Trasa W-Z + tramwaj na Olechów/do DELLa
Sama "10" może być za mało. Ja bym jeszcze "8" albo "9" dorzucił i wtedy można by myśleć o skróceniu np. "96" i "98".
Pętla na Augustowie - jeżeli tylko część linii wydłużą pod Della - na pewno nie zniknie, a nawet jeśli wszystkie linie wydłużą no to może stanowić pętlę rezerwową w razie jakichś awarii (jak Bratysławska czy Batorego).
Pętla na Augustowie - jeżeli tylko część linii wydłużą pod Della - na pewno nie zniknie, a nawet jeśli wszystkie linie wydłużą no to może stanowić pętlę rezerwową w razie jakichś awarii (jak Bratysławska czy Batorego).
Można zmodernizować pętlę i zbudować dodatkowo przystanki A+T. Trójka na Olechów to trochę naokoło więc nie wiem czy byłby to dobry pomysł. Ale 8, 9 i 10 - jak najbardziej tak. Przy okazji przydałyby się zmiany tras autobusowych - przede wszystkim skrócenie 98 gdzieś w okolice r. Inwalidów. Na Retkini można zrobić dowozówkę z Nowego Józefowa przez Maratońską do Dworca Kaliskiego. Z północnej części osiedla podobną rolę może spełniać linia 80. Pod znakiem zapytania stałaby też trasa lub w ogóle istnienie linii 85 bo pokrywałaby się w dużej części z 9.
ukalo pisze:ZDiT i MPK planują zdaje się 9 i 10, o ile czegoś nie pokręciłem znowu.
Jeżeli faktycznie 9 i 10 miały by zostać wydłużone to ja proponuję 98 skrócić do Dw. Kaliskiego (może tam powstanie A+T? to by było w sam raz) - ew. do Centralu; 96 można by było chyba skrócić z Rojnej np. do Wydawniczej, a 85 żeby nieco zrekompensować brak 98 na Puszkina (a tam np. od strony Centralu wysiada czasem i z pół autobusu) i aby sie tak nie pokrywało z 9-ką to z Dw. Północnego na Rokicińskiej właśnie skręt w Puszkina i np. do Czajkowskiego. Przy okazji likwidacja 85A.mig pisze:Przy okazji przydałyby się zmiany tras autobusowych - przede wszystkim skrócenie 98 gdzieś w okolice r. Inwalidów. Na Retkini można zrobić dowozówkę z Nowego Józefowa przez Maratońską do Dworca Kaliskiego. Z północnej części osiedla podobną rolę może spełniać linia 80. Pod znakiem zapytania stałaby też trasa lub w ogóle istnienie linii 85 bo pokrywałaby się w dużej części z 9.
-
- Bywalec
- Posty: 100
- Rejestracja: ndz 19:02, 26 paź 2008
Wg mnie pod Della powinni jak najbardziej dać 8,9 i 10.Dlaczego 8???Wg mnie jest to jedna z najgłówniejszych linii tramwajowych w Łodzi i jedna z bardzo rentownych.Jeździ się szybko 8.Jeździ nią dużo ludzi o każdej porze dnia.Np.Fabryka ABB zmiany pracowników 5:30-6:00,13:30-14:00 i 21:30-22:00 i wtedy wszyscy praktycznie na przystanku Aleksandrowska x Rydzowa pchają się w 8.Rozmawiałem też z ludźmi i większość by chciała 8 pod Della bo spora grupa jeździ z olechowa do ABB i z okolic Olechowa i Janowa.8 jak najbardziej powinna jeździć pod Della mimo,że ma i tak już długą trasę.Po przedłużeniu 9 pod Della zwiększy się ilość pasażerów w 9 i zwiększy się jej rentowność a 10 zrobi się najgłówniejszą linią po 11 w mieście.Ciekawe jaki tabor kupią na W-Z???Przypuszczam,że wezmą pod uwagę Pesy,CR lub Konstale NGT6 (Gdańsk,Kraków) bo te NGT6 są z Bombardiera.
-
- Bywalec
- Posty: 100
- Rejestracja: ndz 19:02, 26 paź 2008
Ok.20 - 25 osób tyle mi się udało wyliczyć osób jeżdżących w kierunku janowa i olechowa 8 akurat na olechód i janów i w okolice della.Dziś jeżdżą z przesiadką na 82,85,85a,96,98 a 8 akurat byłaby pod ich dom.Obecnie w ABB robi ok.5-6 tys. ludzi.Więc 8 byłaby wg mnie rentowna i tak bo po drodze i tak by się jeszcze ktoś załapał do tej grupki z ABB.
Bartek12042 pisze:Ok.20 - 25 osób tyle mi się udało wyliczyć osób jeżdżących w kierunku janowa i olechowa 8 akurat na olechód i janów i w okolice della.
I dla grupy 25 (a nie będzie i 30) osób miałaby kursować linia tramwajowa mająca 8 kursów na godzinę przez cały dzień?! Taka "grupa" ludzi może się spokojnie przesiąść...
-
- Bywalec
- Posty: 218
- Rejestracja: wt 07:21, 12 lip 2005
- Lokalizacja: Zarzew
-
- Bywalec
- Posty: 100
- Rejestracja: ndz 19:02, 26 paź 2008
18 proponuję skierować z Della do Ikei.Linia będzie bardziej rentowna i można dać solówki po godzinach szczytu a w szczycie proponuję dać normalne składy 2 wagonów.Moja trasa 18 -> Dell,Hetmańska,Rokicińska,Puszkina,Przybyszewskiego,Kilińskiego,Dąbrowskiego,Rzgowska,Plac Niepodległości,Rondo Lotników Lwowskich,Pabianicka,Ikea
3 pod Dell się nie opłaca. Jeżeli nie powstanie torowisko prosto Przybyszewskiego to tramwaj robiłby koło przez Puszkina, Rokicińską i Hetmańską czyli pasażerom wygodniej i szybciej było by przesiąść się na 55 lub 96.
8 pod Dell to wydłużenie i tak długiej już trasy. Zostają więc 10 (jako oczywiste przedłużenie trasy tramwajowej WZ) i 9 jako linia która połączy Olechów z "bardziej północną" częścią Centrum.
Przy okazji niezbędna będzie też reorganizacja linii autobusowych na Olechowie i Janowie. 85 na obecnej trasie będzie dublować tramwaj, więc lepiej żeby pojechało Puszkina i Przybyszewskiego albo na Dąbrowę tak jak kiedyś 64. Na Janów prosto Rokicińską można by wydłużyć 75. 98 jeżeli nie zostanie zlikwidowane można dać po trasie 82 do Andrzejowa, przy okazji likwidując tę linię.
8 pod Dell to wydłużenie i tak długiej już trasy. Zostają więc 10 (jako oczywiste przedłużenie trasy tramwajowej WZ) i 9 jako linia która połączy Olechów z "bardziej północną" częścią Centrum.
Przy okazji niezbędna będzie też reorganizacja linii autobusowych na Olechowie i Janowie. 85 na obecnej trasie będzie dublować tramwaj, więc lepiej żeby pojechało Puszkina i Przybyszewskiego albo na Dąbrowę tak jak kiedyś 64. Na Janów prosto Rokicińską można by wydłużyć 75. 98 jeżeli nie zostanie zlikwidowane można dać po trasie 82 do Andrzejowa, przy okazji likwidując tę linię.
Chyba lepszy byłby wariant: Dell,Hetmańska,Rokicińska,Puszkina,Przybyszewskiego, Piotrkowska, Plac Niepodległości, Pabianicka, IKEA
albo:
Dell, Hetmańska, Rokicińska, Piłsudskiego, Mickiewicza, Kościuszki(gdyby ktoś zbudował łuki:D), Żwirki, Piotrkowska, Plac Niepodległości, Pabianicka, IKEA
a to już totalny kosmos (z cyklu marzenia ściętej głowy):
Dell, Hetmańska, Rokicińska, Piłsudskiego, Kilińskiego, Broniewskiego, Paderewskiego, RLL, Pabianicka, IKEA (wiem, że nie ma torów i łuków w niektórych miejscach:D)
albo:
Dell, Hetmańska, Rokicińska, Piłsudskiego, Mickiewicza, Kościuszki(gdyby ktoś zbudował łuki:D), Żwirki, Piotrkowska, Plac Niepodległości, Pabianicka, IKEA
a to już totalny kosmos (z cyklu marzenia ściętej głowy):
Dell, Hetmańska, Rokicińska, Piłsudskiego, Kilińskiego, Broniewskiego, Paderewskiego, RLL, Pabianicka, IKEA (wiem, że nie ma torów i łuków w niektórych miejscach:D)
SEC pisze:A dlaczego akurat 10, a nie 8? W przypadku tej drugiej linii mielibyśmy szybką linię na znacznie dłuższej i obleganej trasie.
Im dłuższa trasa, tym więcej brygad niezbędnych do jej obsługi (chyba, że zmniejszamy częstotliwość kursowania).
Dodatkowo linia 10 powinna zacząć kursować częściej niż obecnie po ewentualnym wydłużeniu na Olechów (nowi pasażerowie nie tylko z Olechowa/Janowa, ale i Widzewa dzięki wyremontowanemu torowisku).
Może mogłaby się stać kręgosłupem komunikacyjnym, podobnie jak 9-tka w Warszawie:
http://www.ztm.waw.pl/baza/20090208/9/401515.HTM
?