Remonty torowisk
Re: Remonty torowisk
Tym bardziej, że w tej chwili na mieście nie ma żadnego M6S, jeden wyszedł na szczyt na 43.
Inna sprawa, że MPK raczej nie będzie w stanie regularnie wystawiać wszystkich pięciu M6S, więc ze 2 konstale pewnie by się musiały regularnie pojawiać (np. na szczytach).
Inna sprawa, że MPK raczej nie będzie w stanie regularnie wystawiać wszystkich pięciu M6S, więc ze 2 konstale pewnie by się musiały regularnie pojawiać (np. na szczytach).
Re: Remonty torowisk
Szczególnie latem, a nie zimą.Jordi pisze:Z17 to tylko 4-5 brygad - nie ma sensu spinać tyłami 805Na, jak mamy te M6S - miesiąc się na 43 i 46 przemęczą z większą ilością Konstali już nie przesadzajmy...
Ale jak już skończą remont Gdańskiej, dobrze by było puścić 15/17 od Ronda Solidarności już na pełnej trasie (do Ikei/na Kurczaki). A w tym celu trzeba chyba będzie zagospodarować wszystkie M8C i M6S. I wtedy "dupki" na Z17 będą uzasadnione.
Bez sensu skasowali GT8ZR.px33 pisze:Inna sprawa, że MPK raczej nie będzie w stanie regularnie wystawiać wszystkich pięciu M6S, więc ze 2 konstale pewnie by się musiały regularnie pojawiać (np. na szczytach).
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
-
- Megagaduła
- Posty: 2391
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Re: Remonty torowisk
Podejrzewam, że 15/17 raczej wystartuje na całej trasie (Telefoniczna-Kurczaki/Ikea) jednego dnia. I nie stanie się to wcześniej niż 2.10. (tyle że Politechnika zaczyna 28.09., ale jakoś to będzie, w '16 zaczynali wyjątkowo wcześnie - 26.09., a rozkłady jazdy dla 15/15A i tak pozmieniano 3.10., po powrocie UŁ i UMed)
Re: Remonty torowisk
Politechnika praktycznie zawsze zaczyna pod koniec września, jest to główna uczelnia obsługiwana przez 15/17, i co roku MPK o tym zapomina, i zmienia rozkłady dopiero od początku października.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
-
- Megagaduła
- Posty: 2391
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Re: Remonty torowisk
Natomiast wielce wątpliwą sprawą jest chęć puszczenia tramwajów linii 15/17 etapami. Chyba, że 17 będzie startować z Kozin, ale tym razem w kierunku Ikei i wszystko wtedy leci na Konstalach, a dla "piętnastek" przeznaczone zostaną wyłącznie dwukierunkowce i one będą z Ronda Solidarności na Kurczaki. Ale trudno wróżyć z fusów, gdy może się okazać, że to Rondo zrobią prędzej niż Gdańską i wtedy będzie armagedon, szczególnie na 11 (czy wznowią do tego czasu 41 do pl. Niepodległości to już też trudno powiedzieć).
Tak więc łodzianie, szykujcie się na ciekawy początek jesieni.
Tak więc łodzianie, szykujcie się na ciekawy początek jesieni.
Re: Remonty torowisk
^^Patrząc na tempo prac na Gdańskiej to obstawiam, ze ją skończa bez problemu w terminie. Na Kopernika pewno bedzie przejezdność dla tramwaju. Tym bym sie nie martwił. To Rondo Solidarności wg. mnie będzie większym problemem sporo tam roboty, a pogoda już taka może nie być jak ostatnio. Wystarczy tydzień deszczowy i już szanse na skończenie we wrześniu maleja.
Ciekawy to będzie przyszły rok i kilka kolejnych znowu wszystko objazdami (mnie np ciekawi kiedy mają w planach zrobienie Legionów od Gdańskiej do Zachodniej skoro Gdańska ma stanowić objazd dla ŁTR)
Ciekawy to będzie przyszły rok i kilka kolejnych znowu wszystko objazdami (mnie np ciekawi kiedy mają w planach zrobienie Legionów od Gdańskiej do Zachodniej skoro Gdańska ma stanowić objazd dla ŁTR)
Re: Remonty torowisk
Remonty na Kopernika i Gdańskiej oraz Ronda Solidarności mają skończyć się w tym roku ale przejezdność tramwaju na obu odcinkach ma nastąpić na początku października, więc prawdopodobnie nie będzie zmian etapami. Wychodzi na to, że linie 4, 7 i 41 (do Pabianic) wznowią kursowanie dopiero w październiku. Ciekawe czy w tym roku wróci rozkład jazdy wraz z początkiem września bo czasem rozkład jazdy z roku szkolnego wracał dopiero w październiku albo jeszcze później.
-
- Megagaduła
- Posty: 2391
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Re: Remonty torowisk
A pewnie, że tak. Jak zaczną Wojska Polskiego i Północną, to w ogóle będzie ciekawie. Ale nie ma co wróżyć z fusów, może wszystko będzie wprowadzane stopniowo.
Re: Remonty torowisk
Wojska Polskiego i Północna to jedno, na przyszły rok planuje się remont Placu Wolności o ile nic się nie przesunęło, a w tym roku zacznie się remont Dąbrowskiego. Duże utrudnienia będą około 2020 roku jak będą budować przystanek Centrum pod skrzyżowaniem Kościuszki i Zielonej.
-
- Megagaduła
- Posty: 2391
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Re: Remonty torowisk
Część remontów mogliby jednak wykonywać w okresie wakacji, np. Legionów (m. Zachodnią i Gdańską) czy Pomorską (od Ronda do Kilińskiego) aby zapewnić mimo wszystko jak najlepszą przejezdność w okresie studenckim. To samo mogliby zrobić z Północną ale nie wiem na ile realne jest wykonanie etapu związanego z torowiskiem, jezdnie mają ponoć robić wtedy jak będą mogli puścić tramwaje.
Re: Remonty torowisk
Północna to powinni zgrać z Placem Wolności tj no za rok Północna torowisko, a za dwa Plac Wolności. To jest możliwe do zrobienia. Wtedy utrudnienia byłby mniejsze.
-
- Megagaduła
- Posty: 2391
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Re: Remonty torowisk
Tak, bo wtedy linie 15/17 mogliby puścić w razie czego objazdem przez Północną.
Re: Remonty torowisk
Materiału jeszcze nie ma, ale jest opis:
Czyli już wiadomo od czego zaczną i że na wiosne już pierwsze objazdy będą.
We wrześniu Łódź ogłosi przetarg na przebudowę alei Rydza-Śmigłego na odcinku od Przybyszewskiego do Trasy W-Z. Inwestycja powinna ruszyć wiosną przyszłego roku; pochłonie około 80-ciu milionów złotych.
http://tvtoya.pl/news/show/17065
Czyli już wiadomo od czego zaczną i że na wiosne już pierwsze objazdy będą.
-
- Megagaduła
- Posty: 2391
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Re: Remonty torowisk
Trochę o planowanym remoncie Wojska Polskiego:
http://tvtoya.pl/news/show/17517,1
Jak widać nie poddają się.
http://tvtoya.pl/news/show/17517,1
Jak widać nie poddają się.
Re: Remonty torowisk
Jakoś na początku listopada , prawdopodobnie pierwszy weekend zamknięcie Aleksandrowskiej od Szczecińskiej do Chochoła. Gruntowny remont torów i sieci trakcyjnej. Potrwa kilka miesięcy.
Re: Remonty torowisk
Ciekawe czy będzie dofinansowanie na Wojska Polskiego, nawet jeśli nie to najwyżej będzie trzeba pominąć tunel ale remont i tak będzie musiał się odbyć ale w mniejszym zakresie.
-
- Megagaduła
- Posty: 2391
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Re: Remonty torowisk
Tylko nie pomijanie tunelu, błagam. Co, tramwaje będą stały na długim cyklu przy Inflackiej? Weźmy pod uwagę, że szóstka ma po uszy takich długich cykli. Od Kurczaków, pierwszy już przy Paderewskiego, drugi przy stajni jednorożców (obydwa skręty), później na Zachodniej przy Ogrodowej, potem na Północna/Kilińskiego. Jeżeli źle trafi, to narobi około 10 minut spóźnienia na trasie. Dziś nawet na Wojska Polskiego nie może nadrobić, bo tory są tam KATASTROFĄ. Miejmy nadzieję, że remont odbędzie się bez przeszkód.
Re: Remonty torowisk
Jeśli dobrze zrozumiałem, to oni tak czy inaczej chcą pominąć ten tunel.
Chodzi o to, że tunel to wielki koszt, z którego nie będzie żadnej korzyści.
Bez tunelu tramwaj raczej nie przetnie Inflanckiej w ogóle, tylko będzie mieć krańcowkę przed skrzyżowaniem. Choć różnie można to rozwiązać. Jednak krańcówka przed skrzyżowaniem to tak naprawdę lepsze rozwiązanie - będzie bliżej na peron po północnej stronie torów kolejowych. Jak tory będą miały tam skręcać (tak jak w opcji z tunelem), to trzeba będzie zrobić duży łuk, co skończy się tym, że przystanek tramwajowy będzie praktycznie rzecz biorąc na drugim końcu peronów, i trzeba będzie iść kawał do wiaduktu na Strykowskiej.
Chodzi o to, że tunel to wielki koszt, z którego nie będzie żadnej korzyści.
Bez tunelu tramwaj raczej nie przetnie Inflanckiej w ogóle, tylko będzie mieć krańcowkę przed skrzyżowaniem. Choć różnie można to rozwiązać. Jednak krańcówka przed skrzyżowaniem to tak naprawdę lepsze rozwiązanie - będzie bliżej na peron po północnej stronie torów kolejowych. Jak tory będą miały tam skręcać (tak jak w opcji z tunelem), to trzeba będzie zrobić duży łuk, co skończy się tym, że przystanek tramwajowy będzie praktycznie rzecz biorąc na drugim końcu peronów, i trzeba będzie iść kawał do wiaduktu na Strykowskiej.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Re: Remonty torowisk
No i krańcówka przy ul. Zmiennej to najlepszy pomysł, zamiast bawienie się w tunele dla zrobienia krańcówki dla jednego peronu stacji kolei aglomeracyjnej. Taka krańcówka i tak będzie korkiem naprzód, do tego nie będzie bardzo kosztowna, a połączenie ze stacją wystarczy zrobić poprzez przejscia podziemne. Do tego dojdzie i tak tam problem, bo ta stacja za kilka lat będzie miała dwa perony, które będą oddzielone torami, w tym przypadku tamta pierwotna krańcówka byłaby bez sensu, bo łączyłaby się z jednym peronem tylko. Poza tym, dziwi mnie to, że torowisko na Kochanówkę, a właściwie remont, były tak mocno przemilczane aż do teraz.
Re: Remonty torowisk
Właśnie. Oni odtwarzają ten fragment do Chochoła w obecnej formie dwóch torów, czy przebudują na jednotor?
Fakt faktem tam 1 tor wystarczy. Więcej niż 1 linia co 12 minut tam nie jest potrzebne.
WojPol ten tunel to kolejny przykład niegospodarności ZDIT. Nie mamy kasy na takie projekty. Tam jest idealne miejsce za Zmienną na pętlę. Wystarczy przejść przez Inflancką (powinny być wzbudzane światła) i siup jesteśmy na peronie ŁKA - to i tak jest bardzo dobre skomunikowanie. Tunel to niepotrzebne i jednak spore koszta.
Fakt faktem tam 1 tor wystarczy. Więcej niż 1 linia co 12 minut tam nie jest potrzebne.
WojPol ten tunel to kolejny przykład niegospodarności ZDIT. Nie mamy kasy na takie projekty. Tam jest idealne miejsce za Zmienną na pętlę. Wystarczy przejść przez Inflancką (powinny być wzbudzane światła) i siup jesteśmy na peronie ŁKA - to i tak jest bardzo dobre skomunikowanie. Tunel to niepotrzebne i jednak spore koszta.