AdTranz Variotram
Re: HLK Helsinki chcą wycofać tramwaje AdTranz Variotram
No to gitara homologacja Variotramów będzie szybsza.
-
- Megagaduła
- Posty: 2393
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Re: HLK Helsinki chcą wycofać tramwaje AdTranz Variotram
Ponoć że jeszcze w wakacje mają zacząć się testy. Oby.
Re: HLK Helsinki chcą wycofać tramwaje AdTranz Variotram
Tramwaje z Helsinek niestety pojadą najpewniej po trasach 10,11AB,12,15,18
Re: HLK Helsinki chcą wycofać tramwaje AdTranz Variotram
Wagon #205 został zaciągnięty na Telefoniczną. Miało być tam przeprowadzone warunkowe dopuszczenie do prób eksploatacyjnych.
https://fb.watch/v/1aUHY8daW/
https://fb.watch/v/1aUHY8daW/
Re: HLK Helsinki chcą wycofać tramwaje AdTranz Variotram
Testy Variotramów trwają?
Re: HLK Helsinki chcą wycofać tramwaje AdTranz Variotram
Homologacja trwa i jeszcze potrwa. Wcześniej niż w drugiej połowie sierpnia nie wyjadą.
Re: HLK Helsinki chcą wycofać tramwaje AdTranz Variotram
Co z Variotramami, widział kto któregoś w ruchu na mieście?
Re: HLK Helsinki chcą wycofać tramwaje AdTranz Variotram
Dalej papierologia trwa
Re: HLK Helsinki chcą wycofać tramwaje AdTranz Variotram
Dzisiejszej nocy po Łodzi będzie jeździł któryś Variotram
Re: HLK Helsinki chcą wycofać tramwaje AdTranz Variotram
202. Jutro na linii 18. Wiadomo jakie linie następne?
Re: HLK Helsinki chcą wycofać tramwaje AdTranz Variotram
Jeśli ktoś mógłby podać godziny odjazdów, to będę wdzięczny.
Re: HLK Helsinki chcą wycofać tramwaje AdTranz Variotram
Czy wybór padł na 18 z powodu Dyrektora ZDiT, czy są inne, merytoryczne argumenty?
Re: HLK Helsinki chcą wycofać tramwaje AdTranz Variotram
A, tak szczerze, masz jakąś lepszą linię na start? Umiarkowany potok, idealne torowiska, obsługa centrum.
O ile fajnie byłoby gdyby w weekend te tramwaje pojeździły na 10 i 12, i dobrze byłoby je potrzepać po ŁTR i na 15/17 (które IMO są dla nich niezłymi docelowymi liniami), ale 11 siłą rzeczy póki co odpada, a z 15/17 może lepiej chwilę poczekać. Chciałbym je jeszcze zobaczyć na Szczecińskiej (co pozwoliłoby je wrzucić na 2, 5, 8 - z czego 2 i 8 raczej w weekend), może fajnie gdyby jeszcze zdołały pojechać po objazdowej 9 dostępnej dla niskiej podłogi podobnego typu.
O ile fajnie byłoby gdyby w weekend te tramwaje pojeździły na 10 i 12, i dobrze byłoby je potrzepać po ŁTR i na 15/17 (które IMO są dla nich niezłymi docelowymi liniami), ale 11 siłą rzeczy póki co odpada, a z 15/17 może lepiej chwilę poczekać. Chciałbym je jeszcze zobaczyć na Szczecińskiej (co pozwoliłoby je wrzucić na 2, 5, 8 - z czego 2 i 8 raczej w weekend), może fajnie gdyby jeszcze zdołały pojechać po objazdowej 9 dostępnej dla niskiej podłogi podobnego typu.
Re: HLK Helsinki chcą wycofać tramwaje AdTranz Variotram
Na ten moment spokojnie w tygodniu można je dać na 5, 9, 14, 17 prócz 18. Chociaż cały dzień pojeżdżą, a nie 19 zjazd...
W weekend widziałbym 17 najbardziej chyba, która jest popularna na trasie do IKEA.
W weekend widziałbym 17 najbardziej chyba, która jest popularna na trasie do IKEA.
Re: HLK Helsinki chcą wycofać tramwaje AdTranz Variotram
Jeszcze zdążą pojeździć. Może trasy na Teofilów warto zostawić sobie na przyszły rok, jeśli uda się zrobić ten jesienny remont (mam nadzieję, że ta drobna obsuwa z Helenówkiem nie wywali tego planu). Fajnie byłoby je zobaczyć na 15/17.
-
- Megagaduła
- Posty: 2286
- Rejestracja: wt 13:22, 16 cze 2009
- Lokalizacja: Łódź-Retkinia
Re: HLK Helsinki chcą wycofać tramwaje AdTranz Variotram
Opinia o Variotramie
- jest cichy
- słaba amortyzacja na rozjazdach - tak jak w Jazzie, ale to specyfika takich konstrukcji
- płaska podłoga
- klima sprawna - ale wypada dołożyć okna na wypadek awarii
- brak rampy dla wózków - do dołożenia jak w NF6D
- duża ilość siedzeń
- przy najbardziej obciążonych przez pasażerów drugich drzwiach duża ilość miejsca do stania
- gadaczka działa z przodu nie było słychać z tyłu (202 pierwszego i drugiego dnia)
- wyświetlacze wewnętrzne czytelne
- wyświetlacze wewnętrzne duże kierunek Retkinia w jednej linii bardzo mały ale to wynika ze specyfiki Finlandii, że tam są dwa języki urzędowe i każda krańcówka ma dwie nazwy po fińsku i szwedzku.
- wymiana pasażerów sprawna, bo ma czworo podwójnych drzwi
- ze względu na długość lepiej go nie puszczać w robocze na 2, 3, 8, 10, 11.
Jak się sprawdzi technicznie to jestem na tak.
- jest cichy
- słaba amortyzacja na rozjazdach - tak jak w Jazzie, ale to specyfika takich konstrukcji
- płaska podłoga
- klima sprawna - ale wypada dołożyć okna na wypadek awarii
- brak rampy dla wózków - do dołożenia jak w NF6D
- duża ilość siedzeń
- przy najbardziej obciążonych przez pasażerów drugich drzwiach duża ilość miejsca do stania
- gadaczka działa z przodu nie było słychać z tyłu (202 pierwszego i drugiego dnia)
- wyświetlacze wewnętrzne czytelne
- wyświetlacze wewnętrzne duże kierunek Retkinia w jednej linii bardzo mały ale to wynika ze specyfiki Finlandii, że tam są dwa języki urzędowe i każda krańcówka ma dwie nazwy po fińsku i szwedzku.
- wymiana pasażerów sprawna, bo ma czworo podwójnych drzwi
- ze względu na długość lepiej go nie puszczać w robocze na 2, 3, 8, 10, 11.
Jak się sprawdzi technicznie to jestem na tak.
Re: HLK Helsinki chcą wycofać tramwaje AdTranz Variotram
Wczoraj w 202 zapowiedzi działały poprawnie w całym wagonie.
Z punktu widzenia pasażera wagon komfortowy ale nienadający się na najbardziej obciążone linie typu 2, 3, 8, 10, 11, 15.
Z punktu widzenia pasażera wagon komfortowy ale nienadający się na najbardziej obciążone linie typu 2, 3, 8, 10, 11, 15.
Re: HLK Helsinki chcą wycofać tramwaje AdTranz Variotram
Na stałej 6, 12 też tego nie widze, ale zostaje 1,4,5,7,9*,13**,14,18 pasuje a to już sporo brygad i nawet jeśli 1 z tego zestawienia by wyleciała no to i tak jest OK. Te 40 udałoby się wykorzystać, więcej raczej nie bo w Łodzi potrzebne są jednak 32m tramwaje (i może z dwadzieścia 40m)
*choć nie wiem co jak Orientarium otworzą
**względnie
*choć nie wiem co jak Orientarium otworzą
**względnie
Re: HLK Helsinki chcą wycofać tramwaje AdTranz Variotram
40 wagonów w łódzkich warunkach to w dni robocze ~3 linie. Jeśli mówimy o stałej siatce połączeń i abstrahujemy od stanu torowisk to widziałbym je na 1, 4, 5, 9, 18 a więc możliwości są większe niż podaż wagonów. W obecnej siatce widzę je w dni robocze jedynie na 9 i 18.