Planowa obsada linii - dyskusja
-
- Megagaduła
- Posty: 2391
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
Na 9 Vario też mogłoby chyba być na upartego. Tylko tego się nie powinno oznaczać w rozkładzie, bo na 18 Vario nie były codziennie.
GT8N powinny na pewno zostać na 7, a nie skakać z kwiatka na kwiatek.
Citki i Tramciusy to jeden pies, czy będą na 11B, czy na 15, ważna jest skuteczność na 11B, gdzie po prostu musi być 100% niskiej.
Zapomniał ktoś o Swingach, ale one w pierwszej kolejności poza 10AB muszą być na 12, a dopiero potem ruchać je na przykład na 17.
GT8N powinny na pewno zostać na 7, a nie skakać z kwiatka na kwiatek.
Citki i Tramciusy to jeden pies, czy będą na 11B, czy na 15, ważna jest skuteczność na 11B, gdzie po prostu musi być 100% niskiej.
Zapomniał ktoś o Swingach, ale one w pierwszej kolejności poza 10AB muszą być na 12, a dopiero potem ruchać je na przykład na 17.
-
- Megagaduła
- Posty: 2286
- Rejestracja: wt 13:22, 16 cze 2009
- Lokalizacja: Łódź-Retkinia
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
1) Czy od 2.11 Swingi'18 wrócą na 14?
2) Czy po ewentualnym powrocie Swingów na 14 zostaną jakieś niskacze na 12.
3) Czy przeniesienie Swingów z 12 na 14 nie spowoduje efektu domina, że np. Citki znikną z 9 lub 15, bo zostaną przeniesione na 12.
4) Czy dałoby radę zrobić weekendową obsługę 10, 12, 14 wyłącznie na Swingach?
5) Czy byłaby możliwość zrobienia takiej obsady w dni robocze
10A - 2x805Na
10B - Swing
12 - Swing
14 - Swing
18 - 2x805Na
12 i 14 co najmniej całki na Swingach/szczytówki na 2x805Na jakby było za mało wagonów na obsadę 100% niską.
6) Czy jest szansa na test Variotrama na 14 (trasa od 2.11)?
7) Czy przystanki na trasie 11B są już dostosowane dla Swingów'15. Jak tak to można byłoby pokombinować tak, że na 10B i 11B kursowałyby tramwaje "towarowe" ze względu na duże potoki, a te z większą ilością siedzeń rodzielić na inne mniej zatłoczone linie dostosowane do niskaczy.
2) Czy po ewentualnym powrocie Swingów na 14 zostaną jakieś niskacze na 12.
3) Czy przeniesienie Swingów z 12 na 14 nie spowoduje efektu domina, że np. Citki znikną z 9 lub 15, bo zostaną przeniesione na 12.
4) Czy dałoby radę zrobić weekendową obsługę 10, 12, 14 wyłącznie na Swingach?
5) Czy byłaby możliwość zrobienia takiej obsady w dni robocze
10A - 2x805Na
10B - Swing
12 - Swing
14 - Swing
18 - 2x805Na
12 i 14 co najmniej całki na Swingach/szczytówki na 2x805Na jakby było za mało wagonów na obsadę 100% niską.
6) Czy jest szansa na test Variotrama na 14 (trasa od 2.11)?
7) Czy przystanki na trasie 11B są już dostosowane dla Swingów'15. Jak tak to można byłoby pokombinować tak, że na 10B i 11B kursowałyby tramwaje "towarowe" ze względu na duże potoki, a te z większą ilością siedzeń rodzielić na inne mniej zatłoczone linie dostosowane do niskaczy.
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
10a i B mają wspólne brygady i rozpięcie ich zapewne musiałoby oznaczać dołożenie nowych.
Pewnie z którejś linii zniknie niska podłoga, no ale niestety z tym nie da się zbyt wiele zrobić.
Pewnie z którejś linii zniknie niska podłoga, no ale niestety z tym nie da się zbyt wiele zrobić.
-
- Megagaduła
- Posty: 2391
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
1) Wszystko jedno. Jak będzie minimum połowa brygad na 14 z Telefy, wtedy chyba byłaby na to szansa, a przede wszystkim sens tego byłby w miarę niepodważalny, jeżeli średni takt 30 na niskiej, najlepiej jakby była konkretnie co druga brygada z Telefy czyli niska. Ale na to wpływu nie mamy.jan_defecto pisze: ↑pt 18:10, 22 paź 20211) Czy od 2.11 Swingi'18 wrócą na 14?
2) Czy po ewentualnym powrocie Swingów na 14 zostaną jakieś niskacze na 12.
(...)
6) Czy jest szansa na test Variotrama na 14 (trasa od 2.11)?
2) Nie ma konieczności obsadzania 14 Swingami, bardziej idealna jest 12 łącząca stacje, które w stanie na dziś są licho skomunikowane pociągiem (lecz za jakiś czas na pewno będzie pod tym względem lepiej). Można jak najbardziej przetestować niskacze ogółem, tak samo można pokombinować z Citkami, Tramicusami, NF6D (bo kilka wolnych wagonów nawet przy pełnym obsadzeniu 3 zostaje, a potrzebne do zachowania taktu 30 niskiej podłogi są tylko cztery).
Inna sprawa, że jak 14 dostanie cokolwiek (tj. około połowę brygad) niskiej, wtedy 12 najlepiej, żeby była niska też tylko gdzieś w połowie, bo między Galerią a Kaliskim jest tej niskiej już pod dostatkiem. W soboty można pomyśleć o full niskiej, bo zwalniają się brygady z 10A.
6) Byłbym za. I tak chyba są problemy z wysyłaniem Vario na 18, a na pewno w środę i dziś z Fabrycznego na Retkinię o 6:38 jechał Konstal, z tego co pamiętam to brygada należąca do Vario.
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
Wow, Swing pojawil się dzisiaj na 17, brawo MPK
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
Za to 15 robi się wysoka. M8CN mogli by dać. 11A może Simensami. Pewnie chodzi o to , ze Rzgowska za krzywa dla CR.
-
- Megagaduła
- Posty: 2391
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
11A jeździ w robocze akurat. Zresztą są bardziej potrzebujące linie - np. 2.
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
Ile razy można Ci tłumaczyć, że jeśli torowisko na Rzgowskiej byłoby w stanie uniemozliwiającym wysłanie CR to nie jeździł ŻADEN? Skończ z tymi swoimi teoriami.
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
Do skutku. Póki co historia pokazuje, że po Rzgowskiej mogą pojechać tramwaje wszystkich typów eksploatowanych w Łodzi.
Obsadzanie szczytówek niską podłogą to moim zdaniem nieporozumienie jeśli tylko da się dla jakiegoś taboru znaleźć prace całodzienne. A NF6D mogą przecież obsadzać 2 i 8, Cityrunnery 9/15/17.
Obsadzanie szczytówek niską podłogą to moim zdaniem nieporozumienie jeśli tylko da się dla jakiegoś taboru znaleźć prace całodzienne. A NF6D mogą przecież obsadzać 2 i 8, Cityrunnery 9/15/17.
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
Zgadzam się, na 17 to można nawet Swingi puścić. Jednak ZDIT woli trzymać duży procent taboru niskopodłogowego w weekendy na zajezdniach MPK.
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
Na dzień dzisiejszy (24.10.2021) obsady wozów na liniach tramwajowych wyglądają tak:
ROBOCZY
zajezdnia Telefoniczna:
2 - (bryg 2,3, 8, 9,10,11) BOGESTRA ( szczyt bryg 13,20 2x805Na)
3 - (bryg 1, 3, 6 ,7, 8, 10, 11 - 17,19) BOGESTRA
5 - (bryg 3) 2x805Na
7 - (bryg 7, 8, 10 - 12, 16, 18) GT8N
8 - (bryg 1, 4, 6, 8-11, 15, 16, 18, 20) 2x805Na
9 - (bryg 1, 3, 5, 7, 9, 11) Cityrunner (bryg 2, 4, 6, 8, 10, 12) 2x805Na
10 - PESA SWING 2015
11B - (bryg 1-5, 7, 9, 10) PESA 122N (bryg 6,8,11) BOGESTRA
12B - PESA SWING 2018
15 - (bryg 1,2,5,7,9,11) Cityrunner (bryg 4,6,8,10) 2x805Na
17 - (bryg 2,7,10) 2x805Na
18 - (bryg 1, 3) na testy Variotram (bryg 2,4,6) PESA SWING 2018 (bryg 5,7,8) 2x805Na
zajezdnia Chocianowice:
2 - (bryg 1,4-7 + szczytówki ) 2x805Na
3 - (bryg 2,4,5,9,18) M8CN
5 - 2x805Na
7 - (bryg 1-6, 9, 13 - 15) 2x805Na
8 - (bryg 2,3,5,7,12,13,14,19) 2x805Na
11A - (12 - 22) 2x805Na / M8CN
14 - 2x805Na
15 - (bryg 3) 2x805Na
16 - 2x805Na
17 - (bryg 1, 3-6, 8,9,11) 2x805Na
SOBOTY
zajezdnia Telefoniczna:
2 - (bryg 4,5,8,9) BOGESTRA
3 - (bryg 1-6, 11,12) BOGESTRY
5 - (bryg 1,6) 2x805Na
7 - (bryg 1,4,5,7,8,9) GT8N
8 - (bryg 2,4,7,8,10,13,16) BOGESTRY
9 - (bryg 2,4,6,8,10,12) Cityrunner (bryg 1,3,5,7,9,11) 2x805Na
10B - PESA SWING 2015 (2 brygady obsługa Variotram)
11B - (bryg 1-5,7 9,10) PESA 122N (bryg 6,8) BOGESRTY
12B - PESA SWING 2018
15 - (bryg 1,3,5,7,9,10) Cityrunner (bryg 2,6,8) 2x805Na
17 - (bryg 1,2) 2x805Na
zajezdnia Chocianowice:
2 - 2x805Na (pozostałe bryg)
3 - M8CN (pozostałe bryg)
5 - 2x805Na (pozostałe bryg)
7 - 2x805Na (pozostałe bryg)
8 - 2x805Na (pozostałe bryg)
14 - 2x805Na (pozostałe bryg)
15 - (bryg 4) 2x805Na
17 - 2x805Na (pozostałe bryg)
NIEDZIELA
zajezdnia Telefoniczna:
2 - (bryg 3,6) BOGESTRY
3 - (bryg 1,4,6-9) BOGESRTY
7 - (bryg 1-4,7) GT8N
8 - (bryg 3,5,6,12,13,15,16) BOGESTRY (bryg 1,2) 2x805Na
9 - (bryg 1,2,4,6,8,9) Cityrunner (bryg 3,5,7) 2x805Na
10B - PESA SWING 2015 (2 brygady obsługa Variotram)
11B - PESA 122N
12B - PESA SWING 2018
15 - (bryg 1,3,5,6,7,8) Cityrunner
17 - (bryg 8) PESA SWING 2018
zajezdnia Chocianowice:
2 - 2x805Na (pozostałe bryg)
3 - M8CN (pozostałe bryg)
5 - 2x805Na (pozostałe bryg)
7 - 2x805Na (pozostałe bryg)
8 - 2x805Na (pozostałe bryg)
14 - 2x805Na (pozostałe bryg)
15 - 2x805Na (pozostałe bryg)
17 - 2x805Na (pozostałe bryg)
OBSŁUGA LINI PRACOWNICZYCH P1 (ZAJEZDNIA CHOCIANOWICE) I P2 (ZAJEZDNIA TELEFONICZNA) - 1x805Na
REZERWY LINIOWE tylko w dni robocze - 2x805Na (Woltan, Bulwa)
ROBOCZY
zajezdnia Telefoniczna:
2 - (bryg 2,3, 8, 9,10,11) BOGESTRA ( szczyt bryg 13,20 2x805Na)
3 - (bryg 1, 3, 6 ,7, 8, 10, 11 - 17,19) BOGESTRA
5 - (bryg 3) 2x805Na
7 - (bryg 7, 8, 10 - 12, 16, 18) GT8N
8 - (bryg 1, 4, 6, 8-11, 15, 16, 18, 20) 2x805Na
9 - (bryg 1, 3, 5, 7, 9, 11) Cityrunner (bryg 2, 4, 6, 8, 10, 12) 2x805Na
10 - PESA SWING 2015
11B - (bryg 1-5, 7, 9, 10) PESA 122N (bryg 6,8,11) BOGESTRA
12B - PESA SWING 2018
15 - (bryg 1,2,5,7,9,11) Cityrunner (bryg 4,6,8,10) 2x805Na
17 - (bryg 2,7,10) 2x805Na
18 - (bryg 1, 3) na testy Variotram (bryg 2,4,6) PESA SWING 2018 (bryg 5,7,8) 2x805Na
zajezdnia Chocianowice:
2 - (bryg 1,4-7 + szczytówki ) 2x805Na
3 - (bryg 2,4,5,9,18) M8CN
5 - 2x805Na
7 - (bryg 1-6, 9, 13 - 15) 2x805Na
8 - (bryg 2,3,5,7,12,13,14,19) 2x805Na
11A - (12 - 22) 2x805Na / M8CN
14 - 2x805Na
15 - (bryg 3) 2x805Na
16 - 2x805Na
17 - (bryg 1, 3-6, 8,9,11) 2x805Na
SOBOTY
zajezdnia Telefoniczna:
2 - (bryg 4,5,8,9) BOGESTRA
3 - (bryg 1-6, 11,12) BOGESTRY
5 - (bryg 1,6) 2x805Na
7 - (bryg 1,4,5,7,8,9) GT8N
8 - (bryg 2,4,7,8,10,13,16) BOGESTRY
9 - (bryg 2,4,6,8,10,12) Cityrunner (bryg 1,3,5,7,9,11) 2x805Na
10B - PESA SWING 2015 (2 brygady obsługa Variotram)
11B - (bryg 1-5,7 9,10) PESA 122N (bryg 6,8) BOGESRTY
12B - PESA SWING 2018
15 - (bryg 1,3,5,7,9,10) Cityrunner (bryg 2,6,8) 2x805Na
17 - (bryg 1,2) 2x805Na
zajezdnia Chocianowice:
2 - 2x805Na (pozostałe bryg)
3 - M8CN (pozostałe bryg)
5 - 2x805Na (pozostałe bryg)
7 - 2x805Na (pozostałe bryg)
8 - 2x805Na (pozostałe bryg)
14 - 2x805Na (pozostałe bryg)
15 - (bryg 4) 2x805Na
17 - 2x805Na (pozostałe bryg)
NIEDZIELA
zajezdnia Telefoniczna:
2 - (bryg 3,6) BOGESTRY
3 - (bryg 1,4,6-9) BOGESRTY
7 - (bryg 1-4,7) GT8N
8 - (bryg 3,5,6,12,13,15,16) BOGESTRY (bryg 1,2) 2x805Na
9 - (bryg 1,2,4,6,8,9) Cityrunner (bryg 3,5,7) 2x805Na
10B - PESA SWING 2015 (2 brygady obsługa Variotram)
11B - PESA 122N
12B - PESA SWING 2018
15 - (bryg 1,3,5,6,7,8) Cityrunner
17 - (bryg 8) PESA SWING 2018
zajezdnia Chocianowice:
2 - 2x805Na (pozostałe bryg)
3 - M8CN (pozostałe bryg)
5 - 2x805Na (pozostałe bryg)
7 - 2x805Na (pozostałe bryg)
8 - 2x805Na (pozostałe bryg)
14 - 2x805Na (pozostałe bryg)
15 - 2x805Na (pozostałe bryg)
17 - 2x805Na (pozostałe bryg)
OBSŁUGA LINI PRACOWNICZYCH P1 (ZAJEZDNIA CHOCIANOWICE) I P2 (ZAJEZDNIA TELEFONICZNA) - 1x805Na
REZERWY LINIOWE tylko w dni robocze - 2x805Na (Woltan, Bulwa)
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
Jaka logika stoi za tym, że w niedziele na 17 może pojechać Swing, a w soboty jeździ złom?
I zdaje się, że Swing może pojechać na 15, więc gdyby skierować je też tam, można by mieć zawsze niską 9. Do tego wymienić te 2 brygady 5 lub 8 na 17 z Chocianowic i przynajmniej na papierze byłaby poprawną obsada w oba dni weekendu
I zdaje się, że Swing może pojechać na 15, więc gdyby skierować je też tam, można by mieć zawsze niską 9. Do tego wymienić te 2 brygady 5 lub 8 na 17 z Chocianowic i przynajmniej na papierze byłaby poprawną obsada w oba dni weekendu
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
W tym spisie jest jeden błąd. W niedzielę jedna brygada 7 jest obsługiwana M8CN i nawet to oznaczone jest w rozkładzie.
Natomiast co do 17, ten Swing to raz kursuje w niedzielę raz nie.
Natomiast co do 17, ten Swing to raz kursuje w niedzielę raz nie.
-
- Megagaduła
- Posty: 2391
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
Pragnę przypomnieć, że w niedzielę 17 ma TYLKO jedną brygadę na Telefie. Pozostałe obsługują Choćki.
A w ogóle skoro tak, to puśćcie chociaż tego Vario w niedzielę na 17, skoro to i tak jest tylko jedna brygada, a poza tym i tak rzadko zdarza się, by wyjeżdżały dwa.
A w ogóle skoro tak, to puśćcie chociaż tego Vario w niedzielę na 17, skoro to i tak jest tylko jedna brygada, a poza tym i tak rzadko zdarza się, by wyjeżdżały dwa.
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
W ramach tej samej liczby brygad jeszcze da się co nieco podziałać. Po pierwsze wymienić planowo wysokopodłogowe brygady (de facto 5 i 8) na 17. Po drugie - jeśli nie da się zmusić MPK do wysłania Swingów na 15, przerzucić brygady z 15 na 17, żeby uwolnić Cityrunnery, które będą mogły obstawić 9 - a jeśli się da, to to automatycznie rozwiąże problem z 9.
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
Decyduje, które brygady mają być niskopodłogowe a które wysokopodlogowe
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
@px33: masz sporo racji ale Swingów na 15 nie będzie bo one mają zakaz korzystania z któregoś koła na Stokach (chyba z dużego).
@NamonPL: ale jedno z drugim jest powiązane.
@NamonPL: ale jedno z drugim jest powiązane.
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
No to może najwyższy czas wreszcie przystosować do Swingów 11, linię z dobrym torowiskiem na całej trasie? Tym bardziej, że pewnie mowa o małych korektach, które można by nawet stopniowo wprowadzać nocami - o ile w ogóle będą potrzebne - tak żeby powiedzmy za miesiąc czy dwa trasa była przejezdna.
Uwolnienie dość uniwersalnych 122N/CR na pewno się przyda - choćby na te 15/17.
Uwolnienie dość uniwersalnych 122N/CR na pewno się przyda - choćby na te 15/17.