[Pabianice] Linia 41
aleksej pisze:Wedlug umowy miedzy MPK a Pabianicami RM Pabianic musi zgodzic sie na kazda zmiane cen biletow
"MPK ma prawo wprowadzać podwyżki bez konsultacji z samorządowcami"
Bogumił Makowski, kwiecień 2006
Rzeczywiście, dwa lata temu radni powiedzieli podwyżce "nie", a MPK mimo to zmieniło cennik.
Zreszta widac ze Pabianice zaczely jednak dbac o linie tramwajowa, chociazby wystarczy popatrzec na biezace utrzymanie sieci od 2006r.
- wymieniono luki na Laska - Zamkowa
- wymieniono zwrotnice na petli Wiejska
- bylo troszke prac na sieci trakcyjnej i na sygnalizacjach na jednotorze
- wszedzie w miescie zamontowano nowe sygnalizatory dla tramwajow
Przed wznowieniem kursowania tramwajow Pabianice doskonale wywiazaly sie ze swoich deklaracji, na 30 czerwca torowisko bylo w calosci przejezdne, wszelkie przeszkody z torowiska zostaly usuniete, trawa skoszona, galezie przy sieci przyciete (jedynie na wiejskiej czeresnia troszke przeszkadzala, ale dzieki temu sieciowcy mieli co jesc ). Niestety GDDKiA dalo ciala z sygnalizacja swietlna (zabrali sie w ostatniej chwili jak po raz kolejny interweniowalo MPK i UM Pabianice). Zreszta torowisko w Pabianicach jest w calkiem niezlym stanie, gorzej w Ksawerowie (gdzie MPK na wlasny koszt przeprowadzilo niezbedne naprawy) i mysle ze Pabianice coraz chetniej podchodza do idei LTRu, szczegolnie ze moga liczyc na dofinansowanie z UE.
Wypowiedzenie umowy przez MPK daje zarowno Pabianicom jak i Lodzi czas na przygotowanie nowych warunkow kursowania tramwajow miedzy oboma miastami. I sam okres wypowiedzenia (12 miesiecy) sugeruje ze Pabianice nie chca sie pozbyc tramwajow. Inna sprawa ze umowa jeszcze formalnie nie zostala wypowiedziana
Aleksej
- wymieniono luki na Laska - Zamkowa
- wymieniono zwrotnice na petli Wiejska
- bylo troszke prac na sieci trakcyjnej i na sygnalizacjach na jednotorze
- wszedzie w miescie zamontowano nowe sygnalizatory dla tramwajow
Przed wznowieniem kursowania tramwajow Pabianice doskonale wywiazaly sie ze swoich deklaracji, na 30 czerwca torowisko bylo w calosci przejezdne, wszelkie przeszkody z torowiska zostaly usuniete, trawa skoszona, galezie przy sieci przyciete (jedynie na wiejskiej czeresnia troszke przeszkadzala, ale dzieki temu sieciowcy mieli co jesc ). Niestety GDDKiA dalo ciala z sygnalizacja swietlna (zabrali sie w ostatniej chwili jak po raz kolejny interweniowalo MPK i UM Pabianice). Zreszta torowisko w Pabianicach jest w calkiem niezlym stanie, gorzej w Ksawerowie (gdzie MPK na wlasny koszt przeprowadzilo niezbedne naprawy) i mysle ze Pabianice coraz chetniej podchodza do idei LTRu, szczegolnie ze moga liczyc na dofinansowanie z UE.
Wypowiedzenie umowy przez MPK daje zarowno Pabianicom jak i Lodzi czas na przygotowanie nowych warunkow kursowania tramwajow miedzy oboma miastami. I sam okres wypowiedzenia (12 miesiecy) sugeruje ze Pabianice nie chca sie pozbyc tramwajow. Inna sprawa ze umowa jeszcze formalnie nie zostala wypowiedziana
Aleksej
EI-Tygodnik powiatu pabianickiego pisze:Szynobusem przez Pabianice?
Szynobus miałby wykorzystywać zmodernizowane tory tramwajowe lub kolejowe.
Urząd Marszałkowski w Łodzi ubiega się o środki unijne na dofinansowanie zakupu szynobusu, który miałby usprawnić komunikację między poszczególnymi gminami aglomeracji łódzkiej.
Zgodnie z planem, pojazd taki miałby jeździć także przez Pabianice, wykorzystując zmodernizowane do tego celu tory tramwajowe lub kolejowe.
O zainteresowanie projektem i rozważenie przystąpienia do prac wystąpił podczas ostatniej sesji Rady Miejskiej do prezydenta radny PO, Krzysztof Rąkowski.
- W lipcu kończy się umowa z MPK na świadczenie w mieście usług komunikacji tramwajowej. Co dalej, nadal nie wiadomo. Władze miasta ciągle podkreślają, że prowadzą w tej kwestii rozmowy, ale zostało już bardzo mało czasu, a konkretnych decyzji brak - podkreśla Rąkowski.
- Szynobus może w znaczny sposób ułatwić połączenie z najbliższą nam Łodzią, ale także z bardziej odległymi miastami, w czym pomóc ma także bilet aglomeracyjny, który jest częścią składową projektu.
Bilet aglomeracyjny będzie pozwalał na przesiadki do dowolnych środków komunikacji miejskiej (autobusów, tramwajów, szynobusu czy pociągów) w obrębie danej aglomeracji. Na jednym bilecie będzie można dojechać np. z Pabianic do Zgierza.
- Taniej i przede wszystkim łatwiej. Nie trzeba pamiętać o kupnie kolejnego biletu, biegać i dowiadywać się o jego cenę. Kupujemy go w jednym miejscu i już nie trzeba się więcej martwić o opłatę przejazdu - dodaje radny.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Karol, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Sympatyk forum
- Posty: 814
- Rejestracja: pn 21:18, 15 maja 2006
- Lokalizacja: Aleksandrów Ł.
Odp
Może władze wpadną aby jakiś elektrowóz jeździł, taki np krokodyl ?
- prof_klos
- Megagaduła
- Posty: 3415
- Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
- Lokalizacja: Pabianice | Piaski
MEGAROTFL.
Czytając to, sądziłem że to jakiś żart.
Szynobus? Że niby ekologia?
Jeden szynobus, zaglądający "od czasu do czasu do pewnych miast aglomeracji, także Pabianic"? Co to za bzdury? Że niby tramwajem tego nie można?
Niech wezmą MBxd2 z jakiejś sieci wąskotorowej na nasz rozstaw, na Trzebiatów czy Koszalin, hahaha. Jeszcze dojrzie do tego, że do Pic będzie SKOKW jeździć!
Cofamy się, cofamy... ŁW(E)KD jeszcze wróci!
Czytając to, sądziłem że to jakiś żart.
Szynobus? Że niby ekologia?
Jeden szynobus, zaglądający "od czasu do czasu do pewnych miast aglomeracji, także Pabianic"? Co to za bzdury? Że niby tramwajem tego nie można?
Niech wezmą MBxd2 z jakiejś sieci wąskotorowej na nasz rozstaw, na Trzebiatów czy Koszalin, hahaha. Jeszcze dojrzie do tego, że do Pic będzie SKOKW jeździć!
Cofamy się, cofamy... ŁW(E)KD jeszcze wróci!
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez prof_klos, łącznie zmieniany 3 razy.
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...
-
- Sympatyk forum
- Posty: 814
- Rejestracja: pn 21:18, 15 maja 2006
- Lokalizacja: Aleksandrów Ł.
Odp
W Ozorkowie nastapi spięcie lini wąskotorowej z tramwajową i choda do przodu.Tylko rozstaw jest trochę inny
- prof_klos
- Megagaduła
- Posty: 3415
- Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
- Lokalizacja: Pabianice | Piaski
A wariant II, szynobus na Pabianice - Łódź po torze kolejowym w zamian tramwaju nie ma najmniejszego sensu. Już teraz częstotliwość pociągów osobowych jest raczej wystarczająca w godzinach zapotrzebowania a jak tramwaj, biegnący przez szkielet miasta i Ksawerów może konkurować z pociągiem, który zahacza tylko o małą, skrajną część Pabianic?
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...
Z pewnością szynobus jest sposobem na uniezależnienie się od biednego Ksawerowa. Ale sposobem marnym.
Gdyby w Pabianicach był tramwaj o kolejowym rozstawie szyn, można by stworzyć pierwszy w Polsce tramwaj dwusystemowy. Tyle, że wiemy to wszyscy aż za dobrze - gdzie jak gdzie, ale nie w P_cach:(. I nie chodzi mi o rozstaw toru, a o nieudolność pabianickiej komunikacji. Tu najbardziej prawdopodobne wyjście - to ów autobus wzdłuż szyn tramwajowych.
Tak więc jedyne co Urząd Marszałkowski może zrobić, to dofinansować kolej na trasie Pabianice - Dw.Kaliski. Bo i od tunelu do Fabrycznego dzielą nas dłuuugie lata.
Pociąg (alias szynobus) nie stoi w korkach, ale trzeba do niego dotrzeć. A tramwaj jest bliżej, a też w korkach nie stoi.
Gdyby w Pabianicach był tramwaj o kolejowym rozstawie szyn, można by stworzyć pierwszy w Polsce tramwaj dwusystemowy. Tyle, że wiemy to wszyscy aż za dobrze - gdzie jak gdzie, ale nie w P_cach:(. I nie chodzi mi o rozstaw toru, a o nieudolność pabianickiej komunikacji. Tu najbardziej prawdopodobne wyjście - to ów autobus wzdłuż szyn tramwajowych.
Tak więc jedyne co Urząd Marszałkowski może zrobić, to dofinansować kolej na trasie Pabianice - Dw.Kaliski. Bo i od tunelu do Fabrycznego dzielą nas dłuuugie lata.
Pociąg (alias szynobus) nie stoi w korkach, ale trzeba do niego dotrzeć. A tramwaj jest bliżej, a też w korkach nie stoi.
uniezależnienie się od biednego Ksawerowa
Jakiego znowu biednego. :> To jedna z bogatszych i lepiej prowadzonych gmin w Polsce. :> Ostatnio w Woli Zaradzyńskiej zbudowali boiska z wkładem własnym przekraczającym 5 mln zł.
Użalanie się nad Ksawerowem jest trochę bez sensu. Koszt budowy ich odcinka to chyba ponad 20 mln zł, ale bez dofinansowania. Ale są szanse na dofinansowanie ŁTR-u z SOR Infrastruktura i Środowisko na poziomie 85%, chociaż właściwie zakładana wysokość dotacji to 50%.
Powiedziałbym raczej co innego. Nie tyle, że Ksawerów nie może, ale - albo nie chce, albo, co bardziej prawdopodobne, chce coś ugrać od Łodzi i Pabianic, bo oczywistym jest, że bez włączenia się Ksawerowa, ten projekt nie ma szans.
- prof_klos
- Megagaduła
- Posty: 3415
- Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
- Lokalizacja: Pabianice | Piaski
Tak sobie dziś pomyślałem, wprawdzie spontanicznie, nie do końca mądrze że idea tramwaju spalinowego, zasilanego Dieslem mogłaby być nawet mądra pod warunkiem, że łącznie z jego wprowadzeniem zapadłaby decyzja o rozbudowie sieci - linia na Bugaj, ewentualnie i pod Szpital.
Takie coś mogłoby mocno odchudzić koszt inwestycji - nie tylko w samych Pabianicach ale i gminach przyległych (Ksawerów). Wiadomo, że sieć trakcyjna też kosztuje. I to nie mało. Z jej pominięciem (spory odłam infrastruktury!) dałoby się zaoszczędzić do ~35% całkowitego kosztu inwestycji jak nie więcej.
Jeżeli kupiono by kilka wagonów tego typu:
http://pl.wikipedia.org/w/index.php?title=Plik:Swn203niedersachswerfen.jpg&filetimestamp=20060121192247
i zarazem rozbudowano sieć tańszym kosztem - byłoby to całkiem mądre. POD WARUNKIEM ROZBUDOWY.
Bez tego Diesel nie ma szans; absurd.
Koniec głupich przemyśleń.
Takie coś mogłoby mocno odchudzić koszt inwestycji - nie tylko w samych Pabianicach ale i gminach przyległych (Ksawerów). Wiadomo, że sieć trakcyjna też kosztuje. I to nie mało. Z jej pominięciem (spory odłam infrastruktury!) dałoby się zaoszczędzić do ~35% całkowitego kosztu inwestycji jak nie więcej.
Jeżeli kupiono by kilka wagonów tego typu:
http://pl.wikipedia.org/w/index.php?title=Plik:Swn203niedersachswerfen.jpg&filetimestamp=20060121192247
i zarazem rozbudowano sieć tańszym kosztem - byłoby to całkiem mądre. POD WARUNKIEM ROZBUDOWY.
Bez tego Diesel nie ma szans; absurd.
Koniec głupich przemyśleń.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez prof_klos, łącznie zmieniany 2 razy.
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...