Z tego co wiem to ponoć całkiem dużo palą Np. PKS Łódź kupił drugiego merca O405G tylko ze względu na to że SG242 zżera nieco więcej produktu made in Arabia Jeżeli MPK robi przetarg na 37 niskaczy to obstawiam że do przetargu staną Solaris i Mercedes - pierwszy da Urbino III generacji , zaś Merc da pewnie już nowe Citaro II
Hmm... Bardzo chętnie bym zobaczył prawie 40 Solarisów na Nowych Sadach, ale trzeba myśleć rozsądnie - MPK jest w stanie w dowolny sposób ustawić przetarg pod dowolną markę. A jeśli NS idą pod MB to znaczy, że przetarg będzie odpowiednio ustawiony.
Conecto LF z założenia są przeznaczone na "wschód Europy", czyli pewnie wszystko na wschód od Niemiec i południowy-wschód (Polska, Czechy, Słowacja, Litwa, Węgry itd.).
Z jednej strony to dobrze bo wysokopodłogowe conecto są skręcane na najgorsze warunki i nie wszystkie jeszcze trzeszczą, a z drugiej można się jednak nieco martwić o tę jakość wykonania (a niemieckie są zrobione naprawdę nieźle)
Pytanie tylko czy Mercedes w ogóle zgłosi się do tego przetargu, patrząc z perspektywy tego ostatniego. A jeśli wygra Solaris to z każdą naprawą trzeba będzie jechać na Limanowskiego (tam ma być stacja podobno)?
Gazeta Wyborcza Łódź pisze:MPK kupiło poznańskie jamniki
Na łódzkich ulicach pojawią się wkrótce nowe autobusy. Przetarg na ich dostawę wygrała firma Solaris, której symbolem jest zielony jamnik. Producent dostarczając pojazdy zbuduje też w Łodzi swoją stację serwisową
Wydawało się, że łódzkimi ulicami na dobre zawładną mercedesy, volvo i jelcze. Właśnie te marki wygrywały ostatnie przetargi. MPK cieszyło się zaś, że nie będzie musiało uczyć mechaników obsługi nowych konstrukcji. Oszczędnością miały być też hurtowe zakupy części zamiennych tylko do kilku marek. Właśnie takiej argumentacji użyło MPK, gdy w zeszłym roku sprzedawało względnie nowe autobusy Solarisa. Co się stało, że po kilku miesiącach Solarisy wróciły do łask?
MPK ogłosiło przetarg na dostawę 25 nowych przegubowych autobusów. Wygrał producent z Poznania. Aby jednak nie podnosić sobie kosztów szkoleń i serwisowania miejski przewoźnik zastrzegł w przetargu, że ten kto wygra będzie też odpowiedzialny za przeglądy i naprawy swych pojazdów.
- Wartość kontraktu obejmującego zakup pojazdów oraz ich serwisowanie przez okres 10 lat to blisko 50 mln złotych.
Wszystkie pojazdy zostaną dostarczone do łódzkiego MPK do końca maja - mówi Mateusz Figaszewski, rzecznik Solaris Bus & Coach S.A.
Nowe autobusy trafią do zajezdni przy Limanowskiego. I właśnie tam ma zostać wybudowana przez producenta stacja serwisowa.
Do MPK Łódź trafi model Urbino 18, niskopodłogowy, przegubowy z 42 miejscami siedzącymi, ale łącznie na pokład autobus może zabrać 169 pasażerów. Pojazdy mają tzw. funkcję przyklęku - możliwość obniżenia na przystanku wejścia do autobusu o około 7 cm. Wszystkie są wyposażone w rampę dla wózków inwalidzkich i dziecięcych oraz specjalne miejsca do ich transportu.
Solarisy Urbino 18 już wcześniej kupiły m.in. Kraków, Poznań, Gdańsk i Gliwice. Po jednym egzemplarzu mają zaś Warszawa i Gdynia.
Gazeta Wyborcza Łódź pisze:Po jednym egzemplarzu mają zaś Warszawa i Gdynia.
Lublin ma jeszcze długiego rodzyna III Generacji - numer bodaj #2284 - z tym, że to CNG
Warszawa 1 egzemplarz? LOL
Swoją drogą, ciekawe czy wyjadą na ulice do końca maja
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez M. Wilu, łącznie zmieniany 1 raz.
Rozumiem, ale jeżeli chcemy być nowoczesnym miastem, z nowoczesną komunikacją, to niestety ale Ikarusy trzeba stopniowo wycofywać. Jako miłośnik, żal mi ich, ale niestety taka jest kolej rzeczy...