Planowa obsada linii - dyskusja
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
Myślę, że najpewniej po prostu przenumerują ją na 46. Rozumiem, że "sensownie byłoby nadać zgierski numer", ale dotąd ani w Łodzi, ani w Zgierzu takimi kwestiami nikt się nie przejmował, i mieliśmy (nadal mamy) tę zduplikowaną między autobusem a tramwajem 6. Od jutra będziemy ją mieć zdublowaną nawet w Zgierzu.
A co do taryfy, to będzie ciekawe, bo wszystko wskazuje na to, że – choć to głupota – władze Ozorkowa nie chcą dogadać się ze ZDiT-em, by taryfa łódzka była w tym nowym Markabowym 46 uznawana.
A co do taryfy, to będzie ciekawe, bo wszystko wskazuje na to, że – choć to głupota – władze Ozorkowa nie chcą dogadać się ze ZDiT-em, by taryfa łódzka była w tym nowym Markabowym 46 uznawana.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
Pytanie jak w takim przypadku można prowadzić rozliczenia. Andrespol dostaje rekompensatę od Łodzi wyliczaną na podstawie pomiaru liczby pasażerów za jakiś tam okres, tu byłoby o tyle trudniej, że przy dwóch taryfach nie bardzo jest jak oszacować ilu pasażerów wybiera jaką taryfę. Przy uznaniowym podziale ktoś będzie "poszkodowany", więc ktoś musiałby się zgodzić na "stratę".
W ogóle to chyba wejście Markabu na 46 będzie się wiązało ze zniknięciem z tej linii przegubów bo Markab ma ich gdzieś tyle ile jest brygad, a chyba nie wrzucą wszystkiego na jedną linię.
W ogóle to chyba wejście Markabu na 46 będzie się wiązało ze zniknięciem z tej linii przegubów bo Markab ma ich gdzieś tyle ile jest brygad, a chyba nie wrzucą wszystkiego na jedną linię.
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
Trwają już ustalenia z MUK-iem. Będą dedykowane bilety na linię ozorkowską. Przeguby w Markabie jeżdżą praktycznie losowo, więc zabiorą z linii miejskich i dadzą na linię, która zostanie uruchomiona zamiast 46/Z46.
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
Wow. Czyli zamiast ucieszyć chociaż tych ludzi, których cel podróży jest w Zgierzu, to oni będą "karać" wszystkich dodatkowym biletem niekompatybilnym z niczym. Może czas rozwiązać ten cyrk i wrócić do busiarzy albo uruchomić linię dowozową do kolei?
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
Ozorków podpisze porozumienie z ŁKA i będzie komunikacja dowozowa do kolei, która ma być uruchomiona w drugiej połowie przyszłego roku.
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
Ale przecież i tak w Zgierzu bilety jednorazowe są jednoprzejazdowe, nie uprawniają do przesiadek.
Większy problem jest z miesięcznymi – zamiast łódzkiej migawki na dwie strefy, mieszkańcy Ozorkowa będą musieli kupować dużo droższy bilet WBA.
Na ten moment miesięczny imienny kosztuje 140 zł (lub 116 zł z Kartą Łodzianina – w przypadku mieszkańców Ozorkowa, dostępna jest np. dla studentów – bo osobom pracującym w Łodzi niestety nie przysługuje). WBA obejmujący Łódź oraz całą komunikację MUK (łącznie z linią międzygminną – tak więc pewnie Ozorków też się w to załapie) – strefa A+ – 212 zł. Jest jeszcze Wspólny Bilet Łódzko-Zgierski, także obejmujący nie tylko komunikację w Zgierzu, ale i linię międzygminną do Strykowa i Aleksandrowa (nie obejmujący za to kolei między Łodzią a Zgierzem – a jedynie w granicach Łodzi) – normalny za 191 zł.
Najdrożej jest, jeśli ktoś chce móc dojeżdżać z Ozorkowa do Łodzi także pociągami – wtedy potrzebuje WBA na strefę C+ za aż 283 zł.
W przypadku biletów jednorazowych, można po prostu, tak jak dziś, uznawać tylko bilety łódzkie – tak jak wspomniałem, przy przesiadce na autobusy w Zgierzu, tak czy siak trzeba by było kasować osobny bilet, bo zgierskie bilety nie uprawniają do przesiadek.px33 pisze: ↑ndz 23:27, 19 gru 2021Pytanie jak w takim przypadku można prowadzić rozliczenia. Andrespol dostaje rekompensatę od Łodzi wyliczaną na podstawie pomiaru liczby pasażerów za jakiś tam okres, tu byłoby o tyle trudniej, że przy dwóch taryfach nie bardzo jest jak oszacować ilu pasażerów wybiera jaką taryfę.
W przypadku okresowych – jeśli ma być jakaś specjalna taryfa na przejazdy Ozorków–Zgierz, to nie będzie problemem wyliczyć, ile biletów w tej taryfie się sprzedało. Cała reszta to będą bilety w taryfie łódzkiej.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
-
- Megagaduła
- Posty: 2391
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
A studenci i tak mają ulgę, więc nawet w takim przypadku 58 zł.
A w ogóle w nazwie Karta Łodzianina też jest błąd interpretacji, bo powinien też być warunek pracy w Łodzi, wystarczyłaby odpowiednia umowa (wydaje mi się, że zlecenie powinno być minimum). Dlatego, że jeśli płacisz podatki w Łodzi, to powinno być raczej określenie "łodzianin" z małej litery.
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
Karta Łodzianina jest wielkimi jako nazwa własna tej karty. Wiadomo, że łodzianin normalnie pisze się z małej.
Ale to już offtop od offtopa...
A co do Karty dla pracujących w Łodzi a tam nie mieszkających, to chyba to by się trochę kłóciło z jej ideą. Ona ma zachęcać do mieszkania w Łodzi, a jak ktoś tam mieszka, do tego, by tam rozliczać podatki (z bliżej nieokreślonych przyczyn często po przeprowadzce do innego miasta ludzie nawet się nie przemeldowywują, i PIT-y też rozliczają w tym starym).
Jak nie mieszkasz w Łodzi, to nie jesteś w stanie płacić tam podatków.
Ale to już offtop od offtopa...
A co do Karty dla pracujących w Łodzi a tam nie mieszkających, to chyba to by się trochę kłóciło z jej ideą. Ona ma zachęcać do mieszkania w Łodzi, a jak ktoś tam mieszka, do tego, by tam rozliczać podatki (z bliżej nieokreślonych przyczyn często po przeprowadzce do innego miasta ludzie nawet się nie przemeldowywują, i PIT-y też rozliczają w tym starym).
Jak nie mieszkasz w Łodzi, to nie jesteś w stanie płacić tam podatków.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
Wracając do tematu z planową obsadą linii- na linii Z13 pojawiły się 2 autobusy z BP Tour. I ja się zastanawiam, czy to było planowane?
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
Póki co planowo mają 2 brygady Z13 w zamian za zlikwidowane Z45. Firma rzekomo do tego poważnego zadania oddelegowała 8 Polskich kierowców mających wozy w najlepszym stanie technicznym.
-
- Megagaduła
- Posty: 2391
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
No chyba właśnie rzekomo, bo ewidentnie najlepsze Citaro prawie jak zawsze na Z41 jest, a dzisiaj na Z13 dali 9070, które ledwo rusza z miejsca
-
- Megagaduła
- Posty: 2391
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
Odpowiem tu. Bogestr dużo niestety nie ma, tylko trójki zżerają naście brygad, a są linie, na których niska jest tak samo cenna jak 11. Ale z drugiej strony jest kłopot nawet z zapewnieniem full niskiej 10, bo ostatnio całkiem normalna jest jedna brygada Konstala na 10, czasem nawet dwie dziennie. A mimo to walą ciekawostkami w postaci Pesy na 12.
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
Jakimi ciekawostkami? Zgodnie z rozkładem to większość brygad 12 powinny być niskacze.
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
Akurat Bogestry nie są problemem braków niskiej na 11, tu leżą Tramicusy.TramMomentyStudenta pisze: ↑czw 17:34, 30 gru 2021Odpowiem tu. Bogestr dużo niestety nie ma, tylko trójki zżerają naście brygad, a są linie, na których niska jest tak samo cenna jak 11. Ale z drugiej strony jest kłopot nawet z zapewnieniem full niskiej 10, bo ostatnio całkiem normalna jest jedna brygada Konstala na 10, czasem nawet dwie dziennie. A mimo to walą ciekawostkami w postaci Pesy na 12.
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
A co im doskwiera? Złe utrzymanie, brak części, jakieś dziadowskie oszczędności?
Swoją drogą, coś długo trwa NG tej jednej Pesy
Swoją drogą, coś długo trwa NG tej jednej Pesy
-
- Megagaduła
- Posty: 2391
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
W robocze? Wątpiłbym. Swingi są teraz na 14, a i to niestety nie w całości, bo też Konstale są częstością ostatnio (na początku jakoś bardziej dbali )
Teoretycznie Bogestry mogą uzupełnić niską na 11, w praktyce trudno zdjąć jedną czy dwie brygady z 2 i 8, gdzie zapotrzebowanie na niską jest w sumie podobne. Natomiast jeśli problem leży w Tramciusach, to trudno mi jest się specjalnie temu dziwić z dwóch powodów. Pierwszy: to Pesa, drugi: prace serwisowe mogą być utrudnione z powodu licznych samoizolacji, a nawet kwarantann (terminologia zależy od wyszczepialności w zakładzie). Ale to tylko moje domysły.
Tak sarkastycznie odpowiem: prąd drożeje. No i gaz (nie wiem jednak, jak duże jest orientacyjne zużycie gazu w MPK).
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
Wg rozkładu jesli dobrze licze to 6/10 to niskaTramMomentyStudenta pisze: ↑pt 06:04, 31 gru 2021
W robocze? Wątpiłbym. Swingi są teraz na 14, a i to niestety nie w całości, bo też Konstale są częstością ostatnio (na początku jakoś bardziej dbali )
Szczerze? Nie obchodzi mnie co jest przyczyną, jak nie potrafią wystawić tylu brygad to niech poprawiają rozkłady i tyle. Organizacyjnie dla MPK bez znaczenia
-
- Megagaduła
- Posty: 2391
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
W takim razie powinni poprawić rozkład na 2, 8, 12, 14... tak żeby tylko została full niska na 3, 10 i 11, a na całej reszcie absolutnie żadnej gwarancji niskiej, ok? Bo tak to nigdy do ładu nie dojdziemy. Ale nie będę mówić za prezesa MPK.
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
Co ma prezes mpk do rozkładów ustalanych przez ZDIT? Przydział taborowy jest w porządku tylko Telefoniczna powinna zacząć przykładać się do serwisu bardziej niż szpachla o młotek.