Chwilowe zmiany tras
Re: Chwilowe zmiany tras
Od 1 lipca w związku z kolejnym etapem prac torowych w Zgierzu, Z45 i Z46 będą kursować objazdem przez 1. Maja i Łąkową. Dodatkowo będą zatrzymywać się na przystanku Łąkowa - TBS.
Re: Chwilowe zmiany tras
Pięknie wygląda trasa 69 po pustych naczepach, działkach i polach od dzisiaj. Od jednego końca Obywatelskiej do drugiego blisko 20 minut. Na pieszo lekko ponad pół godziny.
Oczywiście wiem, że tam jest remont, ale wiem też jakie jest zapotrzebowanie i jaką linią było niegdyś realizowane, której nie ma w wyniku optymalizacji i idei "szybciej, częściej".
Oczywiście wiem, że tam jest remont, ale wiem też jakie jest zapotrzebowanie i jaką linią było niegdyś realizowane, której nie ma w wyniku optymalizacji i idei "szybciej, częściej".
Re: Chwilowe zmiany tras
W normalnych warunkach myślę że można by ściąć ze 2 minuty z włóczenia się po NS. Kolejne pytanie jest takie, czy naprawdę potrzebny jest ten dodatkowy przystanek na Obywatelskiej w stronę miasta?
Re: Chwilowe zmiany tras
Aby 69 mogło kręcić się po Nowych Sadach,Elektronowej, powinno mieć po czym. Ulice te nie są remontowane od lat. Dziwne, bo jest tu zajezdnia. Wertepy są straszne. Miastu nie zależy na taborze? Inna sprawa to sens wjazdu pod zajezdnie w każdym kursie. Mało realne wydają się tam inwestycje w przebicia Elektronowej czy Nowych Sadów.
Re: Chwilowe zmiany tras
Ja pozostanę przy swoim zdaniu. Jedna z najważniejszych linii w mieście większości jej pasażerów zapewnia wycieczki po placykach szkoleniowych nauki jazdy i wymusza konsekwentnie od 4 lat coraz wolniejszą jazdę. To jest jakieś totalne nieporozumienie, że musimy liczyć w zasadzie 40 minut na dostanie się z Retkini do szpitala Kopernika.
Re: Chwilowe zmiany tras
Ciekawe rozwiązanie przy okazji remontu świateł na Obywatelska/Jana Pawła II. Utrzymano linie po Jana Pawła 52,93, a 55AB,65A,69AB,77,robią kółeczka do Pabianickiej oraz do Wróblewskiego.
Re: Chwilowe zmiany tras
No zazwyczaj przy remoncie sygnalizacji zachowana jest relacja na wprost na głównym ciągu oraz prawoskręty na całym skrzyżowaniu. Chyba podobnie było jak remontowali sygnalizację na Zachodniej.
Re: Chwilowe zmiany tras
I skrzyżowanie dalej przy Wróblewskiego.
Re: Chwilowe zmiany tras
Czy wiadomo do kiedy potrwa chwilowe zamknięcie północnego fragmentu Kilińskiego? Co z kamienicą?
Re: Chwilowe zmiany tras
Nie za szybko bo tam jest jakis spór i to chyba nawet polityczny
Na dodatek
https://uml.lodz.pl/aktualnosci/artykul ... 2021/7/15/
Na dodatek
https://uml.lodz.pl/aktualnosci/artykul ... 2021/7/15/
Pogorszeniu uległ stan kamienicy przy ul.Klińskiego 49 - obsunięła się część dachu po wieczornych i nocnych ulewach. Pracownicy techniczni ZLM monitorują stan budynku.
Re: Chwilowe zmiany tras
Póki co wiadomo tyle, że na pewno do końca wakacji nic na Kilińskiego się nie zmieni.
-
- Megagaduła
- Posty: 2391
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Re: Chwilowe zmiany tras
Jeżeli jest coś poważniejszego, w sensie spór, to spodziewałbym się że nic się nie zmieni nawet do końca roku, albo i do wiosny.
Re: Chwilowe zmiany tras
I do tego czasu nikt pewnie nie wpadnie na pomysł, by w dni robocze zamienić krańcówkami 5 i 12B (albo chociaż 12A..., a nie tego wariantu objazdu nie ma) urozmaicając ofertę na Retkini.
Re: Chwilowe zmiany tras
To urozmaicenie będzie polegać na zabraniu linii w 100% obsługiwanej niskopodłogowcami na linie w 100% obsługiwaną Konstalami? Dobry pomysł
Re: Chwilowe zmiany tras
Raczej zamiast trzech linii po Mickiewicza (z czego dwóch o prawie całej takiej samej trasie), dwie do Mickiewicza i jedna na Kopernika. Chociaż ja bym się raczej zastanowił jak przywrócić niską podłogę na Kopernika
Re: Chwilowe zmiany tras
W obecnej formule raczej marne szanse. No chyba, że chcemy dołożyć 4 linie na Pomorską (wątpliwy sens), ale za to nie mamy wtedy nic na Narutowicza (nie licząc 18).
Równie dobrze jadąc z Retkini można przesiąść się na Kaliskim w 5 lub 86B jeśli chce dojechać się do Kopernika lub Gdańskiej.
Niestety, ale na 5 nie wjedzie nic oprócz NF6D, M8CN na obecnej trasie. A w tygodniu jeździ raczej wszystko co dostępne z tych tramwajów.
Równie dobrze jadąc z Retkini można przesiąść się na Kaliskim w 5 lub 86B jeśli chce dojechać się do Kopernika lub Gdańskiej.
Niestety, ale na 5 nie wjedzie nic oprócz NF6D, M8CN na obecnej trasie. A w tygodniu jeździ raczej wszystko co dostępne z tych tramwajów.
Re: Chwilowe zmiany tras
5 nie jest stałą linią na Kopernika. Jak w końcu otworzą Kilińskiego 5 pojedzie jak 18. I tu jest nonsens dublowania tych linii. Zabawne jest także, że nie ma żadnego powodu by 14 nie mogła wrócić na trasę na Karolew. I było to wcześniej poruszane, aby nakładki zrobić na Kilińskiego by 5 dojeżdżała choć do Milionowej.
Ostatnio zmieniony pt 07:31, 16 lip 2021 przez Tommaso, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Chwilowe zmiany tras
Tak, właśnie o to mi chodziło, aby 5 cały tydzień jeździło na Retkinię, a 12B lub 18 do Karolewa.
Nie tlyko Kopernika i Gdańska, ale też przywrócenie połączenia do Manufaktury, placu Wolności i Bałuckiego rynku.Równie dobrze jadąc z Retkini można przesiąść się na Kaliskim w 5 lub 86B jeśli chce dojechać się do Kopernika lub Gdańskiej.
I trzeba się przesiąść, a nie tylko można. W dodatku na 5 i 86B, które jadą stadem przez calutki tydzień, więc tak naprawdę masz jedną zdublowaną linię co 15 minut. Taki to system przesiadkowy.
Re: Chwilowe zmiany tras
Skrócenie 18 do Karolewa przeczy w ogóle z sensem uruchomienia tej linii, więc równie dobrze można będzie ja wtedy zawiesić. Swoją drogą, ktoś pytał mieszkańców czy chcą zamiast 12 5?
Retkinia <> Bałucki Rynek, Manufaktura już jest takie połączenie - >65AB. Jeśli ktoś wybiera się tramwajem i chce dojechać w okolice manufaktury czy na plac wolności to może przesiąść się z 5 czy 86B w 15/17. Kompletnie nie widzę sensu ładować 4 linii w Pomorską i na Narutowicza zostawiać tylko 18 w DP.
Re: Chwilowe zmiany tras
Jeszcze raz, bo chyba się nie rozumiemy.
Mówię o wydłużeniu 5 na Retkinię tylko w obecnym okresie, kiedy zamknięto pólnocny odcinek Kilińskiego na 2 dni 2 miesiące temu. W momencie otworzenia Kilińskiego i przywrócenia 12B na Pomorską, 5 mogłoby wrócić na Karolew.
Chodzi o obecną patologiczną sytuację, kiedy na Retkinię jeżdżą 3 linie (a wg kalkulatora ZDIT nawet 5 linii, bo warianty dziesiątki i dwunastki liczymy osobno) i wszystkie w jednym kierunku aż do Kilińskiego.
65A nie jeździ na Retkinię. 65B jako połączenie do centrum i do manu ze swoją częstotliwością 1/2 razy na godzinę, to tak samo, jakby zachęcać cały Teofilów do 84a/b jako poważny dojazd do Aleksandrowa - podobne spacery i nawet trochę lepsza częstość.
Mówię o wydłużeniu 5 na Retkinię tylko w obecnym okresie, kiedy zamknięto pólnocny odcinek Kilińskiego na 2 dni 2 miesiące temu. W momencie otworzenia Kilińskiego i przywrócenia 12B na Pomorską, 5 mogłoby wrócić na Karolew.
Chodzi o obecną patologiczną sytuację, kiedy na Retkinię jeżdżą 3 linie (a wg kalkulatora ZDIT nawet 5 linii, bo warianty dziesiątki i dwunastki liczymy osobno) i wszystkie w jednym kierunku aż do Kilińskiego.
65A nie jeździ na Retkinię. 65B jako połączenie do centrum i do manu ze swoją częstotliwością 1/2 razy na godzinę, to tak samo, jakby zachęcać cały Teofilów do 84a/b jako poważny dojazd do Aleksandrowa - podobne spacery i nawet trochę lepsza częstość.