Remont ul. Kilińskiego - 2009/2010
-
- Bywalec
- Posty: 176
- Rejestracja: pn 15:26, 05 mar 2007
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Remont ul. Kilińskiego - 2009/2010
Postaram się w tym wątku dokumentować prace przy remoncie torowiska na ulicy Kilińskiego.
Z tej okazji kupiłem sobie małą 'małpkę', no i zaczynam Postaram się mniej więcej raz w tygodniu coś wrzucić.
Pierwsze oznaki, że coś się będzie działo widać było już w zeszłym tygodniu - zlikwidowano płotek rozdzielający tory od parku Kilińskiego.
MPK nie czekało na zamknięcie ulicy dla ruchu kołowego, i w niedzielę zdjęto trakcję na odcinku od mniej więcej stacji benzynowej Lukoil do ulicy Tylnej. Nie przeszkodziło to jednak w poniedziałek składowi 2232+2233 (wjazd na linię 13) wjechać na odcinek bez trakcji i spowodować mały kociokwik w okolicy Jak ktoś jest zainteresowany, to mam kilka zdjęć i filmik.
We wtorek, 1.09 nie było już kilkudziesięciu metrów torów na jedynym wydzielonym odcinku - od Tylnej do mniej więcej Milionowej.
Na sporym kawałku wybrany był również podkład.
W okolicy ulicy Tymienieckiego zostały jeszcze nie ruszone fragmenty torowiska
ale dalej prace trwały w najlepsze - stare podkłady były kruszone i ładowane do wywiezienia
Jak widać starych szyn nie oszczędzano przy demontażu
Tutaj stała wiata przystankowa: przystanek Kilińskiego-Tymienieckiego.
Z ciekawostek, jakie prawdopodobnie znikną:
Bocznica tramwajowa, w tej chwili kierująca na boisko, ale o szczegółach niech napiszą Ci, którzy wiedzą więcej
Skrzyżowanie tramwajowo - kolejowe, a raczej jego pozostałości
Niepowtarzalny profil łuku...
I w drugą stronę.
Odrobinę lepiej widoczne odbicie w lewo, aby zaraz przejść w łuk w prawą stronę
Jedne z najnowszych napraw - około dwa miesiące temu
Widok na Kilińskiego ze skrzyżowania z Milionową - dziwnie wygląda bez trakcji...
I widoczek w drugą stronę
Na dzisiaj tyle, mam nadzieję, że zdjęć nie jest za dużo, nie są za duże/za małe, no i jakość mają znośną - muszę się nauczyć jak to robić porządnie.
Jak macie jakieś uwagi lub propozycje, to chętnie wysłucham i postaram się stosować
Edit: poprawiony tytuł wątku
Z tej okazji kupiłem sobie małą 'małpkę', no i zaczynam Postaram się mniej więcej raz w tygodniu coś wrzucić.
Pierwsze oznaki, że coś się będzie działo widać było już w zeszłym tygodniu - zlikwidowano płotek rozdzielający tory od parku Kilińskiego.
MPK nie czekało na zamknięcie ulicy dla ruchu kołowego, i w niedzielę zdjęto trakcję na odcinku od mniej więcej stacji benzynowej Lukoil do ulicy Tylnej. Nie przeszkodziło to jednak w poniedziałek składowi 2232+2233 (wjazd na linię 13) wjechać na odcinek bez trakcji i spowodować mały kociokwik w okolicy Jak ktoś jest zainteresowany, to mam kilka zdjęć i filmik.
We wtorek, 1.09 nie było już kilkudziesięciu metrów torów na jedynym wydzielonym odcinku - od Tylnej do mniej więcej Milionowej.
Na sporym kawałku wybrany był również podkład.
W okolicy ulicy Tymienieckiego zostały jeszcze nie ruszone fragmenty torowiska
ale dalej prace trwały w najlepsze - stare podkłady były kruszone i ładowane do wywiezienia
Jak widać starych szyn nie oszczędzano przy demontażu
Tutaj stała wiata przystankowa: przystanek Kilińskiego-Tymienieckiego.
Z ciekawostek, jakie prawdopodobnie znikną:
Bocznica tramwajowa, w tej chwili kierująca na boisko, ale o szczegółach niech napiszą Ci, którzy wiedzą więcej
Skrzyżowanie tramwajowo - kolejowe, a raczej jego pozostałości
Niepowtarzalny profil łuku...
I w drugą stronę.
Odrobinę lepiej widoczne odbicie w lewo, aby zaraz przejść w łuk w prawą stronę
Jedne z najnowszych napraw - około dwa miesiące temu
Widok na Kilińskiego ze skrzyżowania z Milionową - dziwnie wygląda bez trakcji...
I widoczek w drugą stronę
Na dzisiaj tyle, mam nadzieję, że zdjęć nie jest za dużo, nie są za duże/za małe, no i jakość mają znośną - muszę się nauczyć jak to robić porządnie.
Jak macie jakieś uwagi lub propozycje, to chętnie wysłucham i postaram się stosować
Edit: poprawiony tytuł wątku
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Jakub Dombrowski, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Remont ul. Kilińskiego - 2009
Tzn. bez prądu czy bez przewodu? Jeśli to drugie, to dawaj (ja poproszę)!Jakub Dombrowski pisze:Nie przeszkodziło to jednak w poniedziałek składowi 2232+2233 (wjazd na linię 13) wjechać na odcinek bez trakcji i spowodować mały kociokwik w okolicy Jak ktoś jest zainteresowany, to mam kilka zdjęć i filmik.
-
- Bywalec
- Posty: 176
- Rejestracja: pn 15:26, 05 mar 2007
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Trakcja nad torami skończyła się w okolicach stacji benzynowej, ale skład ambitnie przejechał jeszcze kawałek - zciągany był spowrotem do skrzyżowania przez dźwig.
Na środku skrzyżowania okazało się, że Star, mimo dobrych chęci, dalej ciągnąć nie da rady, i po podniesieniu patyka w drugim wagonie skład ostro śmierdząc spalenizną wycofał się prawdopodobnie do zajezdni. Patyk w pierwszym wagonie trochę się połamał...
Zdjęcia wrzucę wieczorem, nie są najciekawsze, ale może będzie coś widać...
Na środku skrzyżowania okazało się, że Star, mimo dobrych chęci, dalej ciągnąć nie da rady, i po podniesieniu patyka w drugim wagonie skład ostro śmierdząc spalenizną wycofał się prawdopodobnie do zajezdni. Patyk w pierwszym wagonie trochę się połamał...
Zdjęcia wrzucę wieczorem, nie są najciekawsze, ale może będzie coś widać...
Dostałem informację, że N3 od kilku dni bez sensu jeździ tym okrężnym objazdem, podczas, gdy w ul. Kilińskiego na odcinkach Wigury-Piłsudskiego i Tymienieckiego-Przybyszewskiego nic się nie dzieje i autobus mógłby spokojnie tędy jechać Co z resztą większość kierowców robi, ale za to dzisiaj nadzór kontrolował czy N3 jedzie "prawidłowo" objazdem.
-
- Bywalec
- Posty: 176
- Rejestracja: pn 15:26, 05 mar 2007
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Dzisiaj już się działo, od Orlej na jezdni cięty jest asfalt, koparki działają na całego, i nawet momentami osobówki miały problem, żeby przejechać (np. na skrzyżowaniu Tylna/Kilińskiego). Tak więc nie narzekałbym za bardzo...
A wracając do tematu...
Po torowisku nie ma już praktycznie śladu, poza przejazdem przez Tymienieckiego.
I tak jak się spodziewałem po skrzyżowaniu i bocznicy też już nie ma większego śladu:
Torów nie ma na cały odcinku - od Tylnej, czyli od płyty węgierskiej aż do łuków przy Milionowej - które nie tak dawno były remontowane.
Tempo jak widać ostre, mam wrażenie, że w przyszłym tygodniu zacznie się budowa nowego torowiska, razem ze wstawieniem nowych słupów podtrzymujących trakcję - znowu pewnie staną szare kominy, jak wszędzie ostatnio
A wracając do tematu...
Po torowisku nie ma już praktycznie śladu, poza przejazdem przez Tymienieckiego.
I tak jak się spodziewałem po skrzyżowaniu i bocznicy też już nie ma większego śladu:
Torów nie ma na cały odcinku - od Tylnej, czyli od płyty węgierskiej aż do łuków przy Milionowej - które nie tak dawno były remontowane.
Tempo jak widać ostre, mam wrażenie, że w przyszłym tygodniu zacznie się budowa nowego torowiska, razem ze wstawieniem nowych słupów podtrzymujących trakcję - znowu pewnie staną szare kominy, jak wszędzie ostatnio
Najpierw mają robić kanalizację
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
-
- Bywalec
- Posty: 176
- Rejestracja: pn 15:26, 05 mar 2007
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Kanalizacja na tym odcinku idzie w ulicy, jak widać na niektórych zdjęciach, do tego większość prac jest tutaj już skończona, wykopy są już pozasypywane, jezdnia miejscami odtworzona, więc akurat ten fragment może być robiony nawet teraz, i jak widać MPK to wykorzystuje - będą mieli mało czasu na resztę odcinka, a i pogoda może być różna...
eps... Jakub świetna dokumentacja i całym moim kompem jestem za oglądaniem kolejnych posunięć, ale... bo zawsze jest jakieś ale...
Nie prościej wstawiać te foty na priva? (priv.gt.lodz.eu)
Niemniej jednak czekam na dalszy ciąg Twojej foto-relacji z wykopków na Kilińskiego
pozdr. Bart
Nie prościej wstawiać te foty na priva? (priv.gt.lodz.eu)
Niemniej jednak czekam na dalszy ciąg Twojej foto-relacji z wykopków na Kilińskiego
pozdr. Bart
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez berkowaty, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Bywalec
- Posty: 176
- Rejestracja: pn 15:26, 05 mar 2007
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Uznałem, że fotek będzie tak dużo - jak się uda, to raz w tygodniu, a jak roboty się rozwiną, to sporo tych zdjęć będzie, że wstawianie ich pojedynczo do galerii trwałoby "chwilę", a tak wrzucę sobie paczkę fotek, i tylko linki dodam... Poza tym na privie nie da się utworzyć "historii", a poopowiadać też chcę Dodatkowo sporo z tych zdjęć ma wątpliwą wartość artystyczną, i wstawianie ich - nawet do nieformalnej, ale jednak - galerii zdjęciowej uważam za nietrafione. Być może na koniec lepsze fotki dodatkowo gdzieś dodam, ale na razie chyba nie ma czego
Mam nadzieję, że wyjaśniłem swoją motywację, aby utworzyć wątek na forum.
Serwer, gdzie trzymane są zdjęcia jest chyba wystarczająco szybki, transfer raczej się nie skończy, domena będzie przezemnie na pewno utrzymywana (www.ompl.org), więc pozwól, że będę robił tak samo dalej
Mam nadzieję, że wyjaśniłem swoją motywację, aby utworzyć wątek na forum.
Serwer, gdzie trzymane są zdjęcia jest chyba wystarczająco szybki, transfer raczej się nie skończy, domena będzie przezemnie na pewno utrzymywana (www.ompl.org), więc pozwól, że będę robił tak samo dalej
ale luzik... rób jak Ci wygodniej
Skoro masz domenkę, to pewnie tak szybciej
Dokumentuj, cykaj foty i wklejaj... ja jestem pierwszym, który zaglądnie i powspomina Łódź...
Myślalem, że na galerii łatwiej. Skoro Marcin nic nie piuka, to znaczy, że jest OK
To ja pozdrawiam i czekam na kolejne foty
Bart
Skoro masz domenkę, to pewnie tak szybciej
Dokumentuj, cykaj foty i wklejaj... ja jestem pierwszym, który zaglądnie i powspomina Łódź...
Myślalem, że na galerii łatwiej. Skoro Marcin nic nie piuka, to znaczy, że jest OK
To ja pozdrawiam i czekam na kolejne foty
Bart
-
- Bywalec
- Posty: 176
- Rejestracja: pn 15:26, 05 mar 2007
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
http://miasta.gazeta.pl/lodz/1,35136,7011617,.html pisze:
Remont na Kilińskiego - tracą kupcy
Marcin Rau
2009-09-07, ostatnia aktualizacja 2009-09-07 18:37
[...]
Brak ruchu sprawia, że obserwuje robotników pracujących za oknem i śledzi ich postępy. Te ocenia różnie: - Pracują tu dwie niezależne ekipy. Chłopaki od torowiska w jeden dzień wykonali potężną pracę: wykopali wielki rów, wycięli szyny, wybrali i wywieźli całą ziemię. Żwawo pracują od szóstej rano. Każdy ma jakieś zajęcie, widać postępy. Gorzej z ekipą robiącą wodociąg. Siedzą nad wykopami i machają nogami. Albo jedzą, albo wulgarnie krzyczą na siebie. Są tu od kilku tygodni, a robota stoi w miejscu.
[...]
[url=mailto:marcin.rau@lodz.agora.pl]marcin.rau@lodz.agora.pl[/url]
Źródło: Gazeta Wyborcza Łódź
Jak widać, i jak sam zaobserwowałem MPK nie traci czasu, dół pod torowisko od Tylnej do Tymienieckiego już wykopany do samych starych fundamentów, wszystko porządnie, czysto, aż przyjemnie się patrzy
Zdjęcia z dzisiaj będą jutro wieczorem, na budowie nic spektakularnego się nie dzieje - ot, dalsze wykopki. Inne odcinki poza Tylna - Milionowa nie są przez MPK ruszone - być może czekają, aż ŁSI wykopie i zasypie swoje dołki, żeby koparki w korku nie stały
-
- Bywalec
- Posty: 176
- Rejestracja: pn 15:26, 05 mar 2007
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
-
- Bywalec
- Posty: 176
- Rejestracja: pn 15:26, 05 mar 2007
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
-
- Bywalec
- Posty: 176
- Rejestracja: pn 15:26, 05 mar 2007
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Kilka dni mnie nie było, a tutaj już podkłady kładą Leżą już na 1/3 odcinka Tylna-Tymienieckiego, a obok leżą kolejne stosy.
Na razie poziom nowego toru wypada dobre kilka cm poniżej istniejącego torowiska, ale pewnie będzie to naprawione
Odcinek wokół ulicy Tymienieckiego na razie nie ruszony - prawdopodobnie ze względu na inną konstrukcję - tory leżą tam na płycie betonowej. Zastanawiam się tylko, czy będzie to robione razem z ulicą, czy też będzie podzielone na etapy.
Przejście z torowiska wydzielonego na ulicę także nie ruszone - tutaj trwają jeszcze prace prowadzone przez ŁSI
Struktura podkładu pod torowisko, w pięknych warstwach - oczywiście brakuje jeszcze tłucznia...
Martwi mnie tylko jakie (i gdzie) zostaną postawione tutaj słupy - stare kratownice zostały wyrwane z fundamentami - poza jednym przy Tylnej i jednej 'bramce' przy Senatorskiej, na nowe nie widać za bardzo miejsca...
Na razie poziom nowego toru wypada dobre kilka cm poniżej istniejącego torowiska, ale pewnie będzie to naprawione
Odcinek wokół ulicy Tymienieckiego na razie nie ruszony - prawdopodobnie ze względu na inną konstrukcję - tory leżą tam na płycie betonowej. Zastanawiam się tylko, czy będzie to robione razem z ulicą, czy też będzie podzielone na etapy.
Przejście z torowiska wydzielonego na ulicę także nie ruszone - tutaj trwają jeszcze prace prowadzone przez ŁSI
Struktura podkładu pod torowisko, w pięknych warstwach - oczywiście brakuje jeszcze tłucznia...
Martwi mnie tylko jakie (i gdzie) zostaną postawione tutaj słupy - stare kratownice zostały wyrwane z fundamentami - poza jednym przy Tylnej i jednej 'bramce' przy Senatorskiej, na nowe nie widać za bardzo miejsca...
-
- Bywalec
- Posty: 176
- Rejestracja: pn 15:26, 05 mar 2007
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Robota idzie pięknie, po trzech tygodniach zaczęto układać nowe szyny, mimo, że o 16:30 nikogo już nie było, więc jak widać nie spieszą się za bardzo
Zaczęto też rozmontowywać pozostałości po przystanku w kierunku południowym
A tutaj chyba ładne zdjęcie poglądowe warstw podbudowy torowiska tramwajowego
Do czasu, kiedy zaczną rozmontowywać przejazd przez Tymienieckiego nic ciekawego do oglądania raczej nie będzie, więc robię małą przerwę w relacjach, żeby nie przynudzać.
A, i zdjęcia są z 21.09.2009, dzisiaj jak widzę na innym forum położono nowe podkłady i kolejne odcinki szyn.
Zaczęto też rozmontowywać pozostałości po przystanku w kierunku południowym
A tutaj chyba ładne zdjęcie poglądowe warstw podbudowy torowiska tramwajowego
Do czasu, kiedy zaczną rozmontowywać przejazd przez Tymienieckiego nic ciekawego do oglądania raczej nie będzie, więc robię małą przerwę w relacjach, żeby nie przynudzać.
A, i zdjęcia są z 21.09.2009, dzisiaj jak widzę na innym forum położono nowe podkłady i kolejne odcinki szyn.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Jakub Dombrowski, łącznie zmieniany 1 raz.
Remont ul. Kilińskiego potrwa dłużej.
Po rozkopaniu ul. Kilińskiego okazało się, że rury biegną w innym miejscu niż na planach. W ziemi znajduje się też żelbetonowy kanał oraz ściana, która uniemożliwia przebicie się przez jezdnię. Spowoduje to wydłużenie się prac nawet o kilkanaście tygodni
Wodociągowcy, którzy modernizują kanalizację, narzekają na złą dokumentację infrastruktury podziemnej. Sieć kanalizacyjna jest źle oznaczona, nie ma informacji o przyłączach i wprowadzanych w ciągu ostatnich lat zmianach. - Często niepotrzebnie wydłuża to czas pracy - mówi Renata Borkowska-Kubiak, rzeczniczka Łódzkiej Spółki Infrastrukturalnej, która odpowiada za naprawę wodociągów.
Wczoraj wykonawcy na przykładzie ul. Kilińskiego pokazali, co znajdują w ziemi. Na skrzyżowaniu z al. Piłsudskiego po zerwaniu nawierzchni okazało się, że pod nią znajduje się fundament i ściana istniejącego kiedyś w tym miejscu budynku. - Znacznie utrudnia to przebicie się na druga stronę alei - mówi Teresa Woźniak, prezes ŁSI.
Nieco dalej okazało się, że rura biegnie w innym miejscu niż na mapach i jakby tego było mało, zamiast jednej są dwie. Największe kłopoty sprawia jednak żelbetonowy kanał na odcinku między ul. Senatorską i ul. Przybyszewskiego. - Prawdopodobnie nie uda nam się go ominąć. Czekamy jeszcze na opinię ekspertów. Chcieliśmy zrobić remont metodą bezodkrywkową, rozkopując drogę jedynie miejscami. Niestety, na tym fragmencie będziemy musieli zerwać całą nawierzchnię. Z pewnością wydłuży to czas naszych prac - mówi Woźniak. - W przyszłym tygodniu będziemy wiedzieć, jak długo potrwają roboty.
Trzeba będzie rozkopać prawdopodobnie ok. 500 metrów drogi. Oznacza to nie tylko dłuższy czas prac, ale również większe utrudnienia dla kierowców. Jezdnia zostanie całkowicie zamknięta
O ile się nie mylę to ta żelbetonowa konstrukcja to nie będzie jakiś kanał z Anilany? Bo to w końcu gdzieś Kilińskiego musi przecinać
-
- Bywalec
- Posty: 176
- Rejestracja: pn 15:26, 05 mar 2007
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Przecina, ale znacznie bardziej na południe, na tyłach zajezdni przy Dąbrowskiego.
Polecam stronę http://ciemny.pl/blog.lhs?art=20070303.txt
Polecam stronę http://ciemny.pl/blog.lhs?art=20070303.txt
-
- Bywalec
- Posty: 176
- Rejestracja: pn 15:26, 05 mar 2007
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Niedużo się dzieje, więc zdjęć dużo też nie będzie.
Na razie łączony są odcinki szyn na odcinku Tylna-Tymienieckiego, ale wygląda na to, że nowe torowisko jest niżej niż stare:
więc przy połączeniu potrzeba było trzech spawań na krótkim odcinku żeby szyny się spotkały - jak widać pocięto też stare torowisko w płycie, i również w nim zafundowano dodatkowe łączenie.
I jeszcze widoczek na dłuższy odcinek toru
Być może torowisko będzie jeszcze podbite, ale chyba nie kilka cm w górę, i chyba nie łączono by szyn tak jak w tej chwili? Na zdjęciach być może tego aż tak nie widać, ale różnica wysokości jest wyraźnie widoczna gołym okiem na obu torach.
Na razie łączony są odcinki szyn na odcinku Tylna-Tymienieckiego, ale wygląda na to, że nowe torowisko jest niżej niż stare:
więc przy połączeniu potrzeba było trzech spawań na krótkim odcinku żeby szyny się spotkały - jak widać pocięto też stare torowisko w płycie, i również w nim zafundowano dodatkowe łączenie.
I jeszcze widoczek na dłuższy odcinek toru
Być może torowisko będzie jeszcze podbite, ale chyba nie kilka cm w górę, i chyba nie łączono by szyn tak jak w tej chwili? Na zdjęciach być może tego aż tak nie widać, ale różnica wysokości jest wyraźnie widoczna gołym okiem na obu torach.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Jakub Dombrowski, łącznie zmieniany 1 raz.