Mercedesy O345G Conecto i O530G Citaro
-
- Stały bywalec
- Posty: 279
- Rejestracja: czw 18:34, 25 maja 2006
Trzeba coś zrobić z tymi przyciskami. Niech je wogóle wymontują, bo to co robią ludzie (i starsi i dosyć młodzi) to jest śmieszne. Wczoraj jechałem całą trasę 52 Conecto i widziałem, że ludzie na siłe wciskali te przyciski jeszcze jak autobus się nie zatrzymał, co powodowało włączenie się w kilku miejscach w autobusie na wyświetlaczach cudownych napisów STOP.
Można też nauczyć ludzi, że wciska się wtedy, gdy pali się lampka w przycisku. Pozatym trzeba oduczyć wciskania przycisków STOP oraz tych dla osób niepełnosprawnych.
Bardzo denerwujące jest to, że gdy wysiadam na przystanku, gdzie razem ze mną z każdych drzwi stoi pełno ludzi również do wysiadania i kierowca napewno wciśnie jeden cudowny przycisk do otwarcia 3 drzwi to jakieś mohery drą się WCISNIJ, BO NAS NIE WYPUŚCI itp. albo zrywa mi rękę z poręczy, byle tylko dorwać się do przycisku i go sobie wcisnąć... szkoda słów.
Można też nauczyć ludzi, że wciska się wtedy, gdy pali się lampka w przycisku. Pozatym trzeba oduczyć wciskania przycisków STOP oraz tych dla osób niepełnosprawnych.
Bardzo denerwujące jest to, że gdy wysiadam na przystanku, gdzie razem ze mną z każdych drzwi stoi pełno ludzi również do wysiadania i kierowca napewno wciśnie jeden cudowny przycisk do otwarcia 3 drzwi to jakieś mohery drą się WCISNIJ, BO NAS NIE WYPUŚCI itp. albo zrywa mi rękę z poręczy, byle tylko dorwać się do przycisku i go sobie wcisnąć... szkoda słów.
Ale w czym problem? Że się lampka zapali? Z tego co mówił mch, kierowca ma sygnalizację przy których drzwiach wciśnięto STOP, dzięki czemu może otworzyć tylko te drzwi, które trzeba. Nie wiem czy to nie lepsze rozwiązanie (oczywiście, gdy w zestawie z inteligentnym kierowcą) niż głupawy "ciepły guzik" w Volvach.
Tylko że te przyciski właśnie do tego służą! I właśnie należy je naciskać przed przystankiem! W normalnym cywiliowanym mieście jest to informacja dla kierowcy, żeby się zatrzymać na przystanku na żądanie, a naspis STOP informuje pasażerów, ze kierowca został poinformowany. Do tego w większości wozów przyciski zapamiętują, że zostały wciśnięte i wtedy tylko te drzwi się otwierają na najbliższym przystanku.
Pozatym taka ogólna rada: pomyśl zanim coś napiszesz, a jak już napiszesz przeczytaj i jeszcze raz pomyśl przed wysłaniem.
Pozatym taka ogólna rada: pomyśl zanim coś napiszesz, a jak już napiszesz przeczytaj i jeszcze raz pomyśl przed wysłaniem.
Ja rozumiem przyciski, ale nie rozumiem niektórych ludzi i to ich podniecenie. Tzn. na początku rozumiałem, bo to nowość była i ludzie czuli, ze mają w pewnym sensie władzę, ale dzisiaj też widuję osoby, które już wciskają przycisk jak ledwo autobus odjedzie z wcześniejszego przystanku, tak aby być pierwszym. Albo są sytuacje, że każdy chce nacisnąć, a przecież wiadomo, że wystarczy jak jedna osoba wciśnie "z tłumu". Czasami naprawdę śmieszne sytuacje się rodzą...
To info od jednego z kierowców, że jest sygnalizacja dla poszczególnych drzwi. Ukalo wie o kogo chodzi.
Btw, to jest jak najbardziej realne, zważywszy na fakt, że nad każdymi drzwiami jest taka czerwona lampka, która zapala się tylko i wyłącznie przy naciśnięciu przycisku właśnie przy danych drzwiach (nie zapalają się wszystkie na całej długości autobusu przy wciśnięciu jednego przycisku). Tak więc biorąc pod uwagę te obserwacje plus wspomnianą wyżej informację, należałoby to raczej przyjąć za pewnik.
Btw, to jest jak najbardziej realne, zważywszy na fakt, że nad każdymi drzwiami jest taka czerwona lampka, która zapala się tylko i wyłącznie przy naciśnięciu przycisku właśnie przy danych drzwiach (nie zapalają się wszystkie na całej długości autobusu przy wciśnięciu jednego przycisku). Tak więc biorąc pod uwagę te obserwacje plus wspomnianą wyżej informację, należałoby to raczej przyjąć za pewnik.