Rozkłady jazdy
Re: Rozkłady jazdy
Wg mnie tak jak zaproponowano jest lepiej. Będzie autobus co 7.5 minuty w szczycie a przy postawieniu na samo Z6 wątpię by zapewniono taką częstotliwość.
Poza tym jest możliwość pojechania bez przesiadki z Dołów na Julianów i Radogoszcz.
Poza tym jest możliwość pojechania bez przesiadki z Dołów na Julianów i Radogoszcz.
Re: Rozkłady jazdy
No taka szczytówka z tego wyszła, rzeczywiście lepiej byłoby zostawić Z6 i dać ją całodzienną, ale jak widać w ZDiT nie myślą jak polepszyć tylko jak zrobić tak, by wilk był syty i owca cała.
Re: Rozkłady jazdy
Poza ostatnimi wieczornymi kursami rzadko się spotykam z takimi sytuacjami. Trudno zatem mówić, że to reguła.
Gdzie zrobisz przerwę posiłkową?Jordi pisze:Nie lepiej skrócić 59 i to Z6 dać cały tydzień, nawet z rzadszym kursowaniem w międzyszczycie, wieczorami i w soboty (20 zamiast 15)?
Re: Rozkłady jazdy
^^Nie wiem może pora wybudować tymczasową krańcówkę autobusową?
O pracach przy Wojska Polskiego wiadomo od lat, wielu lat. Od dłuższego czasu tramwaje nie jeżdżą i wtedy już było wiadomo, ze prace szybko się nie rozpoczną i ze szybko się nie skończą. W końcu od dawna mówiło sie, ze koniec prac na WP to 2022r. UMŁ dobrze sobie zatem zdawał sprawę, ze tramwaje znikną na min. 3 lata, więc było mnóstwo czasu by znaleźć alternatywne rozwiązanie.
Przykład: Można było i ciagle można utwardzić miejską działkę na rogu Strykowskiej i A.Książka i zrobić tam tymczasową krańcówkę. Wystarczyłoby wyciąć trochę krzaków, utwardzić żużlem teren, postawić budę i gotowe. Co więcej autobus mógłby jeździć po trasie tramwaju w obydwie strony idealnie zastępując tramwaj.
O pracach przy Wojska Polskiego wiadomo od lat, wielu lat. Od dłuższego czasu tramwaje nie jeżdżą i wtedy już było wiadomo, ze prace szybko się nie rozpoczną i ze szybko się nie skończą. W końcu od dawna mówiło sie, ze koniec prac na WP to 2022r. UMŁ dobrze sobie zatem zdawał sprawę, ze tramwaje znikną na min. 3 lata, więc było mnóstwo czasu by znaleźć alternatywne rozwiązanie.
Przykład: Można było i ciagle można utwardzić miejską działkę na rogu Strykowskiej i A.Książka i zrobić tam tymczasową krańcówkę. Wystarczyłoby wyciąć trochę krzaków, utwardzić żużlem teren, postawić budę i gotowe. Co więcej autobus mógłby jeździć po trasie tramwaju w obydwie strony idealnie zastępując tramwaj.
Re: Rozkłady jazdy
Moim zdaniem rozwiązanie z 59 i szczytowym Z6 to bardzo dobry pomysł. Z tego co widzę 59 nie notuje obecnie większych opóźnień i sprawdza się na swojej trasie, a Z6 w godzinach szczytu odciąży je i dodatkowo zapewni szybszy dojazd do skrzyżowania Wojska Polskiego Palki bez konieczności robienka kółka przez Inflancką. Jednocześnie 59 nadal zapewni wygodny dojazd z centrum do okolic Zagajnikowej. Poza godzinami szczytu 59 wystarcza, więc myślę, że nie ma co narzekać.
Re: Rozkłady jazdy
Bogatym? Bez przesady. Utwardzenie terenu, wysypanie i ubicie żwiru czy tam zalanie tego jakimś żużlem oraz postawienie blaszaka i tyle. Przecież nikt nie mówi o wylaniu podbudowy i na to asfaltu, bo to nie ma sensu.
Jakoś 82A teraz zawraca na prowizorycznej krańcówce (Wernyhory) i nic się złego nie dzieje. Dostawienie tam ew. blaszaka to nie problem, więc nie widze powodu dla którego taka krańcówka by nie mogła powstac w innym miejscu tylko dodatkowo bardziej ubita nawierzchnia bo wiadomo to rozwiazanie na 2-3 lata.
Bogatym to jestesmy skoro potrafimy wysyłac autobus 5km dodatkowo w dwie strony tyle razy dziennie
Jakoś 82A teraz zawraca na prowizorycznej krańcówce (Wernyhory) i nic się złego nie dzieje. Dostawienie tam ew. blaszaka to nie problem, więc nie widze powodu dla którego taka krańcówka by nie mogła powstac w innym miejscu tylko dodatkowo bardziej ubita nawierzchnia bo wiadomo to rozwiazanie na 2-3 lata.
Bogatym to jestesmy skoro potrafimy wysyłac autobus 5km dodatkowo w dwie strony tyle razy dziennie
Re: Rozkłady jazdy
Na to też potrzeba środków. Skończyłoby się na tym, że zabranoby na ten cel fundusze z utrzymania dróg, gdzie jak wiemy nie starcza na wszystkie potrzeby. Czy na pewno tego chcemy? Sorry ale wolę obecne rozwiązanie.
Obecna pętla 82A została wykonana przez wykonawcę prac na Gajcego a nie ze środków na utrzymanie dróg.
Jakie 5 km dodatkowo? Jeśli jakaś nowa pętla byłaby zlokalizowana w okolicy skrzyżowania Inflancka/Strykowska praca eksploatacyjna byłaby zbliżona do obecnej - przypominam, że 59 Zagajnikową, Inflacką i Strykowską jeździ tylko w jednym kierunku.
Obecna pętla 82A została wykonana przez wykonawcę prac na Gajcego a nie ze środków na utrzymanie dróg.
Jakie 5 km dodatkowo? Jeśli jakaś nowa pętla byłaby zlokalizowana w okolicy skrzyżowania Inflancka/Strykowska praca eksploatacyjna byłaby zbliżona do obecnej - przypominam, że 59 Zagajnikową, Inflacką i Strykowską jeździ tylko w jednym kierunku.
Re: Rozkłady jazdy
Bez przesady. Ile kasy na to by potrzeba było? 50tys? Z reszta o tym nizej.
Przejrzałem własność działek i znalazłem działkę miejską tuz za Inflancką*. Gdzie? Na Ekologicznej tuz przy Strykowskiej ta taka pełna krzaków. Wystarczy wyciąć, utwardzic teren, postawic kontener i autobus by jechał.Jakie 5 km dodatkowo? Jeśli jakaś nowa pętla byłaby zlokalizowana w okolicy skrzyżowania Inflancka/Strykowska praca eksploatacyjna byłaby zbliżona do obecnej - przypominam, że 59 Zagajnikową, Inflacką i Strykowską jeździ tylko w jednym kierunku.
To teraz ile trzeba utwardzić. Szerokość 4m, długość 80m co daje 320m, do tego miejsce na kontener powiedzmy, że z wiekszym zapasem 400m2To teraz ile kosztuje takie utwardzenie? Z 70zł/m2. Daje to zawrotne 30tys zł, że miejska inwestycja to niech wyjdzie 50tys+kontener który będzie potem mozna przeniesć w inne miejsce, więc można powiedzieć koszty bardziej ustawienia konstrukcji. Zbankrutujemy...
Zróbmy teraz kilka obliczeń:
59 kółko WP/Sporna-Zagajnikowa-Inflancka-Strykowska-WP-WP/Sporna to 3,5km
Z6 od WP/Sporna do M1 to w dwie strony 6km
Teraz ile wynosi przejazd z WP Sporna-WP-Strykowska-Ekonomiczna/Strykowska w dwie strony to 3,5km
Co widac już teraz?
Że na 59 oszczędności zerowe, czyli teoretyczne przetrasowanie autobusu 59 w śladzie WP-Strykowska-Ekonomiczna/Strykowska nic nie kosztuje. Oszczedności sa przy Z6 bo zamiast 6k wyjdzie 3,5km, a dodatkowo dochodzi wygoda dla pasażerów, bo wystarczy zwykłe Z6 z taktem 7,5 w szczycie i 15min poza i tyle. A 59 oczywiście na starej trasie
Myśle, ze te 2,5km róznicy na kazdym kursie na przestrzeni 2-3 lat dałoby jednak oszczędności przez co kasa na utwardzenie też by nie
*dowód: https://bip.test.uml.lodz.pl/files/publ ... czna_6.pdf
Re: Rozkłady jazdy
Można było puścić to Z6 od Telefoniczna-Zajezdnia tam jest punkt socjalny i faktycznie całodziennie a przynajmniej do tej 19-20 godziny.pisze: Gdzie zrobisz przerwę posiłkową?
Pozdrawiam - Marek
Re: Rozkłady jazdy
Naprawdę w dobie kryzysu i braku pieniędzy związanego z pandemią mówienie, że 50 czy 30 tyś. to nic? To chyba jakiś żart. To są duże pieniądze i je warto przeznaczyć na pilniejsze cele.
-
- Megagaduła
- Posty: 2393
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Re: Rozkłady jazdy
To by była hipokryzja, wycinać drzewa przy Ekologicznej. Serio. Tym bardziej na kilkanaście miesięcy (po czym znowu wsadzić? )nowy1212 pisze:Na Ekologicznej tuz przy Strykowskiej ta taka pełna krzaków. Wystarczy wyciąć, utwardzic teren, postawic kontener i autobus by jechał.
Re: Rozkłady jazdy
Przecież to krzaki są a działka była jak widać wystawiona na sprzedaż więc drzewa są planowane do wycinki.. M
Re: Rozkłady jazdy
To prostujemy 59 tak: WP-Strykowska-Inflancka-Marysińska-STADION.Taniej.
Re: Rozkłady jazdy
Zamiast obecnego 3,5 km proponujesz 7,8 km. To na pewno nie jest taniejTomba pisze:To prostujemy 59 tak: WP-Strykowska-Inflancka-Marysińska-STADION.Taniej.
O ile ta działka rzeczywiście jest miasta, to już ta gruntówka będąca przedłużeniem Centralnej jest własnością Skarbu Państwa (czyli pewnie PKP). Asfalt na tej wewnętrznej ulicy istnieje tylko teoretycznie, szerokość ok. 3,5 m i to już razem z tym piachem dookoła. Poza tym brak możliwości skrętu w Strykowską tak, aby pojechać na południe (za blisko skrzyżowania, więc już ciągła na prawoskręcie). W ogóle ta uliczka wchodzi pod takim kątem do Strykowskiej (brak łuku), że autobus, gdyby mógł się przebijać na pas do jazdy na wprost, to pewnie zająłby jeszcze dwa inne pasy, a i tak by się nie wyprostował.nowy1212 pisze:Przejrzałem własność działek i znalazłem działkę miejską tuz za Inflancką*. Gdzie? Na Ekologicznej tuz przy Strykowskiej ta taka pełna krzaków. Wystarczy wyciąć, utwardzic teren, postawic kontener i autobus by jechał.
To teraz ile trzeba utwardzić. Szerokość 4m, długość 80m co daje 320m, do tego miejsce na kontener powiedzmy, że z wiekszym zapasem 400m2To teraz ile kosztuje takie utwardzenie? Z 70zł/m2. Daje to zawrotne 30tys zł, że miejska inwestycja to niech wyjdzie 50tys+kontener który będzie potem mozna przeniesć w inne miejsce, więc można powiedzieć koszty bardziej ustawienia konstrukcji. Zbankrutujemy...
Co do samej działki, to oprócz "tylko" wycięcia krzaków, utwardzenia, zlikwidowania tej pozostałości posesji i postawienia kontenera, co już samo w sobie sporo kosztuje, to jeszcze trzeba od Ekologicznej podciągnąć wodę i kanalizację (co na swój koszt zrobi zapewne nowy właściciel jak kupi kiedyś od Miasta tę działkę). Prąd na szczęście jest na działce.
W tym roku postawiono chyba 7 kontenerów (Chojny x2, Kochanówka, Widzew Czajkowskiego, Zdrowie, Zarzew i coś jeszcze), więc można przewidywać, że na tyle MPK dostało pieniądze. A więc żeby postawić punkt socjalny na nowej pętli trzeba by zabrać jeden z ww. wymienionych. Prace przy ich stawianiu swoje trwały, bo wszędzie trzeba było podciągnąć media i uzyskać pozwolenia od gestorów sieci. Czyli pewnie z rok albo wcześniej takie miejsce trzeba wyznaczyć.
Re: Rozkłady jazdy
Przecież wstawiłem link udowadniający że to działka miejska, ehh...
Re: Rozkłady jazdy
Działka tak, ale zaproponowany przez Ciebie wyjazd już nie
Re: Rozkłady jazdy
Przecież za darmo nic nie ma. Wykonawca z pewnością koszt budowy tej pętli wliczył do kosztów inwestycji i miasto za nią zapłaciło – w ramach kosztów tego całego remontu, przez który jest skrócona trasa.
Bliżej chyba Smutna-PKS. A punkt socjalny raczej też tam jest, skoro jest to jedyna nieuliczna krańcówka linii 87A.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Re: Rozkłady jazdy
Z krańcówki autobusowej Telefoniczna Zajezdnia do punktu socjalnego/kontenera na krańcówce tramwajowej jest około 200m. Na Smutnej nie ma punktu socjalnego.
Re: Rozkłady jazdy
Bez kombinowania to najbliższe pętle autobusowe to Stadion, Rondo Powst. 1863r. oraz M1, ewentualnie Kerna.