Łódzki Tramwaj Regionalny
Dzis w gazecie ukazal sie artykul o tym ze nie warto budowac ŁTR tylko wykorzystac tory PKP i zrobic cos na kształt SKM. Pomysl ten nie uwazam za najlpszy poniewaz uzywanoby tzw. Kolei obwodowej, jak sama nazwa wskazuje pociagi omijalyby centrum a ŁTR i tramwaj W-Z maja na celu dowiesc ludzi z Pabianic, Zgierza, Chocianowic, Radogoszczy, Widzewa i Retkini do centrum. Pomysl ten rozwiazal by problem tylko polowicznie, poniewaz dalby szybkie i czeste polaczenie Zgierza i Pabianic, przez dw. Kaliski oraz bezposrednie polaczenie Retkini i Widzewa. nie dziwi mnie wiec brak entuzjazmu wladz miasta.
-
- Gaduła
- Posty: 1246
- Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
- Lokalizacja: ŁÓDŹ
-
- Gaduła
- Posty: 1246
- Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
- Lokalizacja: ŁÓDŹ
Nie taka mala inwestycja. Mysle ze na trasie Widzew-Retkinia trzeba bedzie zbudowac kilka stacji. Proponuje trase: Bedoń-Andrzejów-Janow*-Widzew-Rokicinska(Tesco)*-Przybyszewskiego*-Dabrowskiego*-Chojny*-Pabianicka*-Obywatelska*-Waltera-Janke*-Retkinska*-Popieluszki*-Lublinek*
*oznaczylem stacje, ktore trzeba by wyremontowac lub wrecz zbudowac.
Podoba mi sie pomysl budowy odcinka i stacji na lotnisko jednak bedzie to troche kosztowalo.
*oznaczylem stacje, ktore trzeba by wyremontowac lub wrecz zbudowac.
Podoba mi sie pomysl budowy odcinka i stacji na lotnisko jednak bedzie to troche kosztowalo.
Co wiecej jak ma omijac centrum to jest nieoplacalna A co myslicie aby polaczyc Dw. Fabryczny z Kaliskim przez srodek miasta ?? chodzi mi o cos na ksztalt kolejki naziemnej cos w rodzaju takiej jak w grze "Mafia" ( kto gral wie chyba o co chodzi ) kolejka ta jechala by nad ulicami Tuwima(za wiaduktem na Kopcinskiego), Struga az do Kaliskiego Pomysl tez za bardzo nie realny ale pomarzyc mozna
Oj, panowie, panowie, troszke wiecej wiary. LTR powstanie, na 100% w Lodzi (roboty torowe startuja za rok, za dwa cala trasa z Chociek (a byc moze IKEI) do Helenowka bedzie gotowa), Zgierz zlozy swoj wniosek do piatku, a co do Pabianic to za rok wybory samorzadowe, jak wladza sie zmieni to jest szansa ze LTR pojedzie rowniez tam, tylko najwczesniej w 2009 lub 2010 r.
Co do tunelu srednicowego (miedzy dw. Fabrycznym i Kaliskim) to byc moze powstanie, dzieki trasie kolejowej Via Baltica (Drezno, Wroclaw, Lodz, Warszawa, Wilno, Ryga, Talin). Jest to trasa priorytetowa UE i dotacje do budowy siegaja az 90%. Wedlug NPRu na lata 2007-2013 ta linia bedzie przebiegala przez Lodz i najprawdopodbniej przez tunel srednicowy.
Pozdrawiam,
Aleksej
Co do tunelu srednicowego (miedzy dw. Fabrycznym i Kaliskim) to byc moze powstanie, dzieki trasie kolejowej Via Baltica (Drezno, Wroclaw, Lodz, Warszawa, Wilno, Ryga, Talin). Jest to trasa priorytetowa UE i dotacje do budowy siegaja az 90%. Wedlug NPRu na lata 2007-2013 ta linia bedzie przebiegala przez Lodz i najprawdopodbniej przez tunel srednicowy.
Pozdrawiam,
Aleksej
-
- Sympatyk forum
- Posty: 510
- Rejestracja: wt 07:19, 12 lip 2005
- Lokalizacja: Wiśniowa Góra-Łódź-Sieradz
- Kontakt:
O tunelu to się już trąbi od kilku lat albo od kilkunastu. W Łodzi było wiele różnych niezrealizowanych planów kiedyś nawet był pomysł na trolejbusy do łagiewnik ale na planie się skończyło.
P.S Aleksej widzisz wszystko przez różowe okulary bo ja nie jestem pewien czy tunel będzie wogóle i, że znajdą się pieniądze na inne inwestycje. Nie neguje twojego zdania ale nie wiem czy nie jesteś zbyt pewny
P.S Aleksej widzisz wszystko przez różowe okulary bo ja nie jestem pewien czy tunel będzie wogóle i, że znajdą się pieniądze na inne inwestycje. Nie neguje twojego zdania ale nie wiem czy nie jesteś zbyt pewny
-
- Gaduła
- Posty: 1246
- Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
- Lokalizacja: ŁÓDŹ
Mówicie o tunelu pod Kościuszki/Zachodniej? Spokojnie bez euforii, jego nie będzię. O nim mogli pomyśleć po wojnie, kiedy budowano tę szeroką arterie. Dobrze, że ją w ogóle wybudowano.
A teraz nie będą rozwalać pól miasta na tunel. Musieli by niszczyć całą infrastrukturę.
A teraz nie będą rozwalać pól miasta na tunel. Musieli by niszczyć całą infrastrukturę.
Jestem dumny z tego, że mogłem być motorniczym Zajezdni Dąbrowskiego.
-
- Gaduła
- Posty: 1246
- Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
- Lokalizacja: ŁÓDŹ
Nie o tunelu pod Kosciuszki/Zachodnia, bo on by byl kompletna strata pieniedzy. Pisze wyraznie o tunelu srednicowym miedzy Lodza Fabryczna a Kaliska.
NPR to Narodowy Plan Rozwoju, dokument niezbedny do pozyskiwania funduszy strukturalnych z UE, podobnie jak Zintegrowany Plan Transportowy byl wymagany w przypadku ubiegania sie o fundusze na LTR.
Najwiekszym problemem nie sa pieniadze! Tak naprawde czesto brakuje pomyslu, badz nawet woli politycznej. Na szczescie coraz wiecej osob rozumie ze pominiecie przez glowne szlaki kolejowe (Wa-wa - Wroclaw czy Wa-wa Poznan) drugiego co do wielkosci miasta w Polsce to kompletny bezsens. A przy takich wielkich projektach, koszt budowy tunelu w Lodzi jest naprawde niewielki.
Pozdrawiam,
Aleksej
NPR to Narodowy Plan Rozwoju, dokument niezbedny do pozyskiwania funduszy strukturalnych z UE, podobnie jak Zintegrowany Plan Transportowy byl wymagany w przypadku ubiegania sie o fundusze na LTR.
Najwiekszym problemem nie sa pieniadze! Tak naprawde czesto brakuje pomyslu, badz nawet woli politycznej. Na szczescie coraz wiecej osob rozumie ze pominiecie przez glowne szlaki kolejowe (Wa-wa - Wroclaw czy Wa-wa Poznan) drugiego co do wielkosci miasta w Polsce to kompletny bezsens. A przy takich wielkich projektach, koszt budowy tunelu w Lodzi jest naprawde niewielki.
Pozdrawiam,
Aleksej