Przegląd prasy
-
- Megagaduła
- Posty: 2393
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Re: Przegląd prasy
Dzięki, że mnie zacytowałeś Ale zdaje się, że lata 2021-22 to raczej kulminacja remontów i wątpię, żeby wydłużenie nie mogło zostać przedłużone przynajmniej o kolejne 12 miesięcy, to jest do grudnia 2021.
Poza tym halo, ale pensja minimalna w górę, energia elektryczna w górę. A pracownicy MPK muszą harować - świątek, piątek, niedziela... Wyobraź sobie, że jak np. motorniczy ma wesele, nie za bardzo może zaprosić wielu kolegów z pracy, bo ktoś w tej pracy musi być. I to nie dotyczy jednego dnia, ale przynajmniej dwóch (w sumie na poprawiny można nie iść i trzeciego dnia wrócić - już - do pracy). Tak że bez godnych płac w MPK to nawet mowy nie ma, że pracowników nie zabraknie.
Poza tym halo, ale pensja minimalna w górę, energia elektryczna w górę. A pracownicy MPK muszą harować - świątek, piątek, niedziela... Wyobraź sobie, że jak np. motorniczy ma wesele, nie za bardzo może zaprosić wielu kolegów z pracy, bo ktoś w tej pracy musi być. I to nie dotyczy jednego dnia, ale przynajmniej dwóch (w sumie na poprawiny można nie iść i trzeciego dnia wrócić - już - do pracy). Tak że bez godnych płac w MPK to nawet mowy nie ma, że pracowników nie zabraknie.
Re: Przegląd prasy
No to podnieśmy ceny biletów. Jak będzie coraz mniej pasażerów, to sobie motorniczy będzie mógł na wesele nawet tygodniowe zaprosić całe MPK, bo nie będzie musiał jeździć. Fakt, przecież wesela ma się co tydzień, więc faktycznie na tyle pracowników ilu jest w MPK i biorąc pod uwagę, że w soboty i niedziele jest mniejsza częstotliwość to to jest cholerny problem. Głupszego argumentu jeszcze nie słyszałem.
-
- Megagaduła
- Posty: 2393
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Re: Przegląd prasy
Ale wesela to tylko i wyłącznie przykład - chodzi o to, że motorniczy czy kierowca autobusu musi pracować niezależnie od dnia tygodnia i warunków.
Re: Przegląd prasy
Musi pracować, ale wiedział że ma taką pracę...wszystko swoje dobre i złe strony. Ktoś pracujący od poniedziałku do piątku chcąc coś załatwić w urzędzie musi brać wolne, taki kierowca czy motorniczy ma wolne bo tka wypada mu z grafiku. Przecież kierowcy i motorniczowie nie pracują 7 dni w tygodniu tylko mają wolne. Pracujesz w niedziele czy sobotę to masz wolne w tygodniu.
Re: Przegląd prasy
Tak samo jak policjant, strażak, lekarz, pielęgniarka i inne zawody. Argument trochę nie ma sensu. Prawda jest taka, że pieniędzy bez podwyżek cen biletów nie będzie, bo nie ma kasy.
-
- Megagaduła
- Posty: 2286
- Rejestracja: wt 13:22, 16 cze 2009
- Lokalizacja: Łódź-Retkinia
Re: Przegląd prasy
Artykuł TVP3 "Drzwi w pojazdach MPK-Łódź otworzą się same. Nie trzeba korzystać z przycisków"
Od piątku kierujący pojazdem ma obowiązek otwierać wszystkie drzwi, żeby pasażer nie musiał wciskać przycisków. Zasady dot. przystanków NŻ zostają po staremu czyli trzeba wcisnąć przycisk.
Dla mnie to zarządzenie nie ma sensu. Ciekawe kiedy wprowadzą zakaz trzymania się poręczy?
Mogliby się postarać, żeby nie wypuszczać na miasto wozów ze słabsza zabudową kabiny kierowcy np. wysokie Conecto, Citaro, Volvo 7000, Volvo 7700(A) - ale to chyba byłoby za duże osłabienie taborowe w dni robocze, choć w sobotę, niedziele i święta powinno się udać.
Co do przestrzegania zarządzenia to wypiszę przykłady od piątku:
- SU18 III z EA-1 - na większości przystanków załączane CG,
- NF6D na wszystkich przystankach CG,
- PESA Swing na wszystkich przystankach CG,
- Citaro Markab - generalnie ich to nie dotyczy, bo to nie jest zarządzenie ZDiT, MUK albo ich wewnętrzne, kierowca otwierał drzwi (wóz z Berlina CG zamontowane na 2 i 3 drzwiach),
- Conecto G LF z EA-2 - kierowca otwierał drzwi i złapał przez to opóźnienie, bo robił to dla nikogo (jechałem wieczorem).
Szybciej idzie włączyć CG na 2-3 sekundy niż otwierać drzwi, słuchać pikacza i czekać na zamknięcie. Na szczęście na NŻ się nie zatrzymywał. Opóźnienie było takie, że uciekłaby mi przesiadka, ale wóz do którego się przesiadałem spóźnił się jeszcze mocniej.
- Pesa Swing - nie jechałem, ale widziałem, że motorniczy otworzył wszystkie drzwi,
- SU12 III z EA-1, kierowca otwierał drzwi na tych przystankach na których była wymiana pasażerska, na pozostałych CG,
- SU18 IV, tym nie jechałem, ale widziałem, że kierowca odpalił normalnie CG,
- kolejny SU18 IV, jak ja wsiadałem/wysiadalem z grupą pasażerów kierowca otworzył wszystkie drzwi, a na przystanku stałym gdzie wysiadała jedna osoba załączył CG,
- SU18 III z EA-1, kierowca otwierał wszystkie drzwi,
- SU12 iV z EA-2, nie jechałem nim, stał na krańcówce z załączonym CG,
- 805Na trzydrzwiowy z ET-1, stał na przystanku z włączonym CG, nie jechałem tym tramwajem.
Ludzie odruchowo wciskają CG. Nie widziałem komunikatów na tablicach SIP i nie było nic na ten temat na FB MPK (stan na sobotę godz. 12).
Od piątku kierujący pojazdem ma obowiązek otwierać wszystkie drzwi, żeby pasażer nie musiał wciskać przycisków. Zasady dot. przystanków NŻ zostają po staremu czyli trzeba wcisnąć przycisk.
Dla mnie to zarządzenie nie ma sensu. Ciekawe kiedy wprowadzą zakaz trzymania się poręczy?
Mogliby się postarać, żeby nie wypuszczać na miasto wozów ze słabsza zabudową kabiny kierowcy np. wysokie Conecto, Citaro, Volvo 7000, Volvo 7700(A) - ale to chyba byłoby za duże osłabienie taborowe w dni robocze, choć w sobotę, niedziele i święta powinno się udać.
Co do przestrzegania zarządzenia to wypiszę przykłady od piątku:
- SU18 III z EA-1 - na większości przystanków załączane CG,
- NF6D na wszystkich przystankach CG,
- PESA Swing na wszystkich przystankach CG,
- Citaro Markab - generalnie ich to nie dotyczy, bo to nie jest zarządzenie ZDiT, MUK albo ich wewnętrzne, kierowca otwierał drzwi (wóz z Berlina CG zamontowane na 2 i 3 drzwiach),
- Conecto G LF z EA-2 - kierowca otwierał drzwi i złapał przez to opóźnienie, bo robił to dla nikogo (jechałem wieczorem).
Szybciej idzie włączyć CG na 2-3 sekundy niż otwierać drzwi, słuchać pikacza i czekać na zamknięcie. Na szczęście na NŻ się nie zatrzymywał. Opóźnienie było takie, że uciekłaby mi przesiadka, ale wóz do którego się przesiadałem spóźnił się jeszcze mocniej.
- Pesa Swing - nie jechałem, ale widziałem, że motorniczy otworzył wszystkie drzwi,
- SU12 III z EA-1, kierowca otwierał drzwi na tych przystankach na których była wymiana pasażerska, na pozostałych CG,
- SU18 IV, tym nie jechałem, ale widziałem, że kierowca odpalił normalnie CG,
- kolejny SU18 IV, jak ja wsiadałem/wysiadalem z grupą pasażerów kierowca otworzył wszystkie drzwi, a na przystanku stałym gdzie wysiadała jedna osoba załączył CG,
- SU18 III z EA-1, kierowca otwierał wszystkie drzwi,
- SU12 iV z EA-2, nie jechałem nim, stał na krańcówce z załączonym CG,
- 805Na trzydrzwiowy z ET-1, stał na przystanku z włączonym CG, nie jechałem tym tramwajem.
Ludzie odruchowo wciskają CG. Nie widziałem komunikatów na tablicach SIP i nie było nic na ten temat na FB MPK (stan na sobotę godz. 12).
Re: Przegląd prasy
To nie jest po to by nie dotykać przycisków ale po to by profilaktycznie częściej wietrzyć pojazdy. Wczoraj była notatka na FB MPK ale faktycznie zniknęła.
-
- Megagaduła
- Posty: 2286
- Rejestracja: wt 13:22, 16 cze 2009
- Lokalizacja: Łódź-Retkinia
Re: Przegląd prasy
Dziękuje za wyjaśnienie. W tych wszystkich wytycznych które się słyszy w mediach podkreślają, żeby myć ręce i dlatego skojarzyło mi się tylko z dotykaniem przycisków.
Re: Przegląd prasy
Pytanie, czy to profilaktyczne wietrzenie pojazdów nie przyczyni się właśnie do większej liczby zachorowań, w sensie, że choroba złapie, bo kogoś przewiało.
Choć przynajmniej nie jest już tak zimno, coś takiego w środku zimy (i to jeszcze prawdziwej, a nie takiej, jak ta), to by była masakra.
Choć przynajmniej nie jest już tak zimno, coś takiego w środku zimy (i to jeszcze prawdziwej, a nie takiej, jak ta), to by była masakra.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Re: Przegląd prasy
Jakoś w autobusach starszej generacji nie było IOD, a wzmożonych epidemii nie było. Zresztą do dzisiaj jeszcze trochę Konstali jeździ po Łodzi, w których otwierane są wszystkie drzwi.
Re: Przegląd prasy
Dawniej nie było ogrzewania i też epidemii nie było, ale teraz ludzie często uznają że w pojazdach będzie ciepło, więc ubierają się lżej.
No, ale jak trzeba niech wietrzą - może pomoże, choć ciekawe czy ktoś analizował sens takiego rozwiązania czy też jest to sztuka dla sztuki
No, ale jak trzeba niech wietrzą - może pomoże, choć ciekawe czy ktoś analizował sens takiego rozwiązania czy też jest to sztuka dla sztuki
Re: Przegląd prasy
https://lodz.wyborcza.pl/lodz/7,35136,2 ... -miec.html
Zdaje się, że jakiś tramwaj (z pasażerami w środku) był dzisiaj wysłany na kwarantannę na nieużywane tory na Kościuszki, ale chyba nie ten.
Autentycznie ludzie oknem wyskakiwali? Nie mam dostępu do pełnej treści – jak to się skończyło? Miała tego koronawirusa?Kobieta założyła w MPK Łódź maskę i powiedziała, że może mieć koronawirusa. Kilku pasażerów uciekło przez okno
Jacek Losik, Agnieszka Urazińska
17 marca 2020 | 14:21
Chwile grozy i paniki w jednym z tramwajów linii nr 15 MPK Łódź. Kilka osób uciekło przez okno, inni nie chcieli wysiąść. Powód? "Podejrzenie" koronawirusa u jednej z pasażerek.
Zdaje się, że jakiś tramwaj (z pasażerami w środku) był dzisiaj wysłany na kwarantannę na nieużywane tory na Kościuszki, ale chyba nie ten.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Re: Przegląd prasy
Od jutra zostają wprowadzone ogólnokrajowe ograniczenia polegające na tym, że środki transportu publicznego nie będą mogły przewozić więcej osób, niż połowa miejsc siedzących.
Czy można się w związku z tym spodziewać zwiększenia liczby kursów i wysyłania wreszcie większej liczby przegubowców? Ludzie nie będą się mieścić...
Ciekawe też, co z 805Na, gdzie tych siedzeń jest po prostu mało – IMO dla efektu podobnego, jak w autobusach tam powinno być ograniczenie do max. wszystkich miejsc siedzących (100%), a nie ich połowy.
Czy można się w związku z tym spodziewać zwiększenia liczby kursów i wysyłania wreszcie większej liczby przegubowców? Ludzie nie będą się mieścić...
Ciekawe też, co z 805Na, gdzie tych siedzeń jest po prostu mało – IMO dla efektu podobnego, jak w autobusach tam powinno być ograniczenie do max. wszystkich miejsc siedzących (100%), a nie ich połowy.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Re: Przegląd prasy
No i ciekawe kto niby tego będzie pilnował. Te zmiany mają sens tam, gdzie jest rezerwacja miejsc ale nie w typowej komunikacji miejskiej. Skończy się na tym, że zmiany będą teoretyczne.
Re: Przegląd prasy
Policja, straż miejska? Jeśli tego, by ludzie w kwarantannie nie wychodzili z domów można pilnować, to i tego, by nie było ich za dużo w komunikacji można.
Wiadomo, że w jakichś PKS-ach i innych busach może to egzekwować kierowca i można tego od niego wymagać, ale w MPK jest to utrudnione.
Wiadomo, że w jakichś PKS-ach i innych busach może to egzekwować kierowca i można tego od niego wymagać, ale w MPK jest to utrudnione.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Re: Przegląd prasy
Pomyślcie, że do Vero wchodzi tylko 7 osób w ten sposób, a Konstal pomieści zaledwie 10 Jak dla mnie nie ma szans tego przestrzegać, jeśli nie będzie oddelegowana jakaś osoba pilnująca zapełnienia w pojazdach, a w długich pojazdach kilka osób, tym samym zabierając miejsca pasażerom. Do tego awantury, które będą przy okazji mogą być bardzo ciekawe.
Re: Przegląd prasy
Policja juz ma tyle obowiązków że wiesz...Kpc21 pisze:Policja, straż miejska? Jeśli tego, by ludzie w kwarantannie nie wychodzili z domów można pilnować, to i tego, by nie było ich za dużo w komunikacji można.
Wiadomo, że w jakichś PKS-ach i innych busach może to egzekwować kierowca i można tego od niego wymagać, ale w MPK jest to utrudnione.
Re: Przegląd prasy
Najlepsze wałki będą odchodzić na 10AB, gdzie superultra nowoczesny Swing zabierze 20 ludzi A Telefa jak świętości przestrzega obsady planowej tylko na tej linii, więc teraz niech jeżdżą dalej...
Vero automatycznie powinny zostać w zajezdni. Isuzu wychodzi 12 pasażerów, więc na liniach peryferyjnych plus 77 da radę.
A z przegubów najwięcej miejsc ma... stare poczciwe Conecto średniopodłogowe.
Na tramwajach NF6D ma ewidentnie najwięcej siedzisk, więc powinno iść poza 3 na 11B. Potem reszta co zostanie na 8, 2 przykro mi M8CN i Konstale.
Vero automatycznie powinny zostać w zajezdni. Isuzu wychodzi 12 pasażerów, więc na liniach peryferyjnych plus 77 da radę.
A z przegubów najwięcej miejsc ma... stare poczciwe Conecto średniopodłogowe.
Na tramwajach NF6D ma ewidentnie najwięcej siedzisk, więc powinno iść poza 3 na 11B. Potem reszta co zostanie na 8, 2 przykro mi M8CN i Konstale.