Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Na upartego 18 możnaby było zamienić z jakąś inną linią (9, 12 czy 13) tak, żeby na Węglowej, Tramwajowej coś jeździło.
1 nie będzie jeździć przez Nowowiejską? Abstrachując od tego, że popyt na tym odcinku jest znikomy. Po za tym Nowomiejska jest też ważnym odcinkiem wyjazdowym/zjazdowym z ET - 1.
1 nie będzie jeździć przez Nowowiejską? Abstrachując od tego, że popyt na tym odcinku jest znikomy. Po za tym Nowomiejska jest też ważnym odcinkiem wyjazdowym/zjazdowym z ET - 1.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Wynika na to, że jeśli 1 pojedzie Franciszkańska to Nowomiejska zostaje bez wagonów liniowych.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Nic takiego nie będzie mieć miejsca.
1 do DŁF pojedzie swoją trasą, a potem 4 czyli przez Plac Wolności i Nowomiejską.
1 do DŁF pojedzie swoją trasą, a potem 4 czyli przez Plac Wolności i Nowomiejską.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
A może przebudować wloty w starą Rzgowską i używać tej ulicy za pętlę dla zetek lub 74 .
-
- Megagaduła
- Posty: 2393
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Pozwolę sobie przejść do właściwego wątku:
A tu racja, jak najbardziej byłoby to wskazane.px33 pisze:Zdarzyło ci się jechać jakimś autobusem poza godzinami szczytu? Zauważyłeś że zaskakująco sporo wlecze się i odstaje na przystankach? I że (chociaż tu być może coś się poprawiło) pomimo wdrożenia przystanków NŻ nierzadko czasy się nie zmieniły?
Skrócenie czasu jazdy pozwoli w najlepszym przypadku na zdjęcie z niektórych linii po brygadzie, czasami tylko na wydłużenie przerw. A poza tym uszczęśliwi pasażerów, którzy jak przypuszczam wolą dojechać do celu szybciej niż wolniej, i wątpię żeby byli zadowoleni ze sztucznego wydłużenia czasu jazdy
Jeżeli chodzi o 11, to nierzadko w szczycie jest mocno zatłoczona. Podam taki reprezentatywny przykład z minionego czwartku, gdzie oprócz wpływu chłodnego powietrza na większy tłok w tramwajach (wszak znacznie mniej osób decyduje się na jazdę rowerem) wystąpił wpływ remontu Rzgowskiej (gdyż 6 ani 11A nie jeżdżą swoimi standardowymi trasami), trafiłem na kurs 16:09 Piotrkowska/Żwirki. Wystawiono na ten kurs (powiązany z brygadą) NF6D, a normalnie aż do Ronda Lotników było bardzo ciasno. Przypuszczam, że na pasażera mogło przypadać poniżej 0,1 m2 powierzchni. No i konsekwencją: o ile z Piotrkowska/Żwirki tramwaj wyjechał dwie minuty po czasie, o tyle z Pabianicka/Jana Pawła II aż dziewięć minut (16:22 właściwy czas, 16:31 odjazd rzeczywisty). Inna sprawa, że na tym ostatnim skrzyżowaniu tramwaj fatalnie trafił na światłach. Ale z drugiej strony z taką ilością pasażerów tramwaj nie mógł jechać zbyt szybko.Olu$ pisze:Po za to jest w ogóle masakra z czasami przejazdu. Chociaż codziennie rano (ok. 7:30 - 8:00) jeżdżę 11 i też niemiłosiernie się wlecze. Na już można spokojnie z 4-5 min. urwać, żeby tramwaje wreszcie jakoś sprawnie się poruszały a nie telepały się 20 km/h, byleby nie być 1-2 min. przed czasem.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Czy obsługę 9 od dziś przejęła ET-2?
Widziałem na mieście kilka składów od nich, Watchline pokazuje 100% obsady z Chocianowic.
Widziałem na mieście kilka składów od nich, Watchline pokazuje 100% obsady z Chocianowic.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
^^Tylko w niedziele. Wystarczy wejść w rozkład
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Ostatnio zauważyłem że na nowym fragmencie ulicy jędrzejowskiej (na zachód od Tomaszowskiej) powstały zatoki przystankowe. Ciekawe co ma tam jeździć. Domyślam się że linia pojedzie pod magazyny, które tam powstają, ale czy obecne 92B będzie miało dwa wjazdy kieszeniowe z tego samego miejsca? A może pojedzie tam zupełnie coś innego?
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Może jakieś autobusy pracownicze?
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Tam mają też powstać docelowo 8nne ulice. W MPZP jest tak ulica równoległa do Tomaszowskiej a mówi się także o połączeniu Jedrzenowskiej z ul Kurczaki, więc to też może być element większego planu
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Jeśli Jędrzejowska byłaby połączona z Kurczakami to pewnie podział 52 na warianty A i B i wydłużenie jednego z nich Jędrzejowską do BSH.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Ciekawe czemu nie dali N3A Wojciecha Strenfelda Kurczaki pętla 52 Kurczaki?
Jest małe N8 do zmian. Wyciągnąć trasą 75AB na Kurczaki i nawet od Zielonej pociągnąć na Retkinie Kościuszki Struga Łąkową Karolewską Bandurskiego Wyszyńskiego.
Jest małe N8 do zmian. Wyciągnąć trasą 75AB na Kurczaki i nawet od Zielonej pociągnąć na Retkinie Kościuszki Struga Łąkową Karolewską Bandurskiego Wyszyńskiego.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Nie ma szans na takie N8. Niestety przejazd w nocy z Dąbrowy na Chojny jest możliwy tylko jadąc N6 na Plac Niepodległości na około i tam kilka minut czekania i w N3.
Przy Kilińskiego to 20 minut czekania, no ale my nie Wawa musieliśmy postawić. Albo częstotliwość, albo kilkanaście linii co godzinę i rzadziej.
Co do N3A sam myślałem, że jak wygną co drugi kurs Kosynierów i Trybunalską, to druga połowa kursów poleci Kurczaki-Sternfelda-Wojciecha jak 75AB - czasowo oba warianty wychodzą prawie identycznie (1-2 minuty szybciej wariant przez Kurczaki niż Kosynierów). Nie są to jakieś spore koszta w porównaniu do twojego N8, gdzie trasa byłaby 2.5 raza dłuższa od obecnej i na to kasy na bank nie ma i nie będzie.
Przy Kilińskiego to 20 minut czekania, no ale my nie Wawa musieliśmy postawić. Albo częstotliwość, albo kilkanaście linii co godzinę i rzadziej.
Co do N3A sam myślałem, że jak wygną co drugi kurs Kosynierów i Trybunalską, to druga połowa kursów poleci Kurczaki-Sternfelda-Wojciecha jak 75AB - czasowo oba warianty wychodzą prawie identycznie (1-2 minuty szybciej wariant przez Kurczaki niż Kosynierów). Nie są to jakieś spore koszta w porównaniu do twojego N8, gdzie trasa byłaby 2.5 raza dłuższa od obecnej i na to kasy na bank nie ma i nie będzie.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
W związku z opublikowaniem projektu przebudowy Traktorowej światło dzienne ujrzały nowe lokalizacje przystanków na tejże ulicy. Przy okazji, szykuje się także powrót autobusów na Łanową.
https://rowerowalodz.pl/nowe-drogi/trak ... raktorowej
https://rowerowalodz.pl/nowe-drogi/trak ... raktorowej
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Od 1 lutego do Kochanówki dojedzie 2. Ciekawe czym podyktowana zmiana.
-
- Megagaduła
- Posty: 2393
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Jeśli to ma być przez skierowanie 14 na Teofilów, to słusznie, jeżeli ma zastąpić 8 na Kochanówce, bo NF6D, to też słusznie Ale coś mi mówi, że remont na Politechniki ma większy wpływ na trasowanie zbiorkomu niż niektórym się wydaje.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Możesz rozwinąć myśl, bo nie widzę związku?TramMomentyStudenta pisze:jeżeli ma zastąpić 8 na Kochanówce, bo NF6D, to też słusznie
-
- Megagaduła
- Posty: 2393
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
To znaczy NF6D są na 2, a na pętli na Teofilowie (d. Szczecińska) ponoć ktoś sygnalizował problemy ze zwrotnicami...
Ale widzę, że 8 pozostaje na Kochanówce. Żadnych zmian trasy na Teofilowie poza wydłużeniem 2 nie ma.
Ale widzę, że 8 pozostaje na Kochanówce. Żadnych zmian trasy na Teofilowie poza wydłużeniem 2 nie ma.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
W sumie jest to przywrócenie stanu sprzed kilku lat.
A może na skutek protransportowych działań władz miasta wzrosła liczba pacjentów i potrzebny jest lepszy dojazd?
Pewnie po prostu ZDiT z MPK uznali, że lepiej jest im ułożyć rozkład jazdy gdy każda linia będzie mieć swój tor, dlatego dali drugą linię na Chochoła.
Ja czekam cały czas na przywrócenie 5-ki na Szczecińską.
Nawet kosztem 16-ki, bo linia kursująca co 24 minuty tylko w szczycie jest bez sensu. Albo robimy normalną linię co 12 minut (ale najlepiej również na nieco innej trasie, np. na Kurczaki, pamiętam gdy 15-ka jeździła rano co 6 minut i na Paderewskiego nieraz trudno było wsiąść) i obserwujemy jak działa, albo się nie wygłupiamy. Jeżeli pełnoprawna linia po kilku miesiącach nie zadziała, wtedy likwidujemy na amen.
Na podstawie tego, co dotychczas robiono z 16-ką, trudno o czymkolwiek wnioskować.
A może na skutek protransportowych działań władz miasta wzrosła liczba pacjentów i potrzebny jest lepszy dojazd?
Pewnie po prostu ZDiT z MPK uznali, że lepiej jest im ułożyć rozkład jazdy gdy każda linia będzie mieć swój tor, dlatego dali drugą linię na Chochoła.
Ja czekam cały czas na przywrócenie 5-ki na Szczecińską.
Nawet kosztem 16-ki, bo linia kursująca co 24 minuty tylko w szczycie jest bez sensu. Albo robimy normalną linię co 12 minut (ale najlepiej również na nieco innej trasie, np. na Kurczaki, pamiętam gdy 15-ka jeździła rano co 6 minut i na Paderewskiego nieraz trudno było wsiąść) i obserwujemy jak działa, albo się nie wygłupiamy. Jeżeli pełnoprawna linia po kilku miesiącach nie zadziała, wtedy likwidujemy na amen.
Na podstawie tego, co dotychczas robiono z 16-ką, trudno o czymkolwiek wnioskować.
-
- Megagaduła
- Posty: 2393
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Naczy się 16 w popołudniowym szczycie jeździ do 21 Nie tak jak 18, która kończyła do ubiegłorocznej korekty prace przewozowe niedługo po 19
Ja osobiście uważam - o czym pisałem już kilka razy, m.in. w Wyobrażeniach - że 16 powinna jeździć, ale swoją właściwą funkcję będzie spełniać najprawdopodobniej po TdŁ, czyli że będzie mogła zamiast do Górniaka przez RLL jeździć przez Paderewskiego i Broniewskiego na Niższą. I wtedy można nawet zrobić z nią tak, jak obecnie z 18 - w szczycie (6-10 i 14-18) co 12, a międzyszczyt i wieczór co 24.
Swoją drogą na Chochoła kiedyś jeździła 5, ale to dlatego, że kończyła raptem na Dołach.
Ja osobiście uważam - o czym pisałem już kilka razy, m.in. w Wyobrażeniach - że 16 powinna jeździć, ale swoją właściwą funkcję będzie spełniać najprawdopodobniej po TdŁ, czyli że będzie mogła zamiast do Górniaka przez RLL jeździć przez Paderewskiego i Broniewskiego na Niższą. I wtedy można nawet zrobić z nią tak, jak obecnie z 18 - w szczycie (6-10 i 14-18) co 12, a międzyszczyt i wieczór co 24.
Swoją drogą na Chochoła kiedyś jeździła 5, ale to dlatego, że kończyła raptem na Dołach.