Stan techniczny taboru MPK
Re: Stan techniczny taboru MPK
302 nad drzwiami nie ma sporego płata lakieru z lewej strony, ale to już od dawna.
Re: Stan techniczny taboru MPK
Co jest z kierunkowskazami w Konstalach ze ina często są tak jakby zamrożone i tramwaj sobie jedzie dłuższy czas a kierunkowskaz jest pomarańczowy (nie mruga). Dość często to widzę ostatnio i trochę to wprowadza w blad gdy się jedzie autem.
Czy za to można dostać mandat w ogóle?
Czy za to można dostać mandat w ogóle?
Re: Stan techniczny taboru MPK
Nie wiem jak w konstalu, ale w starej Pesie to jest wina zablokowanego (sklejonego) przekaźnika i żeby to naprawić motorniczy musi otworzyć jedną z przednich klap i walnąć w przekaźnik.
Re: Stan techniczny taboru MPK
Eeech widać przekaźnik za mniej więcej w detalu 20 - 30 PLN jest problemem dla MPK. Jak za szybko szlag trafia styk (w sumie DC czyli wredny do przełączania obwód z racji łuku) to nie można dać snubbera równolegle do styku?px33 pisze:Nie wiem jak w konstalu, ale w starej Pesie to jest wina zablokowanego (sklejonego) przekaźnika i żeby to naprawić motorniczy musi otworzyć jedną z przednich klap i walnąć w przekaźnik.
Re: Stan techniczny taboru MPK
Wiesz, dawno się z czymś takim nie zetknąłem, ale i mniej jeżdżę teraz 122N. Więc może MPK to poprawiło. Zresztą przy obwodach takiej mocy chyba nic strasznego by się nie stało gdyby zastosować przekaźnik solid state, który po prostu nie może się skleić
Re: Stan techniczny taboru MPK
Hm... trzecia zajezdnia autobusowa, mówicie obywatele? "Z mapy", że tak powiem - metodą wojskową - wynika, że powinna być zlokalizowana... na terenie pomiędzy pętlą Radiostacja, ul. Konstytucyjną i Pomorską; a od zachodu jest ulica Debicha jeszcze... Także tego xD: smacznego! To tak dla śmiechu... Oczywiście nie będzie jej tam - ani gdzie indziej też nie.... Brak woli politycznej i forsy. Pzdr.
Re: Stan techniczny taboru MPK
Prąd stały bardzo żle się rozłącza. Powodem jest łuk. Nie zgaśnie ot tak i w przeciwieństwie do AC to niewielka różnica czy rozłączy prąd/moc bierna czy prąd/moc czynną.px33 pisze:Wiesz, dawno się z czymś takim nie zetknąłem, ale i mniej jeżdżę teraz 122N. Więc może MPK to poprawiło.
A jak wolisz obrazki to Wykres nr 3 w tej karcie katalogowej dobitnie to prezentuje.
https://www.relpol.pl/pl/content/downlo ... e/RM84.pdf
No ale solid state relay jest droższy a druga wada jest fakt iż jednak typowa oferta to do obwodów AC. Niektóre z nich można stosować do sterowania fazowego jak te dawne ściemniacze do żarówek montowane w mieszkaniach.Zresztą przy obwodach takiej mocy chyba nic strasznego by się nie stało gdyby zastosować przekaźnik solid state, który po prostu nie może się skleić
W sterownikach przełączających obwody DC po prostu stosuje się MOSFETy czasem IGBT. Jednak i tak trzeba dodać snubbery.
Nie do przecenienia jest łatwość wymiany przekazników. Te po prostu wyjmujemy z podstawki, czasem posiłkując się wyrzutnikiem w podstawce SSR to będą zaciski śrubowe. Konektory szczególnie lepszych ich wariant czyli faston jest mniej popularny. Najgorzej gdy pada MOSFET w sterowniki. Jeszcze dla niektórych gorzej jak to SMD a nie THT.
Niezależnie czy to styk czy półprzewodnik jednak rozłączenie obwodu DC jest problemem.
Tam na koniec fajniej jest już nawet w obwodach NN (0.4kV) tym bardziej już w SN 15kV szczególnie. Pomylenie kolejności użycia rozłącznika i wylacznika końcu się w przypadku SN w zasadzie wysokim ryzykiem śmierci, ekplozja aparatu. Miałem okazję przy przeglądach podstacji SN/NN doświadczyć załączenia, rozłączenie dzięki konstrukcji rozłącznika jest mnie efektowne.
Nie do
Re: Stan techniczny taboru MPK
Może tutaj? Taka mojego autorstwa tabelka
Jeśli ktoś się zastanawia ile musimy kupić niskaczy (w ciągu 4 lat) by dogonić pozostałe miasta pod względem udziału niskiej to odpowiednio:
Gdańsk - 158 tramwajów
Kraków - 110 tramwajów
Poznań - 90 tramwajów
Wrocław/Warszawa - 60 tramwajów
GOP - 45 tramwajów
Oczywiście nie wiadomo czy Kraków, Warszawa, Wrocław nie skorzystają z zamówień uzupełniających, ale no tego nie wliczam, bo nie wiadomo co będzie.
Wypadamy więc fatalnie - oby udało się ściągnąc z Niemiec z 60 niskaczy w ciągu 4 lat, bo inaczej będzie wstyd na cała Polske.
Jeśli ktoś się zastanawia ile musimy kupić niskaczy (w ciągu 4 lat) by dogonić pozostałe miasta pod względem udziału niskiej to odpowiednio:
Gdańsk - 158 tramwajów
Kraków - 110 tramwajów
Poznań - 90 tramwajów
Wrocław/Warszawa - 60 tramwajów
GOP - 45 tramwajów
Oczywiście nie wiadomo czy Kraków, Warszawa, Wrocław nie skorzystają z zamówień uzupełniających, ale no tego nie wliczam, bo nie wiadomo co będzie.
Wypadamy więc fatalnie - oby udało się ściągnąc z Niemiec z 60 niskaczy w ciągu 4 lat, bo inaczej będzie wstyd na cała Polske.
Re: Stan techniczny taboru MPK
Czy modernizacja EA1 wpłynęła waszym zdaniem w jakiś sposób na stan taboru? Czystość, skrzypnie elementów itp?
Z reszta analogicznie czy nowa hala dla niskaczy w ET1 wpłynęła jakoś na stan niskaczy?
Chodzi mi o wasze odczucia
Z reszta analogicznie czy nowa hala dla niskaczy w ET1 wpłynęła jakoś na stan niskaczy?
Chodzi mi o wasze odczucia
Re: Stan techniczny taboru MPK
https://lodz.wyborcza.pl/lodz/7,35136,2 ... linii.htmlŁącznie OPS pojawi się na "jedenastce" w dziewięciu tramicusach i 14 cityrunnerach.
No dobra 1 Tramicus jest modernizowany, a czemu brak 1 CRa?
Re: Stan techniczny taboru MPK
1 CR też jest właśnie modernizowany.
Re: Stan techniczny taboru MPK
Może tutaj?
Info z dokumentacji do remontu zaj.Chocianowice
Info z dokumentacji do remontu zaj.Chocianowice
Re: Stan techniczny taboru MPK
A jak z tym najpoważniej rozbitym dawno temu? Przywrócony do ruchu czy jest tylko dawcą z racji konieczności OIDP wymiany przynajmniej całego perwszego członu.
Re: Stan techniczny taboru MPK
Nie wiem gdzie to dodać, a głupio tworzyć watek - http://www.mpk.lodz.pl/files/powiadomie ... 4_22_2.pdf
Czemu MPK sprzedaje nowy samochód?
Czemu MPK sprzedaje nowy samochód?
Re: Stan techniczny taboru MPK
Jak to prezes ma jeździć jakimś 5-letnim złomem ?
-
- Megagaduła
- Posty: 2393
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Re: Stan techniczny taboru MPK
W sumie by mógł. Przynajmniej mógłby sobie zaoszczędzić kasę oraz środowisko.
Re: Stan techniczny taboru MPK
Czemu na 15 tyle Konstali? CR nawet nie dają rady na Rzgowskiej? Od pętli do sklepu z garniakami to buja lub tramwaj jedzie pod ukosem.
Re: Stan techniczny taboru MPK
Jeśli chodziliby o stan torowiska to nie kursowałby żaden. Skończ z tymi ciągłymi teoriami.
Re: Stan techniczny taboru MPK
Czy w pracy nie wolno gadać, że działasz na forum? Ja pracując w Zdit lub Mpk bym nie pisał jeszcze na forum o takiej tematyce.
Re: Stan techniczny taboru MPK
Namon nie pracuje ani w ZDiT ani w MPK, ale nawet gdyby to pracodawcy daja czas na przerwę więc skąd wiesz, ze ta osoba nie wykorzystuje przerwy do tego by przejrzeć forum?