Modernizacja, czyli też likwidacja ponad połowy miejsc siedzących a te co będą zostawione będą zastąpione plastikowymi kubłami nie nadającymi się do siedzenia jak w Konstalach i M8C. Czy tramwaje w Łodzi muszą być przerabiane na bydłowozy?
Wagony NF6D (ex. Bogestra)
Re: Wagony NF6D (ex. Bogestra)
Re: Wagony NF6D (ex. Bogestra)
Człowieku, potrafisz czytać? Wymiana tapicerki na łódzką. Nie będzie plastikowych siedzeń i nie będzie ich likwidacji. Czy Ty wszędzie musisz pisać głupoty, tylko po to, żeby krytykować?
Re: Wagony NF6D (ex. Bogestra)
Niestety tekst jest ucinany na mobilnej wersji YT. A tu gdzie akutrat jestem to jest problem z wydajnym transferem. Wracając do Twojej kąśliwej uwagi - to chociaż to dobre. Dlaczego więc nie da się tego zrobić w M8C oraz w Konstalach 3D?hytgar655 pisze:Człowieku, potrafisz czytać? Wymiana tapicerki na łódzką. Nie będzie plastikowych siedzeń i nie będzie ich likwidacji. Czy Ty wszędzie musisz pisać głupoty, tylko po to, żeby krytykować?
Te plastikowe kubły to trzeba nawet nie tyle należy krytykować tylko piętnować przy każdej okazji. Tak samo te wiaty przystankowe z ławkami metalowymi, te ławki metalowe na DTC oraz te dostawione pseudoławeczki na przystankach. Kiedy w końcu będą wiaty, które zaczną choć w minimalnym stopniu chronić przez warunkami pogodowymi? Dlaczego w wiatach przystankowy jest praktycznie niemal zero miejsc siedzących - reklama ważniejsza od pasażerów? Powyższe to tak na marginesie, tam wiem inny post być powinien.
Re: Wagony NF6D (ex. Bogestra)
Dziś w nocy z Bochum do Łodzi wyjeżdżają kolejne dwa wagony: #436 i #437.
-
- Niemowa
- Posty: 4
- Rejestracja: czw 08:30, 14 lut 2019
Re: Wagony NF6D (ex. Bogestra)
Z Forum o M8CN:
Udało ci się dowiedzieć czy będą wszystkie NF6D modernizować? Miłośnicy z Niemiec są w tej sprawie bardzo zainteresowani - ja w sumie też.TramMomentyStudenta pisze: […] Gdzieś jednak widziałem (ale nie mam potwierdzonego info), że nie będą modernizować wszystkich NF6D. Ale to w innym wątku
Re: Wagony NF6D (ex. Bogestra)
Boję się, że tego nie wie nawet MPK. Koszt modernizacji zapewne wyjdzie porównywalny jak w CR-ze czyli coś w granicach miliona - nie wiadomo czy MPK będzie miało taką kasę. Tym bardziej, że modernizacja w większym zakresie to trochę fanaberia - póki co wagony jeżdżą i z tego co wiem nie ma większych problemów z napędem, a głównym celem prac jest chyba to żeby mieć gotowy zamiennik drogiej fabrycznej aparatury.
Osobiście chciałbym, żeby modernizacja była podzielona na 2 etapy - pierwszy ekonomiczny czyli wprowadzenie znanych już poprawek (malowanie, okna, poprawa wyglądu frontów, rampy, klimatyzacja w kabinie) i drugi pełny czyli wymiana aparatury i jakiekolwiek głębsze modyfikacje. Wtedy można by w miarę szybko oblecieć wszystkie tramwaje w podstawowym zakresie co uszczęśliwi pasażerów i motorniczych, a potem w miarę potrzeb i możliwości lecieć pełną modernizację.
Osobiście chciałbym, żeby modernizacja była podzielona na 2 etapy - pierwszy ekonomiczny czyli wprowadzenie znanych już poprawek (malowanie, okna, poprawa wyglądu frontów, rampy, klimatyzacja w kabinie) i drugi pełny czyli wymiana aparatury i jakiekolwiek głębsze modyfikacje. Wtedy można by w miarę szybko oblecieć wszystkie tramwaje w podstawowym zakresie co uszczęśliwi pasażerów i motorniczych, a potem w miarę potrzeb i możliwości lecieć pełną modernizację.
Re: Wagony NF6D (ex. Bogestra)
Malowanie i wymiana okien da się to zrobić podczas normalnej eksploatacji, nie widzę powodów żeby wymieniać fronty, klimatyzacja, drzwi motorowego, aparatura podczas NG i to wtedy kiedy oryginalna aparatura padnie.
Re: Wagony NF6D (ex. Bogestra)
Ale przecież już jeden pojazd jest modernizowany. Poczekajmy na efekty i pewno przy prezentacji będzie podana cena.
Z drugiej strony nie przesadzajmy NF6D mamy 34 sztuki(docelowo). Nawet przy założeniu że modernizacja wyniesie z 34mln to pragnę zwrócić uwagę że MPK remontowalo ostatnio z 5 składów Konstali rocznie, a koszt remontu składu to 2mln, więc przyjmując że budżet na modernizacje to z 10mln rocznie to w 3,5 roku można to ogarnąć.
Oczywiście teoretycznie, bo realnie zajmie to więcej czasu gdyż warto by pierwszy pojazd pojeździl po remoncie z pół roku by można było wyciągnąć wnioski z jego eksploatacji itd
No a jak cena będzie niższa to może jeszcze szybciej się to ogarnie. Pamiętajmy że jednak tu jest mniej roboty niż przy modernizacji Konstala.
Z drugiej strony nie przesadzajmy NF6D mamy 34 sztuki(docelowo). Nawet przy założeniu że modernizacja wyniesie z 34mln to pragnę zwrócić uwagę że MPK remontowalo ostatnio z 5 składów Konstali rocznie, a koszt remontu składu to 2mln, więc przyjmując że budżet na modernizacje to z 10mln rocznie to w 3,5 roku można to ogarnąć.
Oczywiście teoretycznie, bo realnie zajmie to więcej czasu gdyż warto by pierwszy pojazd pojeździl po remoncie z pół roku by można było wyciągnąć wnioski z jego eksploatacji itd
No a jak cena będzie niższa to może jeszcze szybciej się to ogarnie. Pamiętajmy że jednak tu jest mniej roboty niż przy modernizacji Konstala.
-
- Megagaduła
- Posty: 2393
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Re: Wagony NF6D (ex. Bogestra)
Niedługo premierę powinien mieć 1959 i jeszcze w tym roku powinniśmy mieć 1960. Natomiast co do przyszłego roku - pytanie: czy numeracja będzie podobna jak w tym roku, czyli od 1051 do 1060?
Re: Wagony NF6D (ex. Bogestra)
Wiesz, kwestie budżetowe MPK to jest niezła zagadka (na konstale kasa zawsze była a na używane trzeba było długo szukać) ale chyba teraz jest trochę gorzej niż było i te 10 milionów to może być wybór między modernizacją a ściągnięciem kolejnych tramwajów. I w takim przypadku uważam że wybór jest bardzo prosty
-
- Niemowa
- Posty: 4
- Rejestracja: czw 08:30, 14 lut 2019
Re: Wagony NF6D (ex. Bogestra)
Pojawił się już 1957 z ostatniej dostawy na liniach z pasażerami? Nie znalazłem nic odnośnego do tego NF6D w Internecie. Co do przyszłego roku: myślę że od 2051 do 2060.TramMomentyStudenta pisze:Niedługo premierę powinien mieć 1959 i jeszcze w tym roku powinniśmy mieć 1960. Natomiast co do przyszłego roku - pytanie: czy numeracja będzie podobna jak w tym roku, czyli od 1051 do 1060?
Re: Wagony NF6D (ex. Bogestra)
Na pewno trzeba coś zrobić z układem hamulcowym bo to największy mankament tego wagonu.suomi pisze:Malowanie i wymiana okien da się to zrobić podczas normalnej eksploatacji, nie widzę powodów żeby wymieniać fronty, klimatyzacja, drzwi motorowego, aparatura podczas NG i to wtedy kiedy oryginalna aparatura padnie.
Re: Wagony NF6D (ex. Bogestra)
Pierwsza modernizacja już podobno trwa (w końcu MPK już filmik na YT wrzucało), więc myślę, ze już wiedzą co trzeba zrobić i za ile. Już kilka osób mówiło, ze sensowni ludzie zajmują sie tematem.
Czekam z niecierpliwością na jakieś przecieki lub na prezentację po moderce
Czekam z niecierpliwością na jakieś przecieki lub na prezentację po moderce
-
- Megagaduła
- Posty: 2393
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Re: Wagony NF6D (ex. Bogestra)
Jednak nie. Gdyby te dziesięć wagonów jakimś cudem stacjonowało na Chociach, to byłaby na to szansa. A tak możemy operować tylko pierwszą cyfrą 1, drugą cyfrą 0 (bo 2020) no i o końcówkę pytam. Czy też może będzie to np. 1061-1070, a może 1090-1099? Ale pewnie skończy się na zakresie 1051-1060.Cracovian_E1 pisze:Co do przyszłego roku: myślę że od 2051 do 2060.
Re: Wagony NF6D (ex. Bogestra)
W nowszych (tak gdzieś po 1870) też? Bo gdzieś słyszałem, że poprawki w instalacji hydraulicznej miały się w którymś momencie stać częścią uruchomienia.mig pisze:Na pewno trzeba coś zrobić z układem hamulcowym bo to największy mankament tego wagonu.suomi pisze:Malowanie i wymiana okien da się to zrobić podczas normalnej eksploatacji, nie widzę powodów żeby wymieniać fronty, klimatyzacja, drzwi motorowego, aparatura podczas NG i to wtedy kiedy oryginalna aparatura padnie.
Re: Wagony NF6D (ex. Bogestra)
MPK ogłosiło że w najbliższym czasie nie będzie kupować używek a modernizacje NGT6d jeżeli będą to w późniejszych latach na razie robią jeden w celu przetestowania rozwiązań konstrukcyjnych i kosztów takiej modernizacji. Przyczyna-brak kasy
Re: Wagony NF6D (ex. Bogestra)
No i będą robić Tramicusa, gdzie wielce prawdopodobne jest to, że będzie wymiana wielu podzespołów, a same wózki 3 miliony kosztowały...
Re: Wagony NF6D (ex. Bogestra)
A gdzie ogłosili to?
Re: Wagony NF6D (ex. Bogestra)
@nowy1212 Tramicusa?
Bodaj na infotram masz, że się nim zajmą i będzie calusieński rozebrany prawie że do samego szkieletu. MEDCOM ma im pomóc ocenić w jakim stanie jest elektronika, ale podejrzewają, że będzie cienko...
Jeśli chodzi o NF6D to jest tylko z transportu-publicznego:
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 63183.html
Zważywszy na to, że Erfurt zacznie wycofywać tramy w 2021 i to raczej bardziej dopiero w II połowie, to 2 lata to sporo czasu, a ja najbliższy czas to rozumiem jako kilka najbliższych miesięcy maks.
Bodaj na infotram masz, że się nim zajmą i będzie calusieński rozebrany prawie że do samego szkieletu. MEDCOM ma im pomóc ocenić w jakim stanie jest elektronika, ale podejrzewają, że będzie cienko...
Jeśli chodzi o NF6D to jest tylko z transportu-publicznego:
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 63183.html
Zważywszy na to, że Erfurt zacznie wycofywać tramy w 2021 i to raczej bardziej dopiero w II połowie, to 2 lata to sporo czasu, a ja najbliższy czas to rozumiem jako kilka najbliższych miesięcy maks.
Re: Wagony NF6D (ex. Bogestra)
Sądzę że nie wcześnie niż po zakończeniu budowy tunelu i stacji centrum oraz po dostawach moderusów to jest ok 3 lat