Rozkłady jazdy
Re: Rozkłady jazdy
Podróż przez wschodnią część Maratońskiej ma sens w przypadku szybkiej komunikacji zachodniej części Retkini do/z centrum jako pewnego rodzaju skrót do dworca. Bo rzeczywiście ten jeden przystanek przy Wróblewskiego nie jest żadnym wielkim generatorem ludzi. No, ale do tego potrzebna jest taka linia, która szybko skomunikuje z tymże centrum. Taką linią nie było 88, ani 65, ani tym bardziej 86. Obecne 86A to jest komunikacja pro forma. Myślę, że lepiej było wrzucić te pojazdy w całości na 86B dając sensowną częstotliwość 10/12 minut.
Re: Rozkłady jazdy
Matury a Mpk nic. Więcej jest 2,3,8 ale czemu cisza o 16? 15 i 17 nie częściej?
Re: Rozkłady jazdy
>matura
>16 dla studentów
W jakim celu 15 i 17 ma być częściej przy obecnej sytuacji skoro potoki na Politechniki robią głównie studenci?
>16 dla studentów
W jakim celu 15 i 17 ma być częściej przy obecnej sytuacji skoro potoki na Politechniki robią głównie studenci?
Re: Rozkłady jazdy
W okolicy Pomorskiej i Gdańskiej jest sporo liceów.
Ale no nadal, bez przesady, ilu tych maturzystów jest? To jeden rocznik. Nie wierzę, że im tej komunikacji nawet w ograniczonej ilości nie wystarczy.
Pewnie zmiany z powodu matur ograniczą się, tradycyjnie, do przetrasowania 57 przez Sterlinga zamiast Anstadta (bez znaczenia dla pasażerów, bo na zmienionym odcinku i tak nie ma przystanków) w dniu matury pisemnej z angielskiego.
Ale no nadal, bez przesady, ilu tych maturzystów jest? To jeden rocznik. Nie wierzę, że im tej komunikacji nawet w ograniczonej ilości nie wystarczy.
Pewnie zmiany z powodu matur ograniczą się, tradycyjnie, do przetrasowania 57 przez Sterlinga zamiast Anstadta (bez znaczenia dla pasażerów, bo na zmienionym odcinku i tak nie ma przystanków) w dniu matury pisemnej z angielskiego.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Re: Rozkłady jazdy
Szkoły średnie, obok których przejeżdża linia 15:
IX LO przy Paderewskiego
Zespół Szkół Ekonomii i Usług przy Astronautów
Zespół Szkół Techniczno - Informatycznych, al. Politechniki 37 przy Cieszyńskiej
Publiczne Liceum Politechniki Łódzkiej przy Różyckiego
Zespół Szkół Politechnicznych (d. Zespół Szkół Elektroniczno – Energetycznych), al. Politechniki 38 przy Skrzywana
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 19 przy Żeromskiego
XXI LO przy Kopernika
I LO przy Więckowskiego
IV LO przy Pomorskiej
XII LO przy Anstadta
VIII LO przy Pomorskiej
Publiczne Liceum Ogólnokształcące UŁ przy Pomorskiej
IX LO przy Paderewskiego
Zespół Szkół Ekonomii i Usług przy Astronautów
Zespół Szkół Techniczno - Informatycznych, al. Politechniki 37 przy Cieszyńskiej
Publiczne Liceum Politechniki Łódzkiej przy Różyckiego
Zespół Szkół Politechnicznych (d. Zespół Szkół Elektroniczno – Energetycznych), al. Politechniki 38 przy Skrzywana
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 19 przy Żeromskiego
XXI LO przy Kopernika
I LO przy Więckowskiego
IV LO przy Pomorskiej
XII LO przy Anstadta
VIII LO przy Pomorskiej
Publiczne Liceum Ogólnokształcące UŁ przy Pomorskiej
-
- Stały bywalec
- Posty: 460
- Rejestracja: sob 18:10, 06 cze 2015
Re: Rozkłady jazdy
Odnotować można informacyjnie, że w tym roku nawet tego nie było. Zarówno wczoraj (na angielskim) jak i dziś (na angielskim rozszerzonym) po godzinie 9 autobusy jeździły normalnie Anstadta. Wiem co piszę, byłem na miejscu.
Czyżby koniec wieloletniej tradycji?
Re: Rozkłady jazdy
W sumie nie wiem, czy z rok temu albo 2 lata z tego nie zrezygnowali.
Może to kwestia tego, że nie ma już Ikarusów – ale nawet nowoczesne autobusy hałasują na tym bruku pomiędzy XII LO, a pomnikiem Ofiar Komunizmu.
Może to kwestia tego, że nie ma już Ikarusów – ale nawet nowoczesne autobusy hałasują na tym bruku pomiędzy XII LO, a pomnikiem Ofiar Komunizmu.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Re: Rozkłady jazdy
Czy jest szansa na korektę odjazdów w stronę Radogoszczy z przystanku targowisko Dolna w weekendy?
Słabo to wygląda....
W soboty 9 i 11 odjeżdżają dokładnie o tej samej godzinie potem 15 minut przerwy.
W niedzielę jest jeszcze gorzej.
9, 11, 59 i 73 odjeżdżają w zasadzie razem i potem 20 minut czekania. Czyli niby 4 linie a w zasadzie 1.
Na prawdę nie da się tego ułożyć choć trochę lepiej?
Słabo to wygląda....
W soboty 9 i 11 odjeżdżają dokładnie o tej samej godzinie potem 15 minut przerwy.
W niedzielę jest jeszcze gorzej.
9, 11, 59 i 73 odjeżdżają w zasadzie razem i potem 20 minut czekania. Czyli niby 4 linie a w zasadzie 1.
Na prawdę nie da się tego ułożyć choć trochę lepiej?
Re: Rozkłady jazdy
Ja ogólnie zauważyłem, że ostatnio coraz więcej rozkładów jest tak trochę niezbyt zsynchronizowana.
W robocze z Ikea 11-17 odjeżdżają w takcie 10-5-10-5-10-5... W drugą stronę z RLL jeszcze lepiej 11-4-11-4-11-4...
50 w obu kierunkach IDENTYCZNE czasu odjazdu co 11. Ale to problem znany od wielu lat już...
Chociaż po kilku latach w końcu w miarę zsynchronizowanie 62 z 70...
W robocze z Ikea 11-17 odjeżdżają w takcie 10-5-10-5-10-5... W drugą stronę z RLL jeszcze lepiej 11-4-11-4-11-4...
50 w obu kierunkach IDENTYCZNE czasu odjazdu co 11. Ale to problem znany od wielu lat już...
Chociaż po kilku latach w końcu w miarę zsynchronizowanie 62 z 70...
Re: Rozkłady jazdy
Miałem na myśli obydwa Radogoszcze - Zachód i Wschód
Re: Rozkłady jazdy
Od 3 czerwca chyba wchodzą wakacyjne rozkłady 51A i 85AB.
Re: Rozkłady jazdy
N3A od 14.06 pojedzie Kurczakami i Sternfelda
57 wraca na Sienkiewicza w kierunku Karpackiej.
Z ciekawostek w najbliższy weekend Z8 obsłużą głównie... Nowe Sady
57 wraca na Sienkiewicza w kierunku Karpackiej.
Z ciekawostek w najbliższy weekend Z8 obsłużą głównie... Nowe Sady
-
- Megagaduła
- Posty: 2391
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Re: Rozkłady jazdy
Nareszcie z tym powrotem 57 na stałą trasę, bo obecnie jest strasznie upierdliwa, stoi w korku na Kilińskiego/Tuwima, a potem na Piłsudskiego/Sienkiewicza, gdzie przejedzie pięć-sześć samochodów na krzyż i już jest czerwone. Prosto przez Sienkiewicza na pewno jeździ sporo więcej.
Re: Rozkłady jazdy
Ciekawe jak długo to 57 pojeździ Sienkiewicza na południowym odcinku, bo przecież fragment od Tymienieckiego do Wigury idzie do remontu
-
- Megagaduła
- Posty: 2391
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Re: Rozkłady jazdy
Jeżeli będzie jeździć przez Tuwima/Nawrot i Wólczańską, to zasadniczo dla mnie lepiej
Re: Rozkłady jazdy
Dorzucili parę kursów w weekendy, nieco wyrównali godziny i rzucili przeguby.
Re: Rozkłady jazdy
Nie jestem peiwen, czy dobry temat, ale przemyślenia wynikły ze spoglądania na aktualne rozkłady.
Tak jak zwykle nazewnictwo i oznaczenia kursów, linii, rozkładów były mi obojętne, tak teraz w związku ze zmianami wakacyjnymi patrzę na oznaczenia i zauważam, że mamy:
- linię będącą wariantem, ale pozbawioną jakichkolwiek innych wariantów (96C)
- linię wariantowe, które łączy 1 przystanek (3AC) - bądź teraz przyjezdnym i szukaj w którą trójkę masz wsiąść i gdzie dojedziesz, a być może nawet masz się przesiąść z jednej trójki do drugiej,
- linie, które w ramach jednego wariantu będą jeździły różnymi trasami w różnych porach dnia (80AB, 60C)
- z kolei inne linie mają brak literek pomimo różnych tras w tygodniu (5, kiedyś 14, 80)
- wariant, który jeździ raz dziennie, w dodatku na pół kółka (85A)
- łącznie z podstawowych linii autobusowych (50-99) naliczyłem 26 numerków wariantowych (ponad połowa) a szaleństwu nie ma końca.
A to są głównie świeżynki, bo można dodać alfabet przy 53, 65AB z połową trasy niewspólnej i bilet 20-minutowy ważny 40 minut, ale do tego się chyba przyzwyczailiśmy tak jak do patologii na TVP. Wszyscy wiedzą, że tak być nie powinno, ale niewiele mogą lub nie korzystają .
Taki system jest strasznie nietransparentny i może być zrozumiały chyba tylko dla lokalsa. Gdy dodamy do tego linie, które w dwóch różnych kierunkach zatrzymują się na tych samych przystankach (52, Z13, najlepiej jeszcze gdy mają awarie wyświetlaczy) mamy pełen komplet niezrozumiałego systemu.
Z czego to wynika nie wiem, choć się domyślam.
Tak jak zwykle nazewnictwo i oznaczenia kursów, linii, rozkładów były mi obojętne, tak teraz w związku ze zmianami wakacyjnymi patrzę na oznaczenia i zauważam, że mamy:
- linię będącą wariantem, ale pozbawioną jakichkolwiek innych wariantów (96C)
- linię wariantowe, które łączy 1 przystanek (3AC) - bądź teraz przyjezdnym i szukaj w którą trójkę masz wsiąść i gdzie dojedziesz, a być może nawet masz się przesiąść z jednej trójki do drugiej,
- linie, które w ramach jednego wariantu będą jeździły różnymi trasami w różnych porach dnia (80AB, 60C)
- z kolei inne linie mają brak literek pomimo różnych tras w tygodniu (5, kiedyś 14, 80)
- wariant, który jeździ raz dziennie, w dodatku na pół kółka (85A)
- łącznie z podstawowych linii autobusowych (50-99) naliczyłem 26 numerków wariantowych (ponad połowa) a szaleństwu nie ma końca.
A to są głównie świeżynki, bo można dodać alfabet przy 53, 65AB z połową trasy niewspólnej i bilet 20-minutowy ważny 40 minut, ale do tego się chyba przyzwyczailiśmy tak jak do patologii na TVP. Wszyscy wiedzą, że tak być nie powinno, ale niewiele mogą lub nie korzystają .
Taki system jest strasznie nietransparentny i może być zrozumiały chyba tylko dla lokalsa. Gdy dodamy do tego linie, które w dwóch różnych kierunkach zatrzymują się na tych samych przystankach (52, Z13, najlepiej jeszcze gdy mają awarie wyświetlaczy) mamy pełen komplet niezrozumiałego systemu.
Z czego to wynika nie wiem, choć się domyślam.
Re: Rozkłady jazdy
1. Co do 96C to po co nadmiernie mieszać teraz i po wakacjach? Każdy już się przyzwyczaił do tego, jaką trasę ma 96C oraz czym różni się od 96A i 96B. Dla osoby, która nie korzysta z jakiegoś połączenia na codzień, nie ma to znaczenia, bo po prostu sprawdzi, że ma jechać 96C i nie będzie nawet zbytnio się zastanawiał, gdzie jest i czy jest 96A i 96B.
2. Z "trójkami" jest ten problem, że dwukierunki muszą iść na dość brygadożerną 11. Wystarczy czytać kierunek na tablicach elektronicznych.
3. Co do 80, kursy omijające ZOO są tylko rano i wieczorem, kiedy tą linią podróżuje niewiele osób. Jeśli chodzi o 60C to, korzystający z linii i tak wiedzą, który kurs ich dowiezie do celu. Kiedyś rozpisałem sobie warianty, doszlibyśmy bodajże do 60G. Już widzę narzekania, że "a po co 60G jak ono ma tylko jeden kurs w jedną stronę".
4. Wprowadzono niepisaną zasadę, że jeśli jakaś linia ma inną trasę w dni robocze a inną w dni wolne to nie rozdziela się wariantów. Poza tym Karolew nie jest aż tak problematyczny, bo można się przesiąść na 10, 12 lub 18.
5. To jest dla mnie też absurd i tu się zgodzę.
6. Taka specyfika łódzkiego systemu. Nie wiedzieć czemu, ale propozycje wprowadzenia trzycyfrowej numeracji nie zostały ciepło przyjęte. Jako ciekawostkę dodam, że przedstawiałem kiedyś własną prezentację nt. propozycji zmian w komunikacji miejskiej w Zgierzu członkom jednego ze zgierskich stowarzyszeń. O ile rozwiązania typu pełna integracja taryfowa, rozkładowa i informacji (rozkłady MPK, MUK, ŁKA, itp. na jednej stronie Internetowej i w jednej aplikacji) były dobrze przyjęte to na propozycję ujednolicenia numeracji dla całej aglomeracji (dla Zgierza byłby to zakres 5xx) zostały skrytykowane, choć zasada byłaby prosta typu 1->501, 61->561 itp.
2. Z "trójkami" jest ten problem, że dwukierunki muszą iść na dość brygadożerną 11. Wystarczy czytać kierunek na tablicach elektronicznych.
3. Co do 80, kursy omijające ZOO są tylko rano i wieczorem, kiedy tą linią podróżuje niewiele osób. Jeśli chodzi o 60C to, korzystający z linii i tak wiedzą, który kurs ich dowiezie do celu. Kiedyś rozpisałem sobie warianty, doszlibyśmy bodajże do 60G. Już widzę narzekania, że "a po co 60G jak ono ma tylko jeden kurs w jedną stronę".
4. Wprowadzono niepisaną zasadę, że jeśli jakaś linia ma inną trasę w dni robocze a inną w dni wolne to nie rozdziela się wariantów. Poza tym Karolew nie jest aż tak problematyczny, bo można się przesiąść na 10, 12 lub 18.
5. To jest dla mnie też absurd i tu się zgodzę.
6. Taka specyfika łódzkiego systemu. Nie wiedzieć czemu, ale propozycje wprowadzenia trzycyfrowej numeracji nie zostały ciepło przyjęte. Jako ciekawostkę dodam, że przedstawiałem kiedyś własną prezentację nt. propozycji zmian w komunikacji miejskiej w Zgierzu członkom jednego ze zgierskich stowarzyszeń. O ile rozwiązania typu pełna integracja taryfowa, rozkładowa i informacji (rozkłady MPK, MUK, ŁKA, itp. na jednej stronie Internetowej i w jednej aplikacji) były dobrze przyjęte to na propozycję ujednolicenia numeracji dla całej aglomeracji (dla Zgierza byłby to zakres 5xx) zostały skrytykowane, choć zasada byłaby prosta typu 1->501, 61->561 itp.