A potem przyszła ,,genialna'' reforma i z dublujących się w bezpośredniej relacji Teofilów-Doły 5 i 87 nie zostało nic.TramMomentyStudenta pisze:Swoją drogą na Chochoła kiedyś jeździła 5, ale to dlatego, że kończyła raptem na Dołach.
Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Pomimo, iż nie jestem zwolennikiem tej reformy, jest jeszcze w tej relacji 81.mateeusz pisze:A potem przyszła ,,genialna'' reforma i z dublujących się w bezpośredniej relacji Teofilów-Doły 5 i 87 nie zostało nic.TramMomentyStudenta pisze:Swoją drogą na Chochoła kiedyś jeździła 5, ale to dlatego, że kończyła raptem na Dołach.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
No właśnie nie bardzo, bo 81 skręca w Traktorową. Większość pasażerów z Teofilowa jest zmuszona do przesiadki w tramwaj lub autobus.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Hm... nikt nie jest zwolennikiem "reformy", a jednak ją przeprowadzono - anomalia socjologiczna xD ( ironia zamierzona ). Co do "81": mateeusz potwierdzam to, co piszesz. Jeśli chodzi o "16": to jest tak, że z analizy sieci torowisk oraz możliwości wykorzystania ich wynikło iż można - jako linię uzupełniającą na trasie rokadowej zrobić taką właśnie linię... Szczecińska ( Żabieniec? ) - Włókniarzy - Kopernika - Politechniki - Paderewskiego - Kurczaki ( albo: po zrobieniu Broniewskiego - na Karpia / PKP Chojny, czy też rzeczywiście na Niższą "docelowo" ). Ale "w założeniu" ta linia nigdy nie miała hulać "co sześć minut" xD itd. itp.; to są mrzonki rozwydrzonej młodzieży. Także tego xD... A podstawowa krańcówka w rejonie zachodnio - północnym miasta to oczywiście jest Szczecińska, jasne... Tylko jakie są możliwości jej rozbudowy? A poza tym, to powinno się zrobić wjazd na nią od strony Chochoła ( i nie pytać mnie tu: po co? Pocą to się nogi nocą xD; jakie pytanie, taka odpowiedź ). No, i Żabieniec to druga pomocnicza kr. w tym rejonie miasta. Zresztą, od strony krańcówki Wyszyńskiego również na kr. Bratysławska należy przywrócić wjazd ( bo był kiedyś; i komu to przeszkadzało?! ). Elastyczność sieci, nie tylko w centrum miasta - choć tam jest najbardziej pożądana - to podstawa.
-
- Megagaduła
- Posty: 2393
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Niestety się zgadzam, tylko za mało jest keszu na odbudowę tego wszystkiego
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Niedługo ruszy wyczekiwana od wielu lat przebudowa Mierzejowej i potrwa do końca listopada. Według tego, co mówi pani z ZDiT:
Czyli Ruda Willowa doczeka się autobusu Najprościej 68 wydłużyć o te 2km po prostu, bo w nową linię specjalnie nie wierzę.
EDIT: według SIWZ przystanki powstaną przy Koszalińskiej i Długiej w obu kierunkach. Będą słupki i ławki miejskie bez wiat.
Te przystanki są tak ułożone, że autobus wjeżdżający na Rudę Willową będzie musiał jechać przez Chocianowice IKEA, a z powrotem wyjedzie na Pabianicką w kierunku Chocianowickiej. Jak nic pod wydłużone 68 zrobione będzie. Oby tylko dojeżdżało do Rudzkiej z drugiej strony.
W pierwszej kolejności zostaną wymienione instalacje podziemne. Następnie powstanie nowa, asfaltowa droga. Na skrzyżowaniach zostaną wykonane wyniesienia, które uspokoją ruch. Powstaną przystanki autobusowe oraz równe, proste chodniki po obu stronach drogi, wyposażone w elementy dla osób niepełnosprawnych, obniżone krawężniki i płytki wskaźnikowe. Wykonawcy przebudowy zasadzą również wiele nowych drzew.
Czyli Ruda Willowa doczeka się autobusu Najprościej 68 wydłużyć o te 2km po prostu, bo w nową linię specjalnie nie wierzę.
EDIT: według SIWZ przystanki powstaną przy Koszalińskiej i Długiej w obu kierunkach. Będą słupki i ławki miejskie bez wiat.
Te przystanki są tak ułożone, że autobus wjeżdżający na Rudę Willową będzie musiał jechać przez Chocianowice IKEA, a z powrotem wyjedzie na Pabianicką w kierunku Chocianowickiej. Jak nic pod wydłużone 68 zrobione będzie. Oby tylko dojeżdżało do Rudzkiej z drugiej strony.
-
- Megagaduła
- Posty: 2393
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
A na Retkinii jest punkt socjalny? Bo jeżeli już jakieś wydłużenie 68, to albo gdzieś do pętli ulicznej Patriotyczna-Zastawna-Rudzka, albo do pętli Gadka Stara. Nic innego nie widzę.
Aha i co z kursami porannymi 68B do Pabianicka/Dubois?
Aha i co z kursami porannymi 68B do Pabianicka/Dubois?
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Na Retkini jest punkt socjalny. Możliwe, że będzie jakaś pętla uliczna Rudzka-Pabianicka-Starorudzka, wtedy 68 nie musiałoby mieć żadnych wariantów.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
No to już zagwozdka. Chocianowice nie będą chciały wędrować... Może tylko A wydłużą przez Mierzejową od 8 do 22?
Tam głównie chodzi o osoby starsze, choć na Kuźnickiej Podstawówka jest... Ale od przystanku Pabianicka/Chocianowicka tam 3 minuty pieszo bez ruchliwych ulic to ta garstka dzieci sobie poradzi.
Co do A to ja w temacie naszych przemyśleń pisałem że najlepiej jakby Mierzejową jechał do Farnej i dalej Rudzką do Pabianickiej, ale pytanie czy na takie wydłużenie będzie kasa, bo to dobre 4km wyjdzie.
Tam głównie chodzi o osoby starsze, choć na Kuźnickiej Podstawówka jest... Ale od przystanku Pabianicka/Chocianowicka tam 3 minuty pieszo bez ruchliwych ulic to ta garstka dzieci sobie poradzi.
Co do A to ja w temacie naszych przemyśleń pisałem że najlepiej jakby Mierzejową jechał do Farnej i dalej Rudzką do Pabianickiej, ale pytanie czy na takie wydłużenie będzie kasa, bo to dobre 4km wyjdzie.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
TramMomentyStudenta: kesz można ( i trzeba umieć ) sobie "zorganizować" - ale nie my, tu na tym forum np., od tego jesteśmy... są władze miasta: radni i PHZ, ok? Natomiast ( i tu będzie lekki off-topic ) możemy coś zaproponować w zakresie "know-how" ( uczenie napiszę: inżynieria finansowa xD ). W innych tematach i na innym forum przedstawiło się "małe co nieco", jeśli chodzi o pieniądze na tabor i infrastrukturę tramwajową... Mianowicie, w związku z pozyskiwaniem używanych tramwajów, można "stworzyć" dodatkowy obok "TdŁ" program ( TdŁ DWA ). Schemat byłby taki: x forsy na dobre używane ( klasy Bogestry, albo lepsze ) + drugie tyle na wkład własny do inwestycji infrastrukturalnych + 3 razy "x" to postulowane sumy ze źródeł zewnętrznych. A ponieważ w tej kadencji samorządu nie wymieni się Konstali xDDD, to program musiałby być zakrojony na 8 lat i objęty ponad-partyjnym konsensusem we władzach.
I trzeba byłoby oczywiście wpisać go do uchwały WPF. Szczegóły? Rok 2021: 20 mln zł zakup sprzętu i przystosowanie go do Ł. + 20 mln zł wkład własny do inwestycji w infrastrukturę + 60 mln zł środków do pozyskania ze źródeł zewnętrznych (plan). Lata 2022-28 - to krocząco zwiększane finansowanie z zachowaniem proporcji między w/w trzema składnikami: 2022: 105,5 mln zł; 2023: 111,5 mln zł; 2024: 118,5 mln zł; 2025: 126,5 mln zł; 2026: 135,5 mln zł; 2027: 145,5 mln zł; 2028: 157 mln zł. Razem okrągły mld zł. Jak się chce być metropolią, to trzeba myśleć całościowo. W przypadku niepowodzeń przy pozyskiwaniu środków zewnętrznych, każda inwestycja musi mieć "plan B" - i wówczas chociaż "bieda-remonty", jak wy tu piszecie, zrobi się. Ja wiem, że kwoty tu podane są "kosmiczne", ale - w perspektywie końca następnej kadencji ( 2028 ) samorządu nie są nierealistyczne. Bo właśnie - trzeba mieć perspektywę i to pomaga, naprawdę.
I trzeba byłoby oczywiście wpisać go do uchwały WPF. Szczegóły? Rok 2021: 20 mln zł zakup sprzętu i przystosowanie go do Ł. + 20 mln zł wkład własny do inwestycji w infrastrukturę + 60 mln zł środków do pozyskania ze źródeł zewnętrznych (plan). Lata 2022-28 - to krocząco zwiększane finansowanie z zachowaniem proporcji między w/w trzema składnikami: 2022: 105,5 mln zł; 2023: 111,5 mln zł; 2024: 118,5 mln zł; 2025: 126,5 mln zł; 2026: 135,5 mln zł; 2027: 145,5 mln zł; 2028: 157 mln zł. Razem okrągły mld zł. Jak się chce być metropolią, to trzeba myśleć całościowo. W przypadku niepowodzeń przy pozyskiwaniu środków zewnętrznych, każda inwestycja musi mieć "plan B" - i wówczas chociaż "bieda-remonty", jak wy tu piszecie, zrobi się. Ja wiem, że kwoty tu podane są "kosmiczne", ale - w perspektywie końca następnej kadencji ( 2028 ) samorządu nie są nierealistyczne. Bo właśnie - trzeba mieć perspektywę i to pomaga, naprawdę.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Hm... a co do spraw bieżących i realizacji tytułowego planu transportowego "w czasach koronawirusa", to - w oparciu o stan na "dzień dzisiejszy" ( tj. 24 marca 2020 r. ) uwidoczniony na stronie MPK - można pokusić się o wytrasowanie "brakujących" ( do pełni szczęścia xD ) linii tramwajowych. IMO mogłyby one wyglądać tak [ częstotliwość: weekendowa ]:
"4": Helenówek - Zgierska - Wojska Polskiego - Franciszkańska - Kilińskiego - al. Rodziny Poznańskich - P.O.W. - Narutowicza - Zielona - Legionów/Włókniarzy [ "Towarowa" ];
"16": Szczecińska - Aleksandrowska - Limanowskiego - al. Włókniarzy - Kopernika - Żeromskiego - Al. Politechniki - RLL - Pabianicka - pl. Niepodległości.
Trzecia linia ( numer: 19??? ): Kilińskiego/Karpia ( dw. PKP Łódź-Chojny ) - Kilińskiego - Przybyszewskiego - pl. Reymonta - Piotrkowska - Żwirki - al. Kościuszki - al. Mickiewicza - al. Piłsudskiego - Kopcińskiego - Narutowicza - Radiostacja.
"4": Helenówek - Zgierska - Wojska Polskiego - Franciszkańska - Kilińskiego - al. Rodziny Poznańskich - P.O.W. - Narutowicza - Zielona - Legionów/Włókniarzy [ "Towarowa" ];
"16": Szczecińska - Aleksandrowska - Limanowskiego - al. Włókniarzy - Kopernika - Żeromskiego - Al. Politechniki - RLL - Pabianicka - pl. Niepodległości.
Trzecia linia ( numer: 19??? ): Kilińskiego/Karpia ( dw. PKP Łódź-Chojny ) - Kilińskiego - Przybyszewskiego - pl. Reymonta - Piotrkowska - Żwirki - al. Kościuszki - al. Mickiewicza - al. Piłsudskiego - Kopcińskiego - Narutowicza - Radiostacja.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Teraz to trzeba obserwować napełnienia i działać na bieżąco a nie wymyślać nieuzasadnione linie o pokrętnych trasach.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Porządek w liniach. Sugestia tylko.
5a dawna 5
5b Dw. Łd. Żabieniec -Piotrkowska Centrum
Co 12 min każda.
6 Augustów Widzew- Północna co 6min
Zawieszenie 7.
16 Teofilów -Ikea co 24 min
17 bez zmian co 24 min
19 odpada
20 Telefoniczna-Kopernika-Karolew co 24 min
Za 11A co 24 min każda
21 Chojny Kurczaki-Paderewskiego-Helenówek
22 Chojny Kurczaki-Paderewskiego-Dw. Łd Żabieniec
5a dawna 5
5b Dw. Łd. Żabieniec -Piotrkowska Centrum
Co 12 min każda.
6 Augustów Widzew- Północna co 6min
Zawieszenie 7.
16 Teofilów -Ikea co 24 min
17 bez zmian co 24 min
19 odpada
20 Telefoniczna-Kopernika-Karolew co 24 min
Za 11A co 24 min każda
21 Chojny Kurczaki-Paderewskiego-Helenówek
22 Chojny Kurczaki-Paderewskiego-Dw. Łd Żabieniec
Ostatnio zmieniony śr 19:22, 25 mar 2020 przez Tomba, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
@Tomba od kiedy tak ma być? Skąd te informacje?
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
To tylko propozycja tego użytkownika
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Chyba nie, przecież od propozycji jest wątek "Nasze wyobrażenia i przemyślenia..." w dziale Inne, tu raczej nie można takich rzeczy wrzucać.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Słowa "Sugestia tylko" oznaczają, że to propozycja użytkownika. @Tomba Masz jakieś uzasadnienia dla tych zmian? Bo na pytania "skąd kasa" ewentualnie "czy masz porównane z liczbą wzkm obecną i czy jest taka sama sobie już odpowiedziałem
No i takie rzeczy tak jak pisze Kpc, w dziale Inne.
No i takie rzeczy tak jak pisze Kpc, w dziale Inne.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Swoją drogą, przeprowadzanie w tym momencie jakichś niekoniecznych zmian w siatce to świetna droga do społecznego niezadowolenia.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
A ja bez urazy widzę tu ludzi zdit. Kontrola zapędów do zmian jest. Rozumiem wydatki. Nie rozumiem skąd u szaraka takie rozeznanie.
Kiedyś pisałem by wysłać 75 na Rude. Wielu pisało, że głupota i co 75 min trasa jest. Już nie powiecie potworek?
Szczerze wolałbym coś jednego zamiast 6 i 7.
16 jakby jeździła do Ikea była by dochodowa.
11a to wydatki. Może więc dwie linie rzadziej.
Dwie piątki to jakby tylko częstsza 6 chodziła do Północnej.
Głupotę zrobiono odcinając tory na Koziny (Legionów) czy Niższą. Na Wróblewskiego mógł wrócić tramwaj ale wycięto skręty a na Czerwonej zalano tory.
Kiedyś pisałem by wysłać 75 na Rude. Wielu pisało, że głupota i co 75 min trasa jest. Już nie powiecie potworek?
Szczerze wolałbym coś jednego zamiast 6 i 7.
16 jakby jeździła do Ikea była by dochodowa.
11a to wydatki. Może więc dwie linie rzadziej.
Dwie piątki to jakby tylko częstsza 6 chodziła do Północnej.
Głupotę zrobiono odcinając tory na Koziny (Legionów) czy Niższą. Na Wróblewskiego mógł wrócić tramwaj ale wycięto skręty a na Czerwonej zalano tory.
Ostatnio zmieniony pn 21:04, 30 mar 2020 przez Tomba, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
11A to wydatki? Proszę to powiedzieć mieszkańcom szczególnie Padarewskiego. Akurat ta linia to bardzo dobre rozwiązanie. I po co 3 tramwaj na Chocianowice? 16 raczej w takiej formie jaka jest aktualnie to jedyne póki co sensowne rozwiązanie.