Przed reformą, 65, 55 i 69 były ruszone trochę przed reformą, jako jej przedsmak, chociaż dopiero reforma przesunęła 55 na Retkinię, co było naprawdę sensownym ruchem nadającym tej linii sens. 65 w całości powolną trasą przez Włókniarzy właściwie całkowicie odetnie Pienistą od miasta, 55+52/93 IMO powinno wystarczyć na ten rejon (a jest jeszcze joker w postaci 77 dla całego jednego przystanku). Może lepiej byłoby się skupić na jakimś wzmocnieniu 55 albo puszczeniu połowy kursów 69 do miasta przez Obywatelską, jeśli to lepszy generator ruchu niż zajezdnia?65 w całości przez Obywatelską, która została rozciachana po reformie o ok. 50% kursów.
Chyba żeby wrócić do czegoś w stylu przedreformowego 98 (i wtedy cały ruch do centrum dać przez Maratońską - jak przed reformą) albo odgiąć to 65A do Wyszyńskiego, zapewniając komfortową przesiadkę na tramwaj o węzeł wcześniej. Trasa przez Włókniarzy po prostu nie nadaje się na dowóz do Kaliskiego - zajmuje kosmicznie dużo czasu, wyrzuca pasażera na nieatrakcyjnym przystanku i jest podatna na wszystkie możliwe korki po drodze.