[GOP] Kolejne wcielenie 105-tki
-
- Sympatyk forum
- Posty: 737
- Rejestracja: wt 14:42, 26 wrz 2006
- Lokalizacja: Rekinia City
-
- Sympatyk forum
- Posty: 737
- Rejestracja: wt 14:42, 26 wrz 2006
- Lokalizacja: Rekinia City
Re: Kolejne wcielenie 105-tki
geograf pisze:Tym razem dla GOPu (z Poznania):
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-208126.html
http://www.pgk.webd.pl/details.php?image_id=5208
ależ to brzydkie :>
Na dobrą sprawę znajdzie się grono osób , którym nie podobają się bulwy made in Łódź.
Podobnie jak w tym remoncie dla GOP-unowoczesny przód przyczepiono do starego tramwaju jak i u nas , skomponowano stare z nowym.
P.S. Czy to coś posiada nowe foteliki czy mizerne nocniki?
-
- Sympatyk forum
- Posty: 737
- Rejestracja: wt 14:42, 26 wrz 2006
- Lokalizacja: Rekinia City
-
- Sympatyk forum
- Posty: 737
- Rejestracja: wt 14:42, 26 wrz 2006
- Lokalizacja: Rekinia City
Stopiątkowe modernizacje w Poznaniu
I tu najciekawsza informacja:W lutym pasażerów zaczną wozić dwa tramwaje gruntownie zmodernizowane przez spółkę córkę poznańskiego MPK. Moderus Alfa - tak nazywają się zmodernizowane wagony typu 105N...- Mają nowe wózki, nowe pudła, wklejane szyby...Wagonom nadano też zupełnie inny, bardziej dynamiczny design czoła, ergonomiczną kabinę motorniczego i przestronną przestrzeń pasażerską. Ponadto, w pojazdach zastosowano m.in. energooszczędny napęd prądu przemiennego...
Ciekawe czy w Łodzi nie przydałyby się dwukierunkowe wagony? Poznań z powodzeniem dość intensywnie wykorzystuje swoje dwukierunkowce z Frankfurtu serii O w czasie remontów, tylko jest ich chyba tam za mało.Dodatkowo Modertrans wyprodukuje dwa składy dwukierunkowe (z wejściami po obu stronach wagonu), bardzo przydatne w trakcie remontów.
http://www.mpk.lodz.pl/showarticle.action?article=2407 pisze:Łódzkie tramwaje docenione na Śląsku
Rozstrzygnięto konkurs (organizowany przez Komunikacyjny Zwiazek Komunalny Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego i Tramwaje Śląskie S.A.) na najlepszą, zdaniem pasażerów, modernizację wagonów tramwajowych jeżdżących po aglomeracji śląskiej. Udział w głosowaniu wzięło prawie 3 tys. osób. Okazało się, że pasażerom ze Śląska najbardziej przypadły do gustu wagony remontowane przez MPK-Łódź Sp. z o.o.
Wyremontowane tramwaje na tory wyjechały już w lutym. Część z nich uzyskało drugą młodość w MPK-Łódź Sp. z o.o., pozostałe w poznańskim Modertransie i chorzowskim ZUR. Pasażerowie oceniali wygląd zewnętrzny wagonów, ich wnętrze, komfort i wygodę podróżowania. Zdaniem ankietowanych, najładniejszy wygląd zewnętrzny mają wagony remontowane w Łodzi - 1450 głosów (Modertrans Poznań - 923, ZUR Chorzów - 512). Również jeśli chodzi o komfort podróżowania, najwięcej głosów zdobyły wagony remontowane w Łodzi - 1150 osób. Znowu drugie były „poznańskie” – 1126, a trzecie „chorzowskie” - 609 głosujących. Pasażerowie stwierdzili, że ogólnie najbardziej podoba się im propozycja MPK-Łódź Sp. z o.o (1321). Na miejscu drugim znalazły się wagony remontowane w Poznaniu (1009), na trzecim w ZUR Chorzów (555 głosów).
MPK-Łódź Sp. z o.o. jako jedno z nielicznych przedsiębiorstw komunikacyjnych w Polsce posiada w swoich strukturach Sekcję Remontową potrafiącą przywracać tramwajom drugą młodość. Zdecydowana większość z tych wagonów jeździ po naszym mieście. Od 1994 roku, remont kapitalny przeszło 325 wagonów typu 805 Na spośród 453 należących do MPK-Łódź Sp. z o.o. Aż 80 z nich zyskało także nowy design, który staje się znakiem rozpoznawczym łódzkich tramwajów. Pierwsze dwa prototypowe wagony z unowocześnionym wyglądem wyjechały z hali w 2003 roku. Od dwóch lat każdy modernizowany tramwaj zyskuje również nowy design. Rocznie, MPK-Łódź Sp. z o.o. remontuje około 30 własnych tramwajów.
Fachowość i doświadczenie pracowników Sekcji Remontowej doceniają inni przewoźnicy. Od 2004 roku MPK-Łódź Sp. z o.o. wyremontowało 30 gdańskich wagonów. Na przełomie lat 2006 i 2007, halę remontową opuściło sześć wagonów z Poznania. W pojazdach zmodernizowano konstrukcję mechaniczną. Ostatnim jak dotąd zleceniem zewnętrznym była modernizacja wagonów ze Śląska.
Do remontu kapitalnego jednego wagonu typu 805 Na zużywa się: 6.455 m kabli, 1.864 końcówki kablowe, prawie 140 kg śrub, podkładek i nakrętek oraz 3.117 kg blachy, głównie o grubości 1,5 i 2 mm.
Może warto zwrócić uwagę, że wersja dla Poznania nie jest koszmarna. Moim zdaniem wręcz - prezentuje sie najlepiej ze wszystkich przeróbek 105/805tek, bo jako jedyna została z zewnątrz zrobiona w całości. Wszystkie inne to mniej lub bardziej doklejanie plastiku.
http://www.pgk.webd.pl/details.php?image_id=6488
Co nie zmienia faktu, że pudrowanie trupa pozostaje pudrowaniem trupa.
http://www.pgk.webd.pl/details.php?image_id=6488
Co nie zmienia faktu, że pudrowanie trupa pozostaje pudrowaniem trupa.
http://www.mpk.lodz.pl/showarticle.action?article=2623 pisze:Ślązakom przypadły do gustu łódzkie tramwaje
Dwadzieścia wagonów należących do Tramwajów Śląskich zyska drugą młodość w Łodzi. Pierwszy pojazd po modernizacji przeprowadzonej w hali MPK-Łódź właśnie wraca na południe Polski. Dziewięć kolejnych trafi tam do końca roku. Pozostałe pojadą na Śląsk do czerwca 2009 roku.
To już kolejne tego typu prace realizowane przez łódzkiego przewoźnika. Zaczęło się w połowie lat 90. Wtedy MPK-Łódź zaczęło wykonywać pierwsze kapitalne remonty własnych najpopularniejszych tramwajów - typu 805. Dzięki doświadczeniu pracowników, za stosunkowo niewielkie pieniądze, wagony zyskiwały drugą młodość i kilkanaście lat życia. Taki remont obejmuje niemal wszystko, włącznie z blachą i przedziałem pasażerskim. Do odnowienia jednego wagonu zużywa się: 6.455 m kabli, 1.864 końcówki kablowe, prawie 140 kg śrub, podkładek i nakrętek oraz 3.117 kg blachy, głównie o grubości 1,5 i 2 mm.
MPK-Łódź rocznie odnawia do 30 swoich szynowców. Od 1994 roku, remont kapitalny przeszło około 350 łódzkich wagonów typu 805 Na, z czego część ma także zmodernizowany układ napędowy, a 100 – nowoczesny design, który staje się ich znakiem rozpoznawczym. Pierwsze dwa prototypowe wagony z unowocześnionym wyglądem wyjechały z hali w 2003 roku. Od trzech lat każdy modernizowany tramwaj zyskuje również nowy design.
Na początku obecnej dekady szefowie MPK-Łódź wpadli na kolejny pomysł: skoro wiemy jak to robić, to czemu na tym nie zarabiać. Cztery lata temu wyremontowano pierwsze gdańskie wagony. W sumie było ich 30. Na przełomie lat 2006 i 2007, halę remontową w Łodzi opuściło sześć wagonów wyremontowanych dla MPK w Poznaniu. Do Torunia sprzedano zaprojektowane przez łodzian elementy nowego designu wagonu.
Później przyszła kolej na tramwaje ze Śląska. Na przełomie ubiegłego i obecnego roku w Łodzi zmodernizowano pięć wagonów. Po realizacji tego zamówienia, właściciel pojazdów, czyli spółka Tramwaje Śląskie, przeprowadził ankietę. Ponieważ część wagonów przekazał do modernizacji także w firmach w Poznaniu i na Śląsku, spytał w ankiecie swoich pasażerów, które z odnowionych pojazdów najbardziej odpowiadają oczekiwaniom podróżnych. Pytania dotyczyły kilku zagadnień. Tylko w jednej kategorii nie wygrały „łódzkie” wagony. Trudno się więc dziwić, że łódzki przewoźnik wygrał kolejny przetarg, które jest realizowany obecnie.
Tak specjalistyczne prace są możliwe, dzięki posiadaniu przez MPK-Łódź wykwalifikowanych pracowników Sekcji Remontowej. Pracuje w niej prawie 200 osób. Dzięki nim, firma może teraz naprawiać własne wagony, a nawet zarabiać wykonując te same prace dla innych przewoźników. Tylko w ubiegłym roku na remontach wagonów z innych miast, łódzkie MPK zyskało ponad 2 mln zł. Dzięki realizowanemu obecnie kontraktowi, ten rok, podobnie jak i następny mogą być jeszcze lepsze. Takie dodatkowe przychody są niezbędne, bo spółka jest w trakcie niezwykle kosztownej wymiany taboru. W ciągu ostatnich trzech lat kupiono 198 autobusów i 10 nowych tramwajów. Tymczasem jeden 12-metrowy autobus kosztuje od 700 do 800 tys. zł. 18-metrowy przegubowiec jest droższy o kolejne 200-300 tys. zł.
-
- Bywalec
- Posty: 176
- Rejestracja: pn 15:26, 05 mar 2007
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
http://lodz.naszemiasto.pl/wydarzenia/918959.html pisze:
MPK remontuje dla innych
Łódzkie MPK remontuje wagony tramwajowe dla Chorzowa. Dwa pierwsze po modernizacji już wróciły na Śląsk. Dziewięć zostanie naprawionych do końca roku, a kolejnych dziewięć - do połowy przyszłego.
Firma naprawia tramwaje innym miastom od czterech lat. Odnowiony w Łodzi tabor kursuje w Poznaniu, Toruniu i Gdańsku. W ubiegłym roku na tego typu usługach MPK zarobiło ok. 2 mln zł.
A co z łódzkimi tramwajami? Dlaczego MPK remontuje je dla innych miast, a po Łodzi kursują zdezelowane, brudne i przestarzałe - pytają pasażerowie.
- Zarobione w ten sposób pieniądze przeznaczamy właśnie na remont łódzkiego taboru - wymianę siedzeń, silników, drzwi, wagony zyskują również nowy wygląd. W ten sposób co roku mamy 30 zmodernizowanych wagonów, a nie jeden czy dwa - mówi Bogumił Makowski z MPK.
(mr) - Express Ilustrowany
-
- Stały bywalec
- Posty: 377
- Rejestracja: wt 20:59, 27 mar 2007
- Lokalizacja: Pabianice, Piaski
Z tego cudnego tekstu wynika, że MPK za darmo, a już nie daj Boże za pieniądze łódzkich pasażerów remontuje wagony dla innych przewoźników!
Hm, jak dla mnie nie jest niczym specjalnie dziwnym, że MPK Łódź szuka nowych sposobów na zarobienie kasy. Skoro ma kurę znoszącą złote jaja, to dlaczego ma ją zarzynać, jak sugeruje EI?
Hm, jak dla mnie nie jest niczym specjalnie dziwnym, że MPK Łódź szuka nowych sposobów na zarobienie kasy. Skoro ma kurę znoszącą złote jaja, to dlaczego ma ją zarzynać, jak sugeruje EI?
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Piotr Ossowski, łącznie zmieniany 1 raz.