Planowa obsada linii - dyskusja

Jelcz, czy Volvo? To najlepsze miejsce dla tematów tego typu.
Intermodalny
Stały bywalec
Posty: 460
Rejestracja: sob 18:10, 06 cze 2015

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: Intermodalny »

Tomba pisze:
śr 08:05, 08 kwie 2020
Czy tramwaje jeźdzące na 3 da sie parować?
Dać się na pewno da, przynajmniej nie było z tym problemu w Bochum. Jazdę ukrotnioną widać np. na tym filmie: https://youtu.be/PCdP4TrKMGg.
Kpc21 pisze:
śr 20:12, 08 kwie 2020
Weź pod uwagę, że teraz i tak tylko środkowe drzwi są dostępne. Może w takim składzie środkowe drzwi drugiego składu (lub pierwszego w przypadku przystanku za skrzyżowaniem) nadal będą mieścić się w peronie?
Większość przystanków ma długość zaledwie ~35 m (ŁTRowska porażka), więc na serio zmieści się tylko jeden pojazd + cząstka drugiego.
Poza tym, kraniec na Warszawskiej ma ok. 30 m (na styk mieści jedną Bogestrę), więc nie dałoby rady zmienić kierunku.

A może puścić tymczasowo M8CN na 3 i w zamian oddać Telefie 11A i tam przerzucić NF6D? Czy nie ma szans bo ryzyko zwrotnic na RLL?
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Informacja pasażerska

Post autor: px33 »

Nawet jeśli po ingerencji MPK związanej z wymianą sprzęgu sygnały sterowania są w jako takim stanie, to i tak znalezienie jakiegoś sensownego gniazda, wyposażenie w nie wagonów i seria testów (a kto wie czy po dodaniu możliwości jazdy w parze nie trzeba by powtórzyć homologacji) zajęłyby masę czasu. A to wszystko żeby zrobić skład, który będzie wystawał na połowie przystanków.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Informacja pasażerska

Post autor: Kpc21 »

Podobno M8CN są za długie i nie mieszczą się na krańcu na Warszawskiej, choć już nie wiem, ostatnio widziałem na Facebooku komentarz, że jednak nie.

Co do zawracania tam dwuskładów M8C, dałoby się – tylko więcej z tym zachodu, trzeba rozdzielić skład i zawrócić po jednym wagonie. W tej sytuacji zmianie ulegnie kolejność wagonów w składzie.

Gdyby MPK nie pozbyło się sprzęgów Scharfenberga, dałoby się to robić całkowicie bezboleśnie (w Niemczech przy ich wykorzystaniu odłącza się część składu tramwajowego nawet w środku trasy i trwa to moment), natomiast w obecnej sytuacji pewnie byłby to problem.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Intermodalny
Stały bywalec
Posty: 460
Rejestracja: sob 18:10, 06 cze 2015

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: Intermodalny »

Kpc21 pisze:
czw 16:05, 09 kwie 2020
Podobno M8CN są za długie i nie mieszczą się na krańcu na Warszawskiej, choć już nie wiem, ostatnio widziałem na Facebooku komentarz, że jednak nie.
Ja nie wiem kto wymyślił mit o za długim M8C, krótszym o ok. 2 m względem NF6D, który ma długość 28,6 m.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: Kpc21 »

No zawsze tak tutaj to było tłumaczone, dlaczego nie można puszczać M8C na 3, i dlaczego np. zawsze muszą być jakieś NF6D w rezerwie, bo inaczej z 3 byłby problem.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Jordi
Megagaduła
Posty: 2037
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: Jordi »

Może nadal jest problem z dwukierunkowością najstarszych modernizacji?

Z tego co wiem, to 41 do Ksawerowa miało stały przydział M8C - wszystkie nowsze moderki.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: Kpc21 »

A to jest taki problem? Dlaczego nikt o tym nie mówi? I nie naciska na MPK, by tę dwukierunkowość usprawnić?
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
NamonPL
Sympatyk forum
Posty: 501
Rejestracja: pt 22:50, 05 lip 2019

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: NamonPL »

Jordi pisze:
pt 19:55, 10 kwie 2020
Może nadal jest problem z dwukierunkowością najstarszych modernizacji?

Z tego co wiem, to 41 do Ksawerowa miało stały przydział M8C - wszystkie nowsze moderki.

Nie powiedziałbym, po za jednym M8CN (26xx nie pamiętam, którym dokładnie) nie ma problemu ze zmianą kierunku. Na 41 akurat zdarzały się różne, były 27xx, 2899 i 29xx. Nie licząc 2499, który obecnie przechodzi modernizacje, prawie wszystkie M8CN są wpełni sprawne.
mig
Moderator
Posty: 3770
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Re: Informacja pasażerska

Post autor: mig »

Kpc21 pisze:
czw 16:05, 09 kwie 2020
Podobno M8CN są za długie i nie mieszczą się na krańcu na Warszawskiej, choć już nie wiem, ostatnio widziałem na Facebooku komentarz, że jednak nie.
Nie wiem jak jest oficjalnie czy nieoficjalnie, ale zwróćcie uwagę ne jedną rzecz - w zmieszczeniu się w peronie nie jest istotna długość wagonu lecz odległość od pierwszych do ostatnich drzwi.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: Kpc21 »

To w peronie, a bardziej newralgiczną rzeczą jest chyba możliwość zmieszczenia się w mijance. Peron zawsze można niskim kosztem przedłużyć, przedłużenie mijanki nie jest tam, chyba, możliwe.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2430
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: nowy1212 »

Na pdostawie zdjęcia z GT Lodz - http://gtlodz.eu/img-sploto-weksel_mary ... 39672.html - policzyłem jaka jest długośc peronu przystankowego po północnej stronie - ma lekko ponad 31m (a mierzyłem w Google). Więc tu problemu nie ma

Problemem jest tor południowy - http://lodzkakomunikacja.eu/2019-06-27- ... szawskiej/ gdzie widać po zdjęciach, że ten peron jest krótszy, gdyż szyny są wcześniej odgiete.

Faktycznie więc nie da rady tam M8CN puścić bo NF6D sa krótsze. Pytanie czemu tak zrobiono? Miejsca przeciez jest tam sporo
Intermodalny
Stały bywalec
Posty: 460
Rejestracja: sob 18:10, 06 cze 2015

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: Intermodalny »

nowy1212 pisze:
pt 18:37, 17 kwie 2020
Pytanie czemu tak zrobiono? Miejsca przeciez jest tam sporo
Widocznie bardzo zależało im, by zmieścić się przed wyjazdem z posesji nr 59a.
nowy1212 pisze:
pt 18:37, 17 kwie 2020
Problemem jest tor południowy - http://lodzkakomunikacja.eu/2019-06-27- ... szawskiej/ gdzie widać po zdjęciach, że ten peron jest krótszy, gdyż szyny są wcześniej odgiete.
A co do toru południowego... Tory odbijają wcześniej (w około połowie odległości między słupem przystankowym a tablicą "CZOŁO WAGONU"), ale specjalnie przeniesiono przejazd rowerowy, by tramwaj się mieścił. Więc spokojnie peron można mierzyć od tego miejsca do końca obecnie zasypanego dawnego przejazdu rowerowego, a nawet z dwa metry dalej. Czyli zgodnie z moimi obliczeniami da się wyciągnąć na siłę 28-29 m (cały NF6D, a więc tym bardziej M8CN - powtarzam, że jest o 2 m krótszy).
O, wzorcowo stoi właśnie ten wagon ze zdjęcia z GTLodza, właśnie to miałem na myśli: http://gtlodz.eu/img-sploto-weksel_mary ... 39672.html. To właśnie udowadnia, że zmieści się cały wagon bez odchyłu pierwszego członu, jednak motorniczy stanął tu w takim razie z metr, dwa przed znakiem "czoło" (albo wagon się jeszcze nie zatrzymał).

Oczywiście przydałaby się większa rezerwa miejsca, bo obecnie faktycznie ta krańcówka jest tam zrobiona mocno na styk.
mateeusz
Sympatyk forum
Posty: 649
Rejestracja: ndz 20:54, 07 gru 2014

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: mateeusz »

Zgodnie z komunikatem na stronie MPK z powodu remontu torowiska na Telefonicznej:
linie 12, 15, 17 i 18 od dnia 4 maja 2020 r. NIE BĘDĄ obsługiwane taborem Pesa Swing
http://www.mpk.lodz.pl/rozklady/wholeme ... leId=24497

Wiadomo czy Swingi trafią na jakąś inną linię, czy będą przez najbliższe kilka miesięcy stać na zajezdni?
TramMomentyStudenta
Megagaduła
Posty: 2387
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: TramMomentyStudenta »

W weekendy stanie na zajezdni jest chyba nieuniknione. Co do dni powszednich, brakuje potencjału dla linii. Żeby nie ten feler z Aleksandrowską, pole manewru byłoby bardzo szerokie, bo 2 i 8 większość tras ma w dobrym stanie. Jeśli chodzi o 11, to przeszkody są oczywiste - w tym natury prawnej.
Co do niskiej na 12/15 to chyba Cityrunnery pójdą normalnie, zapewne kosztem 11B, ale tam dałoby się wysłać Tramicusy i częściowo NF6D.
NamonPL
Sympatyk forum
Posty: 501
Rejestracja: pt 22:50, 05 lip 2019

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: NamonPL »

Nie wiem co będzie kursować na 17/18 (pewnie Citki), jednak na 12/15 mają kursować Swingi.

Na 11 nie ma przeciwskazań natury prawnej, tylko perony na Zgierskiej trzeba przebudować, jeśli chce się tam wysyłać Swingi.
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2430
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: nowy1212 »

Czyli wyżej MPK się pomyliło pisząc że na 12/15 nie będzie Swingow?
NamonPL
Sympatyk forum
Posty: 501
Rejestracja: pt 22:50, 05 lip 2019

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: NamonPL »

Najwyraźniej, bo komunikat został edytowany.
TramMomentyStudenta
Megagaduła
Posty: 2387
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: TramMomentyStudenta »

Czyli 12/15 obsada pomieszana, Swingi+Citki. Potrzebnych jest bowiem przy takcie 15 minut około 20-22 brygad.
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: px33 »

tylko perony na Zgierskiej trzeba przebudować, jeśli chce się tam wysyłać Swingi.
Przebudować czy trochę podciąć i to tylko niektóre? Była robiona jakaś jazda próbna?
Awatar użytkownika
Mat
Megagaduła
Posty: 2234
Rejestracja: śr 15:18, 20 sie 2014
Lokalizacja: Łódź - MOJE miasto

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Post autor: Mat »

Od przyszłego tygodnia kilka brygad 76 oraz szczytówki 70 będzie miała limanka
Mateusz

EA-1 8-)
ODPOWIEDZ