Posty z informacją jaki autobus na jakiej linii
-
- Sympatyk forum
- Posty: 737
- Rejestracja: wt 14:42, 26 wrz 2006
- Lokalizacja: Rekinia City
-
- Gaduła
- Posty: 1568
- Rejestracja: czw 13:37, 21 cze 2007
- Kontakt:
-
- Gaduła
- Posty: 1568
- Rejestracja: czw 13:37, 21 cze 2007
- Kontakt:
JW
Ja nie jestem przeciwko zamieszczaniu na forum informacji jaki autobus na jakiej linii. Utworzenie nowego forum w tym celu to bardzo dobry krok.
Ja tylko uważam że np w topiku o Ikarusie tam gdzie pisze się jak one się sprawują, jak jeżdżą gdzie się pisze o ich zaletach i wadach umieszczanie informacji gdzie się dany autobus widziało to jest spam. Przecież prawie każdy autobus łącznie ze starymi Ikarusami wyjeżdża codziennie na linię.
Weźmy 300 dni w roku pomnóżmy to przez ilość wozów i wychodzi całkiem niezły spam przez który trzeba się przekopywać aby dotrzeć do informacji która nas interesuje. Dlatego powstanie dodatkowego sub-forum to bardzo dobry krok.
Ja prywatnie i tak uważam takie informacje za bezsens. Rozumiem że ktoś chce zrobić fotkę i poluje na konkretny egzemplarz ale posługiwanie się do tego celu forum to imo bezsens. No chyba że ktoś chce kilka godzin stracić na całą procedurę - przeglądanie forum w domu/pracy - wyjście na miasto i polowanie na fotkę (no chyba że ktoś chodzi po mieście z notebokiem z wi-fi).
Na pewno bez sensu jest podawanie takich informacji późnym wieczorem czy następnego dnia bo to że się widziało wczoraj jakiś autobus to już niczemu nie służy - ja widzę setki autobusów codziennie.
Rozumiem też ciekawostki taborowe chociaż większość z nich to już od dawna jest normalką a nie ciekawostką (krótkie za przeguby).
Imo ciekawostki taborowe powinny się ograniczać wyłącznie do sytuacji przegub za krótki i autobus z zajezdni na linii nie obsługiwanej przez tą zajezdnię.
Gdyby w Łodzi był system nadzoru ruchu z prawdziwego zdarzenia, pojazdy wyposażone w GPS i podające do centrali swoją pozycję to np miłośnikom mogłaby być udostępniona elektroniczna mapa z zaznaczonymi na niej konkretnymi pojazdami.
Już nie mówiąc o tym że rozwiązałoby to problemy typu jeżdżenie stadami czy tramwaje wjeżdżające jeden za drugim w zatrzyman, albo komunikacja zastępcza ruszająca jak już ruszą tramwaje - bo obecnie to nad tym nikt nie panuje.
Natomiast co do przydziału taboru na konkretny dzień. Zazwyczaj rano można powiedzieć że 90% zgadza się z przydziałem te kilka procent to awarie których nie zdążono usunąć lub usterki zauważone przed wyjazdem. Natomiast czym dalej w las (czym bliżej końca dnia) to często potrafi to się znacznie zmienić
Ja tylko uważam że np w topiku o Ikarusie tam gdzie pisze się jak one się sprawują, jak jeżdżą gdzie się pisze o ich zaletach i wadach umieszczanie informacji gdzie się dany autobus widziało to jest spam. Przecież prawie każdy autobus łącznie ze starymi Ikarusami wyjeżdża codziennie na linię.
Weźmy 300 dni w roku pomnóżmy to przez ilość wozów i wychodzi całkiem niezły spam przez który trzeba się przekopywać aby dotrzeć do informacji która nas interesuje. Dlatego powstanie dodatkowego sub-forum to bardzo dobry krok.
Ja prywatnie i tak uważam takie informacje za bezsens. Rozumiem że ktoś chce zrobić fotkę i poluje na konkretny egzemplarz ale posługiwanie się do tego celu forum to imo bezsens. No chyba że ktoś chce kilka godzin stracić na całą procedurę - przeglądanie forum w domu/pracy - wyjście na miasto i polowanie na fotkę (no chyba że ktoś chodzi po mieście z notebokiem z wi-fi).
Na pewno bez sensu jest podawanie takich informacji późnym wieczorem czy następnego dnia bo to że się widziało wczoraj jakiś autobus to już niczemu nie służy - ja widzę setki autobusów codziennie.
Rozumiem też ciekawostki taborowe chociaż większość z nich to już od dawna jest normalką a nie ciekawostką (krótkie za przeguby).
Imo ciekawostki taborowe powinny się ograniczać wyłącznie do sytuacji przegub za krótki i autobus z zajezdni na linii nie obsługiwanej przez tą zajezdnię.
Gdyby w Łodzi był system nadzoru ruchu z prawdziwego zdarzenia, pojazdy wyposażone w GPS i podające do centrali swoją pozycję to np miłośnikom mogłaby być udostępniona elektroniczna mapa z zaznaczonymi na niej konkretnymi pojazdami.
Już nie mówiąc o tym że rozwiązałoby to problemy typu jeżdżenie stadami czy tramwaje wjeżdżające jeden za drugim w zatrzyman, albo komunikacja zastępcza ruszająca jak już ruszą tramwaje - bo obecnie to nad tym nikt nie panuje.
Natomiast co do przydziału taboru na konkretny dzień. Zazwyczaj rano można powiedzieć że 90% zgadza się z przydziałem te kilka procent to awarie których nie zdążono usunąć lub usterki zauważone przed wyjazdem. Natomiast czym dalej w las (czym bliżej końca dnia) to często potrafi to się znacznie zmienić
Dobrze, że odseparowano te informacje do osobnego podforum. Jedynie może "Ciekawostek taborowych" trochę brakuje, bo choć większosć wpisów tam to był zwykły spam, jednak od święta jakieś perełki się trafiały (np. pierwsze pojawienie się pksu na zetce). Dlatego też podrzucam pomysł założenia w "Taborze" wątku "Prawdziwe ciekawostki taborowe" właśnie na takie okazje
Jak dla mnie informacja, że po raz dziesiąty w ciągu tygodnia zamiast przeguba pojawił się gdzieś krótki nijak się nie umywa do newsa, że po Łodzi zaczął jeździć boeing ((c) ukalo) Bez sensu byłoby przekopywać cały tamtejszy spam, żeby się do czegoś takiego dokopać. Nie mówiąc już o zaglądaniu tam, gdy podforum i tak cały czas się świeci jako nieprzeczytane. Chyba że uznamy, że każda taka ciekawoska zasługuje na oddzielny wątek.
Rozgraniczenie jest proste: coś co się zdarza choć rzadko jest ciekawostką, co się zdarzyło po raz pierwszy jest prawdziwą ciekawostką.
Rozgraniczenie jest proste: coś co się zdarza choć rzadko jest ciekawostką, co się zdarzyło po raz pierwszy jest prawdziwą ciekawostką.