Express Ilustrowany Bliżej Ciebie 26 lipca 2008 r. pisze:Ptak pójdzie w górę!
(...)
– Wszystko wskazuje na to, że na zakupy do naszej powiększonej Promenady i w ogóle do Ptaka będzie można wkrótce przyjeżdżać z Łodzi nie tylko „siedemdziesiątką”, ale również autobusem MPK linii 50 – sygnalizuje dyr. Babski. – Właśnie podjęliśmy starania o wydłużenie trasy „pięćdziesiątki” z dotychczasowej krańcówki przy cmentarzu w Gadce Starej do CT Ptak, przez Rzgów. Chodzi bowiem o to, aby z tego autobusu mogli korzystać nie tylko nasi klienci, ale również rzgowianie dojeżdżający do łódzkich szkół czy zakładów pracy.
Spokojnie, będzie i 50A, bo nie wierzę, żeby 50 jeździła do Rzgowa z taką częstotliwośćią jaką ma teraz. Fajnie, że chcą włączyć MPK do projektu wymiany powietrza pomiędzy Rzgowem a placem Niepodległości za pomocą autobusów
M.C. pisze:Teraz może się to zmienić, bo w 50 nie będzie trzeba kupować biletu na wejściu.
Za darmo to już lepiej powietrze wozić...
Ale ciekawa jest inna rzecz - można by wnioskować, że Rzgów chce się do tej linii dorzucić, skoro autobus ma zabierać mieszkańców. Inna sprawa, że mieszkańcom znacznie bardziej by się przydało 70 niż 50 na Rudę.
Karol pisze:No to krańcówka przy cmentarzu pójdzie na dalsze tło. Moim zdaniem to dobra decyzja tylko szkoda, że nie tramwajem
Nie opłaca się budować tramwaju do centrum handlowego.
Do Rzgowa również - taniej i efektywniej byłoby obsłużyć tę miejscowość autobusami dowożącymi czy to do 11, czy do do 6.
Ventlan pisze:Może patrzeć na to nie jako dojazd "na Rudę" ale "do ŁTRu"...
Hmmm... Czy mimo wszystko na Kurczaki nie jest bliżej (i szybciej)?
Moim zdaniem gdyby powstała 50A, to powinna jechać do Rzgowa, a nie do Gadki. Bo wtedy ktoś na tym skorzysta, bo przecież '50' do Ptaka bedzie pewnie jezdzila jak 70, czyli 7 razy/dzień, więc sensowniej będzie to 50A puścić do Rzgowa. Ale jest jedno "ale" Rzgów musi dać kase
Wg mnie do obsługi Rzgowa (miasta, a nie CH "Ptak") jednak lepsza byłaby linia jadąca na wprost przez Rzgowską, nawet jakaś dowozówka do tramwaju, która zawracałaby na Chojnach. Jazda przez Rudę to jednak nadkładanie drogi.
W ostateczności to można 93 wydłużyć do centrum Rzgowa. Pytanie tylko jedno, jaką częstotliwość miałoby mieć wydłużone 93? A przy okazji zrezygnować z wydłużonej 70 do Ptaka.
No, tak ale to znowu Gadka Stara straciłaby na tym, chyba, że powstałoby 93A w obecnym kształcie. Zresztą, nie ma co kombinować, bo decyzja już zapadła, ciekawa jest tylko częstotliwość i czy przedłużona "50" będzie kursować w dni, w których centrum handlowe nie pracuje.
Piotr Ossowski pisze:W ostateczności to można 93 wydłużyć do centrum Rzgowa. Pytanie tylko jedno, jaką częstotliwość miałoby mieć wydłużone 93? A przy okazji zrezygnować z wydłużonej 70 do Ptaka.
Bo teraz jest za wygodnie? zamiast dojechać jednym autobusem na Dąbrowę i Dw.Fabryczny będzie można dojechać z przesiadką
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kazik, łącznie zmieniany 1 raz.
Kazik pisze:Bo teraz jest za wygodnie? zamiast dojechać jednym autobusem na Dąbrowę i Dw.Fabryczny będzie można dojechać z przesiadką
Taka dowozówka jest sensowna jedynie przy tak rzadkim kursowaniu.
Gdyby CH Ptak chciałby zapłacić za więcej kursów naprawdę dużo wygodniejsza byłaby dowozówka do tramwajów i autobusów na Kurczakach, aniżeli wydłużanie kolejnych kursów 70-tki (narażonych na korki itd.)
ZKA-2 pisze:Chyba jest 6 albo 7 dni w roki kiedy 70 nie jedzi do Ptaka i wtedy tak napisał ukalo 70A stoi na CZMP.
Postoje sa wtedy okolo 60min