Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
Jordi
Gaduła
Posty: 1674
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: Jordi »

75 dalej jest potworkiem, który na przegubach wozi powietrze na Chojnach i Rudzie (prócz godzin zmian), więc to średnio trafiona zmiana, bo ten autobus powinien być podzielony na dwie linie, a nie jest, bo kosztowałoby to więcej brygad. To jedyny powód, dla którego zdecydowano się to stworzyć. Żeby zaspokoić kilka potrzeb naraz w dobie braku kasy...

17 w normalnych warunkach ma potoki na Pabianickiej porównywalne do 11B. Ty chcesz obciąć jej takt o połowę i walnąć 16, która już będąc na objeździe woziła totalnie powietrze...

Dalej nie chce mi się pisać...
Tomba
Czasem wpada
Posty: 54
Rejestracja: wt 17:55, 04 cze 2019

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: Tomba »

16 wzorem dawnej 26 miała by może wzięcie. Ludzie tak jeżdzili. 16 i 17 na Ikea to dużo lepiej.
Minusem obecnej 16 jest częstotliwość co 24 minuty w godzinach szczytu i pętla pod Górniakiem.
Na górze braki 17 dopełnia 20. Ponoć wróci 45 i wtedy 17 conajmniej będzie tylko w robocze i znowu w weekend zostanie 11B i 15.
Jordi
Gaduła
Posty: 1674
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: Jordi »

16 już tak jeździła 3 miesiące za 17 i potoki były o wiele gorsze niż na tej drugiej linii jest zazwyczaj. Tak więc nie. Nie jeżdżą, bo na Teo nie ma już masy zakładów włókienniczych, przez co 26 kiedyś było zapchane co 10 minut na składach Konstali...

Co do ponoć wróci 45. Z tego co ja wiem, to sam ZDiT jeszcze nie wie jak zreorganizować siatkę, ale 17 jeździła już tylko w robocze i było wiele narzekań, bo ta linia jest zbyt ważna, żeby nie kursować w soboty i niedziele (zwłaszcza w soboty).

Pomijam fakt, że nie wiesz skąd dokąd ludzie z Pabianickiej chcą dojechać. 17 wybierają głównie ludzie chcący się dostać na okolice Manu i Pomorską, bo czas jazdy jest porównywalny z 11B. A ty wymyślasz kursy co 24 minuty i kolejne przesiadki... Gdzie co 24 minuty NIC nie powinno jeździć, bo takt bazowy jest 12.

Poza tym tak jak ktoś wspomniał. Temat o zmianach jest w innym dziale i tam proszę o przeniesienie dyskusji, bo z obecną sytuacją nie ma to nic wspólnego ;)
Tomba
Czasem wpada
Posty: 54
Rejestracja: wt 17:55, 04 cze 2019

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: Tomba »

A z innej beczki. Co by dało zamiana tras 62 i 75 od Trybunalskiej ?
Jordi
Gaduła
Posty: 1674
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: Jordi »

Nic. 62 ma potoki na swojej trasie, a 75 na swojej. Tu akurat nie potrzeba nic zmieniać.

Brakuje tylko 75 z taktem 12/20, no ale durne 75C nic nie dające i objazd po Dąbrowie bez sensu ważniejsze...

A nie sory. Dziadki z Dąbrowy i Widzewa by się wkurzyły, bo walczyli o to, żeby mieć bezpośrednie połączenie na Kosynierów, więc 75 nie jest do ruszenia specjalnie.
Tomba
Czasem wpada
Posty: 54
Rejestracja: wt 17:55, 04 cze 2019

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: Tomba »

A np zrobić 75 na trasie 75C , 62ab za 75ab do Ikea oraz nowe 95 z Bionanoparku jak 62 do Trybunalskiej potem jak 75ab pod Dw. Łd. Dąbrowe, dalej do Puszkina jak W, Puszkina do Dw. Łd. Widzew. Można by tak skasować W
NamonPL
Bywalec
Posty: 242
Rejestracja: pt 22:50, 05 lip 2019

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: NamonPL »

Jordi pisze:Nic. 62 ma potoki na swojej trasie, a 75 na swojej. Tu akurat nie potrzeba nic zmieniać.

Brakuje tylko 75 z taktem 12/20, no ale durne 75C nic nie dające i objazd po Dąbrowie bez sensu ważniejsze...

A nie sory. Dziadki z Dąbrowy i Widzewa by się wkurzyły, bo walczyli o to, żeby mieć bezpośrednie połączenie na Kosynierów, więc 75 nie jest do ruszenia specjalnie.

Nie zgodzę się, że objazd 75 przez Dąbrowe jest bez sensu.

Po 1 objazd ten jest ze względu na remont Rydza i zabranie 4.
Po 2 z tego objazdu dużo osób korzysta, szczególnie uczniowie pobliskich liceów.

Co do 75C w obecnym kształcie też uważam za nieporozumienie, jeśli już to przeciągnąłbym je na Komorniki lub ICZMP. Częstsze kursu (tak jak 75AB) jeździ nie mają większego sensu.
TramMomentyStudenta
Gaduła
Posty: 1832
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Lokalizacja: w sezonie Ruda

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: TramMomentyStudenta »

Jordi pisze: Co do ponoć wróci 45.
Sorry, że akurat Ciebie wybrałem do cytowania :) ale 45 wróci najwcześniej w przyszłym roku i to raczej na jesień. Tak jak 4.
Jordi
Gaduła
Posty: 1674
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: Jordi »

NamonPL pisze:
sob 13:02, 28 mar 2020

Nie zgodzę się, że objazd 75 przez Dąbrowe jest bez sensu.

Po 1 objazd ten jest ze względu na remont Rydza i zabranie 4.
Po 2 z tego objazdu dużo osób korzysta, szczególnie uczniowie pobliskich liceów.

Co do 75C w obecnym kształcie też uważam za nieporozumienie, jeśli już to przeciągnąłbym je na Komorniki lub ICZMP. Częstsze kursu (tak jak 75AB) jeździ nie mają większego sensu.
Zazwyczaj jeżdżę 75AB po kilka razy w tygodniu i ja tych "dużo osób" nie widzę. Najczęściej nawet w szczycie z tych 6 przystanków na objeździe korzysta góra 10 osób (liczę wsiadanie i wysiadanie razem). Jak na takie osiedle i to że z 69 "wylewa" się tabun ludu niekiedy, to nie jest duży potok.

Co do zastępowania 4 - nikt prawie z tego nie korzysta ludzie jadą 2/14 bo jest co 6 minut, a nie co 15 jak 75AB i potem idą na 70/75 lub Z13.

Pomijając już ten beznadziejnie prowadzony remont ŚR (ja już dawno wykopałbym tę firmę i zażądał z 10 milionów kary), to 75AB powinno być podzielone na 2. Linia z IKEA do Dąbrowy i z Dąbrowy na Widzew - obie takt 12/20, tylko ta na IKEA na normalnych autobusach.

Gadanie, że 75AB z taktem 12/20 nie ma sensu przy tym, że normalnie w szczycie jak przyjedzie krótki to jest "zawalony" ludem to dla mnie dopiero nie ma sensu i wiem, że dana osoba nie ma zbytniego pojęcia o potokach 75 na Chojnach i Rudzie :roll: Czy soboty z IKEA, gdzie na Rudzie nie ma nawet jak usiąść, bo Chojny i Dąbrowa jadą z zakupami...


A 75C nigdy nie widziałem, żeby było więcej niż 20 osób w kursie - tak jest potrzebny ten wariant... Pogorszyć setkom, żeby kilkanaście osób miało lepiej. Ja tak to widzę...
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2015
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: nowy1212 »

Pozwole sobie odpisać w innym wątku -viewtopic.php?f=17&t=3898
NamonPL
Bywalec
Posty: 242
Rejestracja: pt 22:50, 05 lip 2019

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: NamonPL »

Jordi pisze:
ndz 13:29, 29 mar 2020

1. Zazwyczaj jeżdżę 75AB po kilka razy w tygodniu i ja tych "dużo osób" nie widzę. Najczęściej nawet w szczycie z tych 6 przystanków na objeździe korzysta góra 10 osób (liczę wsiadanie i wysiadanie razem). Jak na takie osiedle i to że z 69 "wylewa" się tabun ludu niekiedy, to nie jest duży potok.

2. Co do zastępowania 4 - nikt prawie z tego nie korzysta ludzie jadą 2/14 bo jest co 6 minut, a nie co 15 jak 75AB i potem idą na 70/75 lub Z13.

3. Pomijając już ten beznadziejnie prowadzony remont ŚR (ja już dawno wykopałbym tę firmę i zażądał z 10 milionów kary), to 75AB powinno być podzielone na 2. Linia z IKEA do Dąbrowy i z Dąbrowy na Widzew - obie takt 12/20, tylko ta na IKEA na normalnych autobusach.

4. Gadanie, że 75AB z taktem 12/20 nie ma sensu przy tym, że normalnie w szczycie jak przyjedzie krótki to jest "zawalony" ludem to dla mnie dopiero nie ma sensu i wiem, że dana osoba nie ma zbytniego pojęcia o potokach 75 na Chojnach i Rudzie :roll: Czy soboty z IKEA, gdzie na Rudzie nie ma nawet jak usiąść, bo Chojny i Dąbrowa jadą z zakupami...


5. A 75C nigdy nie widziałem, żeby było więcej niż 20 osób w kursie - tak jest potrzebny ten wariant... Pogorszyć setkom, żeby kilkanaście osób miało lepiej. Ja tak to widzę...

1. Normalnie jeżdżę tą linią od poniedziałku do piątku (teraz nie, ale to wiadomo dlaczego) i na tym odcinku "objazdowym" jest dużo pasażerów. Z 10 osób to może wsiada przy Podhalańskiej, więc pozdrawiam. Jeśli 69 nie ma dużych potoków według Ciebie to nie wiem czy jest sens o tym rozmawiać.

2. Nie zgodzę się, że nikt nie korzysta.

3. No tak, twój pomysł jest genialny. Dolicz tylko wieloletnie batalię w sądach z wykonawcą, utratę unijnego dofinansowania itp. Gratulacje
Osobiście nie uważam za sensowne dzielenie tej linii na dwie, w obecnej formule dobrze działa.

4. Potoki 75 kończą się na Chojnach, później w wiekszości jest to wożenie powietrza.

5. Zachęcam do przejechania się 75C po tym jak wróci sytuacja krajowa do normy ;)
Jordi
Gaduła
Posty: 1674
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: Jordi »

Ostateczna odpowiedź (bo pisać swoje to możemy w nieskończoność, a mi się nie chce) poniżej, bo w tym temacie średnio to pasuje.

http://lfk.com.pl/viewtopic.php?f=17&t= ... 87#p205387
Kuba
Administrator
Posty: 3541
Rejestracja: pn 20:49, 24 lip 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: Kuba »

Tak, bardzo proszę o zachowanie porządku na forum.

Własne propozycje czy swego rodzaju wizje zamieszczamy w wątku "Nasze wyobrażenia i przemyślenia..."
http://lfk.com.pl/viewtopic.php?f=17&t=3898

Natomiast ten wątek służy komentowaniu zmian dotyczących siatki połączeń, ale tych faktycznych, które wprowadza lub zamierza wprowadzać miasto.

Rozumiem, że czasami temat może być "płynny", bo komentując bieżące zmiany można się pokusić o komentarz w stylu, że ja bym coś tam poprowadził inaczej... No ale róbmy to w jakichś tam granicach. Zawsze można w tym drugim wątku rozpocząć post np. słowami "Nawiązując do ostatnich zmian takich i takich uważam, że są bezsensowne i proponuje tak i tak"...
Obrazek
---
"Mleko ma najszybszy transport"
BB93
Sympatyk forum
Posty: 787
Rejestracja: śr 13:27, 01 kwie 2009
Lokalizacja: Zgierz

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: BB93 »

Od poniedziałku W pojedzie do Ronda Broniewskiego przez Dąbrowskiego, Tatrzańską i Broniewskiego.
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2015
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: nowy1212 »

Tak powinno być na stałe...
Tomba
Czasem wpada
Posty: 54
Rejestracja: wt 17:55, 04 cze 2019

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: Tomba »

Ja bym poszedł dalej z W. Broniewskiego-Rzgowska-Bankowa-Śląska-Karpia Chojny
NamonPL
Bywalec
Posty: 242
Rejestracja: pt 22:50, 05 lip 2019

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: NamonPL »

Był taki pomysł, ale wiązałoby się z dodatkowymi brygadami i nie ma takiej możliwości póki co.
Tomba
Czasem wpada
Posty: 54
Rejestracja: wt 17:55, 04 cze 2019

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: Tomba »

Widze, że mamy tu zditowca. Ja bym całe W zamienił w jakieś 95 lub 98 i pociągnął na Dw. Łd. Chojny. Tam trzeba byłoby pozbyć się np 62 i 63 by wjechały przeguby. 63 mogłoby pojechać w prawo do HYDRO, a nawet GROTa. 62 skierowałbym Kilińskiego-Zarzewską do Pl. Niepodległości.
NamonPL
Bywalec
Posty: 242
Rejestracja: pt 22:50, 05 lip 2019

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: NamonPL »

Ktoś zasugerował ten pomysł na FB i taką dostał odpowiedź. Ja tylko ją przytaczam bo do pracy w ZDIT mi daleko :P

Obecne połączenie tramwajowe na Pl. Niepodległości wystarcza i dodatkowe 62 nie jest konieczne. Jednak W powinno być przeciągnięte pod "Biały kościół" np. kończyć na Broniewskiego/Kilińskiego (Od Ronda Insurekcji Kosciuszkowskiej - Kilińskiego, Śląska, Rzgowska).
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2015
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: nowy1212 »

Tomba pisze:
sob 09:38, 04 kwie 2020
Widze, że mamy tu zditowca. Ja bym całe W zamienił w jakieś 95 lub 98 i pociągnął na Dw. Łd. Chojny. Tam trzeba byłoby pozbyć się np 62 i 63 by wjechały przeguby. 63 mogłoby pojechać w prawo do HYDRO, a nawet GROTa. 62 skierowałbym Kilińskiego-Zarzewską do Pl. Niepodległości.
Ktoś pisze ci ze nie ma kasy na wydłużenie jednej linii, a ty w odpowiedzi proponujesz wydłużenie paru linii?
ODPOWIEDZ