Żaartuje przecież. Jest to nie mniej łódzki autobus. Poza tym Warszawa, Kraków i Bydgoszcz posiadają w swoich kolekcjach zabytkowych pojazdów holowniki z ogórków. My też powinniśmy ożywić naszego holownika MEX-a na Nowych Sadach.
No, klimat niezły
co do 260tki to Klubu nie stać na taki wydatek. Może jak MZK nie da rady szprzedać wozów to zmontują jeden sprawny i nam dadzą. Wonsewicz mówił ponoć, że MPK kupi 1 szt dla Muzeum, ale nic więcej nie wiem. Ale to co tu napisałem mówili na spotkaniu.
Za darmo nie opłaca się brać pojazdów bo trzeba za nie płacić podatek od darowizny, ale np. biorąc pojazdy za symboliczną złotówkę nie płacimy już nic.
Ciekawe kiedy zaparkuje w Muzeum. I kiedy zaparkuje tam ostatni 280.26. Swoją drogą zastanawie mnie czy po zakończniu budowy ŁTR którykolwiek będzie się jeszcze do czegoś nadawał.
Kazik pisze:Ciekawe kiedy zaparkuje w Muzeum. I kiedy zaparkuje tam ostatni 280.26. Swoją drogą zastanawie mnie czy po zakończniu budowy ŁTR którykolwiek będzie się jeszcze do czegoś nadawał.
Z 260 to nic pewnego.
280.26 już tam zaparkował (figlobus), a inny może równie niedługo - zależy od MPK
Po zakończeniu ŁTR-u nadawać się będą te Ikarusy które ŁTR spędziły na Telefonicznej (tak na marginesie marzyłby mi się 2699, ale to tylko marzenie).
Ciekawe gdzie w ogóle na stałe zaparkuje figlobus - bo już niewiele się zmieści w MKM, kolejny 280 już na pewno. Pamiętajmy też, że w kolejce do schowania się pod dach muzeum jest enka i 2904, w przyszłości.
Chodziło mi o oryginalną 280-tkę. Poza tym jaki jest sens wstawiania tam teraz 280.26, skoro one wciąż jeżdżą? Czekam, aż ostatni z tych wozów zakończy służbę i wtedy wjedzie do Muzeum. Wszak to kawał historii. Niemniej warto już teraz pomyśleć o odstawieniu jakiegoś wozu, który w przyszłości nie będzie raził rdzą i będzie się go dało odpalić np. na jakąś paradę.
Wiesz jak jest z taborem - nie sądzę, by teraz dało się cokolwiek odstawić. Ale wartro wybrać wóz, o który będą po prostu dbali. Ale ciężko o dobry sprzęt.
2999 jest w podobnym stanie jak 2699 a ten drugi jest jednak starszy i przez ostatnie lata eksploatacji dbali o niego (nie mówię oczywiście o blacharce). 2083 to bym sobie odpuścił bo stoi na Kraszka a tam nie dbają o Ikarusy.
@SEC czy mógłbyś pokazać fotę kabiny 2083 bo nie kojarze, żeby była stara?