Remonty torowisk
-
- Megagaduła
- Posty: 2391
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Re: Remonty torowisk
Tymczasem
Luty przyniesie nam długo wyczekiwany remont skrzyżowania Politechniki/Wróblewskiego. I utrudnienia, ale potem będzie tyyyylko lepiej.
https://uml.lodz.pl/aktualnosci/artykul ... 2020/1/27/
Oczywiście 15 i 17 pojadą na Karolew.
Czy 14 w związku z tym będzie wydłużona na Retkinię, albo... Żabieniec? Bo 16 nie będzie jeździć, ale trzy linie na krańcówce na Karolewie to totalny bezsens.
I w odpowiednim wątku, jakby ktoś wiedział, czy zmienia się na ten miesiąc obsada i w jaki sposób?
Luty przyniesie nam długo wyczekiwany remont skrzyżowania Politechniki/Wróblewskiego. I utrudnienia, ale potem będzie tyyyylko lepiej.
https://uml.lodz.pl/aktualnosci/artykul ... 2020/1/27/
Oczywiście 15 i 17 pojadą na Karolew.
Czy 14 w związku z tym będzie wydłużona na Retkinię, albo... Żabieniec? Bo 16 nie będzie jeździć, ale trzy linie na krańcówce na Karolewie to totalny bezsens.
I w odpowiednim wątku, jakby ktoś wiedział, czy zmienia się na ten miesiąc obsada i w jaki sposób?
Re: Remonty torowisk
A na jedno Z15 autobus z Kurczaków do Kopernika chyba autobusów brak? Bo 74 to porażka, przesiadka na trzy razy.
Re: Remonty torowisk
TramMomentyStudenta pisze:Tymczasem
Luty przyniesie nam długo wyczekiwany remont skrzyżowania Politechniki/Wróblewskiego. I utrudnienia, ale potem będzie tyyyylko lepiej.
https://uml.lodz.pl/aktualnosci/artykul ... 2020/1/27/
Oczywiście 15 i 17 pojadą na Karolew.
Czy 14 w związku z tym będzie wydłużona na Retkinię, albo... Żabieniec? Bo 16 nie będzie jeździć, ale trzy linie na krańcówce na Karolewie to totalny bezsens.
I w odpowiednim wątku, jakby ktoś wiedział, czy zmienia się na ten miesiąc obsada i w jaki sposób?
Po co kolejna linia na Retkinie w DP? Trzeba pamiętać też o przepustowości tego szlaku jak i samej pętli. Na Żabieniec też chyba 3 linia średni ma sens.
-
- Czasem wpada
- Posty: 99
- Rejestracja: czw 18:27, 05 lut 2009
Re: Remonty torowisk
przy dołożeniu 15 i 17 na al. Bandurskiego , długim czekaniu na światła , niemieszczenia się autobusów i tramwajów na pasach na wprost i do skrętu w lewo ( obok siebie ) przy al Włókniarzy już teraz często tworzą się korki , a co będzie od lutego aż strach pomysleć .
Według mnie najlepszym rozwiązaniem byłoby zastosować inne zaplanowanie tras :
linia 7 - Augustów - Przybyszewskiego - Pabianicka - IKEA ( w niedziele zawiesić kursowanie ze względu na zamknięty Port Łódź )
linia 12 - częstotliwość co 12 minut ( zawiesić dodatkowe kursy co 6 minut z krańcówki Retkini po godzinie 7 )
linia 15 - Stoki - Legionów - Gdańska - Kopernika - Retkinia
linia 16 - do zawieszenia
linia 17 - Telefoniczna - Pomorska - Zachodnia - Kościuszki - Piotrkowska - Paderewskiego - Kurczaki
Według mnie najlepszym rozwiązaniem byłoby zastosować inne zaplanowanie tras :
linia 7 - Augustów - Przybyszewskiego - Pabianicka - IKEA ( w niedziele zawiesić kursowanie ze względu na zamknięty Port Łódź )
linia 12 - częstotliwość co 12 minut ( zawiesić dodatkowe kursy co 6 minut z krańcówki Retkini po godzinie 7 )
linia 15 - Stoki - Legionów - Gdańska - Kopernika - Retkinia
linia 16 - do zawieszenia
linia 17 - Telefoniczna - Pomorska - Zachodnia - Kościuszki - Piotrkowska - Paderewskiego - Kurczaki
Re: Remonty torowisk
No i KZ z niezbyt niewygodną przesiadką na RLL.
Ruda i Rokicie ma bieganie przez całe Rondo... Brawo Chyba że wsiądą w 50 kursującą co 12 minut przez całe 3,5 godziny w ciągu dnia... Tak to 20 i to oczywiście niezsynchronizowane kompletnie z 74 obstawiam...
Na Z15 na Kurczaki w tym kierunku ujdzie, ale do Polibudy to znowu przedzieranie się przez dwie jezdnię zakorkowane w szczycie porządnie...
Poza tym podejrzewam, że wszyscy będą jechać 11. Nie muszę pisać chyba co będzie jak przejmie potoki z 17... Bo stawiam , że lud z 74 będzie szedł na 11-41 aniželi na Z15 bo przystanek jest kupę bliżej...
Nie wkem czy nie lepiej byłoby dać Z15 z Kurczaków do RLL, a z Ikea Z17 na Plac Niepodległości co 24 ułożone tak, żeby z 41 naprzemian jechało i dało z 11 takt 6. Skoro 16 zawieszona a 15-17 tak mocno skrócone.
Z15 prawie na pewno będzie mieć marniutkie potoki na Pabianickiej... Na Kuraku i Chojnach może nieco lepiej, ale podejrzewam też oblężenie 11A o wiele bardziej...
Ruda i Rokicie ma bieganie przez całe Rondo... Brawo Chyba że wsiądą w 50 kursującą co 12 minut przez całe 3,5 godziny w ciągu dnia... Tak to 20 i to oczywiście niezsynchronizowane kompletnie z 74 obstawiam...
Na Z15 na Kurczaki w tym kierunku ujdzie, ale do Polibudy to znowu przedzieranie się przez dwie jezdnię zakorkowane w szczycie porządnie...
Poza tym podejrzewam, że wszyscy będą jechać 11. Nie muszę pisać chyba co będzie jak przejmie potoki z 17... Bo stawiam , że lud z 74 będzie szedł na 11-41 aniželi na Z15 bo przystanek jest kupę bliżej...
Nie wkem czy nie lepiej byłoby dać Z15 z Kurczaków do RLL, a z Ikea Z17 na Plac Niepodległości co 24 ułożone tak, żeby z 41 naprzemian jechało i dało z 11 takt 6. Skoro 16 zawieszona a 15-17 tak mocno skrócone.
Z15 prawie na pewno będzie mieć marniutkie potoki na Pabianickiej... Na Kuraku i Chojnach może nieco lepiej, ale podejrzewam też oblężenie 11A o wiele bardziej...
Re: Remonty torowisk
Ogólnie ktoś się chyba za bardzo przyzwyczaił do używania zmodyfikowanych stałych linii jako zastępczych. Dopiero co 74 robiło za zastępczy na Kurczaki w trakcie robót na Rzgowska / Dachowa, teraz będzie zastępczym na al. Politechniki. A co to kogoś ze Złotna interesuje, że w zupełnie innym rejonie miasta jest remont? W jedną stroną będzie miało zmianę trasy, pomimo że mogłoby jechać normalnie (z pl. Niepodległości przez Skrzywana). Na dodatek, pewnie będą solówki, bo po co na Złotnie przegubowce. W lutym na PŁ jest sesja, przerwa międzysemestralna i sesja poprawkowa, ale coś mi mówi, że i tak zapotrzebowanie będzie większe niż na solo.
Powinna być regularna Zetka z Karpackiej (czy tam jak to teraz się nazywa Piastów-Kurak), w stronę Gdańskiej z kółkiem przez Zaolziańską, a z powrotem przez Cieszyńską. MPK spokojnie mogłoby mieć parę wozów odstawionych na Zetki (np. sprowadzonych używańców), problem chyba tylko w braku kierowców. No ale niedasię.
Powinna być regularna Zetka z Karpackiej (czy tam jak to teraz się nazywa Piastów-Kurak), w stronę Gdańskiej z kółkiem przez Zaolziańską, a z powrotem przez Cieszyńską. MPK spokojnie mogłoby mieć parę wozów odstawionych na Zetki (np. sprowadzonych używańców), problem chyba tylko w braku kierowców. No ale niedasię.
Re: Remonty torowisk
W robocze nie ma nic przez odstawione Conecto, które nadal praktycznie nie jeżdżą po dwóch pożarach. Część rezerw nie jest wystawiana nawet.
Poza tym zmiana 57 znowu - nie wiem, czy 74C nie dostanie przegubów i któraś linia znowu co 15 nie pojedzie.
Poza tym zmiana 57 znowu - nie wiem, czy 74C nie dostanie przegubów i któraś linia znowu co 15 nie pojedzie.
Re: Remonty torowisk
Idź zatem za ciosem i napisz, które kolejne linie mają wtedy kursować co 15 minut zamiast co 12.Kazik pisze:Ogólnie ktoś się chyba za bardzo przyzwyczaił do używania zmodyfikowanych stałych linii jako zastępczych. Dopiero co 74 robiło za zastępczy na Kurczaki w trakcie robót na Rzgowska / Dachowa, teraz będzie zastępczym na al. Politechniki. A co to kogoś ze Złotna interesuje, że w zupełnie innym rejonie miasta jest remont? W jedną stroną będzie miało zmianę trasy, pomimo że mogłoby jechać normalnie (z pl. Niepodległości przez Skrzywana). Na dodatek, pewnie będą solówki, bo po co na Złotnie przegubowce. W lutym na PŁ jest sesja, przerwa międzysemestralna i sesja poprawkowa, ale coś mi mówi, że i tak zapotrzebowanie będzie większe niż na solo.
Powinna być regularna Zetka z Karpackiej (czy tam jak to teraz się nazywa Piastów-Kurak), w stronę Gdańskiej z kółkiem przez Zaolziańską, a z powrotem przez Cieszyńską. MPK spokojnie mogłoby mieć parę wozów odstawionych na Zetki (np. sprowadzonych używańców), problem chyba tylko w braku kierowców. No ale niedasię.
Jakieś źródła, dowody lub choćby poszlaki? Z doświadczenia wiem, że nic (konkretnego) nie odpiszesz więc powiem to już teraz - albo wynosisz się stąd sam na fora o spiskowych teoriach dziejów albo pomożemy Ci zawiesić działalność na ŁFK.STUDI pisze:Nieprzypadkowo były naciski dewelopera na likwidację tramwajów na Warszawskiej.
Re: Remonty torowisk
Poczekamy zobaczymy jak kiedykolwiek tam za ten obecny przystanek tramwajowy pojedzie.mig pisze:Jakieś źródła, dowody lub choćby poszlaki? Z doświadczenia wiem, że nic (konkretnego) nie odpiszesz więc powiem to już teraz - albo wynosisz się stąd sam na fora o spiskowych teoriach dziejów albo pomożemy Ci zawiesić działalność na ŁFK.STUDI pisze:Nieprzypadkowo były naciski dewelopera na likwidację tramwajów na Warszawskiej.
Co do Twoich pogróżek, wyręczę Ciebie.
PS. Niestety nie można się samemu usunąć.
Re: Remonty torowisk
No to już wiemy że tym razem padło na 55, 57 i 83mig pisze: Idź zatem za ciosem i napisz, które kolejne linie mają wtedy kursować co 15 minut zamiast co 12.
Re: Remonty torowisk
Pewnie niedługo wszystkie. Najpóźniej w momencie rozpoczęcia prac w ramach Tramwaju dla Łodzi (Śmigłego-Rydza, Przybyszewskiego, Rzgowska itd.), Legionów, pl. Wolności, Północnej, Franciszkańskiej, Zielonej. Jest jakiś pomysł na Zetki w tym czasie?mig pisze:Idź zatem za ciosem i napisz, które kolejne linie mają wtedy kursować co 15 minut zamiast co 12.
Re: Remonty torowisk
Jasne, ale gdyby zrobić oddzielną zetkę nie skończyłoby się tylko na tych liniach.Yakuzzi pisze:No to już wiemy że tym razem padło na 55, 57 i 83
Wahadła tramwajowe, przetarg na kolejne linie?Kazik pisze:Pewnie niedługo wszystkie. Najpóźniej w momencie rozpoczęcia prac w ramach Tramwaju dla Łodzi (Śmigłego-Rydza, Przybyszewskiego, Rzgowska itd.), Legionów, pl. Wolności, Północnej, Franciszkańskiej, Zielonej. Jest jakiś pomysł na Zetki w tym czasie?
A ja cały czas czekam na realizację tego co według ciebie miało nastąpić czyli na likwidację Kochanówki.STUDI pisze:Poczekamy zobaczymy jak kiedykolwiek tam za ten obecny przystanek tramwajowy pojedzie.
Co do Twoich pogróżek, wyręczę Ciebie.
Lepiej późno niż wcale, nikt płakać nie będzie.
Re: Remonty torowisk
Szkoda, że nie będzie ich na al. Politechniki, no ale rozumiem, że sporo brygad dwukierunkowych pochłania linia 3, poza tym NF6D dają jakąś namiastkę kursów niskopodłogowych na innych liniach.mig pisze:Wahadła tramwajoweKazik pisze:Jest jakiś pomysł na Zetki w tym czasie?
Jak się rozpoczną wszystkie planowane prace, to może się okazać, że tylko 8 i 10AB nie będą miały na swoich trasach remontów, więc będzie można pomieszać w przydziałach i trasach.
Obyprzetarg na kolejne linie?
Re: Remonty torowisk
Powinien być tramwaj Z 17 Ikea -Pl. Niepodległości-co 20 minut. Za to zamiast 74C autobus Z15 z Kurczaków do Kopernika co 12min. No i chociaż jakieś 11C w weekend z Kurczaków do Piotrkowska Centrum -co 20 minut.
Ostatnio zmieniony sob 13:17, 01 lut 2020 przez Tomba, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Megagaduła
- Posty: 2391
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Re: Remonty torowisk
Tak szczerze to +1. Bo w weekend to Paderewskiego zostaje bez dojazdu do centrum to raz, dwa że jednak lepiej, żeby Chojny miały jakikolwiek bezpośredni dojazd czy do PŁ (bo sesja), czy do WAM, czy do Zespołu Szkół nr 9, aniżeli z przesiadką.
Re: Remonty torowisk
Padarewskiego zostaje bez dojazdu do centrum w weekendy? A 57?
Po za tym 11A w weekendy bez ograniczenia jakieś innej linii na ŁTR nie ma sensu. Soryy, ale 11AB co 10 min w weekendy to czysta głupota.
Po za tym 11A w weekendy bez ograniczenia jakieś innej linii na ŁTR nie ma sensu. Soryy, ale 11AB co 10 min w weekendy to czysta głupota.
-
- Megagaduła
- Posty: 2391
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Re: Remonty torowisk
57 nie zapewnia tego do końca - obsługuje jedynie rejony do okolic Piotrkowska/Radwańska (bo dalej jedzie Brzeźną i Sienkiewicza).NamonPL pisze:Padarewskiego zostaje bez dojazdu do centrum w weekendy? A 57?
Re: Remonty torowisk
A na jakich liniach teraz jeżdżą M8CN, ze nie dało rady zrobic żadnej linii dwukierunkowej?
Re: Remonty torowisk
I dalej można przesiąść się na tramwaje 2, 3, 6, 7, 11, 14 (Piotrowska), czyli dojazd jest.TramMomentyStudenta pisze:57 nie zapewnia tego do końca - obsługuje jedynie rejony do okolic Piotrkowska/Radwańska (bo dalej jedzie Brzeźną i Sienkiewicza).NamonPL pisze:Padarewskiego zostaje bez dojazdu do centrum w weekendy? A 57?
@nowy1212
M8CN na 2 i 41
NF6D na 2 i 3
-
- Megagaduła
- Posty: 2391
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Re: Remonty torowisk
Ale nie bez przesiadki...NamonPL pisze: I dalej można przesiąść się na tramwaje 2, 3, 6, 7, 11, 14 (Piotrowska), czyli dojazd jest.
Poza tym 57 jest dopiero od Karpackiej.
Dla okolic Tuszyńskiej i dalej w stronę Rzgowskiej mniejszym złem jest przechadzka kawałek drogi na Rzgowską i tam trafienie na 3. Ona na szczęście jeździ ŁTRem aż do Bałuckiego Rynku...