ED74 dla Łodzi...
-
- Fan forum
- Posty: 3520
- Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
- Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
- Kontakt:
ED74 dla Łodzi...
... wygląda tak: http://stud.pam.szczecin.pl/~wizard/details.php?image_id=4536&sessionid=7b5d3bf5d78a14ff420f51b0cfb774c2
Właśnie ma testy w okolicach Bydgoszczy.
I pomyśleć że takie cacko będzie się marnować na osobówkach - przynajmniej dobrze że w łódzkiem
Właśnie ma testy w okolicach Bydgoszczy.
I pomyśleć że takie cacko będzie się marnować na osobówkach - przynajmniej dobrze że w łódzkiem
Fotki wnętrza są na stronie www.pesa.pl. Znajdziecie tam zdjęcia wnętrza i z jazd próbnych
Co do samego pojazdu uważam, że jest świetny (szczególnie design zewnętrzny). Wnętrze też fajne. Mam tylko nadzieję, że nie będzie tak wadliwy jak ten EZT w WKD
Pozdrwiam,
danio
Co do samego pojazdu uważam, że jest świetny (szczególnie design zewnętrzny). Wnętrze też fajne. Mam tylko nadzieję, że nie będzie tak wadliwy jak ten EZT w WKD
Pozdrwiam,
danio
W poniedziałek łodzianie będą mogli zobaczyć najnowocześniejszy pociąg w Polsce. Pojazd w pierwszą trasę po łódzkich torach wyruszy z Dworca Fabrycznego
Jedyny taki pociąg w kraju zbudowała dla nas bydgoska Pesa. Urząd Marszałkowski zapłacił za niego ponad 12 mln zł. Może on poruszać się z prędkością 160 km/h i zabrać 350 pasażerów. Podróż przebiega pod czujnym okiem kamer. W przypadku zauważenia napadu lub bójki konduktor będzie mógł natychmiast interweniować.
Pojazd przystosowany jest również dla osób niepełnosprawnych. Ma miejsca na wózki inwalidzkie i specjalnie przystosowane toalety. Choć zbudowała go bydgoska firma, ma on w sobie również łódzkie części. Tutejsza firma Taps wyprodukowała dla niego 160 wandaloodpornych siedzeń.
Dzisiaj pociąg wyjedzie w pierwszą trasę po łódzkich torach. - Będzie to uroczysta podróż. A w pierwszą regularną trasę wyruszy już w tym tygodniu - wyjaśnia Andrzej Dzierbicki, dyrektor Departamentu Gospodarki Urzędu Marszałkowskiego.
Na początku pociąg będzie kursował po całym naszym województwie. - Chcemy pokazać go łodzianom. Pojedzie najbardziej uczęszczanymi trasami, m.in. do Kutna, Sieradza i Skierniewic. Później wyznaczymy mu jedną trasę. Najprawdopodobniej będzie to Łódź - Skierniewice lub Łódź - Sieradz - mówi Dzierbicki.
11 podobnych pociągów zamówiły PKP Przewozy Regionalne. Tabor ten ma kursować pomiędzy Łodzią i Warszawą. Pierwszy z nich wyjedzie z fabryki w kwietniu, a ostatni w grudniu przyszłego roku.
źRóDłO: http://miasta.gazeta.pl/lodz/1,35136,3377769.html
Jedyny taki pociąg w kraju zbudowała dla nas bydgoska Pesa. Urząd Marszałkowski zapłacił za niego ponad 12 mln zł. Może on poruszać się z prędkością 160 km/h i zabrać 350 pasażerów. Podróż przebiega pod czujnym okiem kamer. W przypadku zauważenia napadu lub bójki konduktor będzie mógł natychmiast interweniować.
Pojazd przystosowany jest również dla osób niepełnosprawnych. Ma miejsca na wózki inwalidzkie i specjalnie przystosowane toalety. Choć zbudowała go bydgoska firma, ma on w sobie również łódzkie części. Tutejsza firma Taps wyprodukowała dla niego 160 wandaloodpornych siedzeń.
Dzisiaj pociąg wyjedzie w pierwszą trasę po łódzkich torach. - Będzie to uroczysta podróż. A w pierwszą regularną trasę wyruszy już w tym tygodniu - wyjaśnia Andrzej Dzierbicki, dyrektor Departamentu Gospodarki Urzędu Marszałkowskiego.
Na początku pociąg będzie kursował po całym naszym województwie. - Chcemy pokazać go łodzianom. Pojedzie najbardziej uczęszczanymi trasami, m.in. do Kutna, Sieradza i Skierniewic. Później wyznaczymy mu jedną trasę. Najprawdopodobniej będzie to Łódź - Skierniewice lub Łódź - Sieradz - mówi Dzierbicki.
11 podobnych pociągów zamówiły PKP Przewozy Regionalne. Tabor ten ma kursować pomiędzy Łodzią i Warszawą. Pierwszy z nich wyjedzie z fabryki w kwietniu, a ostatni w grudniu przyszłego roku.
źRóDłO: http://miasta.gazeta.pl/lodz/1,35136,3377769.html
-
- Sympatyk forum
- Posty: 510
- Rejestracja: wt 07:19, 12 lip 2005
- Lokalizacja: Wiśniowa Góra-Łódź-Sieradz
- Kontakt:
I są już pierwsze opinie na temat nowego pociągu oczywiście pozytywne i negatywne. Jedną z pozytywnych opinii to cisza we wnętrzu a negatywne to mało miejsca na nogi podczas jak osiądą osoby na przeciwko. Hmm to jest pociąg nie na dalekie trasy tylko na krótkie trasy po województwie. Nie miałem przyjemności przejechać się tym "stworem" ale jeśli będę miał to jak najbardziej to zrobię. Może ktoś z was już jechał??
-
- Fan forum
- Posty: 3520
- Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
- Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
- Kontakt:
Niestety "moje" obiegi zostały zmienione przez p. Wojewodę podobno - a nowych kompletnych nie mam, zatem wszystkich tych, którym je obiecałem, przepraszam. Oto pociągi na których sprawdzono, że EDek jeździ:
poc. 3327 Łódź Fabryczna - Skierniewice odj.8.02
poc. 2233 Skierniewice - Łódź Fabryczna, odj. 12.15
poc. 3335 Łódź Fabryczna - Skierniewice, odj. 14.02
poc. 2239 Skierniewice - Łódź Fabryczna, odj. 16.50
poc. 3327 Łódź Fabryczna - Skierniewice odj.8.02
poc. 2233 Skierniewice - Łódź Fabryczna, odj. 12.15
poc. 3335 Łódź Fabryczna - Skierniewice, odj. 14.02
poc. 2239 Skierniewice - Łódź Fabryczna, odj. 16.50
-
- Fan forum
- Posty: 3520
- Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
- Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
- Kontakt:
Byłem wczoraj.
Kupiłem bilet do Łowicza p. Skierniewice - między przyjazdem EDka a jego kursem powrotnym jest sporo czasu, a ja odcinka nie zaliczałem. A nie chciałem powrotnego bo - miałem też szatańską wizję przedłużenia tegoż biletu do Łodzi Kal. i pojechanie "kółeczkiem" p. Łowicz-Kutno - ale oba plany diabli wzięli.
8.02 odjazd z ŁF. Do Koluszek super się jedzie, cichutko, frekwencja 70% gdzieś - więc miło bo nie ma tłoku, można zwiedzić skład. A jest co zwiedzać bo skład jest po prostu piękny. Bardzo funkcjonalny, cichy (!), jedzie płynnie, przyspiesza pięknie. Za Koluszkami przed pierwszym po siadł bezpiecznik. PKP sie jeszcze najwyraźniej nie zaznajomił za dobrze z EDem - bo wożą zawsze technika Po 10 min. ruszamy. Mam 11 min na przesiadkę ale co tam - myślałem, że zdążę Ale w Płyćwi stajemy na 40 min:P bo SBL się posypała, jeżdżą na telefoniczne zamawianie przebiegów, przepuszczamy pośpiechy. Zgłaszam przesiadkę. Łowicz ma czekać - zapewnia miły kierpoć. Ale po jakimś czasie dzwoni do niego dyspozytor - nie da rady. Biorę od kierpocia stempel że opóźniopny i kombinuję z cegłą - ale nic sensownego nie wymyśliłem. Trudno - myślę - pofocę KM Dojeżdżam do Skierniewic, idę do kasy po zwrot - ale Boże Ciało i KM prawie zastyga Wracam na dworzec, biorę kasę ze zwrotu i pakuję się do najbliższego pośpiecha do Łodzi, focąc wcześniej kible KM.
Kupiłem bilet do Łowicza p. Skierniewice - między przyjazdem EDka a jego kursem powrotnym jest sporo czasu, a ja odcinka nie zaliczałem. A nie chciałem powrotnego bo - miałem też szatańską wizję przedłużenia tegoż biletu do Łodzi Kal. i pojechanie "kółeczkiem" p. Łowicz-Kutno - ale oba plany diabli wzięli.
8.02 odjazd z ŁF. Do Koluszek super się jedzie, cichutko, frekwencja 70% gdzieś - więc miło bo nie ma tłoku, można zwiedzić skład. A jest co zwiedzać bo skład jest po prostu piękny. Bardzo funkcjonalny, cichy (!), jedzie płynnie, przyspiesza pięknie. Za Koluszkami przed pierwszym po siadł bezpiecznik. PKP sie jeszcze najwyraźniej nie zaznajomił za dobrze z EDem - bo wożą zawsze technika Po 10 min. ruszamy. Mam 11 min na przesiadkę ale co tam - myślałem, że zdążę Ale w Płyćwi stajemy na 40 min:P bo SBL się posypała, jeżdżą na telefoniczne zamawianie przebiegów, przepuszczamy pośpiechy. Zgłaszam przesiadkę. Łowicz ma czekać - zapewnia miły kierpoć. Ale po jakimś czasie dzwoni do niego dyspozytor - nie da rady. Biorę od kierpocia stempel że opóźniopny i kombinuję z cegłą - ale nic sensownego nie wymyśliłem. Trudno - myślę - pofocę KM Dojeżdżam do Skierniewic, idę do kasy po zwrot - ale Boże Ciało i KM prawie zastyga Wracam na dworzec, biorę kasę ze zwrotu i pakuję się do najbliższego pośpiecha do Łodzi, focąc wcześniej kible KM.