nowy1212 pisze: ↑pt 18:37, 17 kwie 2020
Pytanie czemu tak zrobiono? Miejsca przeciez jest tam sporo
Widocznie bardzo zależało im, by zmieścić się przed wyjazdem z posesji nr 59a.
A co do toru południowego... Tory odbijają wcześniej (w około połowie odległości między słupem przystankowym a tablicą "CZOŁO WAGONU"), ale specjalnie przeniesiono przejazd rowerowy, by tramwaj się mieścił. Więc spokojnie peron można mierzyć od tego miejsca do końca obecnie zasypanego dawnego przejazdu rowerowego, a nawet z dwa metry dalej. Czyli zgodnie z moimi obliczeniami da się wyciągnąć na siłę 28-29 m (cały NF6D, a więc tym bardziej M8CN - powtarzam, że jest o 2 m krótszy).
O, wzorcowo stoi właśnie ten wagon ze zdjęcia z GTLodza, właśnie to miałem na myśli:
http://gtlodz.eu/img-sploto-weksel_mary ... 39672.html. To właśnie udowadnia, że zmieści się cały wagon bez odchyłu pierwszego członu, jednak motorniczy stanął tu w takim razie z metr, dwa przed znakiem "czoło" (albo wagon się jeszcze nie zatrzymał).
Oczywiście przydałaby się większa rezerwa miejsca, bo obecnie faktycznie ta krańcówka jest tam zrobiona mocno na styk.