Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
-
- Megagaduła
- Posty: 2393
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Nie sądzę. Za duże wzrosty cen energii.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Ogólnie patrzyłem na ceny biletów miesięcznych o Wrocław czy Warszawa będą mieć tańsze (jesli nie będzie zmian), ale np Poznań czy Kraków dalej będą droższe od Łodzi.
Podwyzka jest konieczna, boli że tak wysoka w krótkim czasie. Myślę, ze byłaby mniejsza gdyby nie ta promocja 20->40 i 40->60
Podwyzka jest konieczna, boli że tak wysoka w krótkim czasie. Myślę, ze byłaby mniejsza gdyby nie ta promocja 20->40 i 40->60
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Też bym się spodziewał, że 30% to było sondowanie tematu, a w rzeczywistości będzie 10-20% + może jakiś bonus. Odbiór społeczny takiej podwyżki będzie znacznie lepszy, a cel zostanie osiągnięty.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Mam odpowiedź
https://bip.uml.lodz.pl/files/bip/publi ... owiedz.pdf
Nie będzie, bo wg UMŁ z jednej strony jest OK, super i w ogóle, a z drugiej nie ma kasy. Co jedno przeczy trochę drugiemu bo skoro jest super i OK to po co wspominac, że nie ma kasy?
Druga rzecz
A tramwaje? Bo co z tego, ze autobusów jest tyle samo jeśli np tramwajów jeździ mniej? Wtedy to by znaczyło, ze jednak były cięcia...
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Aż 30 brygad to Zetki, do tego doliczmy 3-4 brygady 59, 2 brygady 73 wydłużonego, z 2 na 92 bez sensu do Placu, to nam wychodzi 37-38 brygad.
Dlatego nie ma taktu 12.
Dlatego nie ma taktu 12.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Autobusów jeździ być może tyle samo, ale przed pandemią nie było:
- Z1
- Z6
- Z13 (tylko do Fabrycznej)
- wydłużonego 59/73
- częstszych 70/81/69
Szacunkowo z górki pojazdów, która powstała z ucięcia częstotliwości 12 -> 15 część poszła na dziadozetki, a część na zwiększenie częstotliwości tego, co można. Hitem dla mnie jest Z13, które z centrum do Gdańskiej/pl. Barlickiego zastępuje 3/4 linie (czyli zmniejszenie liczby pojazdów z 15-20/h do 4/h)
Co do tramwajów fajnie byłoby to policzyć, ale archiwalnych rozkładów nie ma na stornie mpk. Ale nawet jeśli będzie podobna liczba pojazdów, to przecież przed pandemią nie było tras tłukących ciężkie kilometry 'dla nikogo':
- 9 omijającej wszystko co się da,
- 5 znikąd na Teofilów naokoło.
Do tego częstości takiej 10/11, a nawet 8 w szczycie zostały zmniejszone. Więcej jest na 2/3/7.
Wniosek nasuwa się taki - trzeba było uciąć częstotliwość, by polepić zetki, a z taboru, który został podokładano tam, gdzie i tak zapotrzebowanie było 'od zawsze' większe niż 5 poj./h.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
^^No dobra policzyłem tj porównałem ze stanem z 25.02.2020, wtedy cięc jeszcze nie było.
Oczywiście mogłem się pomylic, ale raczej nie w znaczny sposób.
Jesli chodzi o linię 2 to w jej przypadku pominałem zjazdy do zajezdni po porannym szczycie, bo zapewne tyle samo wyjeżdża by obsłuzyc popołudniowy szczyt
Pocieszeniem jakimś może być to, ze będzie linia 4, ale to niewiele zmieni, bo pewno z max 5 brygad, a to oznacza, ze zamiast 19% mniejszej obsady byłaby 17% mniejsza obsada
Ogólnie to sa ogromne cięcia, osobiście spodziewałem się raczej -10% (a tyle jest jak sie weźmie autobusy+tramwaje). Co z tego, ze autobusy sa bez zmian jak sprytnie przemilczano sprawe tramwajów
Oczywiście mogłem się pomylic, ale raczej nie w znaczny sposób.
Jesli chodzi o linię 2 to w jej przypadku pominałem zjazdy do zajezdni po porannym szczycie, bo zapewne tyle samo wyjeżdża by obsłuzyc popołudniowy szczyt
Pocieszeniem jakimś może być to, ze będzie linia 4, ale to niewiele zmieni, bo pewno z max 5 brygad, a to oznacza, ze zamiast 19% mniejszej obsady byłaby 17% mniejsza obsada
Ogólnie to sa ogromne cięcia, osobiście spodziewałem się raczej -10% (a tyle jest jak sie weźmie autobusy+tramwaje). Co z tego, ze autobusy sa bez zmian jak sprytnie przemilczano sprawe tramwajów
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Też się spodziewałem drobnych różnic, ale z drugiej strony całe linie są przecież pokasowane, a inne kończą się nigdzie lub robią krajoznawcze kółka. Dlatego tak łatwo rozdaje się teraz Zgierzowi tramwajek 4x na godzinę i zaraz wjedzie 4 na Śmigłego Rydza. Tak samo łatwo wróci 12AB przez Kopernika co 7/8 minut.
-
- Megagaduła
- Posty: 2393
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Z drugiej strony po otwarciu Kilińskiego 4 wraca na Helenówek zapewne, bo nie sądzę, by zmarnować potencjał linii. A właśnie, dobrze że wspominasz o 12AB, bo faktycznie lada moment będziemy świadkami powrotu do układu linii z pierwszej połowy maja. Dlatego też 5 pewnie będzie bardziej brygadożerna. Ale słyszałem jeszcze coś o linii na dwukierunkach, która miała jeździć po Kilińskiego. No ciekawe, co z tego będzie.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
4 na Helenówek, a 9 do dw. Łódź Fabryczna - na jedno wyjdzieTramMomentyStudenta pisze: ↑czw 19:25, 25 lis 2021Z drugiej strony po otwarciu Kilińskiego 4 wraca na Helenówek zapewne, bo nie sądzę, by zmarnować potencjał linii.
Pożyjemy zobaczymy, na razie jest jak jestA właśnie, dobrze że wspominasz o 12AB, bo faktycznie lada moment będziemy świadkami powrotu do układu linii z pierwszej połowy maja. Dlatego też 5 pewnie będzie bardziej brygadożerna. Ale słyszałem jeszcze coś o linii na dwukierunkach, która miała jeździć po Kilińskiego. No ciekawe, co z tego będzie.
-
- Megagaduła
- Posty: 2393
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Z pewnością bardziej sensownie. Chociaż 9 na Helenówek sama w sobie nie jest zła. Jednak w obliczu tego, że będzie dodatkowa linia na Zgierz, 9 w obecnym kształcie przy dodatku 4 przestaje mieć sens. Oby możliwie prędko uporali się z K49, choć pewnie będzie to utrudnione z uwagi na występowanie mieszanych opadów choćby w ten weekend oraz przez cały przyszły tydzień niestety. O ile do tej pory uporali się z papierologią, mam nadzieję.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
^^Przede wszystkim na Helenówku nie zmieści sie nic wiecej niż 11AB+jedna linia
Z K49 może nie pójśc szybko, bo na sam koniec ktoś się odwołał od decyzji. Nie wiem, więc czy w tym roku to ogarną...
Z K49 może nie pójśc szybko, bo na sam koniec ktoś się odwołał od decyzji. Nie wiem, więc czy w tym roku to ogarną...
-
- Megagaduła
- Posty: 2393
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
No ładnie.
Tak więc byle do wiosny.
Tak więc byle do wiosny.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Czy możliwa by była pętla uliczna Gimnastyczna-Łyżwiarska-Kolarska?
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Mieszkańcy nie chcą na swoim osiedlu komunikacji miejskiej, więc może technicznie dałoby się wysłac autobus, ale w praktyce nie.
Poza tym nie wiem czy jest sens - osiedla z zabudowa jednorodzinną cechują się tym, ze masa ludzi jeździ samochodem. Ze zbiorkomu korzystają głównie osoby młodsze (bo emeryci na takich osiedlach to zwykle są bogatsi, więc albo dłuzej jezdza własnym autem albo korzystają z taksówki). Samych młodych na takich osiedlach jest mimo wszystko zbyt mało by był sens żeby autobus kursował co 15min. Jesli nie bedzie kursowac co 15min to nikt z tego nie będzie korzystał, bo już wygodniej będzie dojśc na tramwaj. Jeśli znowu będzie kursował co 15min to i tak pojawi się pytanie czy warto tj. czy nie lepiej za te pieniadze poprawić zbiorkom na jakimś większym osiedlu, gdzie łatwiej będzie zebrac odpowiednie potoki pasażerskie.
Poza tym spora czesc osiedla do krańcówki Retkinia z 10min spacerem. Część ma 15min i to już sporo, ale i tu można by było coś zaradzić, gdyby w RODach wyznaczyc ogólnodostępne ścieżki. Poza tym ci co mają 15min to zwykle mają blisko już do Maratońskiej, a tam tez trochę autobusów jednak jest i mozna za ich pomocą dotrzeć na Retkinię
Poza tym nie wiem czy jest sens - osiedla z zabudowa jednorodzinną cechują się tym, ze masa ludzi jeździ samochodem. Ze zbiorkomu korzystają głównie osoby młodsze (bo emeryci na takich osiedlach to zwykle są bogatsi, więc albo dłuzej jezdza własnym autem albo korzystają z taksówki). Samych młodych na takich osiedlach jest mimo wszystko zbyt mało by był sens żeby autobus kursował co 15min. Jesli nie bedzie kursowac co 15min to nikt z tego nie będzie korzystał, bo już wygodniej będzie dojśc na tramwaj. Jeśli znowu będzie kursował co 15min to i tak pojawi się pytanie czy warto tj. czy nie lepiej za te pieniadze poprawić zbiorkom na jakimś większym osiedlu, gdzie łatwiej będzie zebrac odpowiednie potoki pasażerskie.
Poza tym spora czesc osiedla do krańcówki Retkinia z 10min spacerem. Część ma 15min i to już sporo, ale i tu można by było coś zaradzić, gdyby w RODach wyznaczyc ogólnodostępne ścieżki. Poza tym ci co mają 15min to zwykle mają blisko już do Maratońskiej, a tam tez trochę autobusów jednak jest i mozna za ich pomocą dotrzeć na Retkinię
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Tak patrząc na zdjęcie satelitarne, to ogólnodostępne ścieżki na ROD-ach nic nie dadzą, bo od Gimnastycznej i tak jest rząd domów czy innych działek budowlanych. Trudno zmusić ich właścicieli do tego, by umożliwiali innym przechodzenie przez swój teren.
No i pewnie związek działkowców też nie będzie za mocno za puszczaniem obcych przez teren ROD, ale tutaj udostępnienie przejścia być może jeszcze udałoby się przeforsować np. przez MPZP (podobnie, jak np. MPZP uniemożliwiają budowę ogrodzeń na działkach leśnych). Ale brak ogrodzenia/zamkniętej furtki nadal nie będzie oznaczał, że działkowcy nie będą mogli sobie postawić tabliczki "teren prywatny, zakaz przejścia", czy jakiejś podobnej. Tu by chyba miasto musiało po prostu mieć jakieś udziały we własności terenu tych działek.
No i pewnie związek działkowców też nie będzie za mocno za puszczaniem obcych przez teren ROD, ale tutaj udostępnienie przejścia być może jeszcze udałoby się przeforsować np. przez MPZP (podobnie, jak np. MPZP uniemożliwiają budowę ogrodzeń na działkach leśnych). Ale brak ogrodzenia/zamkniętej furtki nadal nie będzie oznaczał, że działkowcy nie będą mogli sobie postawić tabliczki "teren prywatny, zakaz przejścia", czy jakiejś podobnej. Tu by chyba miasto musiało po prostu mieć jakieś udziały we własności terenu tych działek.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
https://lodz.wyborcza.pl/lodz/7,35136,2 ... -lodz.html
Podniesienie cen biletów pozwoli jedynie utrzymac obecna czestotliwosc, czyli cięcia w siatce tramwajowej pozostana...
Podniesienie cen biletów pozwoli jedynie utrzymac obecna czestotliwosc, czyli cięcia w siatce tramwajowej pozostana...
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Czyli trzeba będzie zapłacić więcej za utrzymanie, a nawet pogarszającą jakość transportu publicznego.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Komuś podoba się trasa 72? Czy lepiej było z 74? A może trzeba było połączyć 74 i 86?
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Podoba, czy nie - ważne jest czy linia straciła/zyskała na punktualności (ew. regularności).
Osobiste preferencje nie powinny mieć nic do tego.
W jaki sposób można byłoby połączyć 74 z 84?! :O
Osobiste preferencje nie powinny mieć nic do tego.
W jaki sposób można byłoby połączyć 74 z 84?! :O