Usprawnienia dla transportu zbiorowego - organizacja ruchu, sygnalizacja świetlna itp.
Re: Usprawnienia dla trasportu zbiorowego - organizacja ruchu, sygnalizacja świetlna itp.
Zgadza się, jakieś tam wstępne dane są, ale na razie nie do końca miarodajne bo z kilku dni raptem, poczekajmy aż się ustabilizuje ruch w okolicy. Niemniej sytuacja na Unii napawa optymizmem.
Re: Usprawnienia dla trasportu zbiorowego - organizacja ruchu, sygnalizacja świetlna itp.
Ale od Palki-Źródłowa do Źródłowej nie było buspasa. Poprzednio buspas przechodził w pas dla samochodów, z którego jechało się prosto Uniwersytecką. Dodatkowo przed przystankiem tworzył się jeszcze jeden dodatkowy pas z prawej, z którego też jechało się prosto Uniwersytecką, ewentualnie skręcało w Źródłową lub Pomorską. To wszystko dla kierowcy chcącego jechać Uniwersytecką było problematyczne, bo na względnie krótkim (i zakorkowanym! jeśli ktoś cię nie wpuścił, to miałeś problem) odcinku trzeba było zmienić pas z drugiego od lewej na ten będący przedłużeniem buspasa – na którym był duży ruch samochodów albo wyjeżdżających z Pankiewicza, albo jadących nielegalnie buspasem, na który wjechali jeszcze przed Pankiewicza. Jak to teraz wygląda?mig pisze: ↑sob 12:12, 26 wrz 2020@Kpc21: wlot Palki w rondo Solidarności wygląda tak samo, nowy odcinek buspasa tak de facto połączył dwa dotychczasowe odcinki czyli ten od Wojska Polskiego do Pankiewicza z tym od przystanku Palki-Źródłowa do Źródłowej. Ruch pojazdów włączających się z Pankiewicza jest spychany na środkowy pas zaraz za Telefoniczną - choć ja się zastanawiam czy nie lepiej by było by od razu byli oni zmuszeni wjeżdżać na środkowy pas bezpośrednio z Pankiewicza.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Re: Usprawnienia dla trasportu zbiorowego - organizacja ruchu, sygnalizacja świetlna itp.
mig pisze: Liczenie przepustowości w pojazdach na godzinę to anachronizm odchodzący do lamusa, należy ją liczyć w osobach na godzinę.
Skoro nie ma danych konkretnych dot. liczby osób, to posługuję się danymi wymiernymi. Wiemy, że 74 i 83 nie są najbardziej obleganymi liniami w mieście.mig pisze: ↑sob 12:12, 26 wrz 2020@px33: ciężko po kilku dniach mówić o konkretnych liczbach ale już widać wymierną różnicę w rzeczywistym czasie przejazdu na tym odcinku w porannym szczycie. Skracania czasu rozkładowego nie będzie, ale wreszcie możemy mówić o jego urealnieniu. Co do popularności 74 i 83, właśnie korki i opóźnienia na Traktorowej, Konstantynowskiej i Unii niestety przez ostatnie lata odstraszyły sporą część pasażerów, miejmy nadzieję, że mamy do czynienia z przełomem w tym zakresie, choć zdaję sobie sprawę, że nie rozwiązuje to wszystkich problemów w okolicy.
O ile jestem zwolennikiem wydzielania buspasów, to jestem w stanie zrozumieć wściekłość kierowców, którzy widzą co 15/20 minut przez cały dzień roboczy 2 sparowane autobusy, z czego te z linii 74 raczej pustawe. Niekoniecznie ich popieram, ale rozumiem.
Re: Usprawnienia dla trasportu zbiorowego - organizacja ruchu, sygnalizacja świetlna itp.
A mi się wydawało, że był już wcześniej na tym krótkim odcinku.Kpc21 pisze:Ale od Palki-Źródłowa do Źródłowej nie było buspasa. Poprzednio buspas przechodził w pas dla samochodów, z którego jechało się prosto Uniwersytecką. Dodatkowo przed przystankiem tworzył się jeszcze jeden dodatkowy pas z prawej, z którego też jechało się prosto Uniwersytecką, ewentualnie skręcało w Źródłową lub Pomorską. To wszystko dla kierowcy chcącego jechać Uniwersytecką było problematyczne, bo na względnie krótkim (i zakorkowanym! jeśli ktoś cię nie wpuścił, to miałeś problem) odcinku trzeba było zmienić pas z drugiego od lewej na ten będący przedłużeniem buspasa – na którym był duży ruch samochodów albo wyjeżdżających z Pankiewicza, albo jadących nielegalnie buspasem, na który wjechali jeszcze przed Pankiewicza. Jak to teraz wygląda?
Nie wiem jak teraz wygląda w praktyce to o czym piszesz ale tak na logikę to myślę, że może być gorzej bo odcinek, na którym można zmienić pas jest krótszy, wcześniej można było zjechać zaraz za Telefoniczną, teraz dopiero tuż przed przystankiem.
Re: Usprawnienia dla trasportu zbiorowego - organizacja ruchu, sygnalizacja świetlna itp.
Co oznacza, że chcąc jechać dalej Uniwersytecką, ludzie tym bardziej nie będą się zastanawiać, tylko będą walić buspasem już od okolic przed Pankiewicza – bo inaczej w Uniwersytecką się nie wjedzie...
Chociaż... w zasadzie powinno być lepiej. Bo buspas nie będzie, chyba, jak dotychczas przechodzić w lewy pas Uniwersyteckiej, tylko w prawy. Więc będzie można spokojnie zmienić pas na ten przechodzący w lewy pas Uniwersyteckiej, bo on będzie nowo tworzącym się pasem, a nie takim, którym wali już cała kolumna aut. Coś w stylu jak Palki w kierunku północnym bodaj za Smutną.
Chociaż... w zasadzie powinno być lepiej. Bo buspas nie będzie, chyba, jak dotychczas przechodzić w lewy pas Uniwersyteckiej, tylko w prawy. Więc będzie można spokojnie zmienić pas na ten przechodzący w lewy pas Uniwersyteckiej, bo on będzie nowo tworzącym się pasem, a nie takim, którym wali już cała kolumna aut. Coś w stylu jak Palki w kierunku północnym bodaj za Smutną.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Re: Usprawnienia dla trasportu zbiorowego - organizacja ruchu, sygnalizacja świetlna itp.
Podobno zlikwidowano nowy odcinek buspasa na Palki.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Re: Usprawnienia dla trasportu zbiorowego - organizacja ruchu, sygnalizacja świetlna itp.
Opinie sa różne, ale wynika, ze likwidował jeden problem, a powodował inne więc może faktycznie dobrze, że zrezygnowano jesli faktycznie były problemy. Buspasy nie powinny powstawać dla idei, ale dla usprawniania zbiorkomu.
Osobną sprawą jest to jakie wyliczenia przyjał ZDiT(?), ze wg nich to miało poprawiać płynność ruchu. Ktoś tu ewidentnie czegoś nie przemyślał
Osobną sprawą jest to jakie wyliczenia przyjał ZDiT(?), ze wg nich to miało poprawiać płynność ruchu. Ktoś tu ewidentnie czegoś nie przemyślał
Re: Usprawnienia dla trasportu zbiorowego - organizacja ruchu, sygnalizacja świetlna itp.
Ale tam akurat usprawnienie zbiorkomu jest faktycznie potrzebne.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Re: Usprawnienia dla trasportu zbiorowego - organizacja ruchu, sygnalizacja świetlna itp.
To ja Cytuje komentarz z fb który dostał polubienia
"Tutaj problemem jest to, że autobusy linii 70 i 60 jadą dalej Kopcińskiego, nie zatrzymując się na przystanku na Palki przed Źródłową. Buspas na Palki powodował duże opóźnienia tych linii, bo zwiększał się ruch na pozostałych pasach drogi, z których autobusy MPK też korzystają."
"Tutaj problemem jest to, że autobusy linii 70 i 60 jadą dalej Kopcińskiego, nie zatrzymując się na przystanku na Palki przed Źródłową. Buspas na Palki powodował duże opóźnienia tych linii, bo zwiększał się ruch na pozostałych pasach drogi, z których autobusy MPK też korzystają."
Re: Usprawnienia dla trasportu zbiorowego - organizacja ruchu, sygnalizacja świetlna itp.
No to sie pomyliłeś z FB radnego WalaskaBB93 pisze: ↑pt 20:19, 18 wrz 2020Na przykład dodatkowy lewoskręt dla autobusów na Aleksandrowskiej ma zapewne "trafiać" w projektowany przystanek przy supermarkecie Aldi, więc na razie nie do końca miałby sens. Autobusy musiałyby potem włączać się w potok ruchu, który razem z nimi skręcałby z Aleksandrowskiej w Traktorową.
Re: Usprawnienia dla trasportu zbiorowego - organizacja ruchu, sygnalizacja świetlna itp.
To zależy jak będą ustawione światła. Ze zdjęć widać, że lewoskręt "bus" będzie mieć osobny sygnalizator. Można więc zaprogramować światła tak, aby po wykryciu autobusu załączyć mu zielone światło do lewoskrętu np. 5-10 sek. przed pozostałymi skręcającymi samochodami, dzięki czemu płynnie sobie skręci.BB93 pisze:Autobusy musiałyby potem włączać się w potok ruchu, który razem z nimi skręcałby z Aleksandrowskiej w Traktorową.
Re: Usprawnienia dla trasportu zbiorowego - organizacja ruchu, sygnalizacja świetlna itp.
Buspas i ogólny lewoskręt są w jednej fazie, a między Aleksandrowską a Grabieniec są wydzielone dwa odrębne pasy ruchu.
Re: Usprawnienia dla trasportu zbiorowego - organizacja ruchu, sygnalizacja świetlna itp.
Nie ma kierunkowych sygnalizatorów SB.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
-
- Gaduła
- Posty: 1246
- Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
- Lokalizacja: ŁÓDŹ
Re: Usprawnienia dla trasportu zbiorowego - organizacja ruchu, sygnalizacja świetlna itp.
Nie ma, a w Łodzi zastosowano takie rozwiązanie. Ciekawe jaka jest podstawa prawna?
Jestem dumny z tego, że mogłem być motorniczym Zajezdni Dąbrowskiego.
Re: Usprawnienia dla trasportu zbiorowego - organizacja ruchu, sygnalizacja świetlna itp.
Z tego co kojarzę taki sygnalizator jest przy pl Dąbrowskiego na Sterlinga
Re: Usprawnienia dla trasportu zbiorowego - organizacja ruchu, sygnalizacja świetlna itp.
Tam jest sygnalizator ogólny, a nie kierunkowy. Swoją drogą, z idiotycznym oznaczeniem MPK zamiast prawidłowego BUS.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
-
- Gaduła
- Posty: 1246
- Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
- Lokalizacja: ŁÓDŹ
Re: Usprawnienia dla trasportu zbiorowego - organizacja ruchu, sygnalizacja świetlna itp.
Tak czy inaczej nie wiem jaka jest podstawa prawna stworzenia takiego sygnalizatora.
Jestem dumny z tego, że mogłem być motorniczym Zajezdni Dąbrowskiego.
Re: Usprawnienia dla trasportu zbiorowego - organizacja ruchu, sygnalizacja świetlna itp.
Taka, że dotyczy on pasa dla autobusów, więc powinien być typu SB? I w ogóle może nim być – bo nie jest sygnalizatorem kierunkowym. Nie daje ci możliwości wykonania manewru skrętu bez ustępowania pierwszeństwa innym (pojazdom z naprzeciwka – na pl. Dąbrowskiego to akurat nie ma zastosowania – oraz pieszym na przejściach dla pieszych). Skręcając w lewo ze Sterlinga w Narutowicza musisz ustąpić pierwszeństwa pieszym, oni mogą mieć zielone światło. Czy tak się w praktyce zdarza – szczerze powiedziawszy, chyba nigdy nie zdarzyło mi się tam skręcać samochodem, a i rzadko zdarza mi się tam przechodzić przez jezdnię – tak więc nie wiem. Ale nawet jeśli tak nie jest, skręcając za każdym razem musisz się upewnić, że piesi mają czerwone, bo program sygnalizacji może w każdym momencie zostać zmieniony, i taka sytuacja, że piesi na przejściu będą mieć zielone światło, gdy ty skręcasz, jest możliwa.
Na Aleksandrowskiej sygnalizator kierunkowy jest potrzebny ze względu na ruch z naprzeciwka – mniejsza z pieszymi, ale bez niego musiałbyś (kierowca autobusu musiałby) ustąpić pierwszeństwa kierowcom jadącym od strony Aleksandrowa. Tak więc nie można było użyć SB.
Na Aleksandrowskiej sygnalizator kierunkowy jest potrzebny ze względu na ruch z naprzeciwka – mniejsza z pieszymi, ale bez niego musiałbyś (kierowca autobusu musiałby) ustąpić pierwszeństwa kierowcom jadącym od strony Aleksandrowa. Tak więc nie można było użyć SB.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
-
- Gaduła
- Posty: 1246
- Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
- Lokalizacja: ŁÓDŹ
Re: Usprawnienia dla trasportu zbiorowego - organizacja ruchu, sygnalizacja świetlna itp.
Można użyć SB, bo nie jest powiedziane, że nie można wstrzymać fazy z ruchu kolizyjnego.
Jestem dumny z tego, że mogłem być motorniczym Zajezdni Dąbrowskiego.