Ciekawe składy
Przekładając to na nasze Łódzkie warunki-jest to kontenerowiec Pruszków/Łódź-Bremenhawen (Hamburg ) niestety nie znam aktualnego rozkładu zwłaszcza że po otwarciu Gajewnik prawdopodobnie został zmodyfikowany , wczoraj był u nas tuż przed 8 .Pociągu tego nie należy mylić z mieszanym Poznań-Skarżysko to dwa różne pociągi.
A dziś w Zgierzu sie meldował EWR z dwoma Ludmiłami na czele.Sam składu nie widziałem lecz znajomy kolejarz porobił kilka fotek (komórką).Na ,,Sukiennicach'' Gdynia-Kraków poleciała dziś EP07-233 (CM Poznań) z żółtymi uchwytami przy drabinkach.Ostatnio warto polować na ten pociąg bo przynajmniej raz w tygodniu leci denaturat i zamiast 4x2klasa+1x1klasa jeździ w zestawieniu 5x2klasa+1x1klasa.Ostatnio także sie meldował FPL z Classem66 na czele leciał w stronę łodzi.Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Adrian, łącznie zmieniany 1 raz.
No jeżeli już to około 4 godzin i obawiam się że niestey podobne sytuacje mogą występować coraz częściej-tabor jaki jest każdy wie ,w eksploatacji wciąż pozostają ezety z pierwszej serii produkcyjnej (numery 001-130) które mają już ponad 40 lat,niestety jeszcze długo zamiast w muzeach i skansenach będziemy je oglądać na szlakach w planowym ruchu.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Grzesiek, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie kupują bo w obecnym systemie prawnym który wymyślili jacyś mądrzy ludzie w Warszawce zadanie to leży w gestii samorządów wojewódzkich ale tego nie będe opisywał bo zostało to już poruszone w innych wątkach a co do wagonów Bhp to są one kasowane ze względu na duże wyeksploatowanie -najmłodsze mają już 40 lat i nieopłacalność ich remontów zwłaszcza podparć wózkówwewnętrznych 3-osiowych systemu Jacobsa ,problem ten wystąpił już dawno ale po upadku ZNTK Pruszków które miały monopol na naprawy tych wagonów i po przejęciu tych zadań przez zakłady w Bydgoszczy nie miał kto się tego podjąć,Bydgoskie zakłady odmówiły a następnie zaśpiewały taką cene że PKP się odechciało tych napraw ,doraźnym rozwiązaniem było usuwanie wagonów środkowych ale i tak nie powstrzymało to stopniowej likwidacji serii która trwa nadal i zapewne w najbliższym czasie się zakończy.Michał pisze:To czym oni chcą ludzi wozić? Od kilkunastu lat tylko kasują. Nie kupują nic...
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Grzesiek, łącznie zmieniany 3 razy.
Grześko pisze: Nie kupują bo w obecnym systemie prawnym który wymyślili jacyś mądrzy ludzie w Warszawce zadanie to leży w gestii samorządów wojewódzkich
Ależ skądże znowu! To, że samorządy wyręczają przewoźnika w zakupach taboru wynika jedynie z dobrej woli samorządów i chęci wyciągania kolei na własnym terenie z zapaści. A że łódzkiemu urzędowi marszałkowskiemu najwyraźniej po drodze z upadkiem kolei, to i łódzki marszałek, jako jedyny, nie inwestuje w nowy tabor (wyjątkiem acatus, który, jak sam marszałek przyznał, kupiony został nie wiadomo po co)
Grześko pisze:a co do wagonów Bhp to są one kasowane ze względu na duże wyeksploatowanie -najmłodsze mają już 40 lat i nieopłacalność ich remontów zwłaszcza podparć wózkówwewnętrznych 3-osiowych systemu Jacobsa ,
Co prawda to prawda, aczkolwiek można sobie szczękę o posadzkę roztrzaskać, jak się zobaczy, co z równowiekowymi wagonami tego typu zrobiły koleje rumuńskie. Zdjęcia są gdzieś na railfaneurope.net, w wolnej chwili podlinkuję.
Z naszego podwórka - FPL jechał na Śląsk w sobotę ok. 14.00 (w Chorzewie)
Oto link do zdjęć z rumuńskimi modernizowanymi piętrusami:
http://www.railfaneurope.net/pix/ro/car/local/double_deck/16-05%2B26-05/pix.html
Wygląda to bardzo sympatycznie ale nie wiem dlaczego CFR zdecydowały się na tak daleko idącą rekonstrukcję. Czy to miało jakieś ekonomiczne uzasadnienie?
http://www.railfaneurope.net/pix/ro/car/local/double_deck/16-05%2B26-05/pix.html
Wygląda to bardzo sympatycznie ale nie wiem dlaczego CFR zdecydowały się na tak daleko idącą rekonstrukcję. Czy to miało jakieś ekonomiczne uzasadnienie?