Pesa 122N

Jelcz, czy Volvo? To najlepsze miejsce dla tematów tego typu.
Ventlan
Gaduła
Posty: 1183
Rejestracja: pn 18:55, 15 maja 2006
Lokalizacja: Łódź i okolice

Post autor: Ventlan »

Ale na pewno 122N? Czasem nie ED74? Obrazek
ukalo
Fan forum
Posty: 4040
Rejestracja: pt 12:36, 25 lis 2005

Post autor: ukalo »

Właśnie to miałem na myśli Obrazek
Bros
Sympatyk forum
Posty: 537
Rejestracja: wt 15:07, 18 lip 2006
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Bros »

Dzisiaj na jazdach próbnych był 1853 i zauważyłem że brakuje mu "trójki" w numerze taborowym na ryjku.
teufel
Sympatyk forum
Posty: 793
Rejestracja: wt 09:02, 03 sty 2006

Post autor: teufel »

Obrazek
ukalo
Fan forum
Posty: 4040
Rejestracja: pt 12:36, 25 lis 2005

Post autor: ukalo »

Przed chwilą dostałem SMSa od Szautera, że Pesa jedzie w stronę... Żabieńca.
o3r
Fan forum
Posty: 3605
Rejestracja: ndz 22:12, 01 lip 2007
Lokalizacja: Łódź Śródmieście

Post autor: o3r »

1853 miał dziś jazdy próbne.
Adam Alex(ex1022)
Sympatyk forum
Posty: 814
Rejestracja: pn 21:18, 15 maja 2006
Lokalizacja: Aleksandrów Ł.

Post autor: Adam Alex(ex1022) »

ukalo pisze:Przed chwilą dostałem SMSa od Szautera, że Pesa jedzie w stronę... Żabieńca.
No to ciekawe jak przejechała w stronę Żabieńca po tych koslawych torach ???
mig
Moderator
Posty: 3770
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Post autor: mig »

Po tym jak CR zdołał przejechać po fatalnym torowisku na Puszkina i Przybyszewskiego to mnie już nic nie zdziwi Obrazek Poza tym Pesa jest chyba trochę mniej wrażliwa na stan torowisk niż CR.
o3r
Fan forum
Posty: 3605
Rejestracja: ndz 22:12, 01 lip 2007
Lokalizacja: Łódź Śródmieście

Post autor: o3r »

Tak, ale ponoć koszty napraw po tym przejeździe mają wynieść 50 tys. złotych Obrazek
polska
Bywalec
Posty: 105
Rejestracja: ndz 15:10, 01 paź 2006

Post autor: polska »

mig pisze:Po tym jak CR zdołał przejechać po fatalnym torowisku na Puszkina i Przybyszewskiego to mnie już nic nie zdziwi ;) Poza tym Pesa jest chyba trochę mniej wrażliwa na stan torowisk niż CR.

a kiedy jechał i z jakiej okazji :) :?:
Kuba
Administrator
Posty: 3671
Rejestracja: pn 20:49, 24 lip 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Post autor: Kuba »

polska pisze:
mig pisze:Po tym jak CR zdołał przejechać po fatalnym torowisku na Puszkina i Przybyszewskiego to mnie już nic nie zdziwi ;) Poza tym Pesa jest chyba trochę mniej wrażliwa na stan torowisk niż CR.

a kiedy jechał i z jakiej okazji :) :?:
Z powodu jakiegoś zatrzymania na Piłsudskiego we wtorek 27.05 jeden zabłąkany Citek znalazł się na objeździe ulicami: Puszkina, Przybyszewskiego, Śmigłego-Rydza.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kuba, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
---
"Mleko ma najszybszy transport"
WMC
Bywalec
Posty: 209
Rejestracja: śr 20:32, 05 gru 2007
Lokalizacja: z niedaleka

Post autor: WMC »

Dzisiaj pesa 1852 widziana ok. 12:00 jak skręcała z Piłsudskiego w Kopcińskiego jako jazda testowa ( prawdopodobnie zjazd do zajezdni ).
Kazik
Megagaduła
Posty: 2926
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Post autor: Kazik »

Polecam poczytać przed premierą liniową o doświadczeniach Warszawy: http://infotram.pl/text.php?from=main&id=17949
Warto sobie przypomnieć co to są w technice "choroby wieku dziecięcego" i dlaczego w '11' będzie więcej pasażerów niż zwykle.
Przy okazji oberwało się trochę miłośnikom. Faktycznie - wygłaszanie sądów wyłącznie na podstawie zdjęć grozi popadnięciem w śmieszność.
Tak czy inaczej, EI wszystko będzie wiedziało najlepiej.
mig
Moderator
Posty: 3770
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Post autor: mig »

o3r pisze:Tak, ale ponoć koszty napraw po tym przejeździe mają wynieść 50 tys. złotych :D
No coś droga ta przejażdżka :lol:
Pesa 1853 też miała wczoraj jazdy próbne.
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2430
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Pesa 122N

Post autor: nowy1212 »

O co za wątek odkopałem - prawie 10 lat po poprzednim poście :lol:

http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 58587.html
Warszawa: Tramicusy wrócą do ruchu w czerwcu? Wpierw testy i konieczne dopuszczenie

Trwają jazdy próbne warszawskich Tramicusów, unieruchomionych od marca z powodu usterki systemu hamowania elektrodynamicznego . – Zależy nam, by wszystkie tramwaje z nowym oprogramowaniem woziły znów warszawiaków jeszcze w czerwcu – mówi Maciej Dutkiewicz, rzecznik prasowy Tramwajów Warszawskich.

W połowie marca wszystkie warszawskie tramwaje serii 120N (Tramicusy) zostały wycofane z ruchu z powodu usterki mogącej mieć wpływ na bezpieczną jazdę tramwajów. – W szczególnych warunkach niewłaściwie działał jeden z trzech systemów hamowania, czyli system hamowania elektrodynamicznego – wyjaśnia Maciej Dutkiewicz, rzecznik Tramwajów Warszawskich.

Tramwaje Warszawskie skontaktowały się już z Pesą, producentem Tramicusów. – Nowe oprogramowanie, po tym gdy nasi pracownicy wykryli w jednym z pojazdów usterkę, zostało wgrane przez producenta. Teraz prowadzimy testy jak zachowuje się tramwaj z nowym oprogramowaniem. Czekają nas jeszcze 18-godzinne, ciągłe testy oraz uzyskanie dopuszczenia ze strony Instytutu Gospodarki Przestrzennej i Mieszkalnictwa – mówi Dutkiewicz.

Jest szansa, że niedługo pojazdy będą mogły wrócić do ruchu liniowego. – Zależy nam by wszystkie tramwaje z nowym oprogramowaniem woziły znów warszawiaków jeszcze w czerwcu. Tak zaplanowaliśmy, choć wszystko będzie wiadomo po testach – zapewnia Maciej Dutkiewicz.

Tramwaje Warszawskie posiadają 15 Tramicusów, które są eksploatowane od 2007 r. To pierwsze tramwaje, które Pesa dostarczyła do stolicy i pierwsze w pełni niskopodłogowe pojazdy we flocie przewoźnika.

Ciekawe czy w naszych Pesach Tramicusach wszystko działa dobrze czy po prostu nikt usterki nie zauważył.
Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3415
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

Re: Pesa 122N

Post autor: prof_klos »

Też mnie to frapowało - szersza wada konstrukcyjna, a może gorsza partia? Ciężko powiedzieć, z pewnością jednak "nasi" o sprawie słyszeli i są na te detale ;) wyczuleni, mam przynajmniej taką nadzieję!
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Re: Pesa 122N

Post autor: STUDI »

Oczywiście ze dotyczy to tez naszych Tamicusów. Ba wpadka z uciekającym "tramwajem" świadczy iż problem jest szerszy i Swingi tez bezpiecznymi nie są. Zresztą pamiętacie też zdarzenie z ED74, który po odłączeniu się od pierwszego wagonu nie zaczął samoczynnie hamować. Pewie takich "wpadek" jest więcej tylko "zamiatano pod dywan" bo politycznie tylko Pesa miała produkować tramwaje które jednak są tylko bublem bo brakło realnej konkurencji.

Kazik pisze: Warto sobie przypomnieć co to są w technice "choroby wieku dziecięcego" i dlaczego w '11' będzie więcej pasażerów niż zwykle.
Brak kompetencji zagrazajaćy bepzieczeństwo to nie infantylna choroba wieku dziecięcego. Tak to jest jak zamiast merytoryki wygrywa polityka w wyborze jedynie słusznego producenta. Więcej pasażerów w 11 tce to nie że to nie towarowy bydłowóz jak Swing (nieważne 2015 i czy 2018 rok dostawy obydwa to bydłowozy) a fakt idiotycznych dogmatów "twórców" "reformy" plus równie idiotyczny nakaz króciutkich wagonów przy skrajnie niewydolnej przewozowo siec trmawajowej (a tę niewydolność zakonserwujemy najbliższymi remontami na kolejne lata).
Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3415
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

Re: Pesa 122N

Post autor: prof_klos »

STUDI pisze:Pewie takich "wpadek" jest więcej tylko "zamiatano pod dywan" bo politycznie tylko Pesa miała produkować tramwaje, które są bublem.
Lekko zatańczę na granicy tematu 122N, bo i mi dało się zauważyć, że w Polsce odbywa się ostatnio niepokojąca polityka.
Otóż wszelkie prototypy z rodziny Pesa to dziadostwo, można wymieniać, a palców braknie, ED59, ED74, lokomotywy GAMA, ED161 (Dart), modernizacje SM42, tramwaje "Krakowiaki"...
Każdy ten pojazd jest krytykowany i gnębiony. I nie daremnie, bo każdy wie jaki numer Pesa odstawiła na koniec perspektywy finansowej w 2015 roku, każdy oglądał nasze nowe Swingi, które były źle spasowane i każdy stał w przynajmniej jednej awarii wywołanej przez Darta lub Gamę, w zasadzie - codzienność na kolei. Ah, no i każdy chciałby się przejechać ED59, któy od lat, chociaż nowy, stoi w krzakach, podobnie jak ED74 (i - jestem absolutnie pewien - za kilka lat Darty). Spółki państwowe, takie jak PKP InterCity kupiły od Pesa prototypy ze śmieszną ilością czasu potrzebnego do realizacji zamówienia. To tak, jakbym ja zamówił u Fiata rakietę galaktyczną dając im na realizację zamówienia 7 miesięcy. What the fuck?
PKP IC nacięło się na buble, stracili przez nie renomę na wielu liniach, tymczasem inna spółka grupy PKP - PKP Cargo właśnie zainteresowała się... kolejnymi prototypami, które miała by im wytworzyć Pesa, konkretnie lokomotywą elektryczną z pomocniczym silnikiem spalinowym do obsługi bocznic oraz... lokomotywą autonomiczną, która sama prowadziłaby ruch!
No ludzie, przecież Pesa już wytworzyła autonomiczny tramwaj - w Łodzi! :twisted:
Nie da się nie odnieść wrażenia, że Rząd pompuje kasę w Pesę, byle ją utrzymać przy potędze. Nie jest to raczej dobry ruch, bo mając pewność finansowania można kłaść przysłowiową laskę na jakość wytwarzanych produktów, czego świadkami wielokrotnie byliśmy w Łodzi.

Niemniej patrząc na sprawę z perspektywy szarego pasażera, póki Tramicus, Swing czy Dart się nie zepsuje, a to - w przypadku Tramicusów i Swingów rzadko się zdarza - ludzie są zadowoleni z podróży, "bo nowe". Na pewno lepsze, niż 805Na. O sprawie wiedzą szerzej ci, którzy są chociaż minimalnie wtajemniczeni w temat. A skoro ludzie są zadowoleni, Pesa czasami sobie stanie, czasami zbiegnie, czasami skosi jakiś słup, lecz nikogo nie zabija - to w czym problem? Tramwaje porządne, Solarisy&Stadlery, Bombardiery - mamy po znacznie wyższej cenie. To jest kompromis, wymienić 10 trupów czy 4 trupy za jedną cenę? A w przetargu zawsze wygra budżetowy producent. Polscy producenci próbowali startu w branżę tramwajową, był FPS ze swoją Pumą, nowosądecki NeWag również wykonał jakiś prototyp (Nevelo). Finalnie udało się to tylko Modertransowi (Gama) oraz Solarisowi (Tramino), a wszyscy wiemy, że i tam nie obyło się bez lekkich chorób wieku dziecięcego. Niemniej ci producenci raczej trzymają się jednego schematu, a nie wachlują podtypami, gdzie każdy to prototyp. Niemniej i tak nie ma co narzekać, minęło dziesięć lat, a 122N jeżdżą. Wyglądają nawet całkiem nieźle, wózki łomoczą jak to w tramwaju, laminaty się przybrudziły, ale klimatyzacja, elektronika i inne - działają. Stan podobny jak w CR, a tam trzeba było już inferować w system napędu, toteż pewnie za 5-8 lat to samo spotka Pesę 122N.
A to, że do tego czasu może jakaś ucieknie czy odstawi inny numer to już mniejsza, grunt że ludzie wolą ten twór, niż 805Na.
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Re: Pesa 122N

Post autor: STUDI »

prof_klos pisze: grunt że ludzie wolą ten twór, niż 805Na.
Taaa starsi ludzie są na pewno zadowoleni z braku miejsc siedzących. Mieszkańcy ulic gdzie w nawet w pewnym oddaleniu przejeżdża też jak ta potwornie ciężka czołgoamfibia trzęsie budynkami.
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Pesa 122N

Post autor: px33 »

Bo konstal jest przecież w całości zabudowany miękkimi wygodnymi siedzeniami w układzie 2+2 i wcale nie składa się w połowie z drzwi
ODPOWIEDZ