Mercedesy O345G Conecto i O530G Citaro
A o Kilińskiego to nikt nie pomyśli.
Przeguby:
Limanka - B10LA, 7000A, IK 280
N.S. - Conecto, Citaro, IK 280
Kilińskiego - odkurzacze, tylko! - chyba najbardziej awaryjne, w tragicznym stanie, mają po 10 lat (Ikarusów nie liczę, ale jakby co to są też inne przeguby na pozostałych zajezdniach).
Aha, orientuje się ktoś, gdzie jutro pojedzie Citaro G?
Przeguby:
Limanka - B10LA, 7000A, IK 280
N.S. - Conecto, Citaro, IK 280
Kilińskiego - odkurzacze, tylko! - chyba najbardziej awaryjne, w tragicznym stanie, mają po 10 lat (Ikarusów nie liczę, ale jakby co to są też inne przeguby na pozostałych zajezdniach).
Aha, orientuje się ktoś, gdzie jutro pojedzie Citaro G?
Kurcze, no to mam stare dane (bo dotyczące pojazdów poprzedniej generacji czyli Urbino I, NGxx3, 7000, Omnicity sprzed liftingu), sorry. Tak czy siak na MANy i Solarisy bym nie liczył. Zakład powinien dążyć do ujednolicenia taboru ze względów ekonomicznych. Jeśli chodzi o kolejne zakupy to wątpię czy ZKA3 coś dostanie, tam trafiają Ikarusy po remoncie, a do zeszłego roku NS miał tylko 10 nowoczesnych autobusów, na dodatek dwóch typów. Na zarząd bym tak nie zwalał, w Krakowie jeżdżą przecież Scanie i Solarisy. Oni teraz kupują dobry sprzęt.
Mysle ze juz niedlugo MPK rzuci sie na remonty Jelczy M181MB, po kompleksowym remoncie jeszcze pare latek te busy pojezdza.
Co do zakupow w przyszlym roku, to planow jeszcze nie ma i do konca roku nie bedzie, chociazby dlatego ze nie jest uchwalony budzet miasta na 2007 i MPK nie wie jakie beda fundusze.
Aleksej
Co do zakupow w przyszlym roku, to planow jeszcze nie ma i do konca roku nie bedzie, chociazby dlatego ze nie jest uchwalony budzet miasta na 2007 i MPK nie wie jakie beda fundusze.
Aleksej
Aleksej pisze:Watpie aby na Limanowskiego w przyszlym roku doszly jakies nowe autobusy, a juz na pewno ze bede to Volvo. W przyszlym roku beda kontynuowane nowe dostawy na Nowe Sady. Na Limanowskiego albo MPK wprowadzi Merce i Jelcze, albo wprowadzi nowa marke (Man badz Solaris).
Aleksej
Ale na Limanowskiego nadal jest kilkanaście najstarszych Ikarusów w łódzkim MPK. Ta zajezdnia aż sie prosi o dokończenie do końca wymiany autobusów bo aktualnie na stanie jest 115 Volvo (w miarę nowych) i ta reszta Ikarusów. Gdyby nie oszczędności wprowadzone po Rydeckim to pewnie na Limanowskiego dokończonoby wymiane taboru i cała zajezdnia byłaby tylko Volvo.
Co prawda ostatnio na Limankę przychodzą Ikarusy automaty (po lub przed remontem) ale i tak jest ich dużo mniej niż na Nowych Sadach.
Logiczne wydaje się, że lepiej aby na Nowych Sadach były aktualne Mercedesy Jelcze i Ikarusy. Bo aby zastąpić Ikarusy na Nowych Sadach jakimiś nowymi to trzeba by ich kupić drugie tyle co nowych wozów w tym
i zeszłym roku . A na Limanowskiego wystarczyłoby z 20 Volvo aby całkowicie pozbyć się Ikarusów z tej zajezdni (i podobnie jak Kilińskiego stałaby się zajezdnią wyłącznie niskopodłogową).
Wejście jakieś nowej marki czy posiadanie dwóch marek (Volvo i Ikarus) to w przypadku pojedyńczej zajezdni niepotrzebne koszty obsługi wielu marek.
[/quote]
kierowca pisze: Ale na Limanowskiego nadal jest kilkanaście najstarszych Ikarusów w łódzkim MPK. [...]Gdyby nie oszczędności wprowadzone po Rydeckim to pewnie na Limanowskiego dokończonoby wymiane taboru i cała zajezdnia byłaby tylko Volvo.
Pewnie tak, ale beda Volvo i Ikary automaty
kierowca pisze: Co prawda ostatnio na Limankę przychodzą Ikarusy automaty (po lub przed remontem) ale i tak jest ich dużo mniej niż na Nowych Sadach.
[...]A na Limanowskiego wystarczyłoby z 20 Volvo aby całkowicie pozbyć się Ikarusów z tej zajezdni (i podobnie jak Kilińskiego stałaby się zajezdnią wyłącznie niskopodłogową).
Oczywiscie ze dobrze by bylo aby okupic 20 przegubowcow na Limanke (ale to koszt ponad 20 mln zl). Obecnie na Limance maja byc Volvo i Ikarusy automaty, po remontach.
kierowca pisze: Wejście jakieś nowej marki czy posiadanie dwóch marek (Volvo i Ikarus) to w przypadku pojedyńczej zajezdni niepotrzebne koszty obsługi wielu marek.
Akurat koszty obslugi Ikarusow sa male, gorzej jesli chodzi o nowa marke, ale moze sie okazac ze nawet nowa marka na Limace bedzie 'tansza' niz zakup i utrzymania 20 Volvo 7700A.
Aleksej
@Polska. Zapraszam: http://kmlodz.pl/galeria/categories.php?cat_id=39
Moje foty są tam pod nickiem Adrian .
Moje foty są tam pod nickiem Adrian .
Też poczekam jak będzie ich 7, w końcu O405GN też cholernie ciężko utrafić. Tegoroczny przetarg był ewidentnie ustawiony pod Conecto. Jakby nie postawili warunku z podłogą to mógłby być zonk, jakby niechcąco wygrał np. Irisbus... Coś mi się wydaje, że jak mają coś kupować, to tylko merce, ew. Tantusy.