Citaro, Urbino, Man NL223 a może Volvo 7700?
-
- Sympatyk forum
- Posty: 671
- Rejestracja: pn 20:53, 11 lip 2005
- Lokalizacja: Jednakaglomeracja Łódzka / Poznań
Citaro, Urbino, Man NL223 a może Volvo 7700?
Posiada je MPK Łódź. Autobusy są 12 metrowe i w pełni niskopodłogowe jednak który lepszy?
Ja myśle, że Volvo
15 Mar 2005 04:31 pm
Ja myśle, że Volvo
15 Mar 2005 04:31 pm
-
- Sympatyk forum
- Posty: 671
- Rejestracja: pn 20:53, 11 lip 2005
- Lokalizacja: Jednakaglomeracja Łódzka / Poznań
Zagłosowałem dlatego,że:
- uważam, że jest z nich najładniejszy szczególnie podoba mi się przód,
- są najbardziej zadbane,
- mają najwygodniejsze siedzenia,
- głośność silnika jest porównywalna jednak myśle, że Volva są najcichsze.
Tak BTW to ile MPK Łódź posiada autobusów każdej marki w ankiecie?
15 Mar 2005 05:37 pm
- uważam, że jest z nich najładniejszy szczególnie podoba mi się przód,
- są najbardziej zadbane,
- mają najwygodniejsze siedzenia,
- głośność silnika jest porównywalna jednak myśle, że Volva są najcichsze.
Tak BTW to ile MPK Łódź posiada autobusów każdej marki w ankiecie?
15 Mar 2005 05:37 pm
Moze troszke nie na temat ale opisze moje wrazenia o wszystkich niskopodlogowych autobusach jezdzacych w Lodzi.
1. Mercedes O405N - mimo ze te autobusy maja juz ponad 10 lat trzymaja sie naprawde swietnie. Zawieszenie jest niezle, chociaz troszke sie telepia na nierownosciach. Wada to malo otwieranych okien i brak sztucznej wentyalcji. Ogolnie bardzo przyjemne busiki. Niestety te zrobione w Jelczu juz rdzewieja i maja te fatalne siedzenia. Mysle ze w sytuacji MPK warto by bylo je troszke wyremontowac, zalozyc nowe wyswietlacze na zewnatrz i w srodku.
2. Mercedes O405GN - niestety tylko jeden w Lodzi, ex. testowiec. Podobnie jak O405N bardzo przyjemny autobusik, mimo swojego wieku, dobrze rozplanowane wnetrze, chociaz razi brak drugiej rzezni (ale to da sie zrobic). Osobiscie wolalbym aby MPK sciagnelo ze 20 O405GN z zachodu i po malych remontach jeszcze przez dlugi czas by z powodzeniem jezdzily u nas.
3. Jelcz M121MB - czyli Gniot. Fatalny autobus, glosny, fatalnie rozplanowane wnetrze, duzo stopni. Siedzenia fatalne, malo miejsca na nogi, no i wykonanie, rdza juz wszedzie. Silnik szarpie. Tylko zawieszenie w miare dobre. A przeciez Jelcz mogl by robic O405N na licencji!
4. Jelcz M181MB - co tu duzo mowic, podobnie jak M121MB, fatalny autobus, w dodatku jeszcze glosniejszy. Przy drzwiach juz sa tak skorodowane ze robia sie dziury. Warszawa juz swoje remontuje, moim zdaniem wyrzucenie pieniedzy w bloto.
5. Mercedes O530 Citaro - calkiem przyjemny busik, ciekawe wnetrze, przyjemna jazda, pojedyncze szyby. Ale niestety telepia sie (brak odpowiedniego serwisu) a wewnetrzy wyswietlacz jest fatalny. Chcialbym aby w Lodzi pojawili sie jeszcze 20 O530G oraz 5 O530. Tylko ze z wierzowa zabudowa silnika aby autobus byl w czlosci niskopodlogowy.
6. Man NL-223 - Bardzo przyjemny autobusik, amfiteatr dobrze zaplanowany, dzieki temu w calosci niskopodlogowy. Niestety jest to dosyc drogi autobus, wiec nie ma co sie oszukiwac, wiecej ich w Lodzi sie nie pojawi.
7. Solaris U-12 - Naprawde swietny autobus! Uwielbiam solarki. Swietne wnetrze, ciekawa stylistyka i dobre zawieszenie. Cena rowniez niewygurowana, obecna wersja III jest swietna. Chcialbym aby na nowych sadach ten tabor dominowal. Niestety jest ich tylko 5.
8. Volvo B10L(A) - Rowniez swietny autobusik, jezdze nim prawie codziennie. Niestety ma podowojne szyby ktore paruja. Ale to rowniez wina MPK. Co ciekawe zawieszenie rowniez ma dobre. Jadac ostatnio Volviakiem po naprawach zauwazylem ze jedzie bardzo przyjemnie nawet na Rojnej, wszystko to kwestia serwisu.
9. Volvo 7000(A) - nastepne swietne autobusy, napewno razem z B10LA, Volvo 7000A to najlepsze przegubowce w Lodzi. Dobre wnetrze, wygodne, dobrze rozplanowany wyswietlacz. Tylko te emtale z ostatniej dostawy to porazka (szczegolnie srodkowy wyswietlacz).
Pozdrawiam,
aleksej
1. Mercedes O405N - mimo ze te autobusy maja juz ponad 10 lat trzymaja sie naprawde swietnie. Zawieszenie jest niezle, chociaz troszke sie telepia na nierownosciach. Wada to malo otwieranych okien i brak sztucznej wentyalcji. Ogolnie bardzo przyjemne busiki. Niestety te zrobione w Jelczu juz rdzewieja i maja te fatalne siedzenia. Mysle ze w sytuacji MPK warto by bylo je troszke wyremontowac, zalozyc nowe wyswietlacze na zewnatrz i w srodku.
2. Mercedes O405GN - niestety tylko jeden w Lodzi, ex. testowiec. Podobnie jak O405N bardzo przyjemny autobusik, mimo swojego wieku, dobrze rozplanowane wnetrze, chociaz razi brak drugiej rzezni (ale to da sie zrobic). Osobiscie wolalbym aby MPK sciagnelo ze 20 O405GN z zachodu i po malych remontach jeszcze przez dlugi czas by z powodzeniem jezdzily u nas.
3. Jelcz M121MB - czyli Gniot. Fatalny autobus, glosny, fatalnie rozplanowane wnetrze, duzo stopni. Siedzenia fatalne, malo miejsca na nogi, no i wykonanie, rdza juz wszedzie. Silnik szarpie. Tylko zawieszenie w miare dobre. A przeciez Jelcz mogl by robic O405N na licencji!
4. Jelcz M181MB - co tu duzo mowic, podobnie jak M121MB, fatalny autobus, w dodatku jeszcze glosniejszy. Przy drzwiach juz sa tak skorodowane ze robia sie dziury. Warszawa juz swoje remontuje, moim zdaniem wyrzucenie pieniedzy w bloto.
5. Mercedes O530 Citaro - calkiem przyjemny busik, ciekawe wnetrze, przyjemna jazda, pojedyncze szyby. Ale niestety telepia sie (brak odpowiedniego serwisu) a wewnetrzy wyswietlacz jest fatalny. Chcialbym aby w Lodzi pojawili sie jeszcze 20 O530G oraz 5 O530. Tylko ze z wierzowa zabudowa silnika aby autobus byl w czlosci niskopodlogowy.
6. Man NL-223 - Bardzo przyjemny autobusik, amfiteatr dobrze zaplanowany, dzieki temu w calosci niskopodlogowy. Niestety jest to dosyc drogi autobus, wiec nie ma co sie oszukiwac, wiecej ich w Lodzi sie nie pojawi.
7. Solaris U-12 - Naprawde swietny autobus! Uwielbiam solarki. Swietne wnetrze, ciekawa stylistyka i dobre zawieszenie. Cena rowniez niewygurowana, obecna wersja III jest swietna. Chcialbym aby na nowych sadach ten tabor dominowal. Niestety jest ich tylko 5.
8. Volvo B10L(A) - Rowniez swietny autobusik, jezdze nim prawie codziennie. Niestety ma podowojne szyby ktore paruja. Ale to rowniez wina MPK. Co ciekawe zawieszenie rowniez ma dobre. Jadac ostatnio Volviakiem po naprawach zauwazylem ze jedzie bardzo przyjemnie nawet na Rojnej, wszystko to kwestia serwisu.
9. Volvo 7000(A) - nastepne swietne autobusy, napewno razem z B10LA, Volvo 7000A to najlepsze przegubowce w Lodzi. Dobre wnetrze, wygodne, dobrze rozplanowany wyswietlacz. Tylko te emtale z ostatniej dostawy to porazka (szczegolnie srodkowy wyswietlacz).
Pozdrawiam,
aleksej
liszek pisze:Chyba cos się nie zgadza od 2003 I 5 lat eksploatacji?? Volva maja roczniki od 2000do 2001
Zgadza sie. Pierwsze Volva 7000 ( rocznik '00 do '02 ) mialy normalne wyswietlacze czyli takie zielone na ktorych g**** widac Nowsze z roku 2003 maja pomaranczowy wyswietlacz, ktory swietnie wyglada noca
Aleksej pisze:1. Mercedes O405N - mimo ze te autobusy maja juz ponad 10 lat
Przykro mi ale one nie maja ponad 10 lat, najstarsze sa z roku 1995 czyli maja rowno 10 lat. Najnowsze sa z rocznika '97 wiec niektore 405 maja dopiero 8 lat
No tak, pierwsze O405N z 1994 zostaly wymienione na 3 drzwiowe wersje.
A co do wyswietlaczy to akurat te Emtale sa dosyc awaryjne i troszke za male. Pikselowe wyswietlacze nie sa takie zle, ale diodowki sa lepsze, bardziej widoczne i teoretycznie mniej awaryjne (nie ma ruchomych czesci jak w pikselowych).
Najlepsze sa R&G, takie jakie montuja w bulwach.
Pozdrawiam,
Aleksej
A co do wyswietlaczy to akurat te Emtale sa dosyc awaryjne i troszke za male. Pikselowe wyswietlacze nie sa takie zle, ale diodowki sa lepsze, bardziej widoczne i teoretycznie mniej awaryjne (nie ma ruchomych czesci jak w pikselowych).
Najlepsze sa R&G, takie jakie montuja w bulwach.
Pozdrawiam,
Aleksej
Dlatego że są najnowsze. Poczekaj kilka lat to zobaczysz jak będą "zadbane"Michal_sieradz pisze: Zagłosowałem dlatego,że:
- żę są najbardziej zadbane
.Liszek pisze: Tylko szkoda, że czasem stają a nie jeźdzą. Naprawde szkoda bo miło się nimi jedzie
Akurat Volvo7000 są najmniej awaryjne - bo są najnowsze i w przeciwieństwie do przegubów (7000A) są mniej obciążone. Dalej B10L i B10LA
Ostatnich 16 zakupionych Volvo z 2003 roku ma osprzęt Emtala.Liszek pisze: Jednak chyba nie we wszystkich modelach. Chodzi ci chyba o te mocne diodowe wyświetlacze żółte
Cała reszta starszego taboru (czyli wszystko oprócz Volvo z 2003r) ma osprzęt (kasowniki, tablice, urządzenia zapowiadające, autokomputer-sterowniki kasowników) firmy R&G
Taaa ... non stop trzeba naprawiać luzujące sie zaciski, wymieniać tuleje wahaczy etc itp.Aleksej pisze: 8. Volvo B10L(A) ... Co ciekawe zawieszenie rowniez ma dobre.
Aleksej pisze: 9. Volvo 7000(A) - nastepne swietne autobusy, napewno razem z B10LA, Volvo 7000A to najlepsze przegubowce w Lodzi
Paradoksalnie prawie pod każdym względem 7000A jest gorsze od B10LA.
Ludziom bardziej podoba się 7000A bo jest ... ładny w zewnątrz i na zewnątrz, bo taki zaokrąglony i w całości niskopodłogowy.
7000A:
- bardziej skomplikowana i przez to jeszcze bardziej zawodna elektronika
- zespół napędowy starego Volvo pod prawie każdy względem bije nowego, w porównaniu ze starym Volvo nowe ruszając to prawie stoi w miejscu. Jedyny plus to nieznacznie mniejsze zużycie paliwa.
- bardziej wydajne ogrzewanie, bardziej wydajne nawiewy.
- jeśli chodzi o podwozie to w obydwu modelach jest ono praktycznie takie samo.