Remonty torowisk

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2430
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Remonty torowisk

Post autor: nowy1212 »

^^Znowu też Plac Wolności nie jest jakimś ważnym węzłem komunikacyjnym. Dziwne
A co gdyby zrobić tak:
87 Północna-Ogrodowa-Srebrzyńska Kasprzaka
73 Zachodnia-Legionów-Zielona-1 maja-Żeligowskiego-Legionów-Zachodnia?

Wtedy Koziny by były obsługiwane przez 87, natomiast Legionów przez 73. Tzn owszem Cmentarna nie byłaby obsługiwana, ale czy to aż taka tragedia? Za to na Legionów lepsza obsługa w dwóch kierunkach jazdy.

Oczywiście 73 do czasu remontu Legionów, bo później niestety trzeba będzie robić spacery, ale no siła wyższa
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Re: Remonty torowisk

Post autor: STUDI »

Twoja propozycja ma wadę. Brak przystanku przesiadkowego na linie tramwajowe ŁTR. Czyli wysiada się przy Legionów, spacer jak jedziemy z Bałut, czekanie na 6 czy 7 na aż jeden przystanek by móc przesiąść się a 87. Równie dobrze to 87 może wrócić na starą trasę.

Byłbym bardziej sceptyczny z tym remontem, bowiem chyba od 2011 roku mieliśmy mieć przebudowaną ulicę Legionów. Projekt to nawet był wykonany.
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2430
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Remonty torowisk

Post autor: nowy1212 »

Hmm faktycznie, ale no to w takiej sytuacji to jednak ten podjazd 87 na PW jest konieczny
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Re: Remonty torowisk

Post autor: STUDI »

Tylko w jedną stronę przez Pl Wolności (tylko żeby jakiś geniusz w MOK i ZDiT nie wpadł na kretyński pomysł robienia ponad pełnego kółka na placu) i dalej Legionów oraz Cmentarna. (Może a raczej powinna przez Jerzego do Srebrzynskiej) Z powrotem na wprost Ogrodowa. Bo jest 73 i nie ma sensu dodawać 87AB)

Byłaby oferta dojazdu w drugą stronę a nie faktycznie pozbawienia jego jak obecnie. W szczycie by dojechać trzeba będzie zmarnować czas na wycieczkę i postój na Kozinach oraz ogrom czasu na stanie w korkach. Przejazd 5 minut tramwajem trwający teraz nawet ponad półgodziny.

Ta linia nie daje żadnego dowozu do Manufaktury. Kursuje rzadko, nie ma przesiadki z ŁTRu.
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2430
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Remonty torowisk

Post autor: nowy1212 »

Na Kozinach nie będzie postoju ktoś o tym tu pisał. No ale stanie w korkach będzie
Yakuzzi
Sympatyk forum
Posty: 629
Rejestracja: czw 16:45, 07 lip 2016

Re: Remonty torowisk

Post autor: Yakuzzi »

Skoro już 7 i 43 nie będą blokować skrzyżowania Zachodnia/Legionów może czas przywrócić 59 na starą trasę przez Legionów zamiast Ogrodową by dodatkowo obsługiwała przystanek Zachodnia/Legionów?
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Remonty torowisk

Post autor: Kpc21 »

A swoją drogą – czy nie lepiej zamiast kombinować z aż dwiema liniami wydłużonymi z placu Wolności w roli zetek, tak, że na te zetki przenoszą się opóźnienia wywołane korkami na Zgierskiej i Zachodniej (które pewnie są szczególnie duże teraz, przy powygradzanych pasach przez niekończący się remont chodników... ile to w ogóle można robić? pamiętam, że rok temu przed Wigilią jak karpia kupowałem, musiałem się przez te rozkopy przebijać), po prostu już zrobić normalną zetkę, w relacji Doły – Koziny?

Jeśli te dwie zetki (na Doły i na Koziny) łączymy z innymi liniami żeby zaoszczędzić brygady, to równie dobrze możemy je połączyć po prostu ze sobą.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Intermodalny
Stały bywalec
Posty: 460
Rejestracja: sob 18:10, 06 cze 2015

Re: Remonty torowisk

Post autor: Intermodalny »

^^ Największym kłopotem takiego rozwiązania byłaby kwestia przerw. Oba krańce uliczne.
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Re: Remonty torowisk

Post autor: STUDI »

Intermodalny pisze:^^ Największym kłopotem takiego rozwiązania byłaby kwestia przerw. Oba krańce uliczne.
Można było inaczej. Linia 73 kursuje co 12 minut. Linie 7A i 7B kursowały na przemian co dawało takt 24/40. W tej części nie byłoby problemu z dwoma kierunkami "kółeczka" nawet zachowując jeden kierunek na Legionów. Na Dołach gorzej. Bo jednak tam zbyt ważne miejsce przesiadkowe a kursowały tam dwie linie tramwajowe. Można było linię 59 puścić do najbliższego placu pod Feniksem gdzie kiedyś była pętla autobusowa, przestawić tam zaplecze. Trasa na wprost bez wycieczek.

Stacja ŁKA jest za daleko od bloków przy Wojska Polskiego to raz a dwa nie daje dojazdu do centrum. Żadna oferta. Jak już to czemu nie ma tam zrobionej linii nawet okólnej z postojem przy tej stacji a robiącej kółko ulicami - Strykowską - Wojska Polskiego - Sporna - Zagajnikowa - Inflancka. Jedna brygada to aż nadto. Ba, Isuzu wystarczy.
nowy1212 pisze:Na Kozinach nie będzie postoju ktoś o tym tu pisał. No ale stanie w korkach będzie
Przy zetkach jadących na Doły tą idiotyczną trasą jednak w praktyce były postoje albo wręcz wyganianie pasażerów z autobusu bo przystanek końcowy i pan kierowca ma mieć spokój bo n tu ma postój z 20 minut....

Jednak nawet przy braku postoju to na Dołach rozkładowe 2 minuty Sporna - Palki zamieniamy na 7 minut bez liczenia strat w korkach, zaś na Legionów - czy Srebrzyńskiej to od Zachodniej do przystanku Cmentarna - 4 minuty zamieniamy na 17 minut plus korki oczywiście.

Obecnie z racji korków to 59 nie jest skomunikowane z innymi liniami. Po co wjazd na Pl. Wolności od strony Radogoszcza jak nie ma skomunikowania z 1 czy 4? Z 5 i 6 też nie ma skomunikowania. Czeka się i czeka.

Można i tak:

Z6 - KOZINY - Srebrzyńska - Kasprzaka - Zielona - 1 Maja - Żeligowskiego - Legionów - Pl. Wolności (z powr. Pl Wolności - Legionów - Al. Włókniarzy) - Pomorska -Kilińskiego - Franciszkańska - Wojska Polskiego - Sporna - Zagajnikowa - Inflancka - Strykowska - PALKI (z powr. Wojska Polskiego)

Z7 - KOZINY - Srebrzyńska - Cmentarna (z powr. Cmentarna - Srebrzyńska - Kasprzaka - Legionów - Al. Włókniarzy) - Legionów - Plac. Wolności - Pomorska - Kilińskiego - Franciszkańska -Wojska Polskiego - Brzezińska (albo ŚNIEŻNA albo Śnieżna - Stokowska - CH M1).

Na Kozinach ustawiamy zaplecze. Jest postój. Co do przesiadki na tramwaj - jest na skrzyżowaniu Zachodnia / Legionów co daje zdecydowanie lepszą ofertę bo przesiadka na/z wszystkie linie jadące po ŁTR do tego mamy 15, 17 i jeszcze 4. Linia 87AB może nawet już na stałe kursować przez Koziny jednak nie ma ona przystanku z liniami jadącymi po ŁTR czyli w sumie nie jest ofertą.
Zamiast przystanku tramwajowego przy Manufakturze to jednak widać iż bardziej jest potrzebny przy Ogrodowej. No ale hipermarket ważniejszy.
Ostatnio zmieniony ndz 16:43, 27 paź 2019 przez STUDI, łącznie zmieniany 1 raz.
komlo13
Stały bywalec
Posty: 367
Rejestracja: czw 21:35, 11 lip 2019

Re: Remonty torowisk

Post autor: komlo13 »

Moim zdaniem 73 wydłużone na Koziny w jedną stronę przez Legionów a w drugą przez Srebrzyńską i Cmentarną zdecydowanie wystarczy. 87 powinno zostać na obecnej trasie i nie wracać na tą sprzed remontu przez Karskiego. Ten twór jadący przez Plac Wolności i Srebrzyńską zupełnie zdezorientuje ludzi i sprawi, że przestaną korzystać z tej linii. Myślę że 59 na Doły dobrze się sprawdza i nie ma sensu tworzyć łączonych zetek za dwie trasy. Swoją drogą można by było zrobić jedną zetke
SKRZYDLATA - Warszawska - Wycieczkowa- Strykowska - Wojska Polskiego- Franciszkańska - Kilińskiego - Pomorska - Legionów - Konstantynowska - LUTOMIERSK
I mamy jedną zetkę za cztery zamknięte linie :)
Ale to taka propozycja raczej humorystyczna.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Remonty torowisk

Post autor: Kpc21 »

Nie wiem, czy bardziej potrzebny przy Ogrodowej, bo jednak ten przystanek przy Manufakturze to jeden z najbardziej obłożonych pasażerami przystanków tramwajowych w mieście.

On w ogóle powinien mieć większą powierzchnię peronów, no ale jakiś idiota ten odcinek Zachodniej w ramach inwestycji ŁTR projektował, i o tym w ogóle nie pomyślał projektując mikroperon, jak na dalszym odcinku na południe. Tylko tam dalej na południe można się tłumaczyć brakiem miejsca, przy Manu nie.

Koncepcja Studiego mi się podoba, a ta Skrzydlata–Lutomiersk jest totalnie od czapy, bo trasy obecnych zetek się nie stykają, podczas gdy hipotetyczne "Z6" i "Z7" (gdyby zrobić klasyczne dwie zetki po jednej za każdą zamkniętą trasę) obie jechałyby z placu Wolności.

Nie upierałbym się na siłę z tym pchaniem autobusu na Doły Zagajnikową czy Strykowską do Inflanckiej, bo, jak już parę razy pisałem, tam i tak w zasadzie nic nie ma, raptem parę domów na Popularnej i Oświatowej, którym wystarczy 51/61 i 60. Tramwaje na tym kawałku zawsze jeździły puste.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Re: Remonty torowisk

Post autor: STUDI »

Kpc21 pisze:(gdyby zrobić klasyczne dwie zetki po jednej za każdą zamkniętą trasę) obie jechałyby z placu Wolności.
No właśnie nie, bowiem odcinasz Doły od ŁTRu.(przesiadka z zetki na 6 linii ŁTR to nieco inne skomunikowanie niż przesiadka na jedną linię ŁTR ) Nie może ta Z6 startować z Pl. Wolności bo on nijak jest skomunikowany z podstawowymi liniami zbiorkomu - akurat na trasie ŁTRu. Dwie linie przejeżdżające przez Plac i skrzyżowanie Zachodnia/Legionów pozwolą załatwić problem kółek w jedną stronę. Tylko jeden przystanek na Legionów niedaleko Artyleryjskiej byłby pokrzywdzony. Wszystkie pozostałe miałby dojazd dwukierunkowy. Srebrzyńska / Kasprzaka oraz sama pętla Koziny miałby kurs co 12 minut. Owszem na Dołach można obydwie trasy puścić prosto Wojska Polskiego do Śnieżnej.

komlo13 pisze:Moim zdaniem 73 wydłużone na Koziny w jedną stronę przez Legionów a w drugą przez Srebrzyńską i Cmentarną zdecydowanie wystarczy.
I by dojechać do Cmentarnej to trzeba tak będzie z pół godziny stracić na wycieczkę objazdową i stanie w korkach. Żadnych relacji jednokierunkowych.
komlo13
Stały bywalec
Posty: 367
Rejestracja: czw 21:35, 11 lip 2019

Re: Remonty torowisk

Post autor: komlo13 »

STUDI pisze:I by dojechać do Cmentarnej to trzeba tak będzie z pół godziny stracić na wycieczkę objazdową i stanie w korkach. Żadnych relacji jednokierunkowych.
Oczywiście, ale do tego potrzeba brygad. Gdyby można było ich dołożyć więcej, można by było zrobić:
Z7
PLAC WOLNOSCI - Legionów - Cmentarna - Srebrzyńska- Włokniarzy - ŻUBARDŹ albo WŁÓKNIARZY/LEGIONÓW
Linia 73
Z Radogoszcza wydłużona Legionów do LEGIONÓW/WŁÓKNIARZY (powrót Zieloną, 1 maja, Żeligowskiehi, Legionów)
87 powinien zostać tak jak jest. Natomiast w obecnej sytuacji 73 jest dobrym wyjściem, a dojazd do Cmentarnej nie zajmie znowu aż tak długo, tak samo jest na Dołach i nikt z tego powodu nie płacze.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Remonty torowisk

Post autor: Kpc21 »

Nie no, Z6 z placu to by raczej jechało Legionów-Zachodnia-Ogrodowa-Północna, niemniej jednak to było tylko takie odniesienie do najbardziej klasycznej zetki, jaka mogłaby się w tej sytuacji pojawić.
Natomiast w obecnej sytuacji 73 jest dobrym wyjściem, a dojazd do Cmentarnej nie zajmie znowu aż tak długo, tak samo jest na Dołach i nikt z tego powodu nie płacze.
No nie płacze, tylko przesiada się do auta.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Re: Remonty torowisk

Post autor: STUDI »

Kpc21 pisze:Nie no, Z6 z placu to by raczej jechało Legionów-Zachodnia-Ogrodowa-Północna.
Tyle że jadąc na przestrzał Legionów przez Zachodnią nie utknie w korku jak robiąc to kółko przez Pólnocną, Ogrodową...
komlo13 pisze:a dojazd do Cmentarnej nie zajmie znowu aż tak długo, tak samo jest na Dołach i nikt z tego powodu nie płacze.
A skąd wiesz że nie płaczą - ba jest utyskiwanie i na to 59 i na 64 bo nie jedzie Boya-Żeleńskiego i nie da się dojechać do Zachodniej (ideałem były dojazd tym autobusem na Bazarową do najbliższej dużej przychodni). Wysiadają i klnąc idą na pieszo. Bo przesiadka na 64/81 (57 i 70 odpadają) to kolejne przejście, czekanie na światła a potem po wyjściu z kolejnego autobusu, kolejny spacer, kolejne światła (starsi ludzie boją skorzystać z przejścia przy Al. Chryzantem).

Na Dołach to po szczycie to jakieś 5 - 7 minut w plecy (w szczycie może być ponad 10 jak nie kilkanaście minut dłużej bo ponad 5 - 6 minut przyjeżdża spóźniony i to np., w soboty a nie w dzień powszedni) do rozkładowych 2 minut jakie potrzebował tramwaj. Co i tak nie jest akceptowalne bo na Inflanckiej jedzie to 59 puste. Z Kozinami jest tak iż to jest jakieś pół godziny w plecy jak sobie autobus postoi w korkach. Rozkładowo ponad 15 minut w plecy i dodaj ze trzy cykle świateł by przejechać. Naprawdę żaden to problem dla odcinka, które do 4 listopada zajmuje około 4 - 5 minut jazdy tramwajem.

A jak już 59 i Wojska Polskiego. Przystanki przy Marynarskiej. No wiaty sobie stoją nie przy przystankach. No starsi ludzie niech karnie stoją zamiast usiąść. Naprawdę to już skandal by autobusy nie miły przystanku przed wiatą. No ale to zachęcanie do korzystania z komunikacji miejskiej no i je rozwój. Tak się męczmy prze kolejne kilka lat może nawet i więcej niż 10 kolejnych lat. Przypomnę Legionów miała być gotowa tak około 2011 roku.
Ostatnio zmieniony ndz 20:06, 27 paź 2019 przez STUDI, łącznie zmieniany 1 raz.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Remonty torowisk

Post autor: Kpc21 »

STUDI pisze:Tyle że jadąc na przestrzał Legionów przez Zachodnią nie utknie w korku jak robiąc to kółko przez Pólnocną, Ogrodową...
No oczywiście – przecież tamten wariant z dwiema osobnymi zetkami przedstawiłem tylko dla odniesienia. Połączone zetki są lepsze, bo nie staną w korku i Z6 dojedzie do Zachodniej.

Co do 64, to w sumie ciekawe, że nikt jeszcze nie wpadł na pomysł Bazarowej. Tylko problem może być taki, że tam nie można robić postojów (przez postoje wywalono stamtąd pętlę autobusów podmiejskich). Chyba, że kierowcy dostaną kategoryczny zakaz trzymania tam zapalonego silnika na postoju.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Re: Remonty torowisk

Post autor: STUDI »

Kpc21 pisze: Co do 64, to w sumie ciekawe, że nikt jeszcze nie wpadł na pomysł Bazarowej. Tylko problem może być taki, że tam nie można robić postojów (przez postoje wywalono stamtąd pętlę autobusów podmiejskich). Chyba, że kierowcy dostaną kategoryczny zakaz trzymania tam zapalonego silnika na postoju.
Wydumany problem z Bazarową z tym "zakazem" (a stojące obok na pustostanie busy, ten potok samochodów to spalin nie generuje ,te stare kamienice z piecami co, argument pewnie był nieco na siłę by "walczyć" z busiarzami a raczej najpewniej to chęć przegonienia busiarzy by był parking dla miejscowych - przecież tam samochód na samochodzie na każdym skrawku ziemi parkuje), jedyny realny problem to niestety zakorkowana Zachodnia. Gdyby ta Rybna nie była tak ciasna... (co lepsze gdy korki na Zachodniej to się wjeżdża przez bramę w bloku, jedzie uliczką wewnętrzną wyjeżdża na Bazarowej i omija korek ja się chce uciec przez np. Kasprzaka). To dość popularny myk aby ominąć korek Zachodnia/Lutomierska jadać na południe.

Puszczenie 64 to kiedyś tam sugerowałem pisząc iż ten pomysł z "krańcówką" na Zachodniej jest od zada strony.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Remonty torowisk

Post autor: Kpc21 »

Ta Rybna nie jest wcale taka wąska. No ale nawet na Zachodniej ten korek byłby bez tragedii, bo to sama końcówka trasy, do nadrobienia przerwą między kursami, a jest opcja, by autobus wjeżdżał na przystanek na Lutomierskiej, by ludzie nie musieli urządzać spacerów do przesiadki na 96. Wyjazd z powrotem na trasę byłby przez Lutomierską, a tam korków za bardzo nie ma (objazd korka na Drewnowskiej przed Zachodnią – właśnie Piwną do Lutomierskiej /byle nie Żytnią/, przy sporym korku na Drewnowskiej z korkiem na Lutomierskiej jeszcze się nie spotkałem, a nawet jeśli, to jeszcze jest Rybna).

No i jeszcze jednym plusem jest Manufaktura w zasięgu dojścia pieszego.

Spaliny to przy dzisiejszych autobusach z tymi normami Euro chyba nie problem. Sam autobus niech sobie na Bazarowej, jak kiedyś, staje, i nawet niech ma przerwy, tylko z nakazem gaszenia silnika. Przy współczesnych autobusach to chyba nie problem, tylko zimą będzie się wychładzać, ale to trudno. Za to latem nie powinno być nawet bez klimy źle, bo jest cień.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Re: Remonty torowisk

Post autor: STUDI »

Kpc21 pisze:Ta Rybna nie jest wcale taka wąska.
Jest ciasno przy jednej z pozostawionych ruder. Pieszy musi zejść na jezdnię.
https://www.google.com/maps/@51.7872491 ... 312!8i6656
Wyjechać z Rybnej na Limanowskiego jest bardzo ciężko z racji permanentnego korku samochodowego w którym utykają tam też tramwaje. W duga stronę też nie jest łatwo skręcić w szczycie.
Kpc21 pisze: No ale nawet na Zachodniej ten korek byłby bez tragedii, bo to sama końcówka trasy, do nadrobienia przerwą między kursami, a jest opcja, by autobus wjeżdżał na przystanek na Lutomierskiej, by ludzie nie musieli urządzać spacerów do przesiadki na 96. Wyjazd z powrotem na trasę byłby przez Lutomierską, a tam korków za bardzo nie ma
Rano to korek na zachodniej nitce ul. Zachodniej. Tam przejazd jednego przystanku potrafi zająć więcej niż 10 minut.
Skrzyżowanie Zachodnia Lutomierska jest bardziej zakorkowane niż Zachodnia Limanowskiego - przynajmniej nie ma aż tak znacznego blokowania dla przejazdu tramwajów.
Kpc21 pisze: Sam autobus niech sobie na Bazarowej, jak kiedyś, staje, i nawet niech ma przerwy, tylko z nakazem gaszenia silnika.
Czy uruchomionym silnikiem czy bez zabierze tyle samo miejsc postojowych dla samochodów. Przecież potrafią tam pomimo standardowego parkowania po obu stronach Bazarowej zaparkować w drugim rzędzie przy przychodni.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Remonty torowisk

Post autor: Kpc21 »

STUDI pisze:Czy uruchomionym silnikiem czy bez zabierze tyle samo miejsc postojowych dla samochodów. Przecież potrafią tam pomimo standardowego parkowania po obu stronach Bazarowej zaparkować w drugim rzędzie przy przychodni.
No tak, ale nikt w UMŁ nie weźmie na poważnie argumentu, że autobus przeszkadza, bo zabiera miejsca parkingowe.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
ODPOWIEDZ