Przegląd prasy
Przegląd prasy
po przeczytaniu dzisiejszych artykułów w w/w dzienniku dochodzę do wniosku iż EI ma coś do MPK, sam nie wiem co ale niektore zarzuty sa dosyc absurdalne:
- stan taboru sie pogarsza
- brak kadry
- prezes
to zawsze pojawiajace sie watki niezaleznie od tego czego dotycza, chca wmowic ludziom to jest ZŁO - zacznijcie chodzic pieszo. pisza tylko o tym co to sie nie dzieje i jak sie nie naraza bezpieczenstwa pasazera.
jakie jest Wasze zdanie w tym temacie?
- stan taboru sie pogarsza
- brak kadry
- prezes
to zawsze pojawiajace sie watki niezaleznie od tego czego dotycza, chca wmowic ludziom to jest ZŁO - zacznijcie chodzic pieszo. pisza tylko o tym co to sie nie dzieje i jak sie nie naraza bezpieczenstwa pasazera.
jakie jest Wasze zdanie w tym temacie?
dziś są dwa arty:
jeden o tym jak to ciasno bywa w zetkach (ale mi odkrycie, tyle torów zabrali to coś musieli dać w zamian)
drugi o tym jak niebezpieczne jest podróżowanie, przytoczono wypadki z ofiarami oraz z wielką fotką wypadek - pożar ikarusa z wtorku.
jak zwykle pojawia się stwierdzenie że od 3 września bedzie wesoło że może być problem z taborem i jego jakością bo będą wyciągane wraki.
i jak zwykle na to że nie ma nowego taboru - przepraszam to te nowe mercki to wymysł mojej wyobrazni czy rzeczywistosc? a bulwy, remonty i reszta? nie cholera zawsze trzeba przyczepić się do ikausów które lata swej świetności mają za sobą. a może oni mają jakieś zboczenie na tym punkcie?
"Zapchane zetki" http://egazeta.express.lodz.pl/Z33358_2007/08/31/EX083101K2.pdf
"MPK budzi strach" http://egazeta.express.lodz.pl/Z33369_2007/08/31/EX083112K.pdf
jeden o tym jak to ciasno bywa w zetkach (ale mi odkrycie, tyle torów zabrali to coś musieli dać w zamian)
drugi o tym jak niebezpieczne jest podróżowanie, przytoczono wypadki z ofiarami oraz z wielką fotką wypadek - pożar ikarusa z wtorku.
jak zwykle pojawia się stwierdzenie że od 3 września bedzie wesoło że może być problem z taborem i jego jakością bo będą wyciągane wraki.
i jak zwykle na to że nie ma nowego taboru - przepraszam to te nowe mercki to wymysł mojej wyobrazni czy rzeczywistosc? a bulwy, remonty i reszta? nie cholera zawsze trzeba przyczepić się do ikausów które lata swej świetności mają za sobą. a może oni mają jakieś zboczenie na tym punkcie?
"Zapchane zetki" http://egazeta.express.lodz.pl/Z33358_2007/08/31/EX083101K2.pdf
"MPK budzi strach" http://egazeta.express.lodz.pl/Z33369_2007/08/31/EX083112K.pdf
źle źle źle jak przechodzisz przez torowisko które nie wzbudza zaufania patrz pod nogi. wypadki sie zdarzały, zdarzają i zdarzać będą i nie ma co robić z tego nie wiedzieć jakiej tragedi.
niech ei kupi jakiegos mercedesa porządnego z pełnym wyposażeniem to wtedy będzie można powiedzieć "macie wkład" a narazie to ludziom robią z mózgu sieczkę tymi swoimi bzdetami wyssanymi z palca. (niektorymi)
niech ei kupi jakiegos mercedesa porządnego z pełnym wyposażeniem to wtedy będzie można powiedzieć "macie wkład" a narazie to ludziom robią z mózgu sieczkę tymi swoimi bzdetami wyssanymi z palca. (niektorymi)
A to niby absurdalne zarzuty? Wiadomo, że są ogromne problemy z kierowcami (wozy są, ale nie ma kto nimi jeździć), MPK jest w stanie natychmiast przyjąć sporą ilość kierowców.- brak kadry
- prezes
Podobnież prezes, który w 2 lata doprowadził MPK do ruiny (zwolnienia obsługi technicznej, rozwalenie taboru). Przez te gigantyczne oszczędności teraz mamy to co mamy.
Z taborem znowu nie jest też aż tak źle, pomijając Kraszewskiego, gdzie odkurzacze codziennie się psują. Na NS sytuacja jest niemal idealna (kilka % niesprawnych wozów), na Limanowskiego zaczynają się psuć 7000, ale nie jest to aż taki kataklizm jak na Kr.
Nie jest źle, ale ZDiT powinien odciążyć MPK i zlecić obsługę co najmniej 5 najbardziej obciążonych (18m) linii aby MPK mogło pozbyć się w najbliższym czasie Ikarusów (i tak dni 280.26 są już policzone, wylatują zaraz po remontach). Jeśli w Warszawie podobny system się sprawdza (~50-60% MZA, reszta prywaciarze dobrym taborem) to dlaczego nie w Łodzi?
Na Polsacie był poruszony temat KM w Warszawie, Kielcach i Łodzi. Prezenterka zapowiedziała, że w Łodzi stan taboru jest katastrofalny, a skończyło się na krótkim wywiadzie z emerytką, która powiedziała, że gdy jej trzeszczy w autobusie to boi się, że nie dojedzie. Oczywiście wcześniej było powiedziane o pożarze autobusu.
Na jakiej linii w koncu spalił się ten Ikarus? 96 czy Z?
Na jakiej linii w koncu spalił się ten Ikarus? 96 czy Z?
px33 pisze:Podobnież prezes, który w 2 lata doprowadził MPK do ruiny
Raczej wyprowadzil z ruiny finansowej, w jaka wpedzili je jego poprzednicy. Nie wiem jak dla Ciebie, ale dla mnie tonące w długach MPK kupujące kolejne autobusy wyglada przynajmniej smiesznie.
Za obecny stan łódzkiego MPK mozemy podziekowac tylko i wylacznie urzednikom naszego Miasta. Tylko ich troska spowodowala obnizke wzkm i zatrudnianie specjalistow rangi pana Dz.
No dobra, wyprowadził MPK z ruiny finansowej, ale zrobił to IMHO zbyt drastycznie (patrz stan taboru na Kr).
A MB 345G czy Jelcze to mimo wszystko nie są pojazdy specjalnie wysokiej jakości... Gdyby kupili Citara to bym nie miał zastrzeżeń co do jakości, ale zakup 30 wysokopodłogowców to cofanie się. No ale ŁTR i komunikacja zastępcza, nie dało się kupić czegoś innego niż drogie MB czy średniej jakości Jelcze...
No i MPK ma absolutny monopol, który jest szkodliwy. Gdyby przynajmniej 1/4 linii była obsługiwana na umowy ZDiT-przewoźnik z kontrolą jakości i wymogami (niech tym przewoźnikiem będzie nawet MPK, byle z niskimi wozami), bylibyśmy w lepszej sytuacji taborowej. Skoro MPK nie może kupić niskopodłogowych przegubowców, niech zrobią to firmy trzecie, nie trzeba uciekać się do półśrodków.
A MB 345G czy Jelcze to mimo wszystko nie są pojazdy specjalnie wysokiej jakości... Gdyby kupili Citara to bym nie miał zastrzeżeń co do jakości, ale zakup 30 wysokopodłogowców to cofanie się. No ale ŁTR i komunikacja zastępcza, nie dało się kupić czegoś innego niż drogie MB czy średniej jakości Jelcze...
No i MPK ma absolutny monopol, który jest szkodliwy. Gdyby przynajmniej 1/4 linii była obsługiwana na umowy ZDiT-przewoźnik z kontrolą jakości i wymogami (niech tym przewoźnikiem będzie nawet MPK, byle z niskimi wozami), bylibyśmy w lepszej sytuacji taborowej. Skoro MPK nie może kupić niskopodłogowych przegubowców, niech zrobią to firmy trzecie, nie trzeba uciekać się do półśrodków.
px33 pisze:A co do poprawy to ja bym mimo wszystko wolał MPK zadłużające się w celu zakupu dobrej jakości taboru (a nie tylko MB i Jelcze ).
Pamiętaj, że długi kiedyś trzeba spłacić. Zdaje się, że prezes Rydecki o tym zapomniał...
Jak zapalił się 120MM na ul.Nowe Sady, to EI też pomstował i w końcu się rozeszło. Ikarus spalił się w centrum miasta, więc ludzie będą to trochę dłużej pamiętać.
Tak czy siak, czasem żałuję, że umiem czytać