycznie), ale kurczę... to wydaje się być niewykonalne. On się teleportuje, czy co? A może to jest skomunikowanie z jakimś innym kursem dalej do Mianowa i tak to oznaczyli?
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Prywatna komunikacja podmiejska

Post autor: Kpc21 »

Nie wiem, gdzie o tym napisać, nie będę przecież zakładać nowego wątku...

Okazuje się, że od czerwca Łódź nie ma już ŻADNEGO bezpośredniego połączenia komunikacyjnego z Płockiem.

Ostatnia była uruchomiona w lipcu 2017 roku (https://www.facebook.com/15054225563515 ... 783461015/) linia łęczyckiego Marqsa przez autostradę A1 – jednak 24 czerwca tego roku została zlikwidowana (https://www.facebook.com/15054225563515 ... 665378422/).

A linia była całkiem fajna – dojeżdżała do centrum Łodzi (Tuwima/Nawrot) i miała aż 5 par kursów dziennie – co raczej rzadko spotykane na tego typu liniach.

Teraz z Łodzi do Płocka dojedziemy już tylko z przesiadką w Kutnie. Trochę dziwne biorąc pod uwagę, że to trasa łącząca dwa sąsiednie duże miasta... No i jeśli chodzi o opcję przesiadki pomiędzy autobusami, raczej trudno w ogóle uzyskać o niej informację w jakiejkolwiek informacji autobusowej (może poza E-Podróżnikiem). A to linie mimo wszystko o całkiem przyzwoitym takcie i jeśli chodzi o kolej, i jeśli chodzi o busy. No i nie pokona się całej tej trasy na jednym bilecie, chyba że w przypadku, na który trudno trafić – przesiadki z Przewozów Regionalnych (linia Łódź-Toruń) do Kolei Mazowieckich, ewentualnie w przypadku biletu WBS, ale on jest atrakcyjny tylko, jeśli tego samego dnia się wraca.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Prywatna komunikacja podmiejska

Post autor: Kpc21 »

Dzisiaj widziałem busa z tablicą kierunkową do Nowego Miasta na Narutowicza/Kilińskiego, jadącego od strony Sienkiewicza. Tablica kierunkowa była inna, niż na linii przewoźnika Nep-Pol/San-Marco, tej jeżdżącej z Północnego. Czyżby była to jakaś nowa linia? Jeśli tak, to mamy znów porażkę ZDiT-u, bo miejsce napotkania tego busa sugeruje, że jego przystankiem końcowym jest przystanek Sienkiewicza/Narutowicza :(
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
SCEL
Stały bywalec
Posty: 280
Rejestracja: wt 18:44, 10 sty 2017

Re: Prywatna komunikacja podmiejska

Post autor: SCEL »

Dlaczego jest to kolejna porażka ZDiTu?
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Prywatna komunikacja podmiejska

Post autor: Kpc21 »

Dlatego, że to kolejny przewoźnik, którego nie udało się przekonać (pewnie wcale nie próbowano) do odjeżdżania z podziemnego dworca, gdzie dziś wykorzystywane są maksymalnie dwa-trzy stanowiska odjazdowe na dwadzieścia kilka.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
SCEL
Stały bywalec
Posty: 280
Rejestracja: wt 18:44, 10 sty 2017

Re: Prywatna komunikacja podmiejska

Post autor: SCEL »

Ale wiesz, że przewoźnika nie zmusisz. Skoro przepisy pozwalają na to by mógł odjeżdżać z innego przystanku i z takim rozkładem przychodzi do ZDiT to ZDiT jeśli nie ma przeciwwskazań, wszystkie czasy odjazdów są takie, że nikt nikomu nie wchodzi w drogę musi wydać zgodę. Nie wiem jak miałaby wyglądać te próby przekonania do odjazdów z Fabrycznego.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Prywatna komunikacja podmiejska

Post autor: Kpc21 »

No tak, ale ZDiT może z takim przewoźnikiem ponegocjować. Przewoźnicy mają o Fabrycznym błędne wyobrażenie – często myślą, że albo tam nie można w ogóle rozpoczynać i kończyć trasy, albo że opłaty za korzystanie z niego są wysokie (a tymczasem opłata jest dokładnie taka sama, jak za przystanki MPK). Gdyby przewoźnik miał o tym odpowiednią wiedzę, to być może nie złożyłby we wniosku odjazdów z przystanku MPK na Sienkiewicza, tylko właśnie z dworca.

Inna kwestia, że miasto ma prawo zadecydować o przeznaczeniu przystanku tylko dla tzw. operatorów (czyli w praktyce – tylko dla MPK, i ew. jakichś linii marszałkowskich), ale taką decyzję musiałaby już podjąć Rada Miejska poprzez nowelizację uchwały określającej lokalizacje i funkcje przystanków.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
SCEL
Stały bywalec
Posty: 280
Rejestracja: wt 18:44, 10 sty 2017

Re: Prywatna komunikacja podmiejska

Post autor: SCEL »

Jeżeli przewoźnik przychodzi z konkretnym rozkładem i nie przeciwwskazań by z tego przystanku odjeżdżać to nikt nie będzie oferował przewoźnikowi innego przystanku. Ba potem taki pracownik ZDiT może być posądzony przez przewoźnika, że specjalnie oferuje mu fabryczny, żeby konkurencja która już odjeżdża z innego przystanku miała spokój.
Skąd wiesz jakie wyobrażenie mają przewoźnicy i że nie zostali poinformowani o zasadach panujących na fabrycznym? Może tylko przed pasażerami rżną głupa że nie wiedzą?
Jak RM zmieni uchwałę i wyłączy część przystanków jako tylko dla operatora (tak jest np w Krakowie), to wtedy przewoźnicy będą musieli się przenieść w inne miejsca i niekoniecznie będzie to też fabryczny.
Kuba
Administrator
Posty: 3671
Rejestracja: pn 20:49, 24 lip 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Re: Prywatna komunikacja podmiejska

Post autor: Kuba »

Firma, o której mowa to zapewne "Marcin Bus", która kursuje do Nowego Miasta przez Tomaszów Maz. i Spałę. Nie jest to nowy przewoźnik. Niegdyś kursował ze starego Fabrycznego, potem przeniósł się na Traugutta, był chyba epizod z Placem Dąbrowskiego i obecnie Sienkiewicza.

Generalnie wiele miast (nie tylko Łódź) ma kłopot z wyrzuceniem przewoźników z jakichś newralgicznych miejsc, bo ustawa PTZ od 2016 r. jest co roku przedłużana o kolejny rok i tym samym wszelkie zezwolenia czy zgody na korzystanie z przystanków z "automatu" ulegają wydłużeniu, a jak wiadomo praw nabytych nie można cofnąć.

Nawet gdyby RM ograniczyła w pewien sposób korzystanie z przystanków - to tak jak wyżej napisałem - zezwolenia czy zgody wydane na poprzednich zasadach zachowałyby ważność do czasu ich wygaśnięcia, no ale... ustawa automatycznie przedłuża je corocznie na kolejny okres.
Obrazek
---
"Mleko ma najszybszy transport"
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Prywatna komunikacja podmiejska

Post autor: Kpc21 »

Jeżeli przewoźnik przychodzi z konkretnym rozkładem i nie przeciwwskazań by z tego przystanku odjeżdżać to nikt nie będzie oferował przewoźnikowi innego przystanku.
I to jest błąd... Oczywiście sugerowanie Fabrycznego przewoźnikom to nie powinna być prywatna inicjatywa pracownika, tylko zaplanowana akcja miasta i ZDiT-u. Wtedy nikt pracownika nie osądzi, musiałby osądzić cały ZDiT. Poza tym przecież ten konkurencyjny przewoźnik też może odjeżdżać z Fabrycznego, jeśli zechce... A i tego przewoźnika też przecież nikt do niczego nie zmusi (o ile oczywiście radni nie uchwalą, że od teraz przewoźnikom komercyjnym udostępniane będą tylko wybrane przystanki, a reszta będzie wyłącznie dla MPK/operatorów). To by była tylko pewna forma promocji dworca – z nadzieją, że uda się przekonać przewoźnika do zmiany decyzji.
Skąd wiesz jakie wyobrażenie mają przewoźnicy i że nie zostali poinformowani o zasadach panujących na fabrycznym?
Chociażby stąd:

Obrazek

I to nie pierwszy taki przypadek.
Firma, o której mowa to zapewne "Marcin Bus", która kursuje do Nowego Miasta przez Tomaszów Maz. i Spałę. Nie jest to nowy przewoźnik. Niegdyś kursował ze starego Fabrycznego, potem przeniósł się na Traugutta, był chyba epizod z Placem Dąbrowskiego i obecnie Sienkiewicza.
Dzięki za info – nie wiedziałem o tym przewoźniku.
Generalnie wiele miast (nie tylko Łódź) ma kłopot z wyrzuceniem przewoźników z jakichś newralgicznych miejsc
A inne skutecznie to robią – np. wspomniany Kraków.

Wiadomo, że istnieje ryzyko, że nawet po zabraniu przewoźnikom przystanków miejskich przeniosą się nie na Fabryczny, tylko na jakieś prywatne placyki (próbkę tego już mamy przy Galerii Łódzkiej), no ale jeśli ktoś już teraz odjeżdża po sąsiedzku z Fabrycznym, to Fabryczny będzie dla niego naturalnym wyborem i niekoniecznie sens dla niego będzie miało kombinowanie z jakimiś placykami.

Swoją drogą, ciekawym przypadkiem jest przystanek Kościuszki/Radwańska, na którym ZDiT wydaje zgody na odjeżdżanie z niego nowym przewoźnikom (rzecz jasna, w ciągu dnia)... wbrew uchwale Rady Miejskiej, zgodnie z którą jest to wyłącznie przystanek nocny. Aczkolwiek tam to jest z sensem, bo przystanek ma długą zatokę, sama jezdnia też jest szeroka i wielopasmowa, choć ruch tego nie uzasadnia, i te busy czy autobusy, robiące tam nawet postoje, nikomu nie przeszkadzają.

Oczywiście ZDiT jest też pod innymi względami winny – np. tym, że przewoźnikom na trasach lokalnych przydziela na Fabrycznym jakieś odległe stanowiska chyba ze 100 czy 200 metrów w głąb dworca, a te położone najbliżej węzła tramwajowego przy parku Moniuszki są zarezerwowane dla FlixBusa. Podczas, gdy używanie tych odległych stanowisk w obecnej sytuacji w ogóle nie jest niczym uzasadnione, zważywszy na to, ile stanowisk w danej chwili w ogóle jest wykorzystywanych.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
ODPOWIEDZ