M8S - Co sądzicie o nim?
Kosmos totalny... Zupełnie jak metro.
Ten dziwoląg to tzw. spurbus, coś podobnego do duobusów. Bardzo ciekawe rozwiązanie
Polecam przeczytać:
http://www.phototrans.eu/2-172800.html
Ten dziwoląg to tzw. spurbus, coś podobnego do duobusów. Bardzo ciekawe rozwiązanie
Polecam przeczytać:
http://www.phototrans.eu/2-172800.html
Wygląda na to, że już niebawem, niegdyś wąskotorowy, M8S z Essen wyjedzie na tory grodu Kraka.
W przypadku Krakowa jeszcze jestem w stanie zrozumieć, że taka zaciętość we wprowadzaniu nieco nowszych używańców do służby - to efekt zakupu mocno starzejących się GT-6 z Norymbergii. Natomiast decyzja Gdańska o zakupie 44 sztuk tych wagonów wobec braku potrzeby wymiany tramwajów starszych generacyjnie niż stopiątki może dziwić, chyba że M8S jest taką rewelacyjną konstrukcją na lata. Z pewnością można jeszcze poważnie zmodernizować poprzez wstawienie niskopodłogowego członu. Co właściwie jeszcze może przemawiać w Gdańsku za rezygnacją z części stopiątek na korzyść M8S? Komfort jazdy? Niezadowność?
W przypadku Krakowa jeszcze jestem w stanie zrozumieć, że taka zaciętość we wprowadzaniu nieco nowszych używańców do służby - to efekt zakupu mocno starzejących się GT-6 z Norymbergii. Natomiast decyzja Gdańska o zakupie 44 sztuk tych wagonów wobec braku potrzeby wymiany tramwajów starszych generacyjnie niż stopiątki może dziwić, chyba że M8S jest taką rewelacyjną konstrukcją na lata. Z pewnością można jeszcze poważnie zmodernizować poprzez wstawienie niskopodłogowego członu. Co właściwie jeszcze może przemawiać w Gdańsku za rezygnacją z części stopiątek na korzyść M8S? Komfort jazdy? Niezadowność?
Nowoczesność? Wydaje mi się, że taki tramwaj prezentuje poziom dobrze zmodernizowanego składu 805-tek (jak Eliny), a wypada koszt modernizacji (czyli ZT może prowadzić więcej napraw dla klientów spoza MPK), cena prawdopodobnie też jest atrakcyjna. W dodatku pociąg nie składa się z 2 wagonów (a co się w 2-gim wagonie może dziać - wiadomo).Co właściwie jeszcze może przemawiać w Gdańsku za rezygnacją z części stopiątek na korzyść M8S?
Poza tym w Gdańsku zbudowano jakąś nową linię, na której nie mogą (z powodów technicznych) jeździć 105Na.
W lipcu 2006 roku do Krakowa przybyły trzy pierwsze wagony N8S z Norymbergi. ...Na części postanowiono za to ściągnąć dwa wąskotorowe wozy M8S z Essen. I tak, 29 września 2006 roku w zajezdni Podgórze rozładowano wóz 1004, a 2 października wagon numer 1013. Pierwszy z tramwajów niemal od razu rozłożony został na części pierwsze, a jego pudło, do dnia dzisiejszego "straszy" w jednej z naw w zajezdni Wola Duchacka. Drugi M8S, początkowo przeznaczony na części zamienne, po pewnym czasie został zaplombowany i oczekiwał na przystosowanie do jazdy po krakowskich torach...Jednak do liniowej eksploatacji, konieczna była przebudowa oryginalnych wąskotorowych wózków na normalnotorowe. Po długich poszukiwaniach udało się zakupić ramy, na których osadzono dotychczasowy osprzęt wózków...Esseńczyk gotowy był do ruchu już w ubiegłym roku. Tramwaj odbywał jazdy próbne, jednak głównie po zajezdni...Sprowadzanie wąskotorowych tramwajów też niestety coraz mniej wchodzi w grę ze względu na problemy z przebudową czy zakupem wózków normalnotorowych.
-
- Sympatyk forum
- Posty: 737
- Rejestracja: wt 14:42, 26 wrz 2006
- Lokalizacja: Rekinia City