Pesa 122N
-
- Gaduła
- Posty: 1568
- Rejestracja: czw 13:37, 21 cze 2007
- Kontakt:
ŁTR na pokaz
Wczoraj w południe pierwszy spośród dziesięciu nowoczesnych tramwajów wyjechał z zajezdni przy ulicy Tramwajowej. Wydarzeniu towarzyszyły fajerwerki i dźwięki "Prząśniczki". Jednak tramwaj wyruszy na trasę dopiero wtedy, gdy zakończona zostanie budowa torowiska ŁTR, czyli pod koniec czerwca tego roku.
- Pojazd prowadzi się świetnie! - zapewnia Adam Bobik, motorniczy. - Jest bardziej komfortowy niż zwykłe tramwaje, ma klimatyzację, a jazda nim to prawdziwa przyjemność i frajda.
Pan Adam nie boi się nowoczesnych urządzeń, jakie posiada tramwaj. Guziczki, przyciski i świecące kontrolki nie robią na nim żadnego wrażenia. Wręcz przeciwnie - dzięki systemowi komputerowemu pojazd prowadzić się będzie o wiele łatwiej.
Przekonany jest o tym także Krzysztof Wąsowicz, prezes zarządu MPK. - Wprowadzamy do eksploatacji najnowocześniejszy pojazd. Tramwaj ten ma nie tylko zintegrować Łódź z Pabianicami i Zgierzem, ale także stworzyć podwaliny pod nowoczesny system transportu w naszym mieście - przekonuje prezes.
Na razie podobne do łódzkiego nowoczesne tramwaje jeżdżą już w Warszawie i Elblągu. Tamtejsi pasażerowie są z nich zadowoleni, chociaż producent odnotował kilka problemów technicznych. Przede wszystkim są kłopoty z drzwiami, które albo się nie zamykają, albo nie chcą się otworzyć. Jednak Jerzy Korycki, szef marketingu Lekkich Pojazdów Szynowych bydgoskiej PESY, przekonuje, że nowoczesne tramwaje są bezpieczne.
- Do tej pory w Warszawie i Elblągu mieliśmy osiem zderzeń . Nasze tramwaje nie doznały w nich jednak żadnych poważnych uszkodzeń - tłumaczy Korycki.
Bydgoska PESA nie obawia się także o stan łódzkich torowisk. Tramwaje posiadają bowiem niezależne zawieszenie, które trzyma oś jezdni nawet wtedy, kiedy koło niespodziewanie podskoczy.
Łódzki Tramwaj Regionalny ma rozwijać prędkość do 70 km/h. Miejsca siedzące znajdzie 63 pasażerów, zaś stojące są 133 . Pojazd ma 32 metry długości i waży ponad 30 ton.
A co o nowoczesnym tramwaju sądzą pasażerowie łódzkiego MPK?
- Codziennie dojeżdżam z Pabianic do Łodzi na uczelnię. Już nie mogę doczekać się, kiedy nowy tramwaj wyjedzie na trasę - mówi Krzysztof, student PŁ . - O wiele przyjemniej będzie jechać w przytulnym tramwaju z klimatyzacją niż w starym, rozpadającym się wagonie.
Mniej entuzjastycznie o nowoczesnym tramwaju wyrażają się łódzcy emeryci i renciści.
- Tramwaj jak tramwaj. Dopiero co wszyscy wokół zachwycali się cityrunnerem - mówi pani Danuta Kowalska z Retkini. - Zamiast nowoczesnym tramwajem wolałabym jeździć takim, który się nie spóźnia.
Agnieszka Jasińska - POLSKA Dziennik Łódzki
Oczywiście DŁ musiało wynaleźć jakąś pesymistkę, no a poza tym wiadomo, że emeryci wolą gramolić się do starych Konstali niż do niskopodłogowej Pesy.
-
- Sympatyk forum
- Posty: 814
- Rejestracja: pn 21:18, 15 maja 2006
- Lokalizacja: Aleksandrów Ł.
Odp
A jak to będzie z dźwigiem do ustawiania wagonów na szynach?? Czy to będzie pojazd szynowy czy na samochodzie???
-
- Fan forum
- Posty: 3520
- Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
- Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
- Kontakt:
Ja piszę tylko, że dla mnie to żadne wytłumaczenie. Niestety, wyroby szynowe Pesy są powszechnie znane z tego, że się psują. Niezależnie od tego jaki mają napęd i ile mają w sobie elektroniki. Zresztą elektronika to nie jedyne, co psuje się w Bydgostii/Acatusie. I o ile w Acatusie właśnie można to zrzucić na prototypowość, o tyle w Bydgostiach nie jest to akceptowalne.
Poza tym co to za gadanina o objazdach? Bydgostia nie ma prawa wjazdu nigdzie poza trasę Łódź - Warszawa - i to tylko określoną przez Koluszki trasą, plus zjazd na Olechów i się poza testami Pesy nie rusza spoza rzeczonej trasy - więc jakie objazdy remontowanej trasy?! A zanik napięcia oczywiście zdarza się, ale nie tak znowu paraliżująco często - to raz. A dwa - nie może, po prostu nie może być tak, że na 40 sekund nie ma napięcia i skład fiksuje. Powinno być to niezauważalne dla pasażera zwolnienie, a nie przyczyna awaryjności składu. Czy na nowych torach, jak pisze pan prezes (chyba nowej sieci?) nie zdarzają się spadki napięć?
Co do ilości miejsc - tak samo jak pan Prezes wiem ile Pesa wytłukła składów z wyposażeniem "przykurcz nogi" i tak samo wiem ile jeszcze wypuści. Bydgostia to i tak luksus - bo fotele nie kończą się na wysokości moich łopatek.
Poza tym co to za gadanina o objazdach? Bydgostia nie ma prawa wjazdu nigdzie poza trasę Łódź - Warszawa - i to tylko określoną przez Koluszki trasą, plus zjazd na Olechów i się poza testami Pesy nie rusza spoza rzeczonej trasy - więc jakie objazdy remontowanej trasy?! A zanik napięcia oczywiście zdarza się, ale nie tak znowu paraliżująco często - to raz. A dwa - nie może, po prostu nie może być tak, że na 40 sekund nie ma napięcia i skład fiksuje. Powinno być to niezauważalne dla pasażera zwolnienie, a nie przyczyna awaryjności składu. Czy na nowych torach, jak pisze pan prezes (chyba nowej sieci?) nie zdarzają się spadki napięć?
Co do ilości miejsc - tak samo jak pan Prezes wiem ile Pesa wytłukła składów z wyposażeniem "przykurcz nogi" i tak samo wiem ile jeszcze wypuści. Bydgostia to i tak luksus - bo fotele nie kończą się na wysokości moich łopatek.
-
- Sympatyk forum
- Posty: 737
- Rejestracja: wt 14:42, 26 wrz 2006
- Lokalizacja: Rekinia City
-
- Sympatyk forum
- Posty: 737
- Rejestracja: wt 14:42, 26 wrz 2006
- Lokalizacja: Rekinia City
-
- Sympatyk forum
- Posty: 737
- Rejestracja: wt 14:42, 26 wrz 2006
- Lokalizacja: Rekinia City